Skrevet av Emne: hva bør jeg velge av kampsport  (Lest 16738 ganger)

Utlogget SSR

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 142
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 142

  • Fjellet kaller...
SV: hva bør jeg velge av kampsport
« #75 : 01. februar 2005, 17:06 »
Lær deg kickbox for trening, adrenalin og som noe å ha i bakhånden. Lær deg også noen grep (feks aikido) for å få personer lagt i bakken og holde dem fastlåst.


Vil du holde noen på bakken: Ikke begyn på aikido. Vil ta deg en evighet å lære noe riktig gode ting. Begyn på BJJ (evt judo eller fribryting)

Utlogget doido

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 148
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 148

  • gamedog power
SV: hva bør jeg velge av kampsport
« #76 : 24. februar 2005, 23:58 »
Får å få di i bakken og overgiseg begynn på brasiliansk jujitsu, skal du banke noen begynn på muy thai to av naboene mine i brasil er mester i brasilianskjujitsu den andre som og er innvandrer som meg var belgisk mester i muy thai, de har begynt med timer isammen der de blander de to stilartene det er ganske effektivt,

Utlogget Maui

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

SV: hva bør jeg velge av kampsport
« #77 : 25. februar 2005, 23:03 »
Muay thai,UTEN TVIL..Men det er mye knær og albuer men hey det er jo bare et pluss Kickass

Gå vidre med shotfighting senere,da blir man en killer i ringen Gull

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

SV: hva bør jeg velge av kampsport
« #78 : 26. februar 2005, 12:32 »
Eller bare trene begge deler med en gang, muay thai er jo en del av shootfighting Smiley
sjokk og vantro

Utlogget Banned4Life

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 219

  • Sweet Dreams
SV: hva bør jeg velge av kampsport
« #79 : 26. februar 2005, 12:37 »
Brasiliansk jujitsu og Shootfighting Wink En fin kombinasjon, i og med at det graderes men ikke konkurreres i Brasiliansk juijitsu, mens i Shootfighitng konkurreres det med det graderes ikke Wink www.europeanvaletudo.com
Member of Treningsforum!
I don't care if i die, as long as they bury me in a fucking big box

Utlogget jzl

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 303

SV: hva bør jeg velge av kampsport
« #80 : 26. februar 2005, 12:40 »
Hvis det ikke er sagt, så kan jeg på det sterkeste anbefale krav maga! Der slipper man bekymre seg for å ikke være myk nok, men samtidig er det masser av slag og spark!
Audere-est-facere

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: hva bør jeg velge av kampsport
« #81 : 26. februar 2005, 16:26 »
hva man skal velge kommer jo helt an på hva man vil ha ut av treningen.. vil man komme i form og synes kampsport er morsomt ? velg hva du vil.. vil du konkurrere og bryr deg ikke så veldig hardt om hva du skal konkurrere i og om det skal være 'realistisk' eller ikke? velg hva du vil..

vil du ha realistisk selvforsvar finner du en klubb der det blir fokusert på akkurat dette, og ikke mønster, touch-sparring, 'fancy' teknikker o.l.. så enkelt er vel egentlig det.. Smiley



http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget doido

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 148
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 148

  • gamedog power
SV: hva bør jeg velge av kampsport
« #82 : 26. februar 2005, 22:23 »
DEt konkureres i Brasiliansk Jujitsu jeg ser det jo på tv hele tiden når jeg er i brasil!!!!!!!! og der er jeg ofte og jeg har parabol hjemme  det er en egen kanal som bare viser bjj og valetudo!!!!!

Utlogget Forn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 398
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 398

SV: hva bør jeg velge av kampsport
« #83 : 27. februar 2005, 00:36 »
Ble til en litt reklame tråd dette her Cheesy
"nei det er best.. neinei.. dette er best!"
All that is gold does not glitter...

Utlogget doido

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 148
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 148

  • gamedog power
SV: hva bør jeg velge av kampsport
« #84 : 28. februar 2005, 22:34 »
Ble til en litt reklame tråd dette her Cheesy
"nei det er best.. neinei.. dette er best!"
blush
Det ble det, for min del liker jeg best capoeira, vil ikke ende opp med dumbo ørene til mine kompiser som holder på med bjj Erter

Utlogget Mincella

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 37

SV: hva bør jeg velge av kampsport
« #85 : 01. mars 2005, 21:07 »
har prøvd meg på mangen mangen mangen kampsporten, desverre i mitt tilfelle så har jeg ikke tålmodigheten til å bruke 2 uker på å lære et spark- uten skryt- så er kampsport noe som går av seg selv for meg og lærer ganske raskt- derfor ble det kjedelig å vente på de andre i gruppen..  tilleg til at slik trening krever mangen år i fremtiden og ikke er noe man begynner på for å ha de gøyog komme i form i et halvår eller to..

