Skrevet av Emne: Kjøra på!  (Lest 14761 ganger)

Utlogget mtMH

• Aktivt medlem
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Kvinne

Kjøra på!
« : 11. april 2010, 20:32 »
Har trent styrke siden jeg var 20år dog uten noe særlig system eller loggføring. So here it goes, jeg går rett på og logger online Grin Jeg legger i samme slengen om kosten fordi jeg vet at jeg har sluntret mye unna og ikke hatt det riktige fokuset.

Etter en uke med fri fra styrketreningen var det digg å være i gang igjen.

Dagens økt:
Lett jogg 5 min. så mer spesefikk oppvarming med nedtrekk.
Jeg kjører chins i smithmaskin og setter vektstangen slik at tærne er nedi gulvet under hele bevegelsen, da får jeg avlastet nok vekt til at jeg kan kjøre flere reps og når det blir grus tungt kan jeg hjelpe til med beina. 3x10 med bredt grep og 2x10 med smalt grep.
T-bar 25kg 4x10
Stående roing 30kgx10, 25kg 2x10
Bicepscurls EZ-stang 2,5 kg hver side 3x8 - fokus på å ha albuene i ro og armene inntil kroppen.
Hammercurl 5kg hantlere 4x8
Til sist kjørte jeg sittende roing 40kg 10 stk med bredt grep og 2x10 med smalt.. ikke favorittøvelsen for tiden da jeg har problemer med å få skikkelig kontakt.

Når jeg får logget et par uker og har en bedre oversikt tenket jeg å sette opp mer konkrete mål, til nå har jeg kun hatt chins og dips med BW som mål.

Utlogget mtMH

• Aktivt medlem
  • Utlogget Utlogget

Sv: mtMH system e tingen!
« #1 : 12. april 2010, 17:51 »
Dagens økt:

Oppvarming 10 min.

Dips: 3x3 -> var mega tungt i dag så jeg gikk over til dips med 2 benker og 15kg ekstra 2x8
Benkpress: 35kg 7-6-4-4-4
Flies skråbenk: 10kg 4x8
Skrå benkpress: 30kg 3x5
Franskpress: 15kg 3x8
Pushdowns: 20kg 3x12

Utlogget mtMH

• Aktivt medlem
  • Utlogget Utlogget

« #2 : 14. april 2010, 18:32 »
Dagens trening Grin

oppvarming: 10 min på ellipsemaskin, 2x10 knebøy m vekstang.

Knebøy:

45 kg 4x8 - helt ned.

Markløft:

50kg 4x10

Hacklift:

20kg ekstra 4x10 - kjører denne og helt ned og med beina mer el mindre samlet.

Nordic hamstring:

8-6-8 - det siste sette måtte jeg hjelpe til med armene.

Utfall bakover:

12,5kg hatlere 3x12

Bra sliten der og da, men med sol ute og riktig kost så er energien på topp igjen Smiley

Utlogget mtMH

• Aktivt medlem
  • Utlogget Utlogget

« #3 : 16. april 2010, 17:56 »
Dagens trening=)

Liggende ext. rotation:

2,5kg 3x12

Skulderpress:

10kg 8-8-6-8 - mista helt fokus på det sette det bare var seks rep.

Foroverbøyd sidehev:

2,5kg 4x12

Sidehev:

5kg 4x10

Et heller misslykka forsøk på fronthev.. har forsøkt med håndflatene ned, nøytralt grep, nesten ingen vekt osv. men jeg klarer fremdeles ikke å gjennomføre bevegelsen uten å få smerter i skulderen, dette var siste forsøk jeg legger hele den øvelsen på hylla Undecided

Planken:

4x30 sek

Sideplanke:

4x30 sek

Kabel crunches:

25kg 4x12

Generelt sett har jeg kjørt lite styrketrening mtp skulder dette fordi jeg har hatt problemer med smerter i skuldrene, før da jeg ikke trente i det hele tatt var smertene verre og de var hyppigere, så trening er bra Wink Men dog er jeg obs på hvordan skuldrene føles under trening nå og jeg forsøker å legge meg på minne hva som i noen grad fremprovoserer smerter slik at jeg kan rette på det.

Utlogget mtMH

• Aktivt medlem
  • Utlogget Utlogget

« #4 : 19. april 2010, 20:02 »
Super økt i dag! Henta og pakke fra gymgrossisten på vei til trening, e konge fornøyd va masse digg i der, syns de har meget rimelig amino tilskudd der (359,- for 500 tabeletter), will defintly buy again woot

Så var det treningen:

2000m roing

Sittende roing:

40kg-12stk 45-12stk 50-10stk så 45 og 12 til. Kjørte denne først fordi jeg har fått null kontakt de siste
gangene og det funka som bare det i dag fikk jeg endelig skikkelig kontakt, herligt=)

Chins (m hjelp):

7-7-10-8 ....ehem vet ikke helt hva jeg tenkte Huh

T-bar:

20kg 5x10

Ett arms hantler roing:

12,5kg 10x3

Bicepscurl EZ:

stang + 3,75kg hver side 9-5 stivna helt så tok av 1,25kg hver side og kjørte 8-8. -->økte noe;)

Hammercurl:

5kg 5x10 to flere reps og to ekstra sett fra forgje økt, har mer inne 7,5kg neste gang.

