Skrevet av Emne: Gjør poker lovlig i Norge - Underskriftskampanje  (Lest 23132 ganger)

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Du er lett for dem som ikke er tørre bak øra å ha slike dårlige holdninger sålenge det ikke gjelder seg selv, men den dagen det gjelder deg, hva da?

Mener du at jeg kommer til å angre om jeg i fremtiden vil bruke hijab og det er blitt ulovelig? Eller at jeg kommer til å angre om jeg plutselig får et gigantisk røykesug men desverre er det blitt ulovelig så jeg må klare meg uten lungekreft?

Du kan jo forklare litt nærmere Smiley

Men du har helt rett, holdningene mine er ganske dårlige, jeg vil jo trossalt at folk skal ha bedre helse, og mindre kvinneundertrykkelse..

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Hva om du fikk en straffeskatt på 15% av inntekt siden du veide rundt 110 kg før Boyscoutslayer?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Hva om du fikk en straffeskatt på 15% av inntekt siden du veide rundt 110 kg før Boyscoutslayer?

helt enig i at folk med selvforskyldt dårlig helse skal få straffeskatt, men dette kan jo ikke bare gå på vekt, men heller fett%, kolesterol, O2 opptak osv, i tillegg til at folk må få en sjangse til å komme i bedre form om de er i faresonen Wink Heldigvis trengte jeg ikke å bli truet med straffeskatt for å komme i bedre form (super hawt form tror jeg vi sier). Kostet meg ikke en kcalori (pun intended) å gå ned 15-16 kg fra 117, så syns helt klart at man kan forvente at folk holder seg i form for å ikke belaste samfunnet.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

helt enig i at folk med selvforskyldt dårlig helse skal få straffeskatt, men dette kan jo ikke bare gå på vekt, men heller fett%, kolesterol, O2 opptak osv, i tillegg til at folk må få en sjangse til å komme i bedre form om de er i faresonen Wink

Dette blir vanskelig og kommer til å koste mye.. byråkrati..

Sitat
Heldigvis trengte jeg ikke å bli truet med straffeskatt for å komme i bedre form (super hawt form tror jeg vi sier).

Der ser du - frihet under ansvar! Ha tro på individiet Wink

Bedre å lokke med gullerot enn å straffe med pisk.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Dette blir vanskelig og kommer til å koste mye.. byråkrati..

Der ser du - frihet under ansvar! Ha tro på individiet Wink

Bedre å lokke med gullerot enn å straffe med pisk.

Neida, er ikke snakk om mer enn sikkert noen tusen mennesker i Norge med en BMI på 35+, og de som visste de var i bedriten form kunne bare godtatt straffeskatten eller alternativt hivt seg på slankekur, og de få som mente de var i god form til tross for høy BMI kunne bare gått å fått dette bevist hos en lege. Hvor mange er det med BMI på 35+ som faktisk er i tålelig god form eller iallefall mener dette selv?

Så kan du heller ikke sammenligne et gjennomsnittelig individ med meg, nigga please liksom Wink Minner meg på en lærer jeg hadde på ungdomskolen. Smellfeit og dum som et brød. Så hadde hun 3 små jentebarn på sikkert 5-10 år, som allerede hadde store ølvommer av noen mager, så helt freaky ut. Holdningen hennes var sikkert at siden hun genetisk var bestemt til å bli feit, så kom barna og til å bli feite, så da kunne de like godt spise alle måltidiger på macdonalds.

Mener du virkelig ikke at staten burde tvinge henne til å iallefall gi barna en sjangse til å ikke bli mobbet gjennom barneskole,ungdomskole og vidergående, og være så fulle av strekkmerker og ha så dårlige spisevaner som voksne at de aldri ville hatt sjangs på god helse?

Utlogget Hugenott

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 191

  • Sitt ikke inne når alt håp er ute.
Mener du at jeg kommer til å angre om jeg i fremtiden vil bruke hijab og det er blitt ulovelig? Eller at jeg kommer til å angre om jeg plutselig får et gigantisk røykesug men desverre er det blitt ulovelig så jeg må klare meg uten lungekreft?

