Skrevet av Emne: Kenneth logger.  (Lest 8338 ganger)

Utlogget Rez

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • KALLISTI
Kenneth logger.
« : 16. april 2010, 20:32 »
Hei godtfolk!

Har snoka litt rundt her en stund, men har ingen logg selv. Until now Smiley
Jeg er en 30 år gammel / ung..gammelung kar fra Telemark, men har greid å rote meg hit til Sør-Trønderlag. Planen var egentlig en kort visitt på 1 års tid eller to, men så traff man sin samboer, fikk barn og det blei fort 4 år isteden Smiley Så nå sitter jeg fint i saksa her Smiley
Jeg har trent et 3-4 års tid i voksen alder men kun 2 av disse seriøst, og kun 1 av disse med litt engasjement i det helhetlige konseptet som er kroppsbygging og fitness. Har alltid hatt interese for trening og har alltid trent i perioder, men har som mange andre levd friskt på seiglivede myter og gymlærdom, inntil lesefeberen tok meg for et år siden. Nå streber jeg etter å stadig bli bedre i alle aspektene som sporten har å tilby, og planlegger en scenedebu i 2011. Grunnen til at jeg legger den såpass langt frem i tid er fordi jeg trenger mere masse, så jeg ikke ser ut som en stilk ferdig deffa + at jeg er nybakt far med dertilhørende dårlig søvn og restitusjon.
Jeg er ingen maksløft fanatiker og heller ikke spesielt sterk, men det vil jeg gjerne gjøre noe med. Har noen skader som gjør at jeg ikke makser noe særlig eller trener enkelte øvelser, men har greid meg fint hittil.

Jeg tar alltid imot konstruktiv kritikk, ris og ros. Jeg ser gjerne at folk engasjerer seg og kommenterer loggen min, men kan allerede nå si at jeg ikke vil ha digresjoner av dimensjoner som gjør dette om til en chat. Til det er dere velkommen til å spørre om msn min Wink

Litt stats:

30 år.

174.5 cm
86kg siste veieng for noen dager siden.
9.9% fett etter måling med 3 punkts kaliper samme dag som jeg gikk på vekta. (men jeg tror den er nærmere 15%) + litt dævvskinn fra en fetere periode Tongue

Tja, gamle rekorder:

Benkpress 140kg 1mr.
Knebøy 170kg 1mr
Beinpress 340kg 3mr
Markløft Huh

Trener ikke benk med stang eller tung bnøy lenger pga skader, så disse står som et monument fra en gyllen era Smiley


Sånn, nok pjatt Smiley

Jeg starter med XL programmet på mandag, så får vi se hva som skjer.
Lurer på å kontakte Soje for et oppsett der, men det bestemmer pengeboka Wink

Hilsen Kenneth


Utlogget Rez

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • KALLISTI
Sv: Kenneth logger.
« #1 : 19. april 2010, 16:48 »
Uke 1, dag 1.

Benkpress m/manualer: 3x5, 35kg, 35kg, 35kg
Sittende roing i maskin: 3x5, 140, 140, 140. (kan øke en plate her neste gang)
Flyes: 2x15-20, 20reps 12.5kg. (kan øke til 15kg neste gang)
Roing i kabel: 2x15-20, 20x80 + 15x105. (grepet sviktet på siste sett der)

Sidehev: 2x12, 12.5kg
Nedtrekk: 2x12, 65, 65. (kan øke en plate eller to neste gang)

Bicepscurl i skråbenk: 1x6-8, 8 reps 17.5kg + 1x15-20, 15 reps 10kg (underarmene sleit med grepet her)
Triceps pushdown: 1x6-8, 70 + 1x15-20, 50. (kan øke et par plater på første sett)

Liker XL programmet foreløbig. Like å trene antagonistisk i det hele tatt. Merker godt jeg har trent for mye med reimer, grepet svikter lenge før målmuskelen.
Kan ikke huske å ha trent høyrep rett etter lavrep før, har stort sett hatt egne dager til hver, så denne var ny for meg. Falt i god smak iallefall.

Nå skal jeg ha et par dager med litt spising utenom det vanlige, dvs rullekebab etter trening som i dag + litt snop og diverse Smiley Så skal jeg på diett om et par dager.
Siste dietten blei avbrutt av fødsel og nær trenings stopp i et par uker, så jeg håper fokuset er tilbake igjen Smiley

Starter forsiktig på ca 3000kcal og justerer meg nedover etterhvert. Tenker 2 mnd varighet og fett mellom 4-8kg skal bort.

Så vi får se hva som skjer.

