Skrevet av Emne: [VIDEO] MARKLØFT!  (Lest 20728 ganger)

Utlogget Eirik Sandvik

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 700
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 700

Sv: [VIDEO] MARKLØFT!
« #75 : 11. mai 2010, 21:38 »
Bra post av Celdiir der. Rippetoe har definitivt en fin innlæringsmodell og dette er en meget bra illustrasjon av hele diskusjonen her.

Enig der, Egil. Skal nok ikke så mye til før samme posisjon opprettholdes under maksløft, men når jeg ser nærmere på alle mine markløft klipp, så er det kun dette maksløftet som er utsatt mtp teknikk - de andre er tilnærmet lik klippet med teknikk tilpasset mine kroppsforhold. Smiley

Fikk nettopp en kommentar fra Eric Cressey på dette klippet: http://www.youtube.com/watch?v=1TLWLLonJ5I#noexternalembed. Det var, "I think it`s fine".

Men selvsagt, jeg skal sterkt vurdere å fjerne mine sumo-klipp med tilsvarende teknikk (som er alle mine klipp, bortsett fra et maksløft). Dette fordi vi alle er like, med like kroppsforhold og de som ikke faller inn under den ideelle teknikken til eliteløftere kan rett og slett la være å trene disse løftene, i det minste ikke legge ut klipp på nettet fordi det ikke ser like estetisk bra ut.

Dette var selvsagt sarkasme og jeg vil heller anbefale å lære om kroppens biomekanikk og ha et snev av erfaring med coaching av ulike type menneskekropper før man uttaler seg om et enkelt tilfelle av teknikk. Den "ideelle teknikken" finnes ikke - noe alle som har coachet flere enn seg selv kan erkjenne.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: [VIDEO] MARKLØFT!
« #76 : 11. mai 2010, 22:59 »

Dette var selvsagt sarkasme og jeg vil heller anbefale å lære om kroppens biomekanikk og ha et snev av erfaring med coaching av ulike type menneskekropper før man uttaler seg om et enkelt tilfelle av teknikk. Den "ideelle teknikken" finnes ikke - noe alle som har coachet flere enn seg selv kan erkjenne.
hvis dette var rettet mot meg, så kan du se til å dra huet ut av rævva og få opp øynene for at flere har stålpeil på ting du åpenbart strever med. Å ta selvkritikk er i tilfelle ett av de punktene.

Jeg går aldri med på at dine sumoløft er bra sumo. og jeg har både trenerutdanning, coachingerfaring og forståelse av markløft som tydeligvis overgår din.

.... igjen... hvis den kommentaren var rettet mot meg, for jeg skal ha meg frabedt å bli disset av deg når det kommer til ting jeg tydeligvis både behersker bedre enn deg og har jobbet mer med enn deg. Smiley

Hvis du tenkte på noen helt andre sin kommentar, så ber jeg deg overse mine siste linjer... litt som et betalingsvarsel på en regning du har betalt. Grin

Utlogget bjoern777

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 173
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 173

  • Michael Jai White!
Sv: [VIDEO] MARKLØFT!
« #77 : 11. mai 2010, 23:00 »
Konklusjon: Jeg bør ha ræva litt lavere? mer svai i ryggen, legge stanga dø mellom hver repitisjon, evt. bruke låsegrep? droppe beltet og bruke hardt underlag...
Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: [VIDEO] MARKLØFT!
« #78 : 11. mai 2010, 23:02 »
Konklusjon: Jeg bør ha ræva litt lavere? mer svai i ryggen, legge stanga dø mellom hver repitisjon, evt. bruke lasergrep? droppe beltet og bruke hardt underlag...
Smiley
6 riktige!! Smiley

og ikke stress. Det tar tid å få grooven i enkelte øvelser. Smiley

Utlogget ¤MadAss¤

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 489

  • Kappe det som kappes kan....
Sv: [VIDEO] MARKLØFT!
« #79 : 11. mai 2010, 23:06 »
Kan du lære meg lasergrep Egil?
Blir ikke Norges sterkeste mann -90kg 2012

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: [VIDEO] MARKLØFT!
« #80 : 11. mai 2010, 23:07 »
Sjekk clonewars! Grin

Utlogget bjoern777

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 173
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 173

  • Michael Jai White!
Sv: [VIDEO] MARKLØFT!
« #81 : 11. mai 2010, 23:10 »
 
Kan du lære meg lasergrep Egil?
haha, beklager skrivefeil, var i tvil mellom det og låsegrep, så glemte jeg å endre det etter å sjekke xD Men, Egil er tydligvis så smart og vellutdannet at han vet hva vi mener tilogmed når vi sier feil, sier jo litt... Smiley

Utlogget ¤MadAss¤

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 489

  • Kappe det som kappes kan....
Sv: [VIDEO] MARKLØFT!
« #82 : 11. mai 2010, 23:22 »
  haha, beklager skrivefeil, var i tvil mellom det og låsegrep, så glemte jeg å endre det etter å sjekke xD Men, Egil er tydligvis så smart og vellutdannet at han vet hva vi mener tilogmed når vi sier feil, sier jo litt... Smiley

Ja Egil er en vis herremann Wink Syntes lasergrep hørtes kult ut jeg. Låsegrep bør fra nå av kalles lasergrep  Grin
Blir ikke Norges sterkeste mann -90kg 2012

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: [VIDEO] MARKLØFT!
« #83 : 12. mai 2010, 00:06 »
Kjeks!
Med lasergrep mister man aldri stanga! Grin

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: [VIDEO] MARKLØFT!
« #84 : 12. mai 2010, 00:13 »

Dette var selvsagt sarkasme og jeg vil heller anbefale å lære om kroppens biomekanikk og ha et snev av erfaring med coaching av ulike type menneskekropper før man uttaler seg om et enkelt tilfelle av teknikk. Den "ideelle teknikken" finnes ikke - noe alle som har coachet flere enn seg selv kan erkjenne.