Du kan jo forklare litt nærmere Smiley

Men du har helt rett, holdningene mine er ganske dårlige, jeg vil jo trossalt at folk skal ha bedre helse, og mindre kvinneundertrykkelse..

Hvis man skal ulovliggjøre alt som ikke er "bra", så vil vi alle tilslutt gå rundt som like A4-mennesker, med en "to do list" sendt fra staten. -brus er ikke bra for tennene, burde det forbys?

Mitt mål er å tie med tilbakevirkende kraft.

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Hvis man skal ulovliggjøre alt som ikke er "bra", så vil vi alle tilslutt gå rundt som like A4-mennesker, med en "to do list" sendt fra staten. -brus er ikke bra for tennene, burde det forbys?



Dett må jo selvfølgelig gå en grense et eller annet sted. Personlig syns jeg godt en del matvareprodukter kunne blitt uloveligjort rett og slett fordi da hadde ingen savnet de heller. Hadde Cola vært ulovelig fra jeg ble født hadde jeg aldri drukket cola og aldri hatt behov for det, but thats not the case Wink MEN ingen kan påstå at cola i seg selv er helseskadelig. Styrter du midt i sahara så kan du overleve på cola blant annet. Spiser du for mye vitamintabletter dæver du av det og.

Jeg tenker først og fremst at røyk og snus, som ikke er noe annet enn helseskadelig, og i tillegg er avhengighetskapende, bør bli uloveligjort.

Mener du at det er dårlige vaner som skaper individualitet?

Utlogget Hugenott

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 191

  • Sitt ikke inne når alt håp er ute.
Dett må jo selvfølgelig gå en grense et eller annet sted. Personlig syns jeg godt en del matvareprodukter kunne blitt uloveligjort rett og slett fordi da hadde ingen savnet de heller. Hadde Cola vært ulovelig fra jeg ble født hadde jeg aldri drukket cola og aldri hatt behov for det, but thats not the case Wink MEN ingen kan påstå at cola i seg selv er helseskadelig. Styrter du midt i sahara så kan du overleve på cola blant annet. Spiser du for mye vitamintabletter dæver du av det og.

Jeg tenker først og fremst at røyk og snus, som ikke er noe annet enn helseskadelig, og i tillegg er avhengighetskapende, bør bli uloveligjort.

Mener du at det er dårlige vaner som skaper individualitet?

Verden og samfunnet fungerer ikke slik at du bare kan ulovliggjøre cola, så blir alt glemt. Cola er oppfunnet, og har blitt endel av virkeligheten, så kan man diskutere hvor bra dette er så mye man vil. En diskusjon rundt lovlighet må bygges rundt realiteter, ikke en tenkt perfekt planet.

Intensjonen på lang sikt, er muligens for noen politikere å ulovliggjøre tobakk. Men slik verden fungerer, både lokalt i Norge og globalt, blir dette umuligå gjøre over natten uten konsekvenser. Visjonen er ett fritt marked, men selvsagt ikke til enhver pris.

Dårlige vaner skaper ikke alene individaualitet nei, men individuelle forskjeller.
Mitt mål er å tie med tilbakevirkende kraft.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Så kan du heller ikke sammenligne et gjennomsnittelig individ med meg, nigga please liksom Wink Minner meg på en lærer jeg hadde på ungdomskolen. Smellfeit og dum som et brød. Så hadde hun 3 små jentebarn på sikkert 5-10 år, som allerede hadde store ølvommer av noen mager, så helt freaky ut. Holdningen hennes var sikkert at siden hun genetisk var bestemt til å bli feit, så kom barna og til å bli feite, så da kunne de like godt spise alle måltidiger på macdonalds.

Mener du virkelig ikke at staten burde tvinge henne til å iallefall gi barna en sjangse til å ikke bli mobbet gjennom barneskole,ungdomskole og vidergående, og være så fulle av strekkmerker og ha så dårlige spisevaner som voksne at de aldri ville hatt sjangs på god helse?

