Skrevet av Emne: Ny FFK-spiss ville ha parkert Usain Bolt  (Lest 50856 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Ny FFK-spiss ville ha parkert Usain Bolt
« #75 : 28. november 2010, 14:44 »
JEg tror du lager meninger her... og har mye oppsamlet bagasje som du ønsker jeg også skal representere.

Beklager, kan ikke hjelpe deg! Smiley

Alt jeg sier er at fotballspillere har godt av å ta til seg teknikklærdom fra andre idretter. Skal de bli bedre til å løpe, så bør en løpstrener bistå.
Skal de bli mer eksplosive, så bør en trener med styrkekompetanse bistå.

Det er alt jeg mener. Og når det kommer til hvem som rekrutterer hvem fra hvor. Det går selvfølgelig begge veier. Enkelte talenter blir tatt av fotballen før de finner ut at de egentlig er gode til feks sykling... andre blir fanget opp av fotball fordi de har kvaliteter som passer på banen. Ingen generell regel på det der. Wink

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
Sv: Ny FFK-spiss ville ha parkert Usain Bolt
« #76 : 28. november 2010, 15:23 »
Det du aldri forstår som induvidualistutøvere og trenere innenfor spesiall-idrett aldri forstår og godtar er at fotballspillere blir dårligere i noe om de blir bedre i noe annet.

Dette utsagnet får vel stå for di rekning. Er jo klart at visst ein fotballspelar trener spesifikt på hurtighet og spenst så vil ikkje det primært gå utover det andre så sant vedkommande trener like mykje på det andre som tidligare. Ta i utgangspunkt i ein spelar som har fantastiske tekniske og taktiske evner, men sliter med hurtighet og spenst. Skal ikkje han då trene på dette for å bli ein bedre fotballspelar?

dere som ikke har spilt fotball, ble valgt sist i gymmen "shut the fuck" opp dere aner ikke noe om fotball og det som ikke er målbart.......
Det meste i fotball er målbart så lenge du har det rette utstyret å måle det med.

Jeg hadde noen nabojenter som var helt i toppen i norgeseliten på 400-800m og jeg matchet deres tider på 105kg kroppsvekt, så jeg ser for meg en fotballhater som prater piss as usual.

I alle mine år i idrett har fotballspillere dominert alt i gym, jeg slo langrennsutøvere på 3000m, knuste de på hurtighet og styrke, nå har de funnet noe de digger O2 opptak, der hvor de med kondis uten hjerne kan skryte av 80-90 og 96,

Visst du løp like fort som de beste i Norge på 400-800 meter så er jo det imponerende.
Dei gymtimane som du referer frå er neppe representative for å dra slike konklusjoner. Dei fleste langrennsutøverane på topp nasjonalt nivå hadde ikkje hatt problemer med å slå ein 105 kg tung mann på 3000 meter.

De siste 10 år har hastigheten på fotball økt med 8% mens O2 opptaket har vært stabilt, det liker selfølgelig ikke olympiatoppen og andre fotballhatere som ikke aner hva som ligger bak fotball.
Veit du kvifor fotballen ikkje er tilknytta Olympiatoppen?
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
Sv: Ny FFK-spiss ville ha parkert Usain Bolt
« #77 : 28. november 2010, 15:50 »
Du leser som fanden leser bibelen......

Treneren fotballspiller for mye knebøy, clean and jerk så svekker det kondisjonene, alt kan forbedres, men det blir ofte på bekostning av noe annet.

De jentene var 16-18år og Norge er en dårlig friidrettsnasjon på korte distanser, samt at de ikke bruker dop.

Jeg løp 3000m på 10 min blank på vgs 90-92kg , de beste langrensløperne vile slått meg men mange som ikke var så gode klarte ikke det. På 105kg skal alle knuse meg på 3000m, men jeg slår alle de på 40m, jeg har endret mine løpekvaliteter slik at de lange distansene ikke passer min fysikk.

Ja det meste er målbart, men er det funksjonelt i forhold til å måle noe fornuftig og noe som gir nytte? I fotball har de sydd inn en chip i drakta og funnet ut at akselerasjonsmålinger er noe som er nyttig, mye mer nyttig én O2 opptak, der har Annan svært gode resultater...

