Skrevet av Emne: Hvem er egentlig sterkest?  (Lest 8357 ganger)

Utlogget Zuul

Sv: Hvem er egentlig sterkest?
« #60 : 04. mai 2010, 23:16 »
Fotballspillere må trene på mange ting for å bli gode. Hurtighet, ballkontroll, kondisjon osv. Slik er det med strongmen også. Men heldigvis vet ikke Brasil hvor hard motstand og hvilken motstander de får i gruppespillet og eventuelt sluttspillet før det hele blåses i gang.

 

Du skjønner ikke at sammenligningen din her er helt på trynet? De skal spille fotball samme pokker hvem de spiller mot. Du kan ikke sammenligne det med feks å løpe med en yoke på 400 kg uten noensinne å ha trent på det, fordi det aldri har vært konkurrert i det før

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hvem er egentlig sterkest?
« #61 : 04. mai 2010, 23:17 »
Se på Skog, f.eks. Hva er det som driver han? Jo, et sykt fighter- og vinnerinstinkt!
Jeg tror neppe den lysten forsvinner fordi han ikke kjenner alle øvelser i detalj seks måneder før NSM. Jeg tipper han er ute etter en ting: forsvare den tittelen, koste hva det koste vil - uansett øvelser.
Hahahaha!!!

Du skulle hørt hvordan gutta mailer og ringer om øvelser i ukesvis før konkurransene.

Disse karene ØNSKER Å PERFEKSJONERE sin prestasjon. De ønsker ikke å tippe eller  bli offer for taktikk eller tilfeldigheter.

Intensjonen din er god, og vi skal tørre å diskutere alle varianter, Pinna.... men når alt kommer til alt er dette forslaget fint lite annet enn et forslag med god mening og et godt mål.
Jeg tror INGEN utøvere og INGEN arrangører vil ønske at sporten går denne gærne veien.

Men at det kan bli litt mindre standardisering er det ingenting i veien med. Og det er ofte det må endres på øvelser både rett før og under en konk... men å gjøre det til noen fast gimmick hører ikke hjemme i kvalitetssport.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Hvem er egentlig sterkest?
« #62 : 04. mai 2010, 23:21 »
Det viktigste med strongman er at øvelsene faktisk kårer den sterkeste deltakeren! Det bør alltid være med en form for markløft og pressøvelse.

Det har vært flere tragiske tilfeller av det motsatte som f.eks. da OD Wilson tapte 400-metersløpet og sikker WSM-tittel mot Jon Pall i 1990. Jeg blir så sint at jeg må gråte når jeg ser denne idiotiske øvelsen i WSM:

http://www.youtube.com/watch?v=8kxz8qsbZFw
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Herman Vandrepølse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 353
  • Honnør: 158
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 353

  • Jau deet...
Sv: Hvem er egentlig sterkest?
« #63 : 04. mai 2010, 23:38 »
Det viktigste med strongman er at øvelsene faktisk kårer den sterkeste deltakeren! Det bør alltid være med en form for markløft og pressøvelse.

Det har vært flere tragiske tilfeller av det motsatte som f.eks. da OD Wilson tapte 400-metersløpet og sikker WSM-tittel mot Jon Pall i 1990. Jeg blir så sint at jeg må gråte når jeg ser denne idiotiske øvelsen i WSM:

http://www.youtube.com/watch?v=8kxz8qsbZFw

Hoho Grin  Det der må jo være en helt rå øvelse når det kommer til både styrke og utholdenhet woot Synes den så vanvittig hard ut, og hadde garantert kommet minst en 5-6 meter selv Shocked
www.kravmaga.mobi

Sitat: fra prizm-image - til Vandrepølsa  21. Mai 2007, 21:38
"men så lenge du har det fint ellers,så har det ikke så mye å bety om du løfter 200 eller 300kg i benken Wink du kan jo uansett trøste deg med at du helt sikkert er norges sterkeste fyllikk" Grin
---------------------------------------------------------------------
Det enkle er ofte det beste Wink
 
 195 - 160 - 215 utstyrsfritt på stevne.
Vekt: 87kg
 Treningsperser raw: 225 - 180 - 240
Frogner Atletklubb Styrkeløft/Kampsport Israeli Krav International(IKI Krav Maga)  http://www.facebook.com/ikikravmaganorway

Utlogget Nils`n

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 462
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 462

Sv: Hvem er egentlig sterkest?
« #64 : 05. mai 2010, 08:01 »
Det viktigste med strongman er at øvelsene faktisk kårer den sterkeste deltakeren! Det bør alltid være med en form for markløft og pressøvelse.

Det har vært flere tragiske tilfeller av det motsatte som f.eks. da OD Wilson tapte 400-metersløpet og sikker WSM-tittel mot Jon Pall i 1990. Jeg blir så sint at jeg må gråte når jeg ser denne idiotiske øvelsen i WSM:

http://www.youtube.com/watch?v=8kxz8qsbZFw

OD Willson, the stronges man never to win the worlds strongest man?
Trent høsten 2009-våren 2010. startet opp igjen våren 2011. 22år 120kg 175cm høy
Beste løft: KB 200, BP 140(18/5-2010), ML 220(20/5-2010), MP 2x100(16/4-2011)
LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=96042.msg1443388;topicseen#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!