Skrevet av Emne: Boksekamp i kveld  (Lest 49350 ganger)

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: Boksekamp i kveld
« #375 : 06. april 2010, 18:02 »
Alle med litt mellom øra forstår at Arild trenger mer tid på seg for å bli en god bokser, han har jo såvidt begynt. Men det som er som skjedde i den siste kampen har gitt Arild en liten knekk og jeg vil skylde det på det elendige teamet han har rundt seg akkurat nå.
Hvis Arild skal få en brukbar karriere så må han ha en skikkelig trener og en manager som vet hva han driver med. Kompis trening sammen med Rune Lillebuen og en manager som egentlig ikke er noen manager men en wannabe er håpløst.

Jeg har sett kampen flere ganger nå og idiotene sendte Arild i ringen mot en bokser han ikke var klar for ennå. I de to første rundene blir han helt overkjørt, jeg kan for eksempel ikke se at Arild hadde en eneste poenggivende treff i første runde. Negeren går ut og tar kontroll i midten av ringen, han har fin bevegelse i overkroppen og virker ikke like nervøs som Arild som derimot ser ut til å bli fryktelig usikker. Arild prøver seg med en svært forsiktig jabb før han plutselig slår en masse hull i lufta med noen voldsomme hooker som er minst 50cm unna å treffe negeren. Negeren planter en drøss med venstre jabber og 3-4 høyre midt i trynet på Arild i denne runden. Man skal være ganske så patriotisk for å si at det var knepent.
Negeren vant ikke de to første rundene knepent, han vant dem klart. Tredje runde var jevnere men jeg har ingen tro på at Arild kunne vunnet kampen på poeng, han hadde vært avhengig av å vinne siste runde på KO. Det er ikke rart folk begynner å snakke om rigget  kamp når negern gir seg før siste runde.

Jeg håper Arild hører på Ole Klemetsen og reiser ned til Ulf igjen, nivået i proffboksing er sykt høyt og det er en heltidsjobb. Jeg tror han må ofre mer av livet sitt hjemme og rett å slett flytte til utlandet hvis dette skal gå.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Boksekamp i kveld
« #376 : 06. april 2010, 18:20 »
Alle med litt mellom øra forstår at Arild trenger mer tid på seg for å bli en god bokser, han har jo såvidt begynt. Men det som er som skjedde i den siste kampen har gitt Arild en liten knekk og jeg vil skylde det på det elendige teamet han har rundt seg akkurat nå.
Hvis Arild skal få en brukbar karriere så må han ha en skikkelig trener og en manager som vet hva han driver med. Kompis trening sammen med Rune Lillebuen og en manager som egentlig ikke er noen manager men en wannabe er håpløst.

Jeg har sett kampen flere ganger nå og idiotene sendte Arild i ringen mot en bokser han ikke var klar for ennå. I de to første rundene blir han helt overkjørt, jeg kan for eksempel ikke se at Arild hadde en eneste poenggivende treff i første runde. Negeren går ut og tar kontroll i midten av ringen, han har fin bevegelse i overkroppen og virker ikke like nervøs som Arild som derimot ser ut til å bli fryktelig usikker. Arild prøver seg med en svært forsiktig jabb før han plutselig slår en masse hull i lufta med noen voldsomme hooker som er minst 50cm unna å treffe negeren. Negeren planter en drøss med venstre jabber og 3-4 høyre midt i trynet på Arild i denne runden. Man skal være ganske så patriotisk for å si at det var knepent.
Negeren vant ikke de to første rundene knepent, han vant dem klart. Tredje runde var jevnere men jeg har ingen tro på at Arild kunne vunnet kampen på poeng, han hadde vært avhengig av å vinne siste runde på KO. Det er ikke rart folk begynner å snakke om rigget  kamp når negern gir seg før siste runde.

Jeg håper Arild hører på Ole Klemetsen og reiser ned til Ulf igjen, nivået i proffboksing er sykt høyt og det er en heltidsjobb. Jeg tror han må ofre mer av livet sitt hjemme og rett å slett flytte til utlandet hvis dette skal gå.
Det er mye i det du sier her. Jeg vet ikke noe om teamet rundt Arild, men kan ikke forstå hvorfor han trener i Norge.