Hvorfor fotball ikke er ikke er i olympiatoppen, fordi ingen i olympiatoppen har spilt fotball, fordi fotballspillere ble valgt først i gymmen pga allsidighet, fordi at de fikk de peneste damene Smiley

Det at Fostervold etter 25 år som fotballspiller, skifter idrett og setter 2 norgesrekorder i temposykling sier mye om potensialet til fotballspillere og deres allsidighet, ikke best i noe, men god i det meste!
Mulig eg gjere det, men eg er kritisk til mykje av det du seier. Har du jobba med nokon i ein fotballklubb? Har du jobba med individuelle utøvere?
Alt kan måles i fotball. Og det er noe som også blir gjort i større og større grad. Ser vi til RBK så bruker dei eit system som overvåker alt spelaren gjere på treningsfeltet og på kamp. Og då snakker eg ikkje om vanlige klassiske tester. Du som kjenner fotball så godt kjenner vel kanskje til zxy systemet som er på vei inn blant dei største klubbane?

Feil, grunnen til at fotball ikkje er tilknytta olympiatoppen er at fotball trur dei kan alt så mykje bedre sjølv.

Fotballspillere er ikke god i det meste, det veit eg siden eg har jobba med desse.


If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Ny FFK-spiss ville ha parkert Usain Bolt
« #78 : 28. november 2010, 16:55 »
Er det noen her som har sagt de skal ta knebøy og støt?

Med de knebøyteknikkene jeg har sett på fotballspillere tror jeg ganske sikkert det ville virke mot sin hensikt ja. Smiley

Det jeg tror jeg har fokusert på i denne tråden er LØP. De burde ta til seg kompetanse og lærdom på løpsteknikk. Løp er en stor del av spillet.

JEg er fullstendig klar over at det er elementer i fotball som ikke kan trenes bedre av andre øvelser, men det er vel ingen i denne tråden som har sagt de skal gjøre noe annet enn å spille fotball. Smiley

JEg er ikke udelt sikker på at Bolt blir en suksess, men det skal bli gøy å se. Ikke lett å takle en mann som løper fra deg.... Men klart det skal endel andre egenskaper til for å bli god på banen. Smiley

Jeg var på et seminar med Åge Hareide en gang, han mente fotballen ikke trengte input fra andre idrettsgrener. Det overrasker meg... men nå har jo lille norge greid å komme seg på topp 15 på fifarankingen, så NOE gjøres nok riktig Smiley

Utlogget RobinBerget

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 132

  • Always give a hundred percent, and you'll never ha
Sv: Ny FFK-spiss ville ha parkert Usain Bolt
« #79 : 28. november 2010, 16:59 »
Bare for å ha dette klinkende klart med en gang.

Fotballspillere har elendig løpsteknikk.
det fins enkelte løpere som også spiller fotball. DISSE kan være både raske og ha god løpsteknikk.

Men på generell basis så løper fotballspillere som kråker. Noe som har blitt slik på grunn av for lite teknikkfokus og mye spillfokus.

Av den totale rekruttmassen i fotball, som er stor, så er det helt klart at det fins både tekniske talenter og styrketalenter... eksplosive spillere og gode taktikere...

mange som velger å spille fotball kunne sikkert blitt veldig gode i mange andre idretter også.

SÅ det er neppe fotballtrening som skaper evnetuelle atletiske evner. Fotballtrening skal jo gjerne bare være spillspesifikt.

Jeg påstår at det ikke fins en eneste fotballspiller som løper under 7 sekunder på en korrekt elektronisk målt 60 meter uten flying start.



Det med at det fotball talentet løper 60 metern på 6.1 sek. vil jeg gjerne se før jeg uttaler meg om han.

Fotball spillere har elendig løpsteknikk?

Hvor har du dette fra ? selvfølgelig er det fotball spillere med dårlig løps-teknikk.
men som du sier de er ikke spesialisert på og løpe. det er vell helst her det kommer fra?

at "elgen" ikke hadde spesiellt bra løps-teknikk er så som så, men det og ta alle under samme kappe er og helt ... rart etter min mening, alle har forskjellig løpsteknikk, hvordan kan alle være elendig og alle løpe som noen kråker ?
Benkpress 107.5 kg.  
Knebøy 160 kg.
Mark 150 kg.


http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=96222.msg1432517#msg1432517 Bildelogg

Always give a hundred percent, and you'll never have to second-guess yourself.

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
Sv: Ny FFK-spiss ville ha parkert Usain Bolt
« #80 : 28. november 2010, 17:01 »
Har nevnt den chippen mange ganger, ref Annan, ref XYZ, 8% raskere fotball på 10 år, les alt e du snill! Har mye erfaring med fotball, styrke samt Amerikansk fotball i USA.

Du sammenligner ferdigheter som andre idretter har og forventer at det kan implementeres i fotball, noe kan det, men ikke alt og ikke like bra.

Har du sett en langrennsløper løpe 100 m, evt Koss?
Hadde de løpt 100 m fort hadde det ikke blitt gull på Lillehammer.

