Skrevet av Emne: Andre kvalikkstevne for WSM 2010 - Mohegan Sun...  (Lest 3937 ganger)

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

... pågår nå.

Forhåndsfavoritten var Derek Poundstone og det ser ut som han tar dette greit med seg hjem. Han har vunnet tre av fire øvelser så langt (delt førsteplass i ene øvelsen). Overraskelsen så langt i stevnet må jo være Stoyan Todorchev, som etter fire øvelser ligger på en andreplass. Han vant blant annet farmers walk og delte seieren med Brian Shaw og Poundstone i deadlift-medleyen. Ganske digg at det kommer opp en ny mann her. Veldig imponert over at han faktisk klarte å slå Poundstone i farmersøvelsen (170 meter - 30 meter) og ikke minst få et like godt resultat i markløftmedleyen. En sak er at Derek er helt fantastisk for tiden, men en annen sak er jo at utstyret som blir brukt i denne konkurransen er det samme utstyret som Derek har trent med foran denne konkurransen! Så det setter jo litt Todorchevs prestasjoner i perspektiv. Og i tillegg ligger han foran Brian Shaw; det er også ganske overraskende i mine øyne. Men det er positivt fordi vi trenger noen der oppe som kan utfordre Savickas og Poundstone.

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Og da var konkurransen ferdig! Poundstone vant. Shaw på andre, Stoyan på tredje.

Utlogget Jonas S.K

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 239
  • Honnør: 104
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 239

Du var våken å følte med ser jeg. ingen overraskelse at poundstone vant. Brian Shaw blir bare bedre å bedre, artig at Stoyan gjør det bra. kan trenge nye folk som er bedre enn 6-10 plass. Har ikke sansen for at det blir brukt Poundstone sitt utstyr. det er ikke første gang, alle de 3 årene det har vert Mohegan sun så er det Poundstone sitt utstyr som blir brukt.

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Hehe, ja, enig i det. Virket litt teit det med utstyret. Iallefall når det er snakk om et KVALIKKstevne til WSM så blir jo dette veldig rart i mine øyne. Det er jo en UTROLIG stor fordel og iallefall når øvelsene er satt opp som de er i denne konkurransen også. Greit nok at Poundstone nok er den beste av de som var med her, men han får jo også en enorm fordel ved at det er hans utstyr som blir benyttet i konkurransen. Vi visste jo egentlig på forhånd hvem som kom til å vinne her; ganske kjedelig konkurranse, synes jeg. Lite spennende, dårlige øvelser, middels startfelt.

Og det er egentlig en fellesnevner for de fleste stevnene som man finner for tiden. Synes det er litt synd. Det var bedre i gamle dager når det var MANGE stevner i løpet av året og hvor de aller beste faktisk møtte hverandre jevnlig. Da hadde man jo en konkurransesesong på en måte og det var ikke mer eller mindre tilfeldige stevner som det er nå. Det blir jo heller ikke noe Fortissimus i år og det betyr vel at vi må vente helt til WSM før vi får se en ny duell mellom Poundstone og Savickas. Det var mye bedre i gamle dager da Pudzianowski, Samuellsson, Virtanen, Karlsen og Girard konkurrerte mot hverandre nesten ukentlig Smiley

Er det for eksempel noe system på hvem som får lov til å være med i disse kvalikkstevnene? Hvorfor var Richard Skog invitert til Polen, men ikke til Mohegan Sun? Slik jeg har forstått det er det ikke noe som helst system på dette og det går mer på trynefaktor; hvem arrangørene av stevnet ønsker skal delta. Er vel samme opplegget på Viking Power Challenge også. Jeg er ikke sikker på dette, men det er iallefall inntrykket mitt.

Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

Har ikke sansen for at det blir brukt Poundstone sitt utstyr. det er ikke første gang, alle de 3 årene det har vert Mohegan sun så er det Poundstone sitt utstyr som blir brukt.

Det kan være litt greit å faktisk vite hva en snakker om før en kommer med slike påstander. Nei, Derek Poundstone sitt utstyr ble ikke brukt i fjor, året før hvor han konkurrerte ble det brukt utstyret som NÅ er hans, deler av det i hvertfall. Men han eide ikke utstyret på det tidspunktet, det tilhørte et treningssenter ikke så langt i fra Mohegan Sun, Poliquin Sport Center eller noe slik. Dette ble lagt ned, og dermed kjøpte Derek mye av utstyret.

