Skrevet av Emne: Pello gir gass!  (Lest 41540 ganger)

Utlogget pello

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 315
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 315

Pello gir gass!
« : 06. april 2010, 23:16 »
Nå blir det 6ukers hardkjør!

Jeg er en jente på 18 år fra Bergen. 176cm og 78kg. Har trent i vel 3år nå, periodevis (langt) bedre enn andre. Det siste halvannet året har jeg blitt mer giret på å trene skikkelig. Fra november (09) har jeg trent jevnt og godt, samt ligget på kaloriunderskudd, med pauser i ferier.

Til tross for en lang deffeperiode så langt, er jeg ennå ikke i mål, og skal kjøre 6 helt perfekte uker næringsmessig, samt prøve meg på et nytt treningsopplegg. Jeg skal slippe løs mitt potensial Wink

Hatt meg en god påskeferie, og i dag startet jeg å spise riktig. Jeg hadde dessuten min første treningsøkt på det nye programmet (eget innlegg). Veiing og måling blir hver lørdag, dette blir spennende - følg med!

Stor takk til Tetra, hjernen bak det hele! (http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=84579.570)

Utlogget pello

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 315
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 315

Sv: RYP og deffing
« #1 : 06. april 2010, 23:36 »
Første treningsøkt!  wootRYP - uke 1 - dag 1

Første dag på nytt program! Kjører 15 reps på hvert sett første uke nå, relativt lette vekter.

Oppvarming
Lett oppvarming på sykkel, 5min.

Knebøy
30kg: 15 - 15

Strak mark
35kg: 15

Benkpress DB
9kg: 15 - 15

Nedtrekk, smalt
26kg: 15

Roing
30kg: 15

Arnoldpress DB
7kg: 15 - 15

Bicepscurl
12,5kg: 15

Franskpress
15kg: 15

Mage
2*15 alt. sit ups skråbenk

Kardio
20 minutter lett jogg: 9,5km/h


Kommentar
Som sagt første gjennomkjøring av det nye programmet. Spennende å prøve noe nytt! Har tidligere kun trent split. Nokså lette vekter i dag, gikk greit gjennom alt. Arnoldpress er nytt for meg, og var det tyngste i dag, men fullførte fint begge sett!

Opplegget vil være det samme hver økt, med vektøktning omtrent hver gang, lavere antall reps etterhvert. Gøy å være igang!!

Utlogget Doit!Doit!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 319
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 319

  • Ain't Nothing To It But To Do It
Sv: RYP og deffing
« #2 : 06. april 2010, 23:49 »
gjør gamle versjonen ja me likeee Thumbsup

blir bra det der ryp er goodis program Grin
The best activities for your health are pumping and humping

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93150.msg1376066;topicseen#new

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Sv: RYP og deffing
« #3 : 06. april 2010, 23:56 »
Hvordan ser kostholdet ditt ut?

Kjører ryp med deffing jeg og. Hvis du har motivasjon i bøttevis er 4x4 intervaller som er en del av rpy v3 (den nye utgaven) å anbefale. Det er tungt som faen, men herregud som en kondisjon du får. For ikke å snakke om alle kcal du forbrenner.

Ellers har du nok gjort et riktig valg (i mine subjektive øyne) når du kjører gode gamle RYP v2.

Lykke til videre!

Utlogget pello

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 315
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 315

Sv: RYP og deffing
« #4 : 06. april 2010, 23:57 »
gjør gamle versjonen ja me likeee Thumbsup

blir bra det der ryp er goodis program Grin

Yes! første gang jeg prøver meg på dette programmet, satser og håper på maks uttelling Cheesy

Utlogget pello

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 315
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 315

Sv: RYP og deffing
« #5 : 07. april 2010, 00:05 »
Hvordan ser kostholdet ditt ut?

Kjører ryp med deffing jeg og. Hvis du har motivasjon i bøttevis er 4x4 intervaller som er en del av rpy v3 (den nye utgaven) å anbefale. Det er tungt som faen, men herregud som en kondisjon du får. For ikke å snakke om alle kcal du forbrenner.

Ellers har du nok gjort et riktig valg (i mine subjektive øyne) når du kjører gode gamle RYP v2.

Lykke til videre!

Ligger på fattige 1350kcal. Merker jeg er litt sulten i dag, men vet at det kommer seg fort, og ellers er det bare deilig å være igang! Tenkte jeg skulle legge ut oversikt over kostholdet, så du får følge med;)

Hvordan går det med deg da? Den nye utgaven har jeg ikke sett, skal lese litt rundt. Kjører 4*4 intervaller en dag i uken, utenom de andre øktene.

Tusen takk!

