Skrevet av Emne: Deffing. Bra oppsett?  (Lest 2167 ganger)

Utlogget Vetke

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 289
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 289

  • Trening er digg atm!
Deffing. Bra oppsett?
« : 07. mai 2010, 23:59 »
Duo yoghurt + banan = 195 + 90 = 285 kcal ca
*Fotballtrening på skolen*
4-5 skiver med ost + salami + vann = 500 kcal ca
før styrketrening; banan 90 kcal
*styrketrening*
etter treningen, 4 dl melk blandet med 50 g proteintilskudd = 200 kcal + 200 kcal = 400 kcal
hjemme, skyr + 100g havregryn + 3-4-5 dl melk? = 850 kcal
*Fotballtrening*
en skyr  260 kcal

285 kcal
500 kcal
90 kcal
400 kcal
850 kcal
260 kcal

duo = 4,5 g prot
banan = 2 g protein
4 dl melk = 15 g protein + 40 gram protein i shaken
skyr = 18 gram protein + 100 gram havregryn = 11 gram protein + 4 dl melk = 15 gram protein
skyr = 18 gram protein

= 125 gram protein , og 2260 kcal

har ikke regnet med skivene + ost og salamien jeg spiser på skolen Wink Til kvelds tar jeg omega 3 + vitamin tabeletter

Trener styrke 2-3 ganger i uken.

Kom gjerne med innspill. Jeg veier ca 65 kg, så tror det er nok protein, selv uten en skikkelig middag. Hva tror dere? Jeg er en student som bor alene. Bortsett fra styrketreninger, har jeg 2 treninger hver dag Wink Målet er å gå ned i fettprosent.
Prøv på det umulige, vær fornøyd med det perfekte.

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Deffing. Bra oppsett?
« #1 : 08. mai 2010, 00:05 »
Det kan umulig være bra når du starter dagen med en duo og en banan!  Tongue

Utlogget elrey

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Deffing. Bra oppsett?
« #2 : 08. mai 2010, 00:18 »
Kalorimessig og proteininntak er relativt ok, men rekkefølgen blir litt feil. Spis f,eks havre og omega/vit tilskuddet på morningen og gjerne med et par egg til. Kutt salami og bruk kalkunskinke eller annet magert pålegg. Skyr og duo koster like mye som et par kyllingbryst eller fisk, så ville heller brukt pengene på det selv om det tar litt lenger tid å lage. Og skader heller ikke om du får i deg litt grønnsaker.
Husk at det ikke bare er antall kalorier som får deg deffet, men mye viktigere hvor kaloriene kommer fra. Ser du får i deg veldig mye melkeprodukter som får blodsukkeret ditt opp i uante høyder. Sunt med melk, men begrens det på diet. Med riktig kost så blir du faktisk mer deffet på 3000 kal enn du blir på 1500 kal med skrapmat.

Utlogget Vetke

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 289
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 289

  • Trening er digg atm!
Sv: Deffing. Bra oppsett?
« #3 : 08. mai 2010, 09:22 »
Honnør


Jeg ser at den frokosten ikke akkurat er den beste, men jeg har i alle de år slitt med å svelge noe om morningen. Vi starter 3 av 5 skoledager med 2-3 timer fotball, så jeg må ha NOE å gå på. Duo yoghurt + banan, er det bare å ta med seg på bussen å spise.
Hvor mye gram kylling burde jeg f.eks hatt til middag for å erstatte det andre?

Mvh
Prøv på det umulige, vær fornøyd med det perfekte.

Utlogget elrey

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Deffing. Bra oppsett?
« #4 : 08. mai 2010, 10:38 »
Holder om du spiser et stort kyllingbryst ca 150g. også tar du litt grønnsaker og evt ris.

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Deffing. Bra oppsett?
« #5 : 09. mai 2010, 01:22 »
Kanskje du sliter med å spise frokost, det er ingen unnskyldning for å spise en slapp frokost. Spesielt når du skal trene 2-3 timer. Ville nok heller satset på noe mer stabilt som frigir energi kontinuerlig. En duo yoghurt vil gi deg kjapp energi, men ikke vedvarende energi. Det virker som du er en person som ikke nødvendig er bygd for å spise frokost, jeg spiser heller aldri frokost. Mitt første måltid kommer rundt 15-16 tiden, men ettersom du har så mye aktivitet så tidlig på dagen vil det naturligvis ikke være et alternativ for deg.

