Skrevet av Emne: Gjør poker lovlig i Norge - Underskriftskampanje  (Lest 22452 ganger)

Utlogget mr.jasidet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 118
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 118

Når folk driter seg fullstendig ut, så burde dette bli satt på en gjeldskonto som de selv måtte betale ned.

Eksempler på forhold jeg mener er selvforskyld, men som likevel vil koste samfunnet penger:

En person hopper basehop fra en skyskraper og slår seg halvt ihjel.
En person drikker seg full på byen, ypper til slåsskamp, og får knekt kjeven.
En person røyker/drikker/doper seg og får helseproblemer som følge av dette.

Eksempler på forhold som jeg mener ikke kan kontrolleres i like stor grad:

Man blir nedkjørt av en råkjører.
Lynet slår ned i huset ditt, og det brenner opp.
Noen gjør innbrudd i huset ditt.


I den første gruppen av hendelser mener jeg at kostnaden i stor grad burde bli lagt på individet. Og det burde fra tidlig alder av gjøres kjent for alle at enhver er ansvarlig for sine egne handlinger. Alle bør selvsagt få hjelp, men mange kan ha problemer i en fase av livet, og senere klare å bli oppegående og klare å betale tilbake for sin dumhet.


Hvordan dette hadde fungert i praksis vet jeg ikke helt sikkert, men jeg synes det f.eks. er urimelig at den norske stat skal betale mange hundretusen kroner for en redningsoperasjon av en fjellklatrer som har satt seg fast f.eks. Dette burde fjellklatrere gå sammen om, og betale inn forsikringer slik at om man blir sittende fast, så går det på forsikringen og ikke på fellesskapet. Vet ikke om noe sånt finnes, men dere skjønner tegninga.

Utlogget javel234

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Når folk driter seg fullstendig ut, så burde dette bli satt på en gjeldskonto som de selv måtte betale ned.

Eksempler på forhold jeg mener er selvforskyld, men som likevel vil koste samfunnet penger:

En person hopper basehop fra en skyskraper og slår seg halvt ihjel.
En person drikker seg full på byen, ypper til slåsskamp, og får knekt kjeven.
En person røyker/drikker/doper seg og får helseproblemer som følge av dette.

Eksempler på forhold som jeg mener ikke kan kontrolleres i like stor grad:

Man blir nedkjørt av en råkjører.
Lynet slår ned i huset ditt, og det brenner opp.
Noen gjør innbrudd i huset ditt.


I den første gruppen av hendelser mener jeg at kostnaden i stor grad burde bli lagt på individet. Og det burde fra tidlig alder av gjøres kjent for alle at enhver er ansvarlig for sine egne handlinger. Alle bør selvsagt få hjelp, men mange kan ha problemer i en fase av livet, og senere klare å bli oppegående og klare å betale tilbake for sin dumhet.


Hvordan dette hadde fungert i praksis vet jeg ikke helt sikkert, men jeg synes det f.eks. er urimelig at den norske stat skal betale mange hundretusen kroner for en redningsoperasjon av en fjellklatrer som har satt seg fast f.eks. Dette burde fjellklatrere gå sammen om, og betale inn forsikringer slik at om man blir sittende fast, så går det på forsikringen og ikke på fellesskapet. Vet ikke om noe sånt finnes, men dere skjønner tegninga.


Vi betaler skatt, og alle pengene blir ikke brukt til det det skal engang - noe må man jo bruke penger på (f.eks. folk som får kreft av røyking, skader seg etter fallskjermhopping etc.) Overskudd av penger går bare til en sparekasse uansett.

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Frihet under eget ansvar betyr også at en må ta konsekvensen av dette... Jeg vil heller betale 1000,- ekstra i skatt enn å ikke få lov til å innta alkohol, røyke, snuse, være oppe sent om kvelden, kjøre bil når jeg vil og dit jeg vil, gå tur på fjellet, ta den jobben jeg vil, spille poker om jeg vil, hoppe i fallskjerm osv - men det betyr jo også at jeg sier ja til å ta konsekvensen av det.

Historien har vist at samfunn der staten skal regulere "alt" til folkets eget beste går til helvete...

Så absolutt ikke! Historien har vist at hvis en DIKTATORISK stat skal regulere "alt" til "folkets beste" så går det til helvette. En sterk folkevalgt stat derimot..

Skandinavia vs USA, hvilke land har best helsevesen, minst kriminalitet, høyest utdanningsnivå og minst forskjell mellom rike og fattige? Hvilke av disse landene har høyest skatt og sterke reguleringer på alkohol, våpen og næringslivet på bekostning av "frihet".