Utlogget Jonas S.K

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 239
  • Honnør: 104
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 239

Det kan være litt greit å faktisk vite hva en snakker om før en kommer med slike påstander. Nei, Derek Poundstone sitt utstyr ble ikke brukt i fjor, året før hvor han konkurrerte ble det brukt utstyret som NÅ er hans, deler av det i hvertfall. Men han eide ikke utstyret på det tidspunktet, det tilhørte et treningssenter ikke så langt i fra Mohegan Sun, Poliquin Sport Center eller noe slik. Dette ble lagt ned, og dermed kjøpte Derek mye av utstyret.
Du har sikkert rett i det du sier om det første åre. men ifjor var det Poundstone sitt utstyr som ble brukt. bilen som blir brukt i markløften, markløftutstyret, timbercarry,husafell steinen,apollonsen,stokkene. stein plattformen er helt lik.

I år ble dumbellen til Derek brukt. yoken ble brukt. den ene apollonsen. kan også se at den han bruker den samme Aluminum Blocken som ble brukt.  å fra et bilde som dama til Derek la ut så skriver hun "On our way to Mohegan with over 10,000lbs of strongman equipment" alt er sikkert ikke Derek sitt, men noe av det er det.

Utlogget Jonas S.K

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 239
  • Honnør: 104
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 239

Hehe, ja, enig i det. Virket litt teit det med utstyret. Iallefall når det er snakk om et KVALIKKstevne til WSM så blir jo dette veldig rart i mine øyne. Det er jo en UTROLIG stor fordel og iallefall når øvelsene er satt opp som de er i denne konkurransen også. Greit nok at Poundstone nok er den beste av de som var med her, men han får jo også en enorm fordel ved at det er hans utstyr som blir benyttet i konkurransen. Vi visste jo egentlig på forhånd hvem som kom til å vinne her; ganske kjedelig konkurranse, synes jeg. Lite spennende, dårlige øvelser, middels startfelt.

Og det er egentlig en fellesnevner for de fleste stevnene som man finner for tiden. Synes det er litt synd. Det var bedre i gamle dager når det var MANGE stevner i løpet av året og hvor de aller beste faktisk møtte hverandre jevnlig. Da hadde man jo en konkurransesesong på en måte og det var ikke mer eller mindre tilfeldige stevner som det er nå. Det blir jo heller ikke noe Fortissimus i år og det betyr vel at vi må vente helt til WSM før vi får se en ny duell mellom Poundstone og Savickas. Det var mye bedre i gamle dager da Pudzianowski, Samuellsson, Virtanen, Karlsen og Girard konkurrerte mot hverandre nesten ukentlig Smiley

Er det for eksempel noe system på hvem som får lov til å være med i disse kvalikkstevnene? Hvorfor var Richard Skog invitert til Polen, men ikke til Mohegan Sun? Slik jeg har forstått det er det ikke noe som helst system på dette og det går mer på trynefaktor; hvem arrangørene av stevnet ønsker skal delta. Er vel samme opplegget på Viking Power Challenge også. Jeg er ikke sikker på dette, men det er iallefall inntrykket mitt.
Er faktisk helt enig i alt du sier.  synst det var litt rart at Johannes Årsjø ble invitert til Mohegan sun ifjord men ikke richard når richard faktisk kom på 3 plass på viking power challenge menst Årsjø kom på 4 plass. noen ting var bedre før Wink

Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

Du har sikkert rett i det du sier om det første åre. men ifjor var det Poundstone sitt utstyr som ble brukt. bilen som blir brukt i markløften, markløftutstyret, timbercarry,husafell steinen,apollonsen,stokkene. stein plattformen er helt lik.

I år ble dumbellen til Derek brukt. yoken ble brukt. den ene apollonsen. kan også se at den han bruker den samme Aluminum Blocken som ble brukt.  å fra et bilde som dama til Derek la ut så skriver hun "On our way to Mohegan with over 10,000lbs of strongman equipment" alt er sikkert ikke Derek sitt, men noe av det er det.

