Skrevet av Emne: hva bør jeg velge av kampsport  (Lest 16720 ganger)

Utlogget Aurastorm

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

  • Ost er godt!
SV: hva bør jeg velge av kampsport
« #30 : 05. mai 2004, 23:32 »
Hva en skal med styrke??? ER du heilt på trynet eller? Det går fint å vinne en gatekamp med TKD ettersom Stilen er litt annerledes fra sted til sted...Du drar kanskje det du har sett på stevner og tkd generelt under ett...men du tar feil...En som trener TKD kan også bruke stor styrke som faktor for å komme seirende utav en slåsskamp, å sei at TKD ville gjort noken DÅRLIGARE det er jo som å drite på trynet til en purk!
Hva skal en med penger når en er 0 verdt?

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

SV: hva bør jeg velge av kampsport
« #31 : 06. mai 2004, 11:37 »
TKD er stort sett noe jalla jalla-dill dall. Og JA, jeg har trent det selv. Det ser kansje kult ut,men for folk som er ute etter effektiv kamp er det nyttesløst.
Eksempel: for noen måneder siden diskuterte jeg dette med en kompis som har brunt belte i taekwondo. Så vi arrangerte en vennskapelig "kamp" JEg vedda på at jeg kunna få han til å gi opp på maksimum 3min. Jeg kunne ikke slå og sparke,mens kan kunne sparke så hardt han bare ville (dette var bare for kødd,men alikevel...)

Slik gikk det: Han går ut i tkd-stillinga si; hoppende, med armene RETT ned, allerede da kunne jeg knockan ut med en høyre kryss eller no, men dette var jo vennskapelig da. Jeg skyter inn,løfter han langt opp i lufta og slenger han forsiktig ned for så å enkelt armalåse han. Game over. Det hele tok under et minutt.
Letttjente 20kr!
Konklusjon: tkd er noe dill-dall!!
sjokk og vantro

Son of light

  • Gjest
SV: hva bør jeg velge av kampsport
« #32 : 06. mai 2004, 14:07 »
Tror nok ar det er enklere å stå å sparke i løse lufta enn å kaste noen.

Det jeg mente er at det er nok en grunn til at så mange trener TKD og jeg mener at den grunnen er at det er en forholdsvis enkel kampsport. Har dere en annen grunn så er jeg mer enn villig til å høre den...

Der er en grunn til at TKD er så populært i forhold til andre kampsporter som har fullkontakts kamptrening!

Selv om jeg synes at TKD er en enkel kampsport så betyr ikke dette at det er en dårlig kampsport.



Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

SV: hva bør jeg velge av kampsport
« #33 : 06. mai 2004, 14:11 »
Hva en skal med styrke??? ER du heilt på trynet eller? Det går fint å vinne en gatekamp med TKD ettersom Stilen er litt annerledes fra sted til sted...Du drar kanskje det du har sett på stevner og tkd generelt under ett...men du tar feil...En som trener TKD kan også bruke stor styrke som faktor for å komme seirende utav en slåsskamp, å sei at TKD ville gjort noken DÅRLIGARE det er jo som å drite på trynet til en purk!

Styrke er en positiv faktor i en gatekamp, men er ingen faktor for å bli en vellykket TKD utøver. En TKD utøver med stryke vil selvsagt være en TKD utøver uten styrke overlegen i en gatekamp, men det har derimot ingenting med at styrke forbedrer teknikken i TKD å gjøre. Jeg har studert flere TKD klubber og selv om det er mange lokale variasjoner bygger de alle på samme prinsipper, et håpløst prinsipp i en gatekamp.

Hvis du tror at du ved hjelp av TKD har en fordel i en gatekamp kommer du til å drite deg kraftig ut.

Som Hardgainer sier har jeg sett uttalige NHB behind door matches mellom ulike mennesker med ulike bakgrunner. En kamerat av meg veier 60 kg og har trent brasjutsu under et år. Han tappet ut en tkd norgesmester på 42 sekunder og han veide nesten 90 kg. Dette er bare et av mange eksempler og selv om ikke det i seg selv beviser noe, så forteller det litt om hva sannheten er.

Open you eyes or get hit!

Son of light

  • Gjest
SV: hva bør jeg velge av kampsport
« #34 : 06. mai 2004, 14:23 »
Toxic har forstått det!!! Wink headbang

Utlogget Aurastorm

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

  • Ost er godt!
SV: hva bør jeg velge av kampsport
« #35 : 06. mai 2004, 16:01 »
Hardgainer: kompisen din må jo suge vilt viss han starter med hopp teknikker!!! Brunt belte?? Da er han i en annen union/forbund enn eg f.eks. Å skryte av det der og si at det er SÅ store forskjeller til vanlig er bare bullshit!!! TKD er enkelt for de ungene som vil lære seg grunnleggende teknikker til blått belte f.eks, men for de som vil bli god er den effektiv! Å trene styrke i samband med TKD er bra og ikke omvendt! TKD er egentlig en ganske fleksibel kampsport ettersom en kan "finpusse" på den sjøl og det er lett å kombinere andre teknikker som ikke nødvendivis er fra TKD...andre sporter..derav fullkontakt sporter er oftest ganske "låst" når det gjelder fleksibilitet...vil si eg har god sjangs mot noken på gata med tkd med lik erfaring i en anna sport..
Hva skal en med penger når en er 0 verdt?