Utlogget javel234

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Rike mennesker: de er smarte mennesker som tenker positivt og benytter seg av alle muligheter.

Fattige: de er/gjør det motsatte av rike.

Utlogget Hugenott

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 191

  • Sitt ikke inne når alt håp er ute.
Så absolutt ikke! Historien har vist at hvis en DIKTATORISK stat skal regulere "alt" til "folkets beste" så går det til helvette. En sterk folkevalgt stat derimot..

Skandinavia vs USA, hvilke land har best helsevesen, minst kriminalitet, høyest utdanningsnivå og minst forskjell mellom rike og fattige? Hvilke av disse landene har høyest skatt og sterke reguleringer på alkohol, våpen og næringslivet på bekostning av "frihet".


Som jeg har nevnt tidligere, en svakhet med demokrati er befolkningsvekst, da sammenhengen er slik at desto større befolkning som tilhører ett demokrati, desto mindre hensyn til det enkelte individet kan samfunnet ta. Hvis du ønsker en dypere forståelse av det mattematiske av dette, bør du se disse filmene (8x10min): http://www.youtube.com/watch?v=F-QA2rkpBSY#noexternalembed&feature=related

Men jeg gjentar:  at noen få mister kontrollen, bør det ha den konsekvens at hele befolkningen frarøves det frie valg til å utøve en normalt harmløs aktivitet/handlig. Joda myndighetene har ansvar for å beskytte enkeltindividet og samfunnet for aktiviteter som er nedbrytende, men hvor skal man sette grensene?? Det finnes veldig mye som er verre, og har dystrere enkeltskjebner, enn poker, som er lovlig.

Det er snakk om rettferdige grenser, samt hvor man skal sette grensene.
Mitt mål er å tie med tilbakevirkende kraft.

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Når folk driter seg fullstendig ut, så burde dette bli satt på en gjeldskonto som de selv måtte betale ned.

Eksempler på forhold jeg mener er selvforskyld, men som likevel vil koste samfunnet penger:

En person hopper basehop fra en skyskraper og slår seg halvt ihjel.
En person drikker seg full på byen, ypper til slåsskamp, og får knekt kjeven.
En person røyker/drikker/doper seg og får helseproblemer som følge av dette.

Eksempler på forhold som jeg mener ikke kan kontrolleres i like stor grad:

Man blir nedkjørt av en råkjører.
Lynet slår ned i huset ditt, og det brenner opp.
Noen gjør innbrudd i huset ditt.


I den første gruppen av hendelser mener jeg at kostnaden i stor grad burde bli lagt på individet. Og det burde fra tidlig alder av gjøres kjent for alle at enhver er ansvarlig for sine egne handlinger. Alle bør selvsagt få hjelp, men mange kan ha problemer i en fase av livet, og senere klare å bli oppegående og klare å betale tilbake for sin dumhet.


Hvordan dette hadde fungert i praksis vet jeg ikke helt sikkert, men jeg synes det f.eks. er urimelig at den norske stat skal betale mange hundretusen kroner for en redningsoperasjon av en fjellklatrer som har satt seg fast f.eks. Dette burde fjellklatrere gå sammen om, og betale inn forsikringer slik at om man blir sittende fast, så går det på forsikringen og ikke på fellesskapet. Vet ikke om noe sånt finnes, men dere skjønner tegninga.


Veldig godt poeng! Slik at når en som har brukket nakken etter et basehopp omsider etter å ha kostet staten 5 millioner i sykehusregninger og tilrettelegging, skal betale dette tilbake! (i tillegg til sine årlige utgifter på 2 mill for å holde liv i han). Gjennomtenkt! Hvordan du tenker han skal gjøre dette? Kjøre rundt om kring i Hawking rullestolen sin med en skuffel forran og rydde innkjørsler for snø?

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Vi betaler skatt, og alle pengene blir ikke brukt til det det skal engang - noe må man jo bruke penger på (f.eks. folk som får kreft av røyking, skader seg etter fallskjermhopping etc.) Overskudd av penger går bare til en sparekasse uansett.

Jeg elsker hvordan det er trailertrash på terskelen til å bli sosialklienter som klager mest på skatten som ikke blir brukt til noe uansett Smiley

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Så absolutt ikke! Historien har vist at hvis en DIKTATORISK stat skal regulere "alt" til "folkets beste" så går det til helvette. En sterk folkevalgt stat derimot..

