Skrevet av Emne: Innføring av vitaminer fra ikke-EØS land  (Lest 2488 ganger)

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Innføring av vitaminer fra ikke-EØS land
« : 22. oktober 2012, 13:53 »
Er det noen som vet reglene for innføring av vitaminer og mineraler, altså ikke legemidler, fra ikke-EU/ikke-EØS-land? Som f.eks. vitaminer fra USA.
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Redstrek

  • Gjest
Sv: Innføring av vitaminer fra ikke-EØS land
« #1 : 22. oktober 2012, 14:05 »
Er det noen som vet reglene for innføring av vitaminer og mineraler, altså ikke legemidler, fra ikke-EU/ikke-EØS-land? Som f.eks. vitaminer fra USA.
Det baseres på innholdet. Overstiger de den norske anbefalingen, returneres de. Altså, det er meget sannsynlig at dem vil bli stoppet, da den norske grensen er veldig lav.

Inneholder de for høye nivåer/for mye av et spesifikt vitamin kommer dem ikke gjennom.

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: Innføring av vitaminer fra ikke-EØS land
« #2 : 22. oktober 2012, 14:12 »
Takk for svar! Det var det jeg fryktet...
Vet du noe om vitamin c i pulverform? Kan det gå gjennom?
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Redstrek

  • Gjest
Sv: Innføring av vitaminer fra ikke-EØS land
« #3 : 22. oktober 2012, 14:23 »
Takk for svar! Det var det jeg fryktet...
Vet du noe om vitamin c i pulverform? Kan det gå gjennom?
Nei, dessverre. Kan lese litt og se om jeg finner ut noe, da. Evt. sende en mail til legemiddelverket Smiley Men om jeg skal skyte fra hofta, kan det kanskje være at dem ser på "anbefalt dosering" på boksen, og bruker denne til å sammenligne med? Skal sjekke det Smiley

Maksgrense i Norge er vel 1000mg tabletter?

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Innføring av vitaminer fra ikke-EØS land
« #4 : 22. oktober 2012, 15:18 »
Har mine tvil om det går, som sagt, overskrider det blir det sendt tilbake om det er ikke-EØS

Om du bare skal ha vitaminer og slike ting anbefaler jeg en engelsk nettbutikk som drives av en meget hyggelig norsk dame. de har alt av vitaminer/mineraler, inkl vit c pulver, www.solgarhealthstore.co.uk
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Innføring av vitaminer fra ikke-EØS land
« #5 : 22. oktober 2012, 15:42 »
Nå vet jeg ikke hvorfor du spør, men hvorfor ikke bare kjøpe i Norge?

Redstrek

  • Gjest
Sv: Innføring av vitaminer fra ikke-EØS land
« #6 : 24. oktober 2012, 17:46 »
Heisann,

Fikk mail fra legemiddelverket, og det ser ut til at det kan gå fint å innføre FRA EØS-LAND.

3.1 Reisende

Ved reiser innenfor EØS-området, kan reisende medbringe til personlig bruk et rimelig kvantum legemidler som tilsvarer høyst et års forbruk.

Reisende fra et land utenfor EØS-området kan til personlig bruk medbringe et rimelig kvantum legemidler som tilsvarer høyst tre måneders forbruk.

 

Unntatt er legemidler med innhold av narkotika m.v., og legemidler som anses som dopingmidler. En reisende som medbringer legemidler som anses som dopingmidler må ikke medbringe mengder som tilsvarer mer en høyst en måneds forbruk.

 

Forsendelse fra land innenfor EØS-området

Innførsel av postpakker og andre forsendelser av legemidler til eget bruk er tillatt når det dreier seg om legemidler som er lovlig ervervet i et EØS-land. Unntatt fra dette er legemidler med innhold av narkotika m.v. og legemidler som anses som dopingmidler i Norge. Mengden av det enkelte legemiddel skal ikke overskride tre måneders forbruk.

Utlogget audii

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: Innføring av vitaminer fra ikke-EØS land
« #7 : 24. oktober 2012, 23:23 »
jeg kjøpte d-vitaminer og b-12 fra powerbody.co.uk. det ble regnet som legemidler, så det ble sendt tilbake. just saying.

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Innføring av vitaminer fra ikke-EØS land
« #8 : 25. oktober 2012, 00:04 »
jeg kjøpte d-vitaminer og b-12 fra powerbody.co.uk. det ble regnet som legemidler, så det ble sendt tilbake. just saying.

Tongue Bestilt 100 pakker med tilskudd fra UK, det aller meste som blir åpnet av tollen blir regnet som legemiddel hos meg, de bare ber om kvittering på mail og så er det null stress.
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget audii

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: Innføring av vitaminer fra ikke-EØS land
« #9 : 25. oktober 2012, 00:10 »
hvor mye kjøper du i hver bestilling? jeg kjøpte 3 bokser av b12 og 4 av vitamin d3. dette er en stund siden, men tror de nevnte noe med at jeg ikke kunne bestille så mye på en gang. (over 3 mnd forbruk)

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Innføring av vitaminer fra ikke-EØS land
« #10 : 25. oktober 2012, 00:49 »
Bestilte f. eks. vitamin B-kompleks som hadde 6x norske maks grensen for B12 og ble klassifisert som legemiddel, det var 250 kapsler aka 8 mnd forbruk.

Bestilte også 25 mcg vitamin D kapsler, 7 mnd forbruk.
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!