Utlogget Marmarius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 108
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 108

Sv: Kenneth logger.
« #2 : 19. april 2010, 16:57 »
Sliter du med grepet når du curler med 17,5 kg hantler?
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!  Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92612.0

Utlogget Rez

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • KALLISTI
Sv: Kenneth logger.
« #3 : 19. april 2010, 17:11 »
Sliter du med grepet når du curler med 17,5 kg hantler?

Nei ikke da, men etter 10 reps med 10'kgs etterpå...greide ikke klemme sammen handa engang, begynte å slite med grepet allerede på nedtrekken.

Utlogget Rez

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • KALLISTI
Sv: Kenneth logger.
« #4 : 20. april 2010, 23:29 »
Uke 1, dag 2:

Oppvarming +

Knebøy 3x5, 110kg + 1x20, 60kg. (greit nok med kneet i bind, men kjente i kveld at jeg ikke skal tøye grenser her)
Lårcurl 3x10, 85 (øke neste gang)
Legger 5x5, 140kg på 2.5kg vektskiver. (øker 5-10kg neste gang)
Core

Ab-wheel rollouts 3x10, check (skuldrene svikta på siste reps)
Rygghev 3x10 med 2 sekunders hold på toppen, check
Sideplanke - 2x15 sekunder, check

Helt fin trening, deilig med litt core i programmet og.
Har en stemme i hodet som sier "kjør på med tunge bøy, så får du raskere operasjon til det andre kneet også", men fornuften er ikke helt med på den...

Liker XL-programmet særdeles godt hittil.

To dager til diett og det betyr to dager til med skjødesløs spising av iskrem, taco, brownies, fine baguetter, sjokolade, rullekebab, lammepølser, øl og ikke minst sukkerbrus til cheeseburger menyen Smiley

Håpa jeg skulle greie et stort stykke til med brownies og is i kveld, men er så sprengt i magen at sjansene ser rimelig smale ut....

I morgo bærs det til by'n Smiley

Utlogget Rez

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • KALLISTI
Sv: Kenneth logger.
« #5 : 22. april 2010, 18:57 »
Uke 1, dag 3:

YTWL & diverse strikk.

Oppvarming +

Enarms stående skulderpress: 3x5, 25kg, 22.5kg, 22.5kg
Chins: 3x5, Kroppsvekt. (en av mine største svakheter blir sterkere og sterker for hver trening nå Smiley )
Skulderpress m/stang: (sittende smith) 20x 50kg + 15x50kg
Nedtrekk: 20x65"kg" + 15
Rygghev med 2 sec stopp: 2x10, check
Enarms brystpress: 2x12, 17.5kg + 20kg (øker til 22.5 neste gang)
Facepulls: 2x12, 50"kg" (øker en tier neste gang)
Ez Curls: 8x40kg + 20x30kg (øker 5kg neste gang)
Dips: 8stk KV + 20stk KV (må kanskje handle meg vektbelte)

Knallgod trening i dag. Må fremdeles føle meg litt frem på enhånds øvelsene, men det kommer seg. Litt vinglete enkelte ganger her.

Droppa standarddietteplanen min å starta på PF i går natt. Det gikk overaskende bra å trene på tom mage. Litt smågretten frem til jeg begynte å trene kanskje, men...Fikk i meg 1200kcal i pwo måltidet og skal ha meg to til på ca 500kcal i kveld. Enten det eller ett stort et, får se.



Utlogget Rez

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • KALLISTI
Sv: Kenneth logger.
« #6 : 31. mai 2010, 12:09 »
Har slutta å trene på studio for sommeren, så da lar ikke XL seg gjennomføre.
Har trent en 3-split tre dager i uka siden da. Har ikke så mye overskudd om dagen, så jeg trenger all den hvile jeg kan få, kjører meg heller helt ut på gode dager og holder litt tilbake på ikke fullt så gode dager...

Den ser noenlunde slik ut

Rygg & Biceps
Bryst & Triceps
Skuldre & Bein

Kneet må vel opereres ganske snart, så eneste beintreninga blir noen lette utfall og strake mark...


Utlogget Rez

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • KALLISTI
Sv: Kenneth logger.
« #7 : 03. juli 2010, 23:49 »
Ser ut som jeg har detti litt ut av logginga her.
De 4 første ukene av XL-programmet falt i smak..skal se om ikke jeg får muligheten til å fullføre hele greia en gang siden. Men nå for tida trener jeg hjemme, og da begrenser øvelses-utvalget seg en smule.
Har styra med en 3 split over 4 dager frem til nå, men holder på med å finn 15-10 og 5 RM i helga, så begynner jeg med HST når det er klart, etter noen dager god hvile. Håper på hurtig spedisjon etter MR så jeg får en operasjon..savner å bruke beina skikkelig.

Velvel, skal prøve å følge opp logginga litt bedre her fremover. Neste uke blir RM-finne uke og hviledager, så er jeg tilbake Smiley

God helg folkens!