Husk på at kyllingfileter (frosne fra firstprice =117 for 2 kg) kan du steke opp og ha i kjøleskapet og gomle til du faller om. Jeg ville nok heller spist en skikkelig frokost før jeg begynte med fotballtreningen for å ha mer konstant energi. Altså evt. havregryn / grov brød / andre alternativer det spørs hvor fort treningen kommer etter måltidet.

VIl foreslå du ser litt rundt på forumet og ser hva andre spiser og evt se om noe av det kan passe deg. Eller bruke fraksjoner fra diverse kostholdsoppsett.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Deffing. Bra oppsett?
« #6 : 09. mai 2010, 01:32 »
Husk at det ikke bare er antall kalorier som får deg deffet, men mye viktigere hvor kaloriene kommer fra. Ser du får i deg veldig mye melkeprodukter som får blodsukkeret ditt opp i uante høyder. Sunt med melk, men begrens det på diet. Med riktig kost så blir du faktisk mer deffet på 3000 kal enn du blir på 1500 kal med skrapmat.

Kilder? Når han blander melk med masse proteiner blir GI'en lav.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget elrey

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Deffing. Bra oppsett?
« #7 : 09. mai 2010, 01:51 »
Kan ikke du finne kilder selv, så slipper andre å bruke tid på tullet ditt. Istedenfor å hele tiden spørre om kilder kan du vel heller komme med eget innspill. Om du mener protein opphever det faktum at melk får blodsukkeret til himmels, så begrunn heller det enn å be andre være et jævla oppslagsverk for deg.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Deffing. Bra oppsett?
« #8 : 09. mai 2010, 03:38 »
Kan ikke du finne kilder selv, så slipper andre å bruke tid på tullet ditt. Istedenfor å hele tiden spørre om kilder kan du vel heller komme med eget innspill. Om du mener protein opphever det faktum at melk får blodsukkeret til himmels, så begrunn heller det enn å be andre være et jævla oppslagsverk for deg.

Proteiner har null i glykemisk indeks. Den glykemiske indeksen til et måltid er et resultat av alle matvarene til sammen. Kilde: Dette er pensum på ungdomskolen og vgs. Står i natufagsbøkene. Dette er ikke direkte motbevis på at blodsukkeret blir høyt av melk, men skulle jeg motbevise dine påstander fremfor at du beviser de?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget elrey

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Deffing. Bra oppsett?
« #9 : 09. mai 2010, 12:55 »
Du kjenner sikkert noen med diabetes, så ta å lån en penn med hurtiginsulin og kjør noen ui. Når du begynner å få føling så kan du se om du synes melk eller sukker fungerte best hehe. Tipper du legger ungdomsskolepensumet fort til siden og tenker på denne linken en gang til;-)

NB! Anbefaler selvfølgelig ingen selvmedesinering:-) Kun et eksempel på at det er litt forskjell på liv og lære.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Deffing. Bra oppsett?
« #10 : 09. mai 2010, 13:35 »
Du kjenner sikkert noen med diabetes, så ta å lån en penn med hurtiginsulin og kjør noen ui. Når du begynner å få føling så kan du se om du synes melk eller sukker fungerte best hehe. Tipper du legger ungdomsskolepensumet fort til siden og tenker på denne linken en gang til;-)

NB! Anbefaler selvfølgelig ingen selvmedesinering:-) Kun et eksempel på at det er litt forskjell på liv og lære.

Skummet melk isolert har høy GI, er enig i det. Men han blander det jo med mange andre matvarer. Formulerte meg litt klønete i går.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget smacky

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 105

Sv: Deffing. Bra oppsett?
« #11 : 18. mai 2010, 21:56 »
125g proteiner høres jo helt latterlig lavt ut. Kommer til å rive av deg muskler i tønner. Få i deg MINST 150. Gjerne mer.

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Deffing. Bra oppsett?
« #12 : 18. mai 2010, 21:58 »
125g proteiner høres jo helt latterlig lavt ut. Kommer til å rive av deg muskler i tønner. Få i deg MINST 150. Gjerne mer.

Han veier 65kg.
Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!