Tilslutt bestemte jeg å prøve meg på kickboxing.- og dette er noe som gir kjempegod trening- de fleste andre kampsporter er god trening det også, men siden ting tar tid kan det føles ut som en ikke blir varm en gang...

  i kickboxing er det fullt kjør fra starten av, mye styrke- mye muskler som blir brukt- ikke så mye fokus på innviklede forsvarsteknikker- men mer kamp og slåssing- boxing.. extremt gøy-og motiverende, så hvis du er ute etter å sette igang raskest mulig, og se resultatene av treningen veldig raskt så er kickboxing tingen... spessielkt hvis du leter etter noe hvor du kan sparke og slå og boxe fullt ut fra starten av... dette tar ikke mye tid på det grunnleggende bullshittet.. men går til action raskt.
Den eneste garantien for at alle skal få fortsette å leve, er respekten for livet, respekten for ens medmennesker, og respekten for dem som er annerledes enn en selv.

Utlogget KjeXz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 166
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 166

SV: hva bør jeg velge av kampsport
« #86 : 16. mars 2005, 20:48 »
"det grunnleggende bullshitet" mener du at jabs er bullshit? ;P
anbefaler nok en gang muay thai, og submission wrestling.
jeg ser på thai som hakket mer effektivt enn kick, fordi man har flere våpen. man har knær og albuer, og man blir ikke skilt i kamp om man clincher (realisme i henhold til selvforsvar?) jeg har dessverre ikke hatt sjansen til å trene kickboxing i mer enn et par måneder, men det fysiske treningsutbyttet var mye bedre enn på thaiboksinga jeg trener nå. det kommer vel an på klubben tenker jeg, men fikk kjørt meg på både kondis og utholdende styrke der.

Kan ihvertfall liste de jeg synes ville funka i en situasjon på gata hvor èn person angriper deg.

Krav Maga, Submission Wrestling, Shootfighting, Muay Thai, Boksing.
-
Disse anbefaler jeg IKKE hvis du skal forsvare deg mot en angriper.
(den verste først:P)
Taekwon-do, Karate, Kung Fu, Judo


-kj

Utlogget vamonos

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 116
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 116

  • 91 kg and increasing!
SV: hva bør jeg velge av kampsport
« #87 : 02. april 2005, 23:01 »
hei jeg er en gutt på 16 som vil begyne på kampsport jeg vil bli god i slag å spark hva passer for meg..

Mhv

LARS headbang

Tør jeg spørre hvem du skal banke opp?
Lift heavy or go home!

Utlogget jzl

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 303

SV: hva bør jeg velge av kampsport
« #88 : 03. april 2005, 11:30 »
hehe Tongue Hvis du er ute etter å bli myk, fin teknikk og PENE spark kan du jo velge karate o.l. Men som i mitt tilfelle, er du bare ute etter å kunne forsvare deg mes mulig effektivt , er krav maga mitt første valg. Dette er riktignok ikke noen kampsport, men mer selvforsvar rellatert.
Audere-est-facere

Utlogget Alex12345

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 89
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 89

SV: hva bør jeg velge av kampsport
« #89 : 20. mai 2005, 23:44 »
skal du bli god og sloss må du sloss det holder ikke og leke sloss sån som i fks takwondo

skal du bli en streetfighter? eller skal du bli en som kan fancye spart og hoppe og sprette og slå på puter? Ultimate fighting er vell beste måten og bli god og sloss på, så en dokumentar om norske Ulitimte fighterer det har diverse klubber rund om i landet.

ellers så har du en av de mest efective kampsportene er nok http://www.russianmartialart.com/main.php?page=fterms
d
er lærer du og sloss på alle tenkelige steder og situasjoner du kan komme opp i, du lærer og forsvare deg mot masse folk på en gang noen som er veldig sjeldent i kampsport men så er veldig vanlig "in real life"
og du lærer og sloss mot kniver og sloss i trange miljøler og i befolkte områder osv. 

men dette er for det spesjelt intriserte.

andre mere normale greie kampsporter e thai boxing kick boxing og den tøffeste karaten(husker ikkke hva den het).
ser det er mange som tryker ned på karate men den hardeste klassn innen karate der går du fullkontakt kamper med en gang du begynner samma hvor gammel du er.

og får all del kombiner vekt trening ved siden av, styrken har MYE og si!
*et liv uten trening er et liv uten mening*

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!