Utlogget veslekardia

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 669
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 669

  • Jeg er minst! Jeg er minst!
Sv: Kenneth logger.
« #8 : 04. juli 2010, 14:07 »
oi, det var litt av et mål, å stille! det blir spennende å følge. regner med det meste bor i deg allerede, men at du kan hente ut det siste i form av nytte her inne Cheesy. logging er bra!
155.6 cm (går stadig nedover)
58 kg (går stadig oppover)
34 år (går bare én vei)
  innocent
Bedre å være liten og søt,
enn stor og stygg.


<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113464.msg1696547#msg1696547> Logg [/url]

Utlogget Rez

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • KALLISTI
Sv: Kenneth logger.
« #9 : 04. juli 2010, 15:31 »
Det bor vel noe i meg ja, men hva vet jeg ikke helt Tongue

Jeg håper jeg kan bruke dette som en spark i rævva og litt kritikk og feedback. Jeg blir fort litt careless helt på egenhånd serru Smiley

Skal se om jeg ikke finner et bilde av dagsformen anno noen dager siden om jeg finner kabelen til kameraet i kveld.

Neste 6-8 ukers treningsprogram for de som lurer:

Knebøy (1 sett om knærne holder)
Strake markløft, 2 sett
Skråbenk m/manaler, 2 sett
Flyes, 1 sett
Fremoverbøyd stangroing, 2 sett
Pull-ups, 2 sett
Shrugs, 1 sett
Sidehev, 1 sett
Bakside skuldre, 1 sett
Skulderpress m/manualer, 1 sett
Alt. hantelcurls, 2 sett
Skullcrushers, 2 sett
Stående tåhev, 2 sett (+ endel burns)
Crunch/Benhev, 2 sett

Trening man, ons, fre. Det skulle bli 9 set på bein, 9 på bryst, 12 på rygg, 3 på trapz, 9 på skuldre, 6 på biceps, 6 på triceps, 6 på legger og 6 på mage.

I uke 6-8 kommer jeg til å kjøre et ekstra høyrep sett for å kompansere for lavt volum, da blir programmet noenlunde slik: Uke 1-2: 15 reps, Uke 3-4: 10reps, Uke 5-6: 5reps, Uke 7-8 5reps + 15-20reps etter siste sette.

Så får vi håpe helsa holder og at det blir saker av dette Smiley

Utlogget veslekardia

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 669
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 669

  • Jeg er minst! Jeg er minst!
Sv: Kenneth logger.
« #10 : 04. juli 2010, 15:51 »
Det bor vel noe i meg ja, men hva vet jeg ikke helt Tongue

Jeg håper jeg kan bruke dette som en spark i rævva og litt kritikk og feedback. Jeg blir fort litt careless helt på egenhånd serru Smiley

Skal se om jeg ikke finner et bilde av dagsformen anno noen dager siden om jeg finner kabelen til kameraet i kveld.

Neste 6-8 ukers treningsprogram for de som lurer:

Knebøy (1 sett om knærne holder)
Strake markløft, 2 sett
Skråbenk m/manaler, 2 sett
Flyes, 1 sett
Fremoverbøyd stangroing, 2 sett
Pull-ups, 2 sett
Shrugs, 1 sett
Sidehev, 1 sett
Bakside skuldre, 1 sett
Skulderpress m/manualer, 1 sett
Alt. hantelcurls, 2 sett
Skullcrushers, 2 sett
Stående tåhev, 2 sett (+ endel burns)
Crunch/Benhev, 2 sett

Trening man, ons, tors. Det skulle bli 9 set på bein, 9 på bryst, 12 på rygg, 3 på trapz, 9 på skuldre, 6 på biceps, 6 på triceps, 6 på legger og 6 på mage.

I uke 6-8 kommer jeg til å kjøre et ekstra høyrep sett for å kompansere for lavt volum, da blir programmet noenlunde slik: Uke 1-2: 15 reps, Uke 3-4: 10reps, Uke 5-6: 5reps, Uke 7-8 5reps + 15-20reps etter siste sette.

Så får vi håpe helsa holder og at det blir saker av dette Smiley

øvelsene kjenner jeg jo, men disse programmene er for avanserte for meg, du vet, jeg er tilbakestående Grin. men du kjører jo ganske få sett, da? kjører du tungt på de få eller hva er taktikken? kjenner jeg trenger å lære noe nytt jeg og Wink
155.6 cm (går stadig nedover)
58 kg (går stadig oppover)
34 år (går bare én vei)
  innocent
Bedre å være liten og søt,
enn stor og stygg.


