Skrevet av Emne: HJELP, JEG SKAL PÅ OPPTAK!  (Lest 2624 ganger)

Utlogget Treningsfreek

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 178

  • Mean and clean!
HJELP, JEG SKAL PÅ OPPTAK!
« : 14. april 2010, 14:43 »
Hallo, nå har det seg sånn at jeg skal mest sannsynligvis inn på opptaksprøver til politihøgskolen (muligens også befalskole), dette skjer en gang i slutten av mai, starten av juni. Jeg har testet meg på de forskjellige fysiske testene og alle går greit, utenom en øvelse; hangups! Jeg klarer 7 rep. rolig og fint med underhåndsgrep, men har ikke sjans i hel.... til å klare en eneste repetisjon med overhåndsgrep. Hva skal jeg gjøre for å få det til på under 2 mnd? Utsyr til disp er chins-stang montert i dørkarm.

Takker så meget på forhånd for konstruktive og behjelpelige svar...
Alder: 22 år
BP: 107,5 kg
ML: 150kg
KB: uvisst
188cm/91 kg
("Thor is here, Odin is here, how can you miss!?

Utlogget madsaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 394
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 394

Sv: HJELP, JEG SKAL PÅ OPPTAK!
« #1 : 14. april 2010, 14:50 »
legg til hammercurl i treninga iallefall,

er den chins-stanga så den monteres mellom dørkarmen så du kan få den til å henge i brysthøyde?
20år - 180cm - 89kg

Markløft 1RM: 100kg
Knebøy 1RM: 90kg
Benkpress 1RM: 90kg

Utlogget Treningsfreek

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 178

  • Mean and clean!
Sv: HJELP, JEG SKAL PÅ OPPTAK!
« #2 : 14. april 2010, 15:52 »
Den er fastmontert ganske langt oppe i karmen, akkurat så jeg får hodet over stanga og under dørkarmen, om du skjønner?
Alder: 22 år
BP: 107,5 kg
ML: 150kg
KB: uvisst
188cm/91 kg
("Thor is here, Odin is here, how can you miss!?

Utlogget madsaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 394
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 394

Sv: HJELP, JEG SKAL PÅ OPPTAK!
« #3 : 14. april 2010, 15:56 »
Okei, om du har en stødig stol med litt høy rygg så kan du jo sette den utafor døra, og støtte hæla på den mens du tar chins, det avbelaster litt så det ikke blir så tungt!
Blir omtrent som rackchins  Smile

Jeg greier ikke chins selv enda, så jeg trener meg opp med rackchins biggrin

http://www.youtube.com/watch?v=7aD2Knol5RQ#noexternalembed&feature=related
20år - 180cm - 89kg

Markløft 1RM: 100kg
Knebøy 1RM: 90kg
Benkpress 1RM: 90kg

Utlogget Plat0n

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 205
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 205

Sv: HJELP, JEG SKAL PÅ OPPTAK!
« #4 : 16. april 2010, 00:33 »
Kanskje jeg er gammeldags, men jeg mener at skal man bli bra på pull-ups, så må du trene pull-ups.

Synes det virker rart du klarer 7 chins, men ikke 1 pull-up. Du skal jo ha styrken.
Jeg har aldri hatt det problemet så blir vanskelig å si, men vi kan jo se på hva andre med "peil" sier:

http://stronglifts.com/how-to-do-pull-ups-and-chin-ups-with-proper-technique/ Snakker litt om problemer om man ikke klarer noen pull.ups.

http://stronglifts.com/10-ways-to-get-stronger-at-pull-ups-fast/ - enda mer. Er mye rart der, men negativet og tips 8 kan vel funke?

http://milforum.net/forum/viewtopic.php?t=9275&highlight=texas. Kanskje noe stuff her også, her får man jo til og med respons fra folk som sier de har prøvd det.

