Skrevet av Emne: Sunn sjokolade proppet med antioksidanter - en helserevolusjon?  (Lest 8853 ganger)

Utlogget MakeItCount

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 86
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 86

Det eneste VIRKELIG positive med antioksidanter er at inntak av selenium tyder på mindre sjanse for å utvikle kreft, betakaroten derimot øker sjansen for å utvikle kreft.

Har lest artikler om at antioksidanter i tilskudd ikke fungerer, mens antioksidantene du finner i naturlige råvarer har en viss effekt.

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=560072

Effekt hos utholdenhetsutøvere

Takker! Det er slike ting jeg vil ha mer av.
The key to my exercise program is this one simple truth: I hate my body!

Utlogget Zippo

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 626
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 626

Drikk mye kaffe

+

Bruk 100% bakekakao og tørkede krydder

+

Spis mer grønt og bær

=

Profit!
"Don't drink and bake." - Arnold Schwarzenegger

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Det eneste VIRKELIG positive med antioksidanter er at inntak av selenium tyder på mindre sjanse for å utvikle kreft, betakaroten derimot øker sjansen for å utvikle kreft.

Har lest artikler om at antioksidanter i tilskudd ikke fungerer, mens antioksidantene du finner i naturlige råvarer har en viss effekt.

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=560072

Effekt hos utholdenhetsutøvere

Det blir som å si at man kan få leverskader av vitaminer, en generalisering.
Det finnes mange forskjellige typer antioksidanter og det står ingenting om hvilken de har brukt i forsøket, typisk elendig artikkel.

Og det har også stått en mengde ganger i avisene opp gjennom årene at vitaminer som tilskudd heller ikke fungerer Tongue

andysmuck

  • Gjest
Betakaroten er bevist skadelig... Ser ikke hvordan dette er en generalisering?


 forøvrig kan du tro på scandinavian journal of nutrition eller ikke....

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Betakaroten er bevist skadelig... Ser ikke hvordan dette er en generalisering?


 forøvrig kan du tro på scandinavian journal of nutrition eller ikke....

Vet du hva generalisering er?
Hvis man sier at vitaminer er skadelig fordi betakaroten er det så er det en generalisering, det finnes andre vitaminer.

Voksenopplæring Tongue

Poenget er at den artikkelen sier ingenting om hvilken antioksidant de har forsket på, skjønner du nå?

"generalisere (av lat. generalis, allmenn, alminnelig, til genus, slekt), eg. alminneliggjøre; trekke allmenngyldige slutninger på grunnlag av enkelttilfeller. Substantiv: generalisering. "


andysmuck

  • Gjest
Vet du hva generalisering er?
Hvis man sier at vitaminer er skadelig fordi betakaroten er det så er det en generalisering, det finnes andre vitaminer.

Voksenopplæring Tongue

Poenget er at den artikkelen sier ingenting om hvilken antioksidant de har forsket på, skjønner du nå?

"generalisere (av lat. generalis, allmenn, alminnelig, til genus, slekt), eg. alminneliggjøre; trekke allmenngyldige slutninger på grunnlag av enkelttilfeller. Substantiv: generalisering. "



Veit du hva hersketeknikk er? Latterliggjøring fungerer dårlig i en saklig debatt;)

Jeg pekte ut to antioksidanter, en som er bevist skadelig, og en som muligens gir helsegevinst. Sammenligner her to ekstremer, jeg kunne ha listet opp en god del mer, noen med antatt positiv effekt og andre med mer negativ effekt. Jeg sier ikke at alle antioksidanter er skadelige, isåfall må du gjerne peke ut hvor jeg har sagt det

Linket ikke til undersøkelsen fra SNJ siden de ikke har lagt den ut på nett, men her er en annen god en

http://www.quackwatch.org/03HealthPromotion/antioxidants.html






Utlogget clenclen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 96

Hvis du leser hva US har skrevet, så er konklusjonen ganske grei egentlig.

Hele "mørksjokoladeersunt-bevegelsen" tror jeg simpelthen er oppfunnet av damer med mensen, som ikke vil ha dårlig samvittighet for å spise ei hel plate sjokolade.

haha Honnør!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!