Skrevet av Emne: Morgenløping?  (Lest 1108 ganger)

Utlogget peter.S

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Morgenløping?
« : 29. april 2010, 17:56 »
 Hejsan. Jeg har nettop begynt med morgenløping, jeg står opp kl 6-7ish og løper en times tid med moderat tungt langkjør. Etter jeg begynte å løpe har jeg fått løs, oppblåst og irritert mage.

 Kan dette ha noe å gjøre med at fordøyelsen blir fucket av å løpe på tom mage? Har holdt på med dette opplegget i 2 uker nå, skal jeg bare fortsette og håpe at kroppen vil venne seg til løpingen?
 
 Er det noe gale med kostholdet kanskje? tar ingen tilskudd, spiser generelt variert, kjøtt, fisk, egg, grønnsaker, spiser masse sånne grove baguetter som man kjøper halvstekt med vmuch majones hver dag i tillegg. Røyker ikke, drikker ikke alkohol eller kaffe.

 Blir så fuckings irritert over å ha dårlig mage, dret nesten på meg under en økt med markløft idag.  Embarrassed

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Morgenløping?
« #1 : 02. mai 2010, 09:57 »
Du kan jo prøve å få i deg litt lett og fiberrik mat før løpeturen, men for at det skal ha noe for seg så bør det være minimum en time før trening, så da blir vel det utelukket med tanke på når du står opp om morgenen. Det som funker for meg er en kopp med sterk kaffe og ett glass vann mens jeg leser nettavisen, da går det vanligvis ikke mer en 10-15 minutter før fordøyelsessystemet slår inn og resulterer i ett kjapt dobesøk før jeg trener. Da er avføringen ofte av det bløte slaget, noe kaffen nok skal ha en stor del av æren for, men jeg slipper ihvertfall og slite med det under løpeturen eller utover dagen. Ellers så merker jeg stor forskjell på om jeg får i meg godt med mat rett etter trening, da også med mye fiber. Det du opplever er fysiologiske reaksjoner i fordøyelsessystemet og kroppen generelt, som veldig mange får ved langkjør om morgenen, så du bør nesten prøve deg frem litt til du finner noe som fungerer!

Lykke til!

Edit: så nå at du ikke drikker kaffe;-)
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!