Skrevet av Emne: GOMAD - Noen som tør å prøve?  (Lest 14465 ganger)

Utlogget Shapeshifter

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: GOMAD - Noen som tør å prøve?
« #45 : 20. januar 2012, 23:47 »
Jeg har også testet det (med SL 5x5) gikk opp fra ca. 75-76 til 85 på halvannen måned. Men det er jo mye veske og fett da. Eneste jeg sto igjen med til slutt var noen saftige lovehandles og litt mage. Wink men jeg får skylde megselv. Sluttet med h-melk OG trening. Så det er ikke bare melkesyren skyld. Nå skal håndtakene til livs.. Wink

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: GOMAD - Noen som tør å prøve?
« #46 : 21. januar 2012, 00:01 »
Challenge.. retarded!

Utlogget oleper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 321
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 321

Sv: GOMAD - Noen som tør å prøve?
« #47 : 26. januar 2012, 04:46 »
Vil det å drikke 2 liter h-melk om dagen ha stor effekt på fett % min?

Utlogget annica

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: GOMAD - Noen som tør å prøve?
« #48 : 26. januar 2012, 07:37 »
Et innspill fra en spinkel kvinne -

Har trent styrke i to år - begynte med egen kroppsvekt og slynge, men har det siste året prøvd meg på benkpress, deadlift, squat etc. Jeg har vært veldig frustrert over manglende progresjon. Jeg er virkelig en "hard gainer" - både når det gjelder fett og muskler. Jeg mistenkte etterhvert at jeg hadde noen hormonproblemer, så jeg undersøkte masse ifht diett og hormoner. Har lav T3.

Uansett, slutten av november i fjor begynte jeg på min egen lille GOMAD - ikke 4 liter melk per dag - ca 1/2 liter økologisk lettmelk per dag, 2-3 dl yoghurt naturell, og masse ost (feta ost, gjeitost). Jeg drakk ikke noe melk før dette (dvs ikke siden jeg var 8 år og spiste heller ikke ost hver dag. Jeg spiste masse frukt, men ikke om kvelden (spiste ikke så mye frukt før dette - fikk mesteparten av karbo fra potet, søtpotet, ris etc). Spiser ikke brød fordi jeg har cøliaki. Spiste alt i alt et godt overskudd av kalorier. Veldig stor lunsj med kjøtt eller fisk, og noe mindre (ost pluss noe mer) om kvelden.

Resultatet etter 6 uker: Gikk opp 3 kg. Fettprosent redusert fra 21 til 15%. Ja, vannandel har gått opp, men ikke all vektøkningen er vann. Selv om jeg har gått opp i vekt, har jeg litt bedre muskeldefinisjon i armene  Smiley Veldig fornøyd. Føler meg litt sterkere på løftene. Faktisk tok jeg en pause fra vekter i de seks ukene og trente bare pushups, squats med fysioball etc.

Jeg kan ikke forklare hva som har skjedd, men det har virket for meg.

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: GOMAD - Noen som tør å prøve?
« #49 : 26. januar 2012, 10:10 »
Ser ut som du gikk fra å spise et generelt sub-optimalt kosthold til et mer optimalt kosthold - enkelt og greit. Hadde du spurt noen vettuge i omgangskretsen din så kunne de gitt deg svaret etter 2 måneder med lite fremgang.. faktisk om du går 4 uker uten noe fremgang så bør det varsle noen få lamper ikke vent 104 uker når det er så mye hjelp å få.

Gratulerer med resultatene i så fall.

Vil det å drikke 2 liter h-melk om dagen ha stor effekt på fett % min?

Vil de ekstra kaloriene fra h-melk putte deg i kalorioverskudd?

Ja: Da vil du selvsagt gå opp i vekt, 10 - 4 = +6 enkelt og greit

Nei: Hvordan skal du da klare å gå opp i vekt? Er det noe magisk med H-melk som gjør at du magisk legger på deg? Kan du kjøpe en melk til 15 kr om du har 10 kr? Tenk litt logisk her. Smiley

Utlogget annica

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: GOMAD - Noen som tør å prøve?
« #50 : 26. januar 2012, 11:13 »
Ser ut som du gikk fra å spise et generelt sub-optimalt kosthold til et mer optimalt kosthold - enkelt og greit. Hadde du spurt noen vettuge i omgangskretsen din så kunne de gitt deg svaret etter 2 måneder med lite fremgang.. faktisk om du går 4 uker uten noe fremgang så bør det varsle noen få lamper ikke vent 104 uker når det er så mye hjelp å få.

Gratulerer med resultatene i så fall.


Takk for gratulasjonen.

Men til mitt forsvar : ) må jeg her si: jeg tror ikke kostholdet mitt var sååå suboptimalt. Jeg har alltid spist et overskudd av kalorier. Jeg kan så og si spise hva som helst uten å bli tykk. Høyeste vekt har vært 57 kg, og jeg er 170. Spiste mye protein generelt, og spiste alltid protein og karbohydrater innen 30 minutter etter vekttrening. Har brukt mye wheyprotein når jeg ikke hadde noe kjøtt eller fisk tilgjengelig rett etter trening. Det skal vel ha samme grunnprotein som melk, men det hadde altså ikke samme effekt. Ja, jeg spiste mest karbohydrater fra stivelse og havregryn før dette melk-fruktprosjektet, men det er vel ikke innlysende at det er så galt. Har heller aldri vært redd for fett i maten. Spiser mye smør, kokosnøttolje og fett fra kjøtt.

