Skrevet av Emne: Ny FFK-spiss ville ha parkert Usain Bolt  (Lest 50851 ganger)

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Ny FFK-spiss ville ha parkert Usain Bolt
« #60 : 02. mai 2010, 14:12 »
Nja... det har versert 60 metertider av ville dimensjoner her som var utgangspunktet for diskusjonen.

Jeg har sett walcott-klipp hvor han løper fr andre fotballspillere og dribler osv..
men det fins ingen tider som greide se på noen slags distanse....

Og jeg kan godt gå med på at det fins fantastiske talenter blant fotballspillere. Men det jeg så av Walcott sin løping var ikke teknisk bra for å løpe spirnt, men det var utrolig bra til fotballspiller å være. fant et elegant løp i begynnelsen av dette klippet:

http://www.footballclips.net/theo_walcott_fastest_thing_alive


Det var ikke teknisk bra for å løpe sprint? Det er mulig at han ikke har optimal teknikk for å løpe raskt, men var det ikke dette man kritiserte Usain Bolt for også her en periode? Faktum er uansett at Walcott er den raskeste spilleren i Premier League og mer eller mindre den ENESTE grunnen til at han er en fotballspiller av PL-klasse er hans hurtighet. Han har store mangler både når det kommer til spilleforståelse og ofte også innleggskvalitet. Men likevel er han et konstant uroment; pga sin enorme fart. Det blir jo selvsagt bare spekulasjoner - all den tid han er en fotballspiller og IKKE en sprinter - men at han hadde vært med og kjempet om en pallplassering på NM i sprint I NORGE er jeg nesten sikker på. Mener selv jeg har lest en intervju av han der han sier noe om at han har vært nede på 10.3 på en 100-meter. Det skal også sies at i et intervju med Arsene Wenger så sier han at Walcott er den raskeste spilleren som noensinne har vært i klubben. Det sier litt når en kar som Thierry Henry (søk han opp og du vil få se vanvittig hurtighet, han må da løpe ganske riktig "teknisk sett" også?) var i klubben på samme tid... Han var også juniormester eller et eller annet greier på 200 meter i sin ungdom. Og som Arsene sa - som den utrolige vise mannen er - "både Henry og Walcott kunne satset på sprint og kunne hevdet seg bra der"...



Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Ny FFK-spiss ville ha parkert Usain Bolt
« #62 : 02. mai 2010, 14:58 »
Jeg er ikke uenig.

Hvis han løper så godt, så er det soleklart at han er et talent.
Og jeg har aldri benektet at det fins talenter i fotballverdenen. Heller tvert imot.

Med så mange unge som begynner med fotball, så ville det være svært usannsynlig at det ikke dukket opp en god del atletiske talenter. Smiley

Hvis Walcott løper en ekte og korrekt målt 100 meter på 10.3 så vil han være konkurransedyktig i mer enn et NM! Smiley

Utlogget Michael-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 687
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 687

Sv: Ny FFK-spiss ville ha parkert Usain Bolt
« #63 : 02. mai 2010, 15:28 »
Rimelig sikker han hadde vunnet NM hvis han hadde stilt.

Hehe Cheesy


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

"The squat rack became like the altar, where life and death would pass in front of your eyes, and you looked forward to that every squat workout."

Watch med lift and jump
http://www.youtube.com/user/RosenbergMichael

Utlogget Bruce Lee*

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 35

Sv: Ny FFK-spiss ville ha parkert Usain Bolt
« #64 : 04. mai 2010, 01:53 »
Henry har vel løpt 40-meteren på 4.40-tallet..Men Walcott er nok enda raskere enn Henry ja..

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Ny FFK-spiss ville ha parkert Usain Bolt
« #65 : 04. mai 2010, 23:54 »
Henry har vel løpt 40-meteren på 4.40-tallet..Men Walcott er nok enda raskere enn Henry ja..
rofl

Enda en "har vel" og "mest sannsynlig" og "nesten"....