Nå er du bare bitter Sandvik Smiley Det fins ingen fysikker hvor den ideelle teknikken er å innlede øvelsen med å løfte på ræva uten at stangen blir løftet fra bakken for så å skyte korsryggen. Nå feiler du på det aller, aller mest essensielle når det gjelder coaching nemlig evnen til å ta til seg kritikk. Get over yourself - sumomark er ikke den eneste øvelsen hvor du har teknikk under pari (men 240 kg videoen din var enormt bra - hva er det du glemmer å gjøre på alle andre videoer som du gjør der?). Du er ennå ikke ferdig utlært (som meg og de fleste andre), uansett om du har en svært imponerende CV, og du vil neppe bli det med den innstillingen der.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: [VIDEO] MARKLØFT!
« #85 : 12. mai 2010, 08:03 »
Etter å ha tenkt meg om litt, har jeg jo kommet fram til at det ikke er så ille. altså teknikken er ille, men som jeg skrev tidligere så er det kun små ting som skal til før det er mye bedre!

Jeg er farget av å optimalisere Sumo for bruk i konkurranser, det innrømmer jeg. Men det er klart at det er forskjell på noen som drar 50+ løft med sumo pr uke, og noen som bare bruker det occationally som en variasjon i treningen. Smiley

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: [VIDEO] MARKLØFT!
« #86 : 12. mai 2010, 10:49 »
Etter å ha tenkt meg om litt, har jeg jo kommet fram til at det ikke er så ille. altså teknikken er ille, men som jeg skrev tidligere så er det kun små ting som skal til før det er mye bedre!

Jeg er farget av å optimalisere Sumo for bruk i konkurranser, det innrømmer jeg. Men det er klart at det er forskjell på noen som drar 50+ løft med sumo pr uke, og noen som bare bruker det occationally som en variasjon i treningen. Smiley



Du tok feil Egiiiill! Innrøm det! Du tapte diskusjonen!!

FTW!!!!!11

Utlogget Eirik Sandvik

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 700
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 700

Sv: [VIDEO] MARKLØFT!
« #87 : 12. mai 2010, 11:12 »
hvis dette var rettet mot meg, så kan du se til å dra huet ut av rævva og få opp øynene for at flere har stålpeil på ting du åpenbart strever med. Å ta selvkritikk er i tilfelle ett av de punktene.

Jeg går aldri med på at dine sumoløft er bra sumo. og jeg har både trenerutdanning, coachingerfaring og forståelse av markløft som tydeligvis overgår din.

.... igjen... hvis den kommentaren var rettet mot meg, for jeg skal ha meg frabedt å bli disset av deg når det kommer til ting jeg tydeligvis både behersker bedre enn deg og har jobbet mer med enn deg. Smiley

Hvis du tenkte på noen helt andre sin kommentar, så ber jeg deg overse mine siste linjer... litt som et betalingsvarsel på en regning du har betalt. Grin

Nope, den var rettet mot Slux sine uttaleler om at jeg kun legger ut sumo klipp med dårlig teknikk og at det anbefales at jeg sletter disse og i det hele tatt at det forlanges bedre teknikk fra min side når jeg utfører dette løftet på grunn av dårlig påvirkning av de som ser på klippene.

At du kaster mitt maksløft under "dårlig teknikk" har jeg ikke noe problem med. Det har jeg allerede sagt meg enig i.

Nå er du bare bitter Sandvik Smiley Det fins ingen fysikker hvor den ideelle teknikken er å innlede øvelsen med å løfte på ræva uten at stangen blir løftet fra bakken for så å skyte korsryggen. Nå feiler du på det aller, aller mest essensielle når det gjelder coaching nemlig evnen til å ta til seg kritikk. Get over yourself - sumomark er ikke den eneste øvelsen hvor du har teknikk under pari (men 240 kg videoen din var enormt bra - hva er det du glemmer å gjøre på alle andre videoer som du gjør der?). Du er ennå ikke ferdig utlært (som meg og de fleste andre), uansett om du har en svært imponerende CV, og du vil neppe bli det med den innstillingen der.

Ja, på det ene maksløftet skjer dette.

Om du virkelig syns det er produktivt å diskutere teknikk i lys av et maksløft (som er ETT av mine 6-7 markløftklipp) der man som regel ender opp med å kompensere, så er det vel heller rimelig å anta at det er du som er bitter?

Du kommer med uttallelser ut av det blå rundt min teknikk. Forventer du at jeg skal holde kjeft når du tar feil angående min teknikk, bortsett fra ett maksløft? Du modifiserte deg jo nå, men tidligere i diskusjonen dro du alle mine klipp og teknikk over samme kam.

For meg er teknikken i sumoklippene mine bortsett fra et maksløft så nære optimal det kan få blitt (ref:bildet til Rippetoe) på grunn av struktur. Om du er uenig kan du heller ta opp diskusjonen med Rippetoe eller Cressey for å belyse dine begrunnelser rundt min dårlige teknikk.

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: [VIDEO] MARKLØFT!
« #88 : 12. mai 2010, 11:21 »
Sumo er for homofile og andre idioter uansett Wink Sumo er ikke markløft...


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!