E bra fornøyd med formen i dag.

Utlogget mtMH

• Aktivt medlem
  • Utlogget Utlogget

« #5 : 21. april 2010, 13:33 »
Dagens

Dips:

6-6-6-4 - Bedre en på lenge og jeg er super fornøyd med teknikken i dag Grin

Floorpress:

4-5-5-4 17,5 kg

Franskpress:

15kg 3x10

Flies skråbenk:

10kg hantlere 3x12 - fikk veldig god kontakt i dag=)

Pushdowns:

Var fint gåen i triceps så det ble bare 15kg 3x10 og ett dropp set på 20rep til slutt.

Så har jeg just begynt med kre-alkalyn i dag bir artig å se hvilken effekt det vil ha.

Utlogget mtMH

• Aktivt medlem
  • Utlogget Utlogget

« #6 : 22. april 2010, 14:54 »
Var en smule trøtt og sliten i dag (ville helst snu i døren og gå hjem), men da jeg ikke har tilgang til treningssenteret denne helgen var det ikke noe alternativ å vente til i morgen og se ann formen.

So here it goes

Strake markløft:

60kg 4x10

Knebøy:

47,5kg 3x10 - helt ned

Hacklift:

25kg ekstra 4x10 - kjører denne med beina samlet og helt ned 

Nordic hams:

3x8 - hadde store problemer med å holde igjen på veien ned i dag og måtte bruke armene på alle settene furious

Lårcurl:

3x10 -kjørte denne ene og alene fordi jeg ble eitrande irritert over nordicen og at jeg ikke fikk nok kontakt der.

Utfall:

15kg hantlere 4x8 - tenkte å ta tre sett, kjørte det fjerde for å bevise for meg selv at uansett hvor trøtt og "grinete"  jeg var på begynnelsen så presset jeg det jeg klarte på ALLE beinøvelsene.

Cable crunches:

4x10 to første med 30 kg så 25 på de neste.

Var meningen å gennomføre planken og men jeg får pent ta den i helgen i steden for, det hadde blitt en svært dårlig planke og mer "hengekøy" hadde jeg kjørt på med den til sist i dag Huh

Utlogget mtMH

• Aktivt medlem
  • Utlogget Utlogget

« #7 : 26. april 2010, 19:50 »
Oppvarmingen i dag ble 1000m roing.

Sittende roing:

50kg 4x8

Chins m hjelp:

3x8 bredt grep 2x8 smalt

T-bar:

25kg 12stk, ble for lett gik opp til 30kg 10-8-8

En arms hantler roing:

15kg 3x5

Bicepscurl EZ:

3,75kg hver side (aner ikke hva stangen veier) 3x8

Hammercurl:

7,5kg 3x8

Utlogget mtMH

• Aktivt medlem
  • Utlogget Utlogget

« #8 : 27. april 2010, 13:14 »
Da ble det endelig kardio igjen, hadde så himla lyst til å ta en yoga økt i dag tidelig men med klesstativer og en hund som "surret rundt på gulvet" fant jeg ut at jeg kunne like så godt ta en tur på gymet og løpe.

Kjørte 40min 9km/h og 1 i incline. Etter på ble det masse stretching noe som var vanvittig herligt, tror kroppen har savnet det mye.

Det jeg lærte i dag er at selv om styrketreningen er det jeg prioriterer mest så bør jeg slutte å undervurdere kardioen og hvor mye jeg digger å løpe/ro/spinne. Samt at jeg igjen må lage meg et system for tøying og bøying.

Jeg går forøvrig daglig tur og har et par turer på fjelelt i uka, men jeg føler ikke noe behov for å få det og ned i loggen.

Ha en fin dag biggrin

Utlogget mtMH

• Aktivt medlem
  • Utlogget Utlogget

« #9 : 28. april 2010, 20:53 »
Bedre seint en aldri.. hadde en styrkeøkt i dag tidelig det ble minimalt med pauser mellom setttene og øvelsene fordi jeg hadde en tidsramme som måtte holdes. Nå har tingene endelig roet seg ned og jeg har tid til å loggføre biggrin

Dips:

5-4 i stativ 3x8 mellom to benker med 15 kg ekstra var ikke helt i godformen her i dag.

Floorpress:

17,5kg hantlere 8-6-5-5 -> det første settet var utrolig digg, klarte dobbelt så mange som forgje gang!