Hadde jeg vært i Arilds sko så ville jeg pakket kofferten og flytta til England hvor de har fostra mange gode boksere. Jeg ville trent på et gym med mange gode boksere og fått skikkelig med sparring fra gode boksere. Gode treningsforhold for tungvektsboksere er ikke noe som vokser på trær her til lands.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: Boksekamp i kveld
« #377 : 06. april 2010, 22:02 »
Mange i denne tråden som er i overkant negative syns jeg. Har nettopp sett kampen, og etter først å ha lest denne tråden forventet jeg å se Haugen nærmest bli overkjørt. 2.runde taper Haugen greit, han tar i mot et par gode slag, men han blir på ingen måte overkjørt. I 1.runde skjer det jo absolutt ingenting, så hvordan Haugen klart taper denne skjønner jeg ikke. 3.runde er jevn, og Haugen er mye mer på hugget. Ikke umulig at han tilslutt hadde tapt på poeng, men en KO i 4.runde hadde heller ikke vært umulig, afrikaneren blir tydelig mer defensiv når Haugen er aggressiv og lander noen gode slag.

Fotarbeidet må bli bedre, han må bevege hodet mer for å unngå å bli truffet, ser ut som om han ideelt sett skulle vært enda lettere for å bli hurtigere, og han slår en del i løse luften. Men jeg tror alt dette vil bedre seg litt for hver kamp. Haugen er helt sikkert fokusert på dette, og jobber målrettet og hardt for å bli bedre. Med tanke på at Haugen er blodfersk og motstanderen var god, besto Haugen denne testen. Er vanskelig å vurdere pga korte kamper og varierende motstand, men syns Haugen allerede ser bedre ut til tross for at han ikke har den flyten i boksingen som rutinerte boksere har. Gleder meg til å følge med på utviklingen hans!

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: Boksekamp i kveld
« #378 : 06. april 2010, 22:21 »
I 1.runde skjer det jo absolutt ingenting, så hvordan Haugen klart taper denne skjønner jeg ikke.

Dette er bare tull, du er kanskje en av de som tror at det må være voldsomt og brutalt for at det skal gi poeng?
Du har rett i at fra Arild sin side skjer det ingenting, men negeren bokser som en amatørbokser og plukker poeng i denne runden. Utallige jabber treffer Arild i trynet og han har tre fine rette høyre som går rett inn, selv om de ikke er knallharde så er det fine poengplukkere.

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: Boksekamp i kveld
« #379 : 06. april 2010, 22:57 »
Dette er bare tull, du er kanskje en av de som tror at det må være voldsomt og brutalt for at det skal gi poeng?
Du har rett i at fra Arild sin side skjer det ingenting, men negeren bokser som en amatørbokser og plukker poeng i denne runden. Utallige jabber treffer Arild i trynet og han har tre fine rette høyre som går rett inn, selv om de ikke er knallharde så er det fine poengplukkere.

Han plukker poeng ja, men det var ikke den dominansen jeg så for meg når jeg leste her, det var poenget. Så for meg at Haugen ble jaget og overkjørt i de 2 første rundene. 1. runde er en tam runde, å si at ingenting skjer var en overdrivelse fra min side, men det var kjedelig i forhold til hva jeg hadde fått inntrykk av. Jeg tror fremdeles Haugen kunne ha vunnet kampen på KO, synd den ikke varte lenge nok til at vi fikk se om han hadde klart det.

Utlogget CRZA

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 39

Sv: Boksekamp i kveld
« #380 : 07. april 2010, 16:55 »
en youtube link til dere som ikke fikk sett kampen:
http://www.youtube.com/watch?v=Bx4V_juJ_fs#noexternalembed

synes arild er altfor dårlig defensivt, Yemou traff han med et par gode treff, men hadde ikke mye kraft i de. Dette er hovedfokus for Arild fremover i mine øyne.


Utlogget Symbiose

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 195
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 195

Sv: Boksekamp i kveld
« #381 : 07. april 2010, 22:04 »
Arild har fortsatt reflekser som nybegynnere og folk som ikke er vant til å få slag mot seg har. Trekker seg sammen som en skremt unge av og til. MYE mer sparring og trening, og helst ut av Norge, så kan han bli bedre.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Boksekamp i kveld
« #382 : 07. april 2010, 22:36 »
Arild har fortsatt reflekser som nybegynnere og folk som ikke er vant til å få slag mot seg har. Trekker seg sammen som en skremt unge av og til. MYE mer sparring og trening, og helst ut av Norge, så kan han bli bedre.
Helt enig!

Når Arild går så kraftig ut med selvprofilering må han tåle kritisk tilbakemelding.

Arild er flink til å slå, det er det ingen tvil om og sender av gårde noen slag som virkelig merkes på kroppen, bokstavelig talt! Men han må være mer offensiv og tørre å være aggressiv så han får brukt slagkraften sin fullt ut. Offensivt synes jeg han er flink, selv om noen mener det motsatte.