Skandinavia vs USA, hvilke land har best helsevesen, minst kriminalitet, høyest utdanningsnivå og minst forskjell mellom rike og fattige? Hvilke av disse landene har høyest skatt og sterke reguleringer på alkohol, våpen og næringslivet på bekostning av "frihet".

Alltid skal man dra frem USA. Enig i at den skandinaviske modellen er bedre enn den amerikanske modellen for skandinavia ja, men det betyr ikke at vi skal ha mer statlig styring i Norge? Heller fortsette balansen vi er på nå?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget javel234

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Jeg elsker hvordan det er trailertrash på terskelen til å bli sosialklienter som klager mest på skatten som ikke blir brukt til noe uansett Smiley

du er jammen meg en fin en. du er fortsatt i "må tvinge min meninger over på andre" og "må komme med personangrep når alt annet ikke nytter" stadiet fortsatt, noe som beregner alderen din til rundt 15-20 år. har jeg rett?

vis litt respekt for de som har levd lengre enn deg (og ja, vi er er visere enn ungdommen).

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Altid skal man dra frem USA. Enig i at den skandinaviske modellen er bedre enn den amerikanske modellen for skandinavia ja, men det betyr ikke at vi skal ha mer statlig styring i Norge? Heller fortsette balansen vi er på nå?

Jeg synes egentlig at både snus og røyk skulle blitt ulovelig. Etter 1 år hadde ingen savnet det uansett, og samfunnet hadde fått en stor helsegevinst. Det hadde og bare vært gamle innbitte røykere som hadde kjøpt ulovelig innført tobakk uansett, så det kriminelle aspektet hadde dødd ut ganske fort.

Så syns jeg og hijab sammen med andre religiøse symboler burde vært forbudt på skoler, burka skulle vært ulovelig, og alle invandrere skulle blitt tvunget til å lære seg norsk.

du er jammen meg en fin en. du er fortsatt i "må tvinge min meninger over på andre" og "må komme med personangrep når alt annet ikke nytter" stadiet fortsatt, noe som beregner alderen din til rundt 15-20 år. har jeg rett?

vis litt respekt for de som har levd lengre enn deg (og ja, vi er er visere enn ungdommen).

Visste ikke at man ble vis av å se på TV hele dagen..

Utlogget javel234

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

får håpe du vokser av deg holdningsproblemet

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Vi betaler skatt, og alle pengene blir ikke brukt til det det skal engang - noe må man jo bruke penger på (f.eks. folk som får kreft av røyking, skader seg etter fallskjermhopping etc.) Overskudd av penger går bare til en sparekasse uansett.
Rike mennesker: de er smarte mennesker som tenker positivt og benytter seg av alle muligheter.

Fattige: de er/gjør det motsatte av rike.

Med slike perler som disse er det jo opplagt at du er en oppegående person med stor insikt og livserfaring!

Utlogget Hugenott

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 191

  • Sitt ikke inne når alt håp er ute.
Jeg synes egentlig at både snus og røyk skulle blitt ulovelig. Etter 1 år hadde ingen savnet det uansett, og samfunnet hadde fått en stor helsegevinst. Det hadde og bare vært gamle innbitte røykere som hadde kjøpt ulovelig innført tobakk uansett, så det kriminelle aspektet hadde dødd ut ganske fort.

Så syns jeg og hijab sammen med andre religiøse symboler burde vært forbudt på skoler, burka skulle vært ulovelig, og alle invandrere skulle blitt tvunget til å lære seg norsk.

Visste ikke at man ble vis av å se på TV hele dagen..

Du er lett for dem som ikke er tørre bak øra å ha slike dårlige holdninger sålenge det ikke gjelder seg selv, men den dagen det gjelder deg, hva da?
Mitt mål er å tie med tilbakevirkende kraft.

Utlogget razorth

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 234

Angående Skandinavia vs Usa så er vell forskjellene mellom Norge og Sverige ganske store. Det gjelder både økonomi kriminalitet osv. Bare så folk er klar over det, mange har en tendens til å tro at siden vi har det bra, så har de andre skandinaviske landene det også helt fint.

Utlogget javel234

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Med slike perler som disse er det jo opplagt at du er en oppegående person med stor insikt og livserfaring!

jeg er rik, og det er nettopp fordi jeg er smart og gjør nytte av alle muligheter. har dog kamerater som har dårlig råd, og jeg vet jo hvorfor..

de er bra mennesker, men de gjør ingenting av potensialet sitt desverre.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!