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

SV: hva bør jeg velge av kampsport
« #36 : 06. mai 2004, 21:03 »
så tkd er fleksibel i forhold til mma? HAHA! Det var dagens! Man finner pokker ikke en mer fleksibel kampsport enn mma. MIXED martial arts...ringer det ei bjelle?
Og det er så lett å feie over en som bare kan tkd ja. Hvorfor? Fordi en som overhodet ikke har peiling på bakkekamp er som en fisk på land når han møter en me bakke-ferdigheter. Og når en i tillegg ikke kan forsvare seg mot nedtakninger er det så SINNSYKT lett å få den personen i bakken. 
Du må nok erfare ting selv så forstår du...

sjokk og vantro

Utlogget Aurastorm

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

  • Ost er godt!
SV: hva bør jeg velge av kampsport
« #37 : 06. mai 2004, 21:16 »
Faen du snakker om??? Har ikke vi bakkekamp ditt fjols!!! Lurer jaggu på hvilken form for tkd du vet om...
Hva skal en med penger når en er 0 verdt?

Utlogget Thomas Hytten

  • Treningsforum Crew
  • Moderator Team
  • *****
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 110

  • Train hard, fight easy
SV: hva bør jeg velge av kampsport
« #38 : 06. mai 2004, 22:44 »
vil ar vi demper tonen noe i denne tråden, man er berettiget å være engasjert, men ikke la det bli for hett.  Wink

Dere er hermed advart, vil helst slippe å moderere noen poster.

Utlogget Espen Leon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 149
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 443

  • We love tabatas
SV: hva bør jeg velge av kampsport
« #39 : 07. mai 2004, 00:12 »
Hvilken stil av TKD har bakkekamp? Blir dette trent såppas ofte at du føler du har kontroll?

Instruktør Jeet Kune Do
1.dan Kali Sikaran
1dan Hiep Vo Mon
Blått 3 Krav Maga Norge
Trener 1 selvforsvar NIF

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

SV: hva bør jeg velge av kampsport
« #40 : 08. mai 2004, 18:39 »
Faen du snakker om??? Har ikke vi bakkekamp ditt fjols!!! Lurer jaggu på hvilken form for tkd du vet om...

sikker på at du bare ikke er forvirret og egentlig trener JKD eller noe da? he he...

Tro meg aurastorm, jeg har trent mange ulike tradisjonelle kampsporter, inkludert tkd og det man lærer av bakkekamp der er ikke bakkekamp. Det har ingenting med bakkekamp å gjøre i det hele tatt.

Ikke fortell meg at du lærer dubble leg takedown og å dra ut en person fra guarden i TKD? da er det nemlig ikke TKD lenger....

Utlogget kicke

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

SV: hva bør jeg velge av kampsport
« #41 : 09. mai 2004, 21:19 »
hei jeg er en gutt på 16 som vil begyne på kampsport jeg vil bli god i slag å spark hva passer for meg..

Mhv

LARS headbang

Taek Won Do er definitivt den beste typen kampsport for å lære å sparke høyt og kraftig! Om du heller vil lære å slå og sparke riktig teknisk, bør du velge Karate...om du heler vil lære å sparke og slå veldig kraftig så er kickboksing tingen...Smiley
Selv trener jeg ju jitsu men der lærer man kast, slag, spark, bakkekamp/grappling, stranguleringer, armlåser, beinlåser, selvforsvar også videre....så det er ikke spesiellt for bare slag og spark da, selv om man lærer mange forskjellige slag og spark teknikker akkurat som i karate...Smiley   
Vil jo selvfølgelig anbefale å bare begynne i ju jitsu  Wink
Men om du er ute etter å bare lære slag og spark så er det vel de som er nevnt ovenfor som er aktuelle... Smiley

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

SV: hva bør jeg velge av kampsport
« #42 : 09. mai 2004, 22:05 »
karate ska du hvertfall IKKE trene om du vil slå teknisk riktig.
sjokk og vantro

Utlogget kicke

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

SV: hva bør jeg velge av kampsport
« #43 : 09. mai 2004, 22:10 »
karate ska du hvertfall IKKE trene om du vil slå teknisk riktig.

Ikke??  Huh hmmmz...trodde det var så bra teknisk jeg...er det mere kraft der da?  Huh ...synes nå taek won do eller kickboksing er gode kampsporter for spark og slag...Smiley

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

SV: hva bør jeg velge av kampsport
« #44 : 09. mai 2004, 22:26 »


Ikke??  Huh hmmmz...trodde det var så bra teknisk jeg...er det mere kraft der da?  Huh ...synes nå taek won do eller kickboksing er gode kampsporter for spark og slag...Smiley
teknisk....ja,kansje det ser litt kult ut. Men det er utrolig hvor langt fra effektivt det er. Prøv å sparre først med en karateka, og så en bokser/thaibokser/kickbokser etterpå. Jeg lover deg, du kommer til å LE av den tekniske karaten Wink
sjokk og vantro

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!