Flies skråbenk:

12,5kg x10 så mega sliten og lite pause-> 10kg x2

Pushdowns:

3 sett a 10-12

Var meningen å peise på med noen armhevinger til slutt, men musklene ville ikke mer etter det som for meg var en tempo fylt økt=P

Utlogget mtMH

• Aktivt medlem
  • Utlogget Utlogget

« #10 : 28. april 2010, 20:56 »
Glemte helt å ta med-> franskpress tok tre sett med EZ stang 15 kg 4x8

Utlogget mtMH

• Aktivt medlem
  • Utlogget Utlogget

« #11 : 29. april 2010, 18:30 »
Dagens beinøkt

Nordic hams:

3x10 - måtte igjen bøye meg i støvet og hjelpe til med armene, og noe gjør jeg nok feil for tiden, for jeg fikk ikke helt tak på hamstringen og kjente det dermed mest i leggen!

Strak mark:

55kg 3x10

Så hadde jeg så vanvittig lyst til å kjøre litt spenst så jeg kjørte på med hopp fra gulv til benk med samla bein... (har ikke noe navn på det;) 3x50stk kjørte to sett i pausen mellom markløftene og ett sett i pausen når jeg kørte hacklift.

Hack lift:

30kg ekstra 3x10 - konge, i dag fikk jeg veldig god kontakt, og det var tungt (jeg kjører med beina samlet og helt ned og igjen økte jeg 5kg).

Beinpress:

130kg 4x5 - det var utrolig bra med trykk etter alle de andra øvelsene, det er måneder siden jeg har kjørt beinpress, jeg var oppe i mer vekt og flere rep før. Men i dag passet denne belastingen meg utmerket woot

Utfall:

15kg hantlere 3x10 på hver fot - omg i dag var jeg virkelig i slaget og hadde en mye bedre følelse en i forgje uke, jeg angrer neset nå på at jeg ikke peiste på med 17,5kg for det var så utrolig bra i dag.

Sittende legg trening:

Kjørte 40kg 3x10 hurtige sett, er lenger siden jeg har trent leggene og det kjentes etterpå!

Som noen muligens har forstått så er jeg super fornøyd med økten i dag, og er nå klar for å ta en langtur med hunden, er kjekt med dager da energien goes on and on!

Utlogget mtMH

• Aktivt medlem
  • Utlogget Utlogget

« #12 : 30. april 2010, 14:34 »
Oppvarmingen i dag var lett jogg og tre lette sett med YTWL´s.

Skulder press:

10stk med 10kg, da det gikk supert fant jeg frem 12,5kg hantlerene og klarte da 6stk skulle fortsette med det men klarte ikke å få hantlerene opp i posisjon igjen Ohmy så det ble 10kg igjen og da klarte jeg bare 8 rep på de tre siste settene. -Neste økt blir det kun 12,5kg har allerede innstilt meg på det!

Foroverbøyd sidehev:

2,5kg 4x12 - øker neste gang ble litt lett.

Sidehev:

7,5kg 3x8 - en noe drøy knekk i albuen i dag.. så jeg burde nok heller kalt det en hybrid mellom sidehev og stående roing=P   

Liggende ext. rot:

2,5kg 12-12-10

Tok noen mageøvelser i dag og; 5x10 crunches i på skråbenk (lite pause mellom settene), planken/sideplanke 3x30 sek og 3x8 cablecrunches.   

Utlogget mtMH

• Aktivt medlem
  • Utlogget Utlogget

« #13 : 03. mai 2010, 16:01 »
1000m roing.

Chins m strikk:

3x3 5sek hold på toppen, sakte ned.

Sittende roing:

50kg 3x10

T-bar:

20kg 4x10

Foroverbøyd roing:

30kg 3x10

Bicepscurl EZ:

3x10 3,75kg hver side

Hammercurl:

7,5kg 4x10

Mage; crunches 5x10 (m ekstra vekt)

Utlogget mtMH

• Aktivt medlem
  • Utlogget Utlogget

I´m done making excuses
« #14 : 04. mai 2010, 12:41 »
Dagens kardio ble 45 min på tredemøllen 8,6km/h og 1% stigning. Kjørte 4 intervaller midt i joggingen på 1min 10km/h - 1min 14km/h - 1min 5,6km/h osv.
Så tok jeg meg god tid til å strekke ut etter på og jeg merker at tøyeligheten øker mye fra gang til gang, det er bra Smile 

Byttet navn på loggen rett og slett fordi jeg er ferdig med å komme på med alskens unskyldninger for å ikke være strikt med kosten, skippe en time kardio, og å ikke bruke den tiden jeg skal på studiene. Det finnes ingen grenser for unskyldningene jeg kan komme på og det ser ut til at jeg aldri går tom for de heller. Så i steden for å bruke tid på å fokuserer på hva jeg ikke har fått gjort -> skal jeg ganske enkelt gjøre tingene i stedenfor!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!