Kom med målinger, tall, videoer.... manuelle tider tatt av keepertreneren teller ikke.

Kom med link til resultatet i det løpet hvor han gjorde det, eller den elektroniske målingen... Wink

(Det sagt, så har tilogmed jeg fått med meg at Tierry Henry er rask etter mange idretter sin målestokk Smiley )

Dessverre så er ikke disse to løperne representative for hverken løpsevnen til fotballspillere generellt og ei heller teknikktreningen i fotballag rundt omkring.

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Ny FFK-spiss ville ha parkert Usain Bolt
« #66 : 05. mai 2010, 00:04 »
4.40 stemmer jo ikke. Her har man en link til Arsene Wengers uttallelser om Theo sin 40-meter-tid. Noe bedre kilde enn det får du ikke - all tid det her er snakk om FOTBALLSPILLERE, IKKE SPRINTERE, så det skulle egentlig bare mangle. Disse tidene her er uansett ikke interessante i det hele tatt egentlig. Grunnen til det er helt enkelt at man IKKE vet hvordan disse testene er utført; om de er utført med vanlig 100-meter start, om de er gjort på en fotballbane, om de er gjort med fotballsko. Dette er faktorer som man ikke vet noe om i det hele tatt så det er gjerne bortkastet tid å sammenligne dette med tider gjort av vanlige sprintere. Tiden det er snakk om her er jo 4.70, noe som for meg hørtes ut som en ekstremt dårlig tid. Grunnen til dette er at jeg har hørt om fotballspillere tidligere som har løpt 40-meteren på LANGT bedre tider (blant annet John Carew, Luton Shelton, Cordoba som var nede og snusket på 4 blank) enn de som ble nevnt her. Og alle som har sett en fotballkamp skjønner jo at Carew IKKE er hurtigere enn Thierry Henry på en førti meter, for å ikke snakke om Walcott.

http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Theo-Walcott-shatters-Thierry-Henry-s-Arsenal-40-metre-sprint-record-article267131.html

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Ny FFK-spiss ville ha parkert Usain Bolt
« #67 : 05. mai 2010, 00:14 »
Walcott, ligaens raskeste spiller har vel en toppfart på rundt 36kmt. Med den farten som gjennomsnittsfart hadde han fått en tid på 100m på rundt 10blank.. Men man begynner jo i 0kmt. Så det skal nok godt gjøres. Dessuten ligger han vel rundt 10kmt bak toppsprinterne på toppfart også. Så det er jo klart det er klasseskille.

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Ny FFK-spiss ville ha parkert Usain Bolt
« #68 : 05. mai 2010, 00:22 »
Dette er altså toppfart som er målet i kamp - med fotballsko - på en gressbane. Og hva er sannsynligheten for at de klarte å måle "TOPPFARTEN" hans? Det var den høyeste toppfarten som han nådde i løpet av en fotballsesong. Det er en stor forskjell på "toppfart" i løpet av en fotballkamp med alt det innebærer og en toppfart man når på en friidrettsbane med alt det innebærer. Ikke sammenligbart.

Utlogget adio

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 165
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 165

Sv: Ny FFK-spiss ville ha parkert Usain Bolt
« #69 : 09. mai 2010, 01:50 »
Det er artig med disse misforståelsene Smiley

Vi som er litt oppegående (de fleste) skjønner jo at dette er bullshit. Mens spilleren selv antageligvis ikke påstår at han løper SÅ fort, så er det en eller annen skribent som tar noe altfor bokstavelig...

Akkurat som en annen tråd her hvor det står i en artikkel at Hanne Haugland løftet 260kg i bøy. Selvsagt gjorde hun ikke det.. Det har vært halve knebøy eller annen av mange varianter friidrtetsutøvere bruker for å spisse treningen mot sin øvelse.