Et lite triks, som man sikkert kan benytte seg av om man skal tyne ut 1-2 flere rep er jo å gå ned i vekt. Vet ikke hvor mye man kan gå ned på 2mnd, men hey - alt hjelper vel?
oui: Was your training affected by the drinking and screwing around?

SCHWARZENEGGER: No, because having a good time is not nearly so damaging as people think. I'm constantly amazed when people ask me about discipline. Discipline is what you use when you don't want to do something, when you have to force yourself.

Utlogget Treningsfreek

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 178

  • Mean and clean!
Sv: HJELP, JEG SKAL PÅ OPPTAK!
« #5 : 16. april 2010, 14:11 »
Takker, skal sjekke opp de linkene der, og ja, jeg jobber med vekta også, 94 kilo er vel ikke den mest gunstige vekta mtp. å skulle bli god på hangups
Alder: 22 år
BP: 107,5 kg
ML: 150kg
KB: uvisst
188cm/91 kg
("Thor is here, Odin is here, how can you miss!?

Utlogget Doit!Doit!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 319
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 319

  • Ain't Nothing To It But To Do It
Sv: HJELP, JEG SKAL PÅ OPPTAK!
« #6 : 16. april 2010, 14:26 »

Kanskje jeg er gammeldags, men jeg mener at skal man bli bra på pull-ups, så må du trene pull-ups.


må si meg enig i den.

prøv og tren mye core muskler søk litt på det, kombinert med mye jogging for og få ned vekten så kommer det seg nok fort, også tunge nedtrekk vil gjøre deg sterk i pull ups.

The best activities for your health are pumping and humping

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93150.msg1376066;topicseen#new

Utlogget Plat0n

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 205
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 205

Sv: HJELP, JEG SKAL PÅ OPPTAK!
« #7 : 16. april 2010, 21:28 »
Bare å kjøre på. Pull-ups er som regel den øvelsen som skiller mest på folk.
Når vi trente opp laget i armyn hold vi bare beina på de som var tyngre for å gjøre det litt lettere for dem. Funka bra det - mye man kan få gjort på 2mnd dersom man har et snev av utgangspunkt Smiley
Evt kan du se på treningsprogrammene på mil.no. De funker i en viss grad!
oui: Was your training affected by the drinking and screwing around?

SCHWARZENEGGER: No, because having a good time is not nearly so damaging as people think. I'm constantly amazed when people ask me about discipline. Discipline is what you use when you don't want to do something, when you have to force yourself.

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: HJELP, JEG SKAL PÅ OPPTAK!
« #8 : 16. april 2010, 21:40 »
hehe...jeg tok opptaket på PHS for 9 år siden, hang ups er ikke det vanskeligste med ei kroppsvekt på 94 kg for å si det sånn, løpetesten er verre Wink Hvis det kun er hang ups du sliter med, kjør sirkeltrening annehver dag med dips, hang ups og rygg/mage. Hvis du klarer å gå ned noen kg så hjelper det mye, også med tanke på løpetesten Wink

Lykke til, dette klarer du!
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Treningsfreek

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 178

  • Mean and clean!
Sv: HJELP, JEG SKAL PÅ OPPTAK!
« #9 : 17. april 2010, 13:47 »
Takker for gode svar....
Men det forbauser meg at jeg ikke klarer en eneste pull up når jeg klarer 7 chin-ups, har noen en logisk forklaring på det eller?
Alder: 22 år
BP: 107,5 kg
ML: 150kg
KB: uvisst
188cm/91 kg
("Thor is here, Odin is here, how can you miss!?

andysmuck

  • Gjest
Sv: HJELP, JEG SKAL PÅ OPPTAK!
« #10 : 18. april 2010, 13:38 »
Takker for gode svar....
Men det forbauser meg at jeg ikke klarer en eneste pull up når jeg klarer 7 chin-ups, har noen en logisk forklaring på det eller?

