Skrevet av Emne: Diett/fettforbrenning under hektisk befalsutdanning.  (Lest 981 ganger)

Utlogget knagg

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Er 20 år, veier 74kg og er i brukbart god form.
Har trent i noen år og har god erfaring med styrketrening og kondisjonstrening. Fettprosenten ligger på anslagsvis rundt 12%, hvorav mesteparten er på bena.

Vi har fysisk trening innlagt i befalsutdanningen generelt hver dag med enkelte unntak og som regel fri i helgene. FYFO timene er en veksling av 4x4 intervall og sirkeltrening, med innslag av svømming og langkjøring.

I utgangspunktet var planen min å balansere:
Styrketrening(Fullkroppsprogram annenhverdag) - Etter endt tjeneste
Utholdende styrketrening - Primert i FYFO timer
Kondisjon - FYFO OG etter endt tjeneste.

Meningen er å minimum beholde maksstyrken, øke utholdende styrke, utholdenhet og gå ned i fettprosent.

Når det gjelder kosten er jeg svært nødt til å forholde meg til maten som serveres i messa. Utvalget er relativt labert, men de har brødskiver, godag blanding, egg og diversepålegg + melk/juice.

Lunch er som regel en varmrett og brødmat som alternativ.

Middagsmaten som serveres er enkelt sagt norsk tradisjonell mat med fisk 2 ganger i uken.

Kveldsmat er brødskiver som vi må lage matpakke av.

Jeg har whey protein, kre-alkalyn og ripped caps(svenske fettforbrenningspiller) tilgjengelig på basen.

Jeg har tidvis litt problem med viljen da jeg tidvis kan være sliten siden vi har lange sene dager og føler et enormt sug etter sukker og kalorier. Hvordan styrer jeg unna denne lysten?


Hvordan bør jeg strukturere dette for å få et godt resultat frem til sommerferien(15 juni)?

Utlogget binkabi

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

Med så mye trening er det viktig å spise nok, så du klarer å utføre det obligatoriske opplegget. Ellers enn det, regn ut hvor mye du forbrenner på de forskjellige treningsmetodene (ca.). Dette vil gi en god indikasjon på hvor mange kalorier du trenger å spise.
Maten er det ikke så lett å si noe om. Spis mye egg og dropp appelsinjuice er det første som faller meg inn. Kalorier i form av drikke er aldri bra, utenom et glass melk eller to om dagen.
Ville anbefalt å droppe noe av brødet, men det er bedre å spise brødskiver enn å la vær å spise noe på et slikt opplegg.

Utlogget vgar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 138

Hvor tjenestegjør du? Smiley
>.<
- Work hard or don't work at all..

Vgar goes Snekker Andersen; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87149.msg1264656;topicseen#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!