Utlogget Bruce Lee*

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 35

Sv: Ny FFK-spiss ville ha parkert Usain Bolt
« #70 : 02. juni 2010, 04:07 »
4.40 stemmer jo ikke. Her har man en link til Arsene Wengers uttallelser om Theo sin 40-meter-tid. Noe bedre kilde enn det får du ikke - all tid det her er snakk om FOTBALLSPILLERE, IKKE SPRINTERE, så det skulle egentlig bare mangle. Disse tidene her er uansett ikke interessante i det hele tatt egentlig. Grunnen til det er helt enkelt at man IKKE vet hvordan disse testene er utført; om de er utført med vanlig 100-meter start, om de er gjort på en fotballbane, om de er gjort med fotballsko. Dette er faktorer som man ikke vet noe om i det hele tatt så det er gjerne bortkastet tid å sammenligne dette med tider gjort av vanlige sprintere. Tiden det er snakk om her er jo 4.70, noe som for meg hørtes ut som en ekstremt dårlig tid. Grunnen til dette er at jeg har hørt om fotballspillere tidligere som har løpt 40-meteren på LANGT bedre tider (blant annet John Carew, Luton Shelton, Cordoba som var nede og snusket på 4 blank) enn de som ble nevnt her. Og alle som har sett en fotballkamp skjønner jo at Carew IKKE er hurtigere enn Thierry Henry på en førti meter, for å ikke snakke om Walcott.

http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Theo-Walcott-shatters-Thierry-Henry-s-Arsenal-40-metre-sprint-record-article267131.html

4.blank, du er fullstendig ute å kjører! John Carew som du nevner har løpt på 4.69 i sine glansdager. Ingen fotballspillere løper på 4.blank, skjer ikke!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Ny FFK-spiss ville ha parkert Usain Bolt
« #71 : 28. november 2010, 10:13 »
rofl

RUne Bratseth var en atlet før han ble kjent fotballspiller. Såvidt jeg husker var han sprinter.

SElvfølgelig fins det gode idrettsutøvere som går over til å spille fotball.. at deres atletisme kommer til nytte på banen... men disse er i mindretall og absolutt ikke representative for fotballspillere generellt.

JEg er så lei av folk som diskuterer idrett og treningsmetodikk oten å ta av seg skylappene.

Selvfølgelig vil en fotballspiller løpe bedre hvis han får korrekt instruksjon og forbedret teknikk.

Det er tragisk å tro at en gymlærer fra orkanger kan nok om løpsteknikk til å få lært alle spillere dette godt nok..

Det ble gjort en løpstest av det norske fotballandslaget da Leo og Mini var der. En 16 år gammel juniorjente fra BUL løp like raskt som landslagsgutta i fotball... Høy frekvens og krokete bein betyr ikke det samme som at de løper raskt selv om det ser gøy ut på banen.

Skal bli gøy å se om BOlt har en sjans Smiley Selv om det nok er å håpe på for mye Smiley

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Ny FFK-spiss ville ha parkert Usain Bolt
« #72 : 28. november 2010, 12:48 »
Er enig i alt det er alt for mye kritikk av fotballspillere. MEN: Rune Bratseth har IKKE hoppet 7,90 i lengde! Da er du blant de bedre i europa. 1,90 i høyde har han nok klart. Det er ikke mange som klarer det, men likevel mulig for en sprek fyr.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Ny FFK-spiss ville ha parkert Usain Bolt
« #73 : 28. november 2010, 14:24 »
Nei du agenten... det var ikke på 3000 meter.

Jeg skal ta en prat med Vestar-treneren som var tilstede. Han var meget skuffet over nivået på landslagsspillerene. Men det var altså en juniorjente på 16 år, ikke noe landslagsnivå... og ingen spesialist.

Rune Bratseth var en meget habil løper på korte distanser. jeg har ingen resultater, men han har respekt i friidrettsmiljø for sine prestasjoner.

Utlogget steffenb-

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 27

Sv: Ny FFK-spiss ville ha parkert Usain Bolt
« #74 : 28. november 2010, 14:41 »
Thor hushovd var jo med på rbk trening og ble helt utslitt, Det er mange typer kondisjon. Det med hushovd sto i vg for noen år sia btw

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!