Problemet er det defensive. Han dropper guarden så å si hele tiden, den eneste måten å komme seg gjennom en boksekamp mot gode boksere hvis man ikke er en dyktig bokser er å 'keep your hands up'. Sparring trengs sårt.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Nils`n

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 462
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 462

Sv: Boksekamp i kveld
« #383 : 07. april 2010, 22:45 »
fra hulkens hjemmeside:
"Arild fikk ufortjent mye pepper fra deler av pressen. Her er noen av Arilds treff i kampen mot Yemou."

http://vimeo.com/10746192
Trent høsten 2009-våren 2010. startet opp igjen våren 2011. 22år 120kg 175cm høy
Beste løft: KB 200, BP 140(18/5-2010), ML 220(20/5-2010), MP 2x100(16/4-2011)
LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=96042.msg1443388;topicseen#new

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: Boksekamp i kveld
« #384 : 07. april 2010, 23:07 »
fra hulkens hjemmeside:
"Arild fikk ufortjent mye pepper fra deler av pressen. Her er noen av Arilds treff i kampen mot Yemou."


Har de klippet sammen treffene hans i en egen video og så var det alt de klarte å komme opp med? Er det under ti treff i den videoen?
Det bare tull å prøve å pynte på kampen, den var dårlig.

Jeg håper virkelig at Arild fikk seg en tankevekker og skaffer seg et skikkelig manager/trener team. Manageren til Arild har ingenting å vise til, bortsett fra fiaskoer med et par tidligere norske proffer som fikk veldig korte karrierer. Treneren han bruker nå ble sagt å være en av verdens mest lovende hvite tungvektsboksere noensinne, han rotet det bort med å havne i fengsel en rekke ganger. Treningserfaringen hans begrenser seg til å ha trent et par junior amatørboksere i Fredrikstad.
Disse gutta holdt på å klodre til hele karrieren til Arild nå i helgen, hadde han tapt en kamp allerede nå så hadde det vært en stygg ripe i karrierelakken hans, sånn er proffboksing.

Jeg har som sagt tro på at Arild med sin treningsvilje kan bli en brukbar bokser på sikt, men han kan ikke gjøre det alene for han vet ingenting om boksing.
Arild må trene sammen med proffe folk og proffe trenere.

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Boksekamp i kveld
« #385 : 07. april 2010, 23:19 »
Høres ut som du vet veeldig mye om boksing elvis, eller trur at du gjør det..

gjør du det?
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: Boksekamp i kveld
« #386 : 07. april 2010, 23:30 »
Høres ut som du vet veeldig mye om boksing elvis, eller trur at du gjør det..

gjør du det?

Jeg er ingen ekspert, men jeg vet mer enn de fleste på forumet her siden jeg trente boksing til og fra over en tiårsperiode når jeg var yngre.
Jeg bokset på den tiden treneren til Arild var aktiv som amatør i Norge, derfor vet jeg litt om han og hvordan karrieren hans gikk. Jeg bokset aldri selv mot ham heldigvis men i en periode var jeg nummer to på rankinglista etter ham.

Utlogget Nils`n

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 462
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 462

Sv: Boksekamp i kveld
« #387 : 08. april 2010, 07:37 »
Har de klippet sammen treffene hans i en egen video og så var det alt de klarte å komme opp med? Er det under ti treff i den videoen?
Det bare tull å prøve å pynte på kampen, den var dårlig.

Jeg håper virkelig at Arild fikk seg en tankevekker og skaffer seg et skikkelig manager/trener team.
Disse gutta holdt på å klodre til hele karrieren til Arild nå i helgen, hadde han tapt en kamp allerede nå så hadde det vært en stygg ripe i karrierelakken hans, sånn er proffboksing.

Jeg har som sagt tro på at Arild med sin treningsvilje kan bli en brukbar bokser på sikt, men han kan ikke gjøre det alene for han vet ingenting om boksing.
Arild må trene sammen med proffe folk og proffe trenere.

word
Trent høsten 2009-våren 2010. startet opp igjen våren 2011. 22år 120kg 175cm høy
Beste løft: KB 200, BP 140(18/5-2010), ML 220(20/5-2010), MP 2x100(16/4-2011)
LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=96042.msg1443388;topicseen#new

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Boksekamp i kveld
« #388 : 08. april 2010, 11:00 »
powerpoint
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Boksekamp i kveld
« #389 : 08. april 2010, 14:09 »
Jeg er ingen ekspert, men jeg vet mer enn de fleste på forumet her siden jeg trente boksing til og fra over en tiårsperiode når jeg var yngre.
Jeg bokset på den tiden treneren til Arild var aktiv som amatør i Norge, derfor vet jeg litt om han og hvordan karrieren hans gikk. Jeg bokset aldri selv mot ham heldigvis men i en periode var jeg nummer to på rankinglista etter ham.


Og da blir du sur når arild bruker kun ett år, på å komme ca like langt som du gjorde på 10 år? Cheesy

neida, bare tuller Wink
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!