Fotballspillere er de mest allsidige når det gjelder løping, koordinasjon, men kan du ingenting om fotball så skjønner du ikke det.
På høyt nivå vil de fleste forbedringer påvirke en annen egenskap negativt........I spyd spiller det ingen rolle, for Torkilsen skal jogge-løpe 20-30 m med spesielle steg hver eneste gang og kaste et spyd på 1kg hver eneste gang, da kan man forbedre de viktige parameterene og tilslutt få bedre resultat. Fotball har 1000 variabler som må taes hensyn til.


Leste alt du skreiv, så ingen fare. Fotballspillere er etter min oppfatning ikkje dei mest allsidige kva gjelder løping og koordinasjon. Har du vitenskaplig dokumnetasjon som viser noko anna så må du gjerne komme med det.
Så visst ein forbedrer seg teknisk i fotball, kva egenskap som blir påvirka negativt då?  :Smiley
Om eg har sett ein langrennsløpar som løper 100 meter? Nei, men eg har sett ein langrennsløpar som trener spesifikt på å utføre 100 meter så raskt som mulig på langrenns ski.
Til slutt så vil eg bare sei det at du skal ikkje undervurdere kompetansen til folk her inne.

Er det noen her som har sagt de skal ta knebøy og støt?

Med de knebøyteknikkene jeg har sett på fotballspillere tror jeg ganske sikkert det ville virke mot sin hensikt ja. Smiley

Det jeg tror jeg har fokusert på i denne tråden er LØP. De burde ta til seg kompetanse og lærdom på løpsteknikk. Løp er en stor del av spillet.

JEg er fullstendig klar over at det er elementer i fotball som ikke kan trenes bedre av andre øvelser, men det er vel ingen i denne tråden som har sagt de skal gjøre noe annet enn å spille fotball. Smiley

JEg er ikke udelt sikker på at Bolt blir en suksess, men det skal bli gøy å se. Ikke lett å takle en mann som løper fra deg.... Men klart det skal endel andre egenskaper til for å bli god på banen. Smiley

Jeg var på et seminar med Åge Hareide en gang, han mente fotballen ikke trengte input fra andre idrettsgrener. Det overrasker meg... men nå har jo lille norge greid å komme seg på topp 15 på fifarankingen, så NOE gjøres nok riktig Smiley
Angåande det siste du seier så forunderer det meg veldig at fotballen ikkje vil ta lærdom av andre idretter.
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Ny FFK-spiss ville ha parkert Usain Bolt
« #81 : 28. november 2010, 17:04 »
"elgen" løp faktisk bra han. Eminent steg. Så kanskje ikke så vakkert ut, men han løp ihvertfall effektivt.

Hvor jeg har det fra? Løpstrenere og løpere. De fotballspillere som har fått god løpstrening har hatt kraftige forbedringer.

John Carew feks  kuttet ekstremt mye på sin sprint av 3 uker teknikktrening.

FOr å snu på det. Gi meg heller listen over fotballspillere MED god løpsteknikk. Grin

SOm sagt tidligere, enkelte har høy frekvens og løper tilsynelatende raskt. MEn mot løpere med lengre steg, så løper de "sakte"

Bare aksepter at jeg m.fl mener at det er forbedringer å hente, så kan du være uenig hvis du vil. Det er ikke farlig å prøve å lære av andre. Smiley Det funka for Carew.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Ny FFK-spiss ville ha parkert Usain Bolt
« #82 : 28. november 2010, 17:05 »


Det med at det fotball talentet løper 60 metern på 6.1 sek. vil jeg gjerne se før jeg uttaler meg om han.

Fotball spillere har elendig løpsteknikk?

Hvor har du dette fra ? selvfølgelig er det fotball spillere med dårlig løps-teknikk.
men som du sier de er ikke spesialisert på og løpe. det er vell helst her det kommer fra?

at "elgen" ikke hadde spesiellt bra løps-teknikk er så som så, men det og ta alle under samme kappe er og helt ... rart etter min mening, alle har forskjellig løpsteknikk, hvordan kan alle være elendig og alle løpe som noen kråker ?
Du har ikke lest det jeg skrev. Jeg skrev nemlig ikke ALLE. JEg generaliserte gruppen som IKKE var gode løpere i utgangspunktet.

Utlogget RobinBerget

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 132

  • Always give a hundred percent, and you'll never ha
Sv: Ny FFK-spiss ville ha parkert Usain Bolt
« #83 : 28. november 2010, 17:15 »
Jess skrev en melding til deg angående. "på generell basis"

Det gjorde vell kommentaren min rimelig håpløs for og si det sånn.

