Skrevet av Emne: hvor mye næring er det i dette kostholdet?  (Lest 855 ganger)

Utlogget msyncron

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 37

hvor mye næring er det i dette kostholdet?
« : 11. mai 2010, 22:27 »
Vedrørende kostholdet så er det da gainer jeg bruker nå til og begynne med, og proteinpulver.

På morgenen er det 100gram med Havregryn. Det er da 13gram protein, 61gram karbohydrat
til "9-kaffe" er det: shaker (gainer) 67gram karbohydrat, 21gram protein
lunsj: 5 brødskiver, med ost og cottage cheese. usikker her hva det inneholder?!
Middag: Variert. lt fra fersk fisk, til kjøtt og pasta..... usikker på generelt innhold..
Shaker igjen i 6 tiden, men det er proteinshake: 2 måleskjeer: 34gram protein, 6gram karbohydrat
Kvelds: Brødskiver, 2-3stk og kanskje en banan: usikker på innhold...

Vedrørende at jeg forbenner ca 2500 cal, så fant jeg ut dette igjennom REALISE YOUR POTENTIAL:

Kaloriinntaket må være høyere enn det du forbrenner per dag. Start på 38kcal pr kg kroppsvekt, og gi det to uker for å se om du går opp i vekt. Hvis ikke øker du til 40kcal per kg kroppsvekt, ser på resultatene etter to uker, og så videre. Husk spesielt å måle regelmessig med fettklyper (anbefaler vår Slim Guide) for å passe på fettlagringen. Det viktigste er som du forstår, å justere i forhold til framgangen din. Alt blir mye enklere når du har vært gjennom det en gang for alle, trøst deg med det!

Mann:  80 x 38kcal = 3040kcal

Kvinne:  60 x 38kcal = 2280kcal


Siden jeg da veier 68 kilo, så blir dt 68*38= 2584 cal!


Så kan noen nå fortelle meg hvordan det vil ligge an med mitt kosthold?

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: hvor mye næring er det i dette kostholdet?
« #1 : 11. mai 2010, 22:33 »
må nesten skrive mengdene du bruker, stor tallerken kan være så mye, hvor mye gainer feks? mye cottege cheese, potet,pasta grønnsaker?

Mat på data- er ett genialt program du kan laste ned gratis og bare skrive inn hva du eter og mengde og volla!

Utlogget Dc

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 110

Sv: hvor mye næring er det i dette kostholdet?
« #2 : 11. mai 2010, 22:39 »
Og bak på dunkene dine med pulver så står det gjerne næringsinnhold pr 100gr og per servering Smiley

Og spiser du bare poteter, grønnsaker og pasta til middag? høres litt trist ut :p

Og hvordan fant du ut at du forbrenner 2500kcal om dagen ?

Alderen din vil også hjelpe littegrann
-When you want to succeed as bad as you want to breathe, then you will be successful-

Utlogget msyncron

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 37

Sv: hvor mye næring er det i dette kostholdet?
« #3 : 13. mai 2010, 10:02 »
Vedrørende kostholdet så er det da gainer jeg bruker nå til og begynne med, og proteinpulver.

På morgenen er det 100gram med Havregryn. Det er da 13gram protein, 61gram karbohydrat
til "9-kaffe" er det: shaker (gainer) 67gram karbohydrat, 21gram protein
lunsj: 5 brødskiver, med ost og cottage cheese. usikker her hva det inneholder?!
Middag: Variert. lt fra fersk fisk, til kjøtt og pasta..... usikker på generelt innhold..
Shaker igjen i 6 tiden, men det er proteinshake: 2 måleskjeer: 34gram protein, 6gram karbohydrat
Kvelds: Brødskiver, 2-3stk og kanskje en banan: usikker på innhold...

Vedrørende at jeg forbenner ca 2500 cal, så fant jeg ut dette igjennom REALISE YOUR POTENTIAL:

Kaloriinntaket må være høyere enn det du forbrenner per dag. Start på 38kcal pr kg kroppsvekt, og gi det to uker for å se om du går opp i vekt. Hvis ikke øker du til 40kcal per kg kroppsvekt, ser på resultatene etter to uker, og så videre. Husk spesielt å måle regelmessig med fettklyper (anbefaler vår Slim Guide) for å passe på fettlagringen. Det viktigste er som du forstår, å justere i forhold til framgangen din. Alt blir mye enklere når du har vært gjennom det en gang for alle, trøst deg med det!

Mann:  80 x 38kcal = 3040kcal

Kvinne:  60 x 38kcal = 2280kcal


Siden jeg da veier 68 kilo, så blir dt 68*38= 2584 cal!


Så kan noen nå fortelle meg hvordan det vil ligge an med mitt kosthold..

Utlogget Dc

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 110

Sv: hvor mye næring er det i dette kostholdet?
« #4 : 13. mai 2010, 16:19 »
Er midt i eksamenslesing nå, så orker ikke regne ut for deg.
Men her har du tallene, så kan du regne ut selv Smiley

Tabell for energigivende stoffer

1g protein = 4 kcal ~> 17 kJ
1g Fett = 9 kcal ~> 38 kJ
1g Karbohydrater = 4 kcal ~> 17 kJ
1g Alkohol = 7 kcal ~> 29 kJ


Skriv ned alt du spiser over 4 dager, regn ut kcal og del på 4, da får du en liten pekepin på gjennomsnittlig kcal inntak daglig.
-When you want to succeed as bad as you want to breathe, then you will be successful-

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!