<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113464.msg1696547#msg1696547> Logg [/url]

Utlogget Rez

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • KALLISTI
Sv: Kenneth logger.
« #11 : 04. juli 2010, 16:59 »
Enkelt forklart så er det et helkroppsprogram over tre dager i uken, derfor få sett per gang. Antall sett i løpet av uka blir detsamme som om jeg skulle kjørt bryst og triceps samme dag. feks.
Belastningen er lett til å starte med...det er her jeg er litt redd for å dette av lasset Smiley Jeg er vant til å ligge på 5-8 eller 9-12 reps og to-tre sett til failure nesten hele tida, men her så bygges belastningen opp mot 15RM, 10RM og 5RM i løpet av to ukers perioder.
Er ikke så fryktelig avansert egentlig, volum viker for frekvens og periodiseringen er så og si standard linjær.
Eneste modifikasjonen jeg gjør som viker fra "orginalen" er at jeg istedenfor å bruke kun negativer i de top siste ukene legger til et høyrepsett på 15-20reps siden jeg ikke har noen treningspartner som kan hjelpe meg. Så i mine øyne er denne måten å trene på en perfekt kombinasjon av treningsfrekvens, volum , utmattelses og intensitetskontroll....på papiret iallefall....så vi får se åssen det gåt Smiley

Jeg spora litt av tror jeg, før jeg starter så tester jeg ut hvilken vekt jeg greier å løfte maks 15 ganger. Dette er til den første 2 ukers perioden. Denne 15RM skal være tallet jeg skal løfte den siste dagen i denne toukersperioden. De femtreningene før det benytter en belastning som er ca 5-10% lettere enn 15RM om du teller bakover Smiley For enkelhets skyld 2-5kg i baseøvelser og 1-2kg i de andre.

Kalkulert progresjon Smiley

 

Utlogget veslekardia

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 669
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 669

  • Jeg er minst! Jeg er minst!
Sv: Kenneth logger.
« #12 : 04. juli 2010, 17:03 »
Enkelt forklart så er det et helkroppsprogram over tre dager i uken, derfor få sett per gang. Antall sett i løpet av uka blir detsamme som om jeg skulle kjørt bryst og triceps samme dag. feks.
Belastningen er lett til å starte med...det er her jeg er litt redd for å dette av lasset Smiley Jeg er vant til å ligge på 5-8 eller 9-12 reps og to-tre sett til failure nesten hele tida, men her så bygges belastningen opp mot 15RM, 10RM og 5RM i løpet av to ukers perioder.
Er ikke så fryktelig avansert egentlig, volum viker for frekvens og periodiseringen er så og si standard linjær.
Eneste modifikasjonen jeg gjør som viker fra "orginalen" er at jeg istedenfor å bruke kun negativer i de top siste ukene legger til et høyrepsett på 15-20reps siden jeg ikke har noen treningspartner som kan hjelpe meg. Så i mine øyne er denne måten å trene på en perfekt kombinasjon av treningsfrekvens, volum , utmattelses og intensitetskontroll....på papiret iallefall....så vi får se åssen det gåt Smiley

Jeg spora litt av tror jeg, før jeg starter så tester jeg ut hvilken vekt jeg greier å løfte maks 15 ganger. Dette er til den første 2 ukers perioden. Denne 15RM skal være tallet jeg skal løfte den siste dagen i denne toukersperioden. De femtreningene før det benytter en belastning som er ca 5-10% lettere enn 15RM om du teller bakover Smiley For enkelhets skyld 2-5kg i baseøvelser og 1-2kg i de andre.

Kalkulert progresjon Smiley

 

woot. komplisert på papiret, enklere i praksis Grin. men det skal bli gøy å følge!
155.6 cm (går stadig nedover)
58 kg (går stadig oppover)
34 år (går bare én vei)
  innocent
Bedre å være liten og søt,
enn stor og stygg.


<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113464.msg1696547#msg1696547> Logg [/url]

Utlogget Rez

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • KALLISTI
Sv: Kenneth logger.
« #13 : 05. juli 2010, 00:22 »


Tja, dagsformen anno forrige uke...ikke helt der jeg vil ha den for å si det mildt, men det kommer seg sakte men sikkert.

Utlogget veslekardia

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 669
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 669

  • Jeg er minst! Jeg er minst!
Sv: Kenneth logger.
« #14 : 05. juli 2010, 00:23 »


Tja, dagsformen anno forrige uke...ikke helt der jeg vil ha den for å si det mildt, men det kommer seg sakte men sikkert.

jeg liker det jeg ser Grin. i tillegg liker jeg det du skriver og! Wink
155.6 cm (går stadig nedover)
58 kg (går stadig oppover)
34 år (går bare én vei)
  innocent
Bedre å være liten og søt,
enn stor og stygg.


<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113464.msg1696547#msg1696547> Logg [/url]

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!