Nei, mener jo selvfølgelig ikke at du er like usunn som den vanlige overvektige person ettersom du sikkert hadde minst halvparten av fettprosenten (sikkert mindre enn det også) enn det som den vanlige personen rundt 110 kg hadde. Poenget er at staten aldri har penger til å differensiere på BMI og kunne skatte noen ekstra. Tenk om noen trives med å være tjukke, samtidig som de klarer å holde helsa bra? Skal de straffes for det? Skal ikke mammaen få oppdra sine barn på den måten hun vil selv, så lenge det ikke bryter noen lover?

Hva om staten bestemte at det ikke var bra å sitte inne på treningsforum.no og heller mente at du skulle ta trompet-timer for å få inn litt kultur? Eller bestemt at 2 treninger i uka var nok, hvorav en måtte være en cardioøkt, alt over det var overflødig og waste of time.

Kanskje bare jeg som har sett "1984" og "Animal farm" litt for mye... Wink






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Jeg har lyst til å ha med meg våpen når jeg går på gata, hvor skriver man under for å få legalisert det?

Utlogget Hugenott

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 191

  • Sitt ikke inne når alt håp er ute.
Jeg har lyst til å ha med meg våpen når jeg går på gata, hvor skriver man under for å få legalisert det?

Det er vell mer ett tegn på at du har spillt for mye Crysis?

Mye mer gøy å spille Crysis.
Mitt mål er å tie med tilbakevirkende kraft.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Det er vell mer ett tegn på at du har spillt for mye Crysis?
Ja, er begredelig at jeg bare får bære våpen på dataen (litt sånn som dere og nettpoker). Tenk hvor mye mer moro det hadde vært å gå i Frognerparken med en rifle? Plukke ned ølbokser? Det er jo en latterlig formynderstat vi lever i. Jeg har jo ikke planer om å skyte på noen, ikke dyr engang. Bare ølbokser og lekestativ og slikt.

Utlogget Hugenott

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 191

  • Sitt ikke inne når alt håp er ute.
Ja, er begredelig at jeg bare får bære våpen på dataen (litt sånn som dere og nettpoker). Tenk hvor mye mer moro det hadde vært å gå i Frognerparken med en rifle? Plukke ned ølbokser? Det er jo en latterlig formynderstat vi lever i. Jeg har jo ikke planer om å skyte på noen, ikke dyr engang. Bare ølbokser og lekestativ og slikt.

Fullt lovlig det, på lukkede "lokaler", eller mer kalt skytebaner. Har vært der selv, artig det.
Mitt mål er å tie med tilbakevirkende kraft.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Å kalle denne tråden for 'Gjør poker lovlig i Norge' er feilslått. Poker ER lovlig i Norge, man kan spille poker til krampa tar en!

Det som er ulovlig (og som gjør poker avhengighetsskapende for noen) er å spille om penger. Selvfølgelig gjør pengene poker mer spennende, men bør vi virkelig legalisere gambling?

Den gruppen som har størst interesse for pokerspill med pengeinnsats er gutter/menn fra 18-35 år. Denne befolkningsgruppen er ikke kjent for å ta de mest veloverveide avgjørelser i enhver sammenheng. Jeg kan ikke helt se noen gode argumenter for at noen skal tjene seg rike på spill mens andre skal spille seg fra hus og hjem.

Selvsagt bør et samfunn være så liberalt som mulig, dvs at staten ikke trer unødvendige forbud ned over huet på folk (som f.eks. kriminalisering av steroider). Imidlertid så sliter dette landet med kollektiv spillegalskap og folk og fe går bananas så fort spriten og kortstokken settes på bordet. Heldigvis for min del får jeg ikke noe kick av pengespill slik jeg gjør av raske biler, alkohol og trening. Hadde jeg hatt dilla på poker ville jeg nok vært ruinert for lengst!

Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Fullt lovlig det, på lukkede "lokaler", eller mer kalt skytebaner. Har vært der selv, artig det.
Dølt, blir som å spille poker uten pengeinnstats. Jeg vil ha med meg rifle og kniv når jeg skal på byen, så kan jeg plukke ned irriterende ting på veggen på utesteder, skyte på søppel i gata osv.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!