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Sv: RYP og deffing
« #6 : 07. april 2010, 00:11 »
Jeg kjører en fastende diett som en kar her på forumet hjelper meg med. Kalles "intermitted fasting" og går enkelt og greit ut på at du faster (som gutt) i 16 timer, for så å "frotse" i 8. Jenter har en litt lettere variant, men det er en rekke gode grunner til å gjøre det på den måten.

Var først veldig skeptisk selv, men kroppen vente seg fort til å ikke få mat før klokken 3. Og når jeg først da spiser, så spiser jeg meg skikkelig mett.

Får du i deg nok proteiner? Hvis du er ute etter litt kostholdstips så har du møtt på riktig person i Therese. Hun sikler etter å hjelpe slike som deg!

Utlogget pello

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 315
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 315

Sv: RYP og deffing
« #7 : 07. april 2010, 00:17 »
Jeg kjører en fastende diett som en kar her på forumet hjelper meg med. Kalles "intermitted fasting" og går enkelt og greit ut på at du faster (som gutt) i 16 timer, for så å "frotse" i 8. Jenter har en litt lettere variant, men det er en rekke gode grunner til å gjøre det på den måten.

Var først veldig skeptisk selv, men kroppen vente seg fort til å ikke få mat før klokken 3. Og når jeg først da spiser, så spiser jeg meg skikkelig mett.

Får du i deg nok proteiner? Hvis du er ute etter litt kostholdstips så har du møtt på riktig person i Therese. Hun sikler etter å hjelpe slike som deg!

Har hørt om den type diett ja, syns du det fungerer greit? Får du resultater?

Kostholdet mitt består av 33% proteiner (42karb+25fett). Det har fungert utmerket for meg! Har som sagt ligget i underskudd ganske lenge, med pauser så klart. Startet på ca 1600kcal, og er altså nå nede i 1350. Ja, greit å kunne få tips og råd av andre her inne, og Therese virker som hun er seriøs og flink! Skal nok ikke se bort i fra at jeg av og til kan spørre henne;)

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Sv: RYP og deffing
« #8 : 07. april 2010, 00:23 »
Jeg syntes det fungerer strålende. Har en halvtime i 1. tiden hvor jeg merker at jeg er sulten. Men den forsvinner og kommer ikke tilbake før maten står på bordet. Så etter 2 uker har ikke kroppen helt vent seg til det, men det er ikke langt i fra enda! Så jeg er veldig fornøyd, og det er lite tvil om at dette er måten jeg kommer til å deffe i fremtiden og.

Utlogget Doit!Doit!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 319
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 319

  • Ain't Nothing To It But To Do It
Sv: RYP og deffing
« #9 : 07. april 2010, 00:26 »
jeg har også hatt noen uker med det der for meg funket det ikke..høy forbrenning ingen frokost og som oftes trening før 3 var litt for ødeleggende på energien eller rettere sagt mangelen av den på trening hehe..


meeen trener du veldig tidlig på dagen går det nok bedre ihvertfall før sulten setter ordentlig igang, og som rl sier du venner deg gjerne til det
The best activities for your health are pumping and humping

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93150.msg1376066;topicseen#new

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Sv: RYP og deffing
« #10 : 07. april 2010, 00:30 »
Ja folk har forskjellige vaner. Jeg har aldri vært et frokostmenneske så den overgangen var nok enklere for meg. I tillegg trener jeg alltid på kvelden, altså etter jeg har spist.

Utlogget pello

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 315
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 315

Sv: RYP og deffing
« #11 : 07. april 2010, 00:41 »
KOSTHOLD

Dette er hva jeg får i meg av næring om dagene Smiley

Frokost
40gram havregryn
150gram mager kesam
100gram appelsinjuice
+mulitvitamin

Lunsj
150gram mager kesam
10 mandler
+evt en gulrot

Lunsj
4 eggehviter
40gram havregryn

Middag
Litt variert, ca 400 kcal
(kylling og ris, hjemmelaget suppe ++)

Kvelds
En boks tunfisk (140gram)
10gram tran

TOTALT
Næringsinnhold: 1360 kcal, hvorav 42% karbo, 33% proteiner og 25% fett.
På lørdager har jeg karbodag, da blir det masse karbohydrater, men holder meg unna fett så klart.




Utlogget Tetra

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 980
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 980

  • Ain't got time for percentages
Sv: RYP og deffing
« #12 : 07. april 2010, 12:29 »
Heia Hanne! Førstemann til å bli deilig.

Skal følge med Smiley

Utlogget Simen!

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

  • jeabuddi
Sv: RYP og deffing
« #13 : 07. april 2010, 20:40 »
Dette ser lovende ut!

Følger med! 
210 - 130 - 215 = 555 RAW

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Sv: RYP og deffing
« #14 : 07. april 2010, 21:32 »
Jeg glemte forresten å si, gratulerer så mye med den jobben du har gjort til nå!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!