Skrevet av Emne: low karbs diett  (Lest 9261 ganger)

Utlogget babuShka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 300
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 300

Sv: low karbs diett
« #30 : 03. august 2010, 08:55 »
Såkalte spisedager? GJør vel også slik at kroppen ikke går i sparemodus hvsi jeg ikke tar feil.
Kjenner en som ikke trener, men som går på lavkarbo diett nå. Han har (påstår å ha) gått ned20 kg på det. Dietten går på å spise 15g karbs dagen.. Og de får han i seg via salat og frukt.
Fy faen jeg hadde dødd.
5x5 Stronglifts
For engasjerte mennesker er ingenting umulig.

Utlogget qwerty12345

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: low karbs diett
« #31 : 03. august 2010, 09:32 »
Lavkarbo funker best for feite folk som trener lite/lett. Smiley

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: low karbs diett
« #32 : 03. august 2010, 09:39 »
Jeg hadde en carbload eller spisedag på søndag.

Vet ikke om jeg likete det så godt som jeg husket. Je veier fortsatt 1.5 kilo mer enn vanlig - følermeg pløsete i ansiktet og fikk ikke så mye mer trøkk på treninga som jeg trodde.

Tror jeg skal holde meg til å cycle oftere, slik at jeg inntar rundt 20-25 gr karb i form av frukt rett før trening og 10-15 rett etter… Spørs litt da - hvor mye jeg veier på lørdag Smiley har jeg gått ned mye er det mulig jeg trøkker i meg et brett med sushi  på søndag Grin

Såkalte spisedager? GJør vel også slik at kroppen ikke går i sparemodus hvsi jeg ikke tar feil.
Kjenner en som ikke trener, men som går på lavkarbo diett nå. Han har (påstår å ha) gått ned20 kg på det. Dietten går på å spise 15g karbs dagen.. Og de får han i seg via salat og frukt.
Fy faen jeg hadde dødd.

Han spiser vel fett og proteiner også? Dødd ja… Smiley mja - kroppen blir vant til det, og jeg må innrømme at jeg liker veldig den formen jeg får av å spise ketogent - hvis det er et ord…
Lavkarbo funker best for feite folk som trener lite/lett. Smiley

DET vet jeg ikke om jeg er helt enig i… Eller jo! Det funker vel BEST - men det funker bra på andre også. Meg selv f.eks - og ikke minst Børge Flinkis Fagerli og alle hans apostler.

Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget qwerty12345

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: low karbs diett
« #33 : 03. august 2010, 10:21 »
DET vet jeg ikke om jeg er helt enig i… Eller jo! Det funker vel BEST - men det funker bra på andre også. Meg selv f.eks - og ikke minst Børge Flinkis Fagerli og alle hans apostler.

Så vidt jeg vet er det rimelig lenge mellom hver gang ketogene dietter blir anbefalt hos Fagerli. Diettene hans blir basert på metabolsk type og andre individuelle forskjeller Smiley

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: low karbs diett
« #34 : 03. august 2010, 10:57 »
jepp - men som nevnt i Advanced Concept  kan det gjøres kun små justeringer i forhold til fett og karb inntak for å gjøre om til TKD… Dessuten - blant Nordmenn flest ( Tongue ) og byggere som følger den tradisjonelle teorien ang karb inntak før og etter trening, framstår Advanced Concept 2 som en lavkarbo diett.
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget waalern

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 51

Sv: low karbs diett
« #35 : 08. august 2010, 17:33 »
Det funker som faen

Undertegnede har gått ned 18 kg siden nyttår på dette. Det er ikke store grep du egentlig må gjøre. Kutt ut brød, poteter, pasta og ris. Bruk heller brokoli og blomkål blanding til middag i stede for poteter så kan du stort sett spise det samme som før.

Noe snop kan du også spise. Jeg spiser feks Baconcrisp, peanøtter, sjokolade med 70 % kakao, Atkins sjokolade og jeg drikker store mengder lettbrus. 

Du kommer nok til å føler deg litt slapp de første 14 dagene men etter det går det greit. Noen sier du ikke skal trene på en sånn diett, men jeg spiller innebandy og bokser.

Sikkert noen som vil si dette ikke er sundt men det funker... Jo feitere jo bedre Smiley





Fant denne lille saken på et annet forum. Alt du egentlig trenger å vite om 'dietten' på tre minutter...

http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf


Utlogget waalern

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 51


Utlogget waalern

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 51

Sv: low karbs diett
« #37 : 30. april 2011, 15:06 »

Utlogget Nanbrødeksperten

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 138

Sv: low karbs diett
« #38 : 30. april 2011, 16:35 »
Det som irritere meg er at folk er så enten eller når det gjelder lavkarbo eller ikke. Personlig har jeg benyttet meg av PF med fordeling på ca 40/40/20 (p,f og k), og har merker ingen bivirkninger av dette. Det eneste problemet er at det er dyrt og sannsynligvis veldig lite gunstig mtp bruken av ressurser det allerede er lite av. Men jeg har tidligere gått ned like mye i vekt av en tradisjonell diett, men da har det ikke vært like smertefritt.
 
Jeg sier ikke at folk på død og liv skal kutte ut karbohydrater, men om jeg hadde hatt problemer med betennelser, utslett, kvalme osv er nok dette det første jeg ville ha kuttet ned på. Senest for noen uker siden "lærte" jeg fra olympiatoppen av slik jeg er spiser er svært lite gunstig både helsemessig og for fremgang i treningen, noe som jeg bryr meg svært lite om da jeg sjelden eller aldri har følt meg så bra og har bra fremgang på treningen. Personer som nekter å tro at det går an å ha mye energi på lavkarbodietter er ofter de samme personene som mener at det vil være helt umulig å bare spise 2 elle 3 måltid til dagen, og ikke hver 3 time som de er vandt med. Selvfølgelig uten å ha prøvd det selv.

Jeg forstår ikke hvorfor folk ikke bare kan teste tingene ut selv, og heller finne ut hvordan det fungerer for dem og ikke gi en fasit til alle andre kun basert på at det er det som fungerer på dem.
Går man rundt og er skrubbsulten på en diett vil jeg tro de fleste av disse med fordel kunne ha redusert karbohydratene til fordel for fett og proteiner, hvis dette ikke er problemet, hvorfor skal man da endre noe? Never change a winning team. 

Det hele blir nesten litt konspiratorisk da jeg begynner å undre meg over hvorfor mange på død og liv ikke skal kunne si en eneste positiv ting om lavere karbo-dietter. Men nå har/skal vel til og med olympiatoppen satt/sette ned anbefalingene på mengde karbohydrater, etter hva jeg har forstått.
PSMF:

30.05.2011    101,6
06.06.2011      96,1
11.07.2011      89,5

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: low karbs diett
« #39 : 01. mai 2011, 20:47 »
Bra innlegg. Jeg er inneforstått med at en trenger litt karber for å bygge muskler, men jeg føler meg ENORMT mye sprekere med inntak av rundt 40 gr proteiner og 25 gram karbo og 5-15 gr fett til hvert måltid. Iallefall ca i tilsvarende ratio.

Hvis man sklir ut er det nesten en rus å komme inn i det igjen. Og jeg snakker ikke keto her, men en diett der proteiner er en større del av inntaket enn karbohydrater.

det er gull det!

Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!