Skrev opp elgen siden vi snakket om teknikk. veit ikke hvorfor du begynner og snakke om effektivt plutselig, når alt du hittil har sakt er løpsteknikk.

Jeg har hvert fall ikke fått med meg effektiv løping, synes theo walcott har en MEGET effektiv teknikk/effektivitet det samme har vell c.ronaldo som som oftest løper fra de fleste med ballen i egne ben. for og ta et par eksempler.

Er overhode ikke uenig med deg, det er mye løps teknikk og lære blant fotball spillere.
Uten at jeg skal uttale meg om en perfekt løps-teknikk
Benkpress 107.5 kg.  
Knebøy 160 kg.
Mark 150 kg.


http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=96222.msg1432517#msg1432517 Bildelogg

Always give a hundred percent, and you'll never have to second-guess yourself.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Ny FFK-spiss ville ha parkert Usain Bolt
« #84 : 28. november 2010, 17:23 »
HVorfor er usain bolt raskest?

Best steglengde og samme frekvens som de med kortere steglengde.

Selv om RB løp litt rart, så løp han raskt fordi han hadde meget god steglende. De som ikke er begavet med en eller begge av disse gode forutsetningene kunne nok med fordel lært av løpere.

Helt enig med deg! Det fins fotballspillere som løper godt. (Gode løpere som også spiller fotball) Noen av disse igjen er fantastiske og kunne sikkert kommet høyt opp i et Friidrettsstevne med litt spesialisering.

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
Sv: Ny FFK-spiss ville ha parkert Usain Bolt
« #85 : 28. november 2010, 22:40 »
Personlig tror jeg du kunne kranglet alene i en telefonkiosk.

Fotballen tar lærdom fra andre idretter, men ved å overfokusere slik som mange gjør på fysikk, teknikk går på bekostning av det viktigste, å score mål, fotball handler ikke om å bevege seg fortest fra a til b eller å løfte mest. de de beste lagene spiller 60-70 kamper i året, de har knapt offseason lenger(Norge har det)
Lillestrøm lyttet på toppidrettsenteret for mye, jeg var svært positiv til det, men det endte med fotballspillere som var tunge i bena, sikkert overtrent mm. de rykket nesten ned. Problemet er vel heller at de som er for opptatt av tyngst og fortest ikke har peiling på lagidrett og den komplekse sammensettningen som finnes der. Drillo og N.A. Eggen finner spillere som passer sammen, rart at ingen forstår det snart. Hareide sa en fornuftig ting som landslagstrener, "er du god nok er du gammel nok" resten var sorgens kapitel. Lagspill handler om samhandling.

Du snakket om chippen, Annan på RBK har helt oppsiktsvekkende resultat i forhold til fysikk, raske akselerasjoner, rettningsforandring mm, men et dårlig O2 opptak, ergo så er han dårlig trent  spør man toppidrettsenteret, men VG, Dagbladet, TV2 samt spillerne kåret han til årets beste spiller-------> fotball er så komplekst fysisk at toppidrettsenteret ikke forstår hvordan de kan tilføre noe særlig, og den ene gangen de gjorde det så ble det skibbrudd.......

Man kan ikke overføre løpetrening til reel løping i kamp, de trener garantert mye med korte steg, kneløft i ruter, samt mye som sprintere gjør, men de springer ikke rett frem i en gitt distanse uten noen hindrer de, eller prøver å hindre de. Det som teller tilslutt er W (win)
Synd at du ikkje tåler å diskutere uten å komme med slikt vas!

Ingen som har snakka om å overfokusere på noko som helst, men å trene på sine svakheter innen fotball vil gjøre kvar einskild fotballspelar til ein betre utøvar. At Lillestrøm henta inn kompetanse frå TIS og ikkje klarte å periodisere det godt nok inn i fotballkvardagen får dei dele skylda på. Ein annan ting eg ikkje heilt skjønnar er at du brukar toppidrettssenteret og Olympiatoppen om ein annan....