På chinups får du brukt biceps, på pullups( overhåndsgrep right?) går det mye mer på rygg og core muskulaturen

Utlogget Treningsfreek

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 178

  • Mean and clean!
Sv: HJELP, JEG SKAL PÅ OPPTAK!
« #11 : 09. mai 2010, 12:32 »
Jeg har nå testet en del forskjellige metoder for å klare hangups (overhåndsgrep), og jeg tenkte jeg kunne bare poste min "oppskrft" her så den kanskje kan være til hjelp for andre som er i samme situasjon som jeg var i.

*ned i vekt( strammet inn på kosthold, startet med mer utholdenhetstrening), veide 102 kilo når jeg startet å forsøke meg på hangups, veier nå ca 95. Dette vil jeg påstå hjalp betraktelig.
* Treningsbuddy ( jeg kom et stykke opp mot stanga, men fikk ikke haka over, det jeg gjorde var å få med en kamerat på trening som kunne hjelpe meg opp siste stykket. Dette hjalp, og jeg kom nærmere og nærmere stanga på egenhånd fra trening til trening.)
*Tålmodighet (det tok meg flere mnd. å komme dit jeg er nå, men jeg ga ikke opp, og det lønte seg. Man er forskjellig, og mange hadde kanskje klart dette på mye kortere tid en meg, men man har forskjellige forutsetninger.

Jeg klarer nå 4 reps, som jo er minimumskravet for bl.a befalskolen, og er kjempe fornøyd med det, plutselig en dag klarte jeg det, er bare å pushe på videre nå så klarer jeg forhåpentligvis en del flere innen tiden er kommet for opptak.

Lykke til alle som har sliter med å klare dette men som prøver! Wink


Alder: 22 år
BP: 107,5 kg
ML: 150kg
KB: uvisst
188cm/91 kg
("Thor is here, Odin is here, how can you miss!?

Utlogget Smiley!

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 115

Sv: HJELP, JEG SKAL PÅ OPPTAK!
« #12 : 09. mai 2010, 12:34 »
Jeg har nå testet en del forskjellige metoder for å klare hangups (overhåndsgrep), og jeg tenkte jeg kunne bare poste min "oppskrft" her så den kanskje kan være til hjelp for andre som er i samme situasjon som jeg var i.

*ned i vekt( strammet inn på kosthold, startet med mer utholdenhetstrening), veide 102 kilo når jeg startet å forsøke meg på hangups, veier nå ca 95. Dette vil jeg påstå hjalp betraktelig.
* Treningsbuddy ( jeg kom et stykke opp mot stanga, men fikk ikke haka over, det jeg gjorde var å få med en kamerat på trening som kunne hjelpe meg opp siste stykket. Dette hjalp, og jeg kom nærmere og nærmere stanga på egenhånd fra trening til trening.)
*Tålmodighet (det tok meg flere mnd. å komme dit jeg er nå, men jeg ga ikke opp, og det lønte seg. Man er forskjellig, og mange hadde kanskje klart dette på mye kortere tid en meg, men man har forskjellige forutsetninger.

Jeg klarer nå 4 reps, som jo er minimumskravet for bl.a befalskolen, og er kjempe fornøyd med det, plutselig en dag klarte jeg det, er bare å pushe på videre nå så klarer jeg forhåpentligvis en del flere innen tiden er kommet for opptak.

Lykke til alle som har sliter med å klare dette men som prøver! Wink



dette kaller eg pågangsmot;) gjør underverker!

Utlogget Treningsfreek

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 178

  • Mean and clean!
Sv: HJELP, JEG SKAL PÅ OPPTAK!
« #13 : 10. mai 2010, 14:32 »
dette kaller eg pågangsmot;) gjør underverker!

Takk for det!
Alder: 22 år
BP: 107,5 kg
ML: 150kg
KB: uvisst
188cm/91 kg
("Thor is here, Odin is here, how can you miss!?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!