Skrevet av Emne: Gribbens treningslogg  (Lest 39372 ganger)

Utlogget The Vulture

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 615
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 615

Gribbens treningslogg
« : 03. april 2010, 19:49 »
Hei og velkommen til loggen min.
   Her har jeg tenkt til å føre på treningene mine, og eventuelt positive å negative ting på de forskjellige øktene. Smiley
  Jeg er en 17 år gammel gutt som har trent litt før, men bare av å på desverre, ikke så veldig seriøst.
Men har nå bestemt meg for å ta et lite "skippertak" å begynne å trene sikkelig, med program. Har akkurat begynt på Stronglift 5x5 programme for nybegynnere. Hadde andre økt i dag.
   Har ikke trent så mye, så har ikke noen gode perser men jeg skrive jo opp persene mine, og målene mine fordiom.

Utgangspunkt (Des. 09)                                              
Kroppsvekt = 78 kg
Knebøy = Aldri prøvd før.
 Markløft = Hadde aldri prøvd før)
 Benkpress = Pyramide med 60 kg 1 rep på toppen....
 Millitærpress = 30 kg   8 reps
 Chins = 5                           
 Pullups = 1 
 Biceps: 32ish cm
                

Beste:
  Knebøy = 1x180 kg
  Markløft=  1x200 kg     -    12x160 kg     -    2x180 kg
  Benkpress = 1x120 kg  -    3x8 100 kg
  Pushpress m/vending =1x85 kg     77,5 kg  5-5-6
  Chins = 18   (Kroppsvekt 88 kg)
  Pullups = 10

Utlogget The Vulture

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 615
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 615

Sv: Prøve å logge litt
« #1 : 03. april 2010, 19:59 »
På Torsdag var det første økt med programme: stronglift 5x5. Her er linken forresten: http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program

Oppvarming: 10 min løping

Knebøy: 40 kg  - 5x5
Benkpress: 70 kg - 5x5
Inverted Rows: 3x   (Husker ikke hvor mange jeg tok, tror ikke jeg fikk til teknikken helt)
PushUps: 3xf     Tok først 23, derette 12 og 10 (tok beina høgt på desse to siste)
ReverseCrunch: Første tok jeg sikkert 50 reps, men fant ut dette var litt fel teknikk, så på de to andre ble det vell 20-25 reps.

Helt ok økt, om dere leser programme så skal en begynne me lette vekter egentli tomme stenger for å trene inn teknikken. Men jeg begynte litt høgere vertfall på benken.

Dagens økt:

Knebøy: 45 kg m/hopp   -    5x5
Millitærpress:  25 kg       -   5x10
Markløft: 40 kg               -   5x5    (vil lære teknikken her sikkelig)
Chins:   5  - 5  - 3
     (På Chins å pullups sliter jeg litt, er høg, så jeg blir tung i forhold til styrken min)
Planken: Vet ikke helt hva jeg skal si, tok ikke tiden, men tok til "failure" hvor jeg flyttet vekter fra en side av meg til den andre, slik det blir litt hardere.


Denne start fasen med å begynne med lave vekter, er sikkert grei. Jeg vet ikke helt, men jeg får jo bare teste slik det står i programme.
 

Utlogget The Vulture

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 615
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 615

Sv: Prøve å logge litt
« #2 : 03. april 2010, 20:01 »
Nå er det pause fram til i mandag, hvor jeg skal kjøre økt 1 igjen Smiley
 I morgen blir det vell muligens fotballtrening Smiley


Gjerne skriv kommentarer til øktene eller programme, om dere har tips eller kritikk eller noe sånt Smiley

Utlogget The Vulture

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 615
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 615

Sv: Prøve å logge litt
« #3 : 03. april 2010, 20:47 »
Nå ble det monge innlegg etter hverandre her, men tenkte jeg skulle skrive litt om kostholde mitt.

Jeg bruker fårløbig ingen kosttilskudd, tenkte jeg skulle vente litt med dette.

Jeg tror ikke jeg orker å skrive mitt daglige kosthold, men har lite å gjør på nå, så kan skrive det jeg har ete så langt.

Frokost (kl 12)  :  4 speillegg, bacon og 4 skiver. + Melk
Før trening (kl. 13.30): Banan, yoghurt, havrekjeks
Etter trening (kl. 15.15): Risengrynsgrøt
Middag 2 (kl. 18.00) : Kyllingfilè og ris.
Nå (kl. 21.00) : Lett måltid med tunfisk.
Før legge tid: Havregrøt.

Utlogget The Vulture

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 615
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 615

Sv: Prøve å logge litt
« #4 : 05. april 2010, 11:26 »
Frokosten har nå kommet inn, skive med eggerøre. Så er nå snart klar for en ny treningsøkt.
 Formen føles bra, men er litt vansklig å si Smiley

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Prøve å logge litt
« #5 : 05. april 2010, 12:13 »
Kostholdet ditt ser ok ut, litt mangel på proteiner(kjøtt, fisk og melkeprodukter) og riktige karbohydrater(havregryn, pasta, ris, grønnsaker/frukt) samt sunt fett (fet fisk, omega 3, nøtter, avocado)

Vil du opp i vekt? evt sliter du med å legge på deg?
såfremt jeg har sett vil du øke i styrke?