Sjølvsagt klarer ein ikkje å simulere ein kamp på trening, men ein kan gjere det så kamplikt som overhodet mogleg. Er merkelig kvifor alle klubber no til dags har eigne fysiske trenarar og andre som meiner at fotballspelarane skal trene komplementære ting til fotballen.
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
Sv: Ny FFK-spiss ville ha parkert Usain Bolt
« #86 : 28. november 2010, 23:00 »
Norge har kanskje de best trente fotballspillerne i verden, men vi har vært i VM 2 ganger i moderne tid og i 1 EM.
Brasil som er vesentlig dårligere trent jmf de parametere du har "erotiske drømmer" om har vunnet VM i 58-62-70-94-02, klarer du å se et parameter her som du ikke nevner med et eneste ord? Mange land med mange flere innbygger én Norge har bedre trente fotballspillere én Brasil, ikke glem det viktigste da, spille fotball, resten er et supplement!
Har vi virkelig det? Synsing kan vi alle drive med, så kom gjerne med dokumentasjon som viser at Norge har dei best trente fotballspillerene i verden og Brasil er blant dei dårligaste.
Eg seier ikkje at vi ikkje skal spille fotball, du må lese alt det som eg skriver.
Det eg seier er at visst ein spelar skal bli bedre så må vedkommande trene meir på sine svakheter, uavhengig om det er styrke, spenst, hurtighet, beveglighet, teknikk, taktikk etc. Og ja det er eit supplement til sjølve fotballbiten, men likevel eit viktig bidrag med å gjere den enkelte utøvar til ein bedre fotballspelar.
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: Ny FFK-spiss ville ha parkert Usain Bolt
« #87 : 29. november 2010, 03:03 »
Drillo sitter på mye dokumentasjon, det sto skrevet mye om det i media for noen år siden. Om jeg ikke husker feil var gjennomsnittlig O2 opptak på Brasil rundt 55, RBK hadde vel et snitt på rundt 65-70 en plass husker ikke helt. Spillestilen til Drillos krever enormt mye løping, noe som har kompensert for spilleferdighet og talent, men den tar oss bare mellomsluttspillet...... RBK slo Real Madrid i den perioden de var svært godt trent, men Real vant CL. De største klubbene i Europa bruker mye mer tid på basic-fotball ferdighet én det gjøres i Norge, bare ballmottak, korte pasninger en-touch osv, ballen kan bevege seg mye fortere én Usaine Bolt! Ikke noe galt i vekt-trening, men det handler ikke om å bare løfte mer, løpe rett osv, det er en liten den av den totale pakken, og DEN BLIR TERPET PÅ!

Det er vel liten tvil om at man finner bedre tekniske ferdigheter i Brasil osv enn i Norge. 
Dette er da virkelig ikke noe argument for å ikke trene på sine svakheter. Du utviser relativt liten forståelse i denne diskusjonen, da du f.eks hevder at for mye knebøy, vil gå ut over kodisjon. For mye vektøkning i overkropp vil kunne gå ut over kondisjon, for mye knebøy tror jeg aldri en fotballspiller noen sinne har trent.

Siden du er svært opphengt i alle her inne som løfter vekter og ble valgt sist i gymmen. Jeg vil tippe at du er en som har levd og åndet for fotball, men aldri blitt god nok i voksen alder, og nå liker å tro at nivået er fantastisk og du ikke kunne gjort noe bedre for å nå drømmen om å bli proff fotballspiller. Fakta er vel bare at du var for dårlig, og om dine utspill her representerer din treningsiver, så skjønner vi alle hvorfor  du aldri ble god nok.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Ny FFK-spiss ville ha parkert Usain Bolt
« #88 : 29. november 2010, 05:42 »
Drillo sitter på mye dokumentasjon, det sto skrevet mye om det i media for noen år siden. Om jeg ikke husker feil var gjennomsnittlig O2 opptak på Brasil rundt 55, RBK hadde vel et snitt på rundt 65-70 en plass husker ikke helt. Spillestilen til Drillos krever enormt mye løping, noe som har kompensert for spilleferdighet og talent, men den tar oss bare mellomsluttspillet...... RBK slo Real Madrid i den perioden de var svært godt trent, men Real vant CL. De største klubbene i Europa bruker mye mer tid på basic-fotball ferdighet én det gjøres i Norge, bare ballmottak, korte pasninger en-touch osv, ballen kan bevege seg mye fortere én Usaine Bolt! Ikke noe galt i vekt-trening, men det handler ikke om å bare løfte mer, løpe rett osv, det er en liten den av den totale pakken, og DEN BLIR TERPET PÅ!


En banan

".. Det var en gang en banan"

".. han løp raskere enn bananen"

".. nei, jeg vil ikke ha to bananer, jeg vil bare ha én"


Eksempler:
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3915829.ece
http://www.vg.no/nyheter/vaer/artikkel.php?artid=10011939
http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7311606




"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Equelite

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 29

Sv: Ny FFK-spiss ville ha parkert Usain Bolt
« #89 : 15. juni 2012, 23:34 »
Haha, latterligste jeg har hørt... fotball folk burde ikke få å lov til å leke med manuell stoppeklokke.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!