Hva som har blitt brukt i år vet jeg ikke, men du har jo tydeligvis sett video/bilde av konkurransen siden du vet hvilket utstyr som har blitt brukt. Jeg, i tillegg til mange på forumet hadde sikkert satt pris på om du la ut dette slik vi også kan se Smiley

Hvis du går inn på youtubebrukeren til dama til Derek så ser du at han trente med en rød timbercary av stål i fjor, du bommer i tillegg på stokken, apollonsen og bilen. Husafellen er en standard husafell som har blitt brukt i USA lenge og over hele landet, han har kanskje bare fått lagt en replika - det er ikke så veldig vanskelig så lenge du har noe å måle centimeter med Smiley  Platformene til steinløftinga ble lagt til den konkurransen og har blitt overtatt av Poundstone i ettertid, spiller ikke akkurat en stor rolle uansett, da det ikke er vanskelig å stable noen paller opp til korrekt antall CM. Bilmarkstative derimot har du rett i.

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Er faktisk helt enig i alt du sier.  synst det var litt rart at Johannes Årsjø ble invitert til Mohegan sun ifjord men ikke richard når richard faktisk kom på 3 plass på viking power challenge menst Årsjø kom på 4 plass. noen ting var bedre før Wink

det er mange å velge i og alle kan ikke stille på hver konkuranse...  richard stilte i sør afrika det gjorde ikke årsjø.. veit du om richard har vært invitert a? å ikke bare takket nei?

Utlogget Jonas S.K

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 239
  • Honnør: 104
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 239

Hva som har blitt brukt i år vet jeg ikke, men du har jo tydeligvis sett video/bilde av konkurransen siden du vet hvilket utstyr som har blitt brukt. Jeg, i tillegg til mange på forumet hadde sikkert satt pris på om du la ut dette slik vi også kan se Smiley

Hvis du går inn på youtubebrukeren til dama til Derek så ser du at han trente med en rød timbercary av stål i fjor, du bommer i tillegg på stokken, apollonsen og bilen. Husafellen er en standard husafell som har blitt brukt i USA lenge og over hele landet, han har kanskje bare fått lagt en replika - det er ikke så veldig vanskelig så lenge du har noe å måle centimeter med Smiley  Platformene til steinløftinga ble lagt til den konkurransen og har blitt overtatt av Poundstone i ettertid, spiller ikke akkurat en stor rolle uansett, da det ikke er vanskelig å stable noen paller opp til korrekt antall CM. Bilmarkstative derimot har du rett i.
hehe,jeg skal legge meg flat Smiley orker ikke å diskutere men du har sikkert rett Tongue men er ikke helt sikker på ALT men du har sikkert rett i det meste. på facen til poundstone så sa han at han hadde fått apollonsen laget.

Utlogget Jonas S.K

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 239
  • Honnør: 104
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 239

Sv: Andre kvalikkstevne for WSM 2010 - Mohegan Sun...
« #10 : 26. april 2010, 20:24 »
det er mange å velge i og alle kan ikke stille på hver konkuranse...  richard stilte i sør afrika det gjorde ikke årsjø.. veit du om richard har vært invitert a? å ikke bare takket nei?
nei det vet jeg ikke. alt jeg sa var at det var litt rart. vi får så å si 0 info om skog så det er ikke godt å vite hva som skjer med den mannen.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Andre kvalikkstevne for WSM 2010 - Mohegan Sun...
« #11 : 26. april 2010, 21:10 »
Strongman har ingenting med rettferdighet eller struktur å gjøre...

Det handler om show, penger og publikumsapell.

Hver enkelt arrangør inviterer utøvere de vil ha med, får tilbakemeldinger og avslag og ender til slutt opp med en line up.

Richard, Johannes, Felix og de andre må legge opp konkurransesesongen sin etter sine viktigste konkurranser, og i flere tilfeller mtp jobb og økonomi også.

Det er et helt annet opplegg nå enn da Girard, Karlsen og Samuelsson holdt på... da var det gjerne 3 konkurranser på 5 uker og jevnt gode pengepremier...

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Andre kvalikkstevne for WSM 2010 - Mohegan Sun...
« #12 : 26. april 2010, 21:19 »
Ja, og det er jo litt av poenget her. Strongman internasjonalt har en negativ utvikling og det er trist!

Utlogget Jonas S.K

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 239
  • Honnør: 104
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 239

Sv: Andre kvalikkstevne for WSM 2010 - Mohegan Sun...
« #13 : 26. april 2010, 21:29 »
Ja, og det er jo litt av poenget her. Strongman internasjonalt har en negativ utvikling og det er trist!
veldig trist.

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: Andre kvalikkstevne for WSM 2010 - Mohegan Sun...
« #14 : 26. april 2010, 22:29 »
Film av Poundstone sin overhead medley:
http://www.rep-am.com/videos/042510-JP/
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!