Utlogget The Vulture

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 615
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 615

Sv: Prøve å logge litt
« #6 : 05. april 2010, 12:33 »
Jeg sliter litt med å få i meg nok protein ja, må vell ha i meg rundt 180 g egentli. Jeg eter vanligvis mye havregryn, pasta og ris så der henger jeg med Smiley Sunt fett er det vell litt verre med ja.

Jeg vil opp i vekt ja, har slitt lenge med å gå opp i vekt, men siste to måndene nå har jeg gått opp 10 kg, så det kommer seg.
 Jeg vil øke i styrke å volum ja, men kjører mest på styrke nå i starten.

Om du har noen tips er det bare å komme med det Smiley

Utlogget Marmarius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 108
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 108

Sv: Prøve å logge litt
« #7 : 05. april 2010, 12:46 »
Bra du bynte å logge  Grin

Skal bli artig og følge med her. Wink

Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!  Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92612.0

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Prøve å logge litt
« #8 : 05. april 2010, 12:48 »
180g protein(2gr pr kg kroppsvekt er jo minimum, spesielt om du vil øke i masse og volum! Du spiser jo mindre proteiner enn meg som er jente og mindre Smiley

Du kan få proteiner og sunt fett i slenger om du spiser laks - i tillegg er det kjempegodt!
En avocado i salaten er ikke så vanskelig
Litt olje over pastaen sammen med et glass dolmiosaus og karbonadedeig(kjøttdeig om du vil ha ekstra kcals) - det er et skikkelig måltid!
I en boks tunfisk er det 30g protein, og en boks er ikke stort mer enn 120gram fisk

Hva med å kjøpe proteinpulver? En shake her og der hjelper bra på - i tillegg er det supert rett etter trening

Utlogget Marmarius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 108
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 108

Sv: Prøve å logge litt
« #9 : 05. april 2010, 14:38 »
180g protein(2gr pr kg kroppsvekt er jo minimum, spesielt om du vil øke i masse og volum! Du spiser jo mindre proteiner enn meg som er jente og mindre Smiley

Du kan få proteiner og sunt fett i slenger om du spiser laks - i tillegg er det kjempegodt!
En avocado i salaten er ikke så vanskelig
Litt olje over pastaen sammen med et glass dolmiosaus og karbonadedeig(kjøttdeig om du vil ha ekstra kcals) - det er et skikkelig måltid!
I en boks tunfisk er det 30g protein, og en boks er ikke stort mer enn 120gram fisk

Hva med å kjøpe proteinpulver? En shake her og der hjelper bra på - i tillegg er det supert rett etter trening

Er det minimum 2 g proteiner per kg kropsvekt eller fettfri kropsvekt? Smiley
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!  Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92612.0

Utlogget The Vulture

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 615
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 615

Sv: Prøve å logge litt
« #10 : 05. april 2010, 15:19 »
Ja berre å følge med Marius Smiley

Ja som du sier så blir det vell litt lite protein på meg, burde vell øke på ja.
 Jo, jeg lurer jo på å kjøpe meg protein pulver, men vet ikke helt hvile, er Whey frå PF bra?

 

Utlogget The Vulture

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 615
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 615

Sv: Prøve å logge litt
« #11 : 05. april 2010, 15:25 »
Da er dagens økt over. Økt A i dag.


Oppvarming: Jogga til treningsstudioe pga. motorstopp på mopedn Tongue

Knebøy: 50 kg    -    5x5   (Øker vekta i starten litt mer enn programme sier)
Benk: 72.5 kg     -    5x5
Inverted Rows:    -    10 - 8 - 8
Skråbenk (har lagt til denne selv): 45 kg - 15x3
Push ups (med beina opp på benk): 14 - 12 - 12
Reverse Crunch: 3xF

Følte det var en fin økt, ble sliten. Inverted Rows er tung, andre gangen jeg prøver øvelsen.
Ellers så gler jeg meg til Knebøyen begynner å øke på Smiley

Noen kommentarer til att jeg har lagt inn Skråbenk?


Utlogget The Vulture

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 615
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 615

Sv: Prøve å logge litt
« #12 : 05. april 2010, 15:37 »
Pga. litt dårlige skuldre, så tåler jeg fårløbig ikke dips. Men jeg holder på å gjøre forebyggende øvelser, så kansje etterhvert Smiley

Jeg får se om jeg finner meg noe tunfisk når butikkene åpner i morgen, men lurer i tillegg på å kjøpe meg proteinpulver i å med jeg tydligvis må ha i meg ganske så mye protein Smiley

Takker, jeg har sett litt på loggen din med, å kommer til å følge med der, så lykke til du også Smiley

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Prøve å logge litt
« #13 : 05. april 2010, 17:47 »
Er det minimum 2 g proteiner per kg kropsvekt eller fettfri kropsvekt? Smiley



Det badevekta viser når du veier deg - lettest sånn (eller som jeg følger, så mye som mulig)

eller fettfri kroppsvekt om du er spesielt interessert

Utlogget The Vulture

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 615
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 615

Sv: Prøve å logge litt
« #14 : 05. april 2010, 22:01 »
 Bør jeg kanskje føre ned forskjellige mål? Som overarm, underarm, mage, bryst, skuldre osv. så jeg klarer og følge eventuell framgang bedre? Smiley
 Hvilke område bør jeg ta mål av i så fall?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!