Har hatt tre PT, og alle synes min (gamle) diett hørtes riktig ut.

Men for meg var det altså veldig, veldig mye frukt og veldig mye melkeprodukter som var løsningen - kombinert med veldig overskudd av kalorier. Regner med at jeg spiste rundt 5000 daglig i den perioden - var alltid overmett.

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: GOMAD - Noen som tør å prøve?
« #51 : 26. januar 2012, 11:33 »
Endring av makroer? Ser ut som du fikk i deg vesentlig mer fett enn tidligere? Er ikke noe magisk i yoghurt eller meieriprodukter som skal tilsi det resultatet du fikk spesielt ikke med tanke på dietten du har fulgt om du da ikke har fått i deg noen sporstoffer du tidligere har unngått.

Nå må vi ta en dr house og komme til bunns ;P

Utlogget annica

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: GOMAD - Noen som tør å prøve?
« #52 : 26. januar 2012, 13:07 »
Endring av makroer? Ser ut som du fikk i deg vesentlig mer fett enn tidligere? Er ikke noe magisk i yoghurt eller meieriprodukter som skal tilsi det resultatet du fikk spesielt ikke med tanke på dietten du har fulgt om du da ikke har fått i deg noen sporstoffer du tidligere har unngått.

Nå må vi ta en dr house og komme til bunns ;P


Bunnen så langt ; ) : 

Det har nok med hormoner, endotoksiner fra permeabilitet i tarmveggen og kronisk betennelse å gjøre. Skal ikke kuppe denne tråden eller bli for nerdy, men fant faktisk "løsningen" på amerikanske forum og sider for menn som bruker diett mot håravfall (som dannyroddy.com). Vet det er psyko for en kvinne i 30-årene.

Kuttet i denne perioden så og si også alle grønnsaker og all salat. Så sant ikke veldig godt kokt, er grønnsaker vanskelig for mange å fordøye, så endotoksiner - gifter - kan lekke gjennom tarmen og bidra til kronisk betennelse i kroppen. Vanskelig å få muskler da. Tror også jeg spiste for mye rent kjøtt og fisk før. Rent muskelkjøtt har mye tryptofan som er "anti-metabolsk" og kan føre til betennelse hvis det ikke spises med gelatin, så jeg spiste kun kjøtt eller fisk med benkraft i de seks ukene. Spiste også mindre kjøtt generelt, og mer protein fra melk, ost (lite tryptofan) og egg. T3 hormonet er viktig for å bygge muskler, og jeg var lav på det. Mye T3 lages i leveren, og den må da har nok glykogen. Visstnok er fukt uten mye fiber best hvis leveren sliter, så jeg drakk mye appelsinjuice uten fruktkjøtt. Ser at en del bodybuildere tar T3 piller, så det er nok noe her, selv om jeg ikke anbefaler T3 piller.

Men, er nok ikke noen klare svar her. Alt er spekulasjon. Studier i alle retninger. Så man må bare prøve da. Men jada, masse melk er nok veldig bra for mange spinkle.

Utlogget tarrz90

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: GOMAD - Noen som tør å prøve?
« #53 : 31. januar 2012, 12:03 »
er laktose intolerant, men prøvde meg forsatt endag (med laktasepiller). Gikk dårlig og tilbrakte hele neste dag på do.

Utlogget BWest

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 97

Sv: GOMAD - Noen som tør å prøve?
« #54 : 19. februar 2012, 21:36 »
Fra det jeg har lest meg til er GOMAD ikke noen permanent løsning for noen ting, men heller bare en greie undervektige nybegynnere kan/bør benytte seg av for å kickstarte treningen og muskeløkningen. mange som har problemer med å gå opp i vekt, og flytende kalorier er som regel mye lettere å få i seg enn fast føde
Voice chat OFF
Treningslogg

Utlogget Marmarius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 108
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 108

Sv: GOMAD - Noen som tør å prøve?
« #55 : 24. februar 2012, 23:45 »
Fra det jeg har lest meg til er GOMAD ikke noen permanent løsning for noen ting, men heller bare en greie undervektige nybegynnere kan/bør benytte seg av for å kickstarte treningen og muskeløkningen. mange som har problemer med å gå opp i vekt, og flytende kalorier er som regel mye lettere å få i seg enn fast føde

4 liter h-melk om dagen blir litt drøyt for de fleste mager. Men det er som du beskriver. Pefekt til de som trenger en kickstart. Gjerne i en periode med mye mengdetrening/powertrening, kun for og legge på seg mest mulig kjøtt! Wink
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!  Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92612.0

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Sv: GOMAD - Noen som tør å prøve?
« #56 : 24. februar 2012, 23:58 »
Melk er DIGG!! Synd det ikke selges i gallon flasker her i Trondheim (som jeg vet om i hvertfall)  går glatt 2l om dagen....  Varierer mellom H-melk og lett...  Synd at butikkene ikke har svær kartong med H-melk!!! Sad
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget mike93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 187
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 187

Sv: GOMAD - Noen som tør å prøve?
« #57 : 01. mars 2012, 14:08 »
Spor for melk!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!