Skrevet av Emne: Løk øker testosteronnivået ?  (Lest 3224 ganger)

Utlogget Ukjentfornå

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 544

  • "Train beyong the pain..Death is your release!
Løk øker testosteronnivået ?
« : 13. mai 2010, 17:37 »

Utlogget Karky

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 382
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 382

Sv: Løk øker testosteronnivået ?
« #1 : 13. mai 2010, 17:42 »
Nederste linken funker ikke..

EDIT: ikke den øverste heller.

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Løk øker testosteronnivået ?
« #2 : 13. mai 2010, 17:49 »
effekten er målt på sædkvaliteten hos rotter, for meg som veier 100 kg så vil det si at jeg må få i meg 400 g med råsaft fra løk hver dag for den samme effekten. Ellers så er dette den eneste studien jeg finner, som forøvrig er en veterinærstudie og nødvendigvis ikke har så stor overføringsverdi på mennesker.

edit: og all informasjonen som ergo-log.com bidrar med er forøvrig tatt fra denne ene studien fra iran, i tillegg har de "modifisert" artikkelen, nivåene av FSH (follicle-stimulating-hormone) er nemlig ikke bevist økt i studien.

190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Ukjentfornå

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 544

  • "Train beyong the pain..Death is your release!

Utlogget Ukjentfornå

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 544

  • "Train beyong the pain..Death is your release!
Sv: Løk øker testosteronnivået ?
« #4 : 13. mai 2010, 18:04 »
effekten er målt på sædkvaliteten hos rotter, for meg som veier 100 kg så vil det si at jeg må få i meg 400 g med råsaft fra løk hver dag for den samme effekten. Ellers så er dette den eneste studien jeg finner, som forøvrig er en veterinærstudie og nødvendigvis ikke har så stor overføringsverdi på mennesker.

edit: og all informasjonen som ergo-log.com bidrar med er forøvrig tatt fra denne ene studien fra iran, i tillegg har de "modifisert" artikkelen, nivåene av FSH (follicle-stimulating-hormone) er nemlig ikke bevist økt i studien.


Honnør Smiley

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Løk øker testosteronnivået ?
« #5 : 13. mai 2010, 18:08 »
effekten er målt på sædkvaliteten hos rotter, for meg som veier 100 kg så vil det si at jeg må få i meg 400 g med råsaft fra løk hver dag for den samme effekten. Ellers så er dette den eneste studien jeg finner, som forøvrig er en veterinærstudie og nødvendigvis ikke har så stor overføringsverdi på mennesker.
Ah, ingenting som å slappe av med en halvliter løk-saft på café en solskinnsdag.

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Løk øker testosteronnivået ?
« #6 : 13. mai 2010, 18:16 »
Ah, ingenting som å slappe av med en halvliter løk-saft på café en solskinnsdag.

hehe.....og i tillegg får man en kroppslukt som varer hele veien til Dakar;-)
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Ukjentfornå

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 544

  • "Train beyong the pain..Death is your release!
Sv: Løk øker testosteronnivået ?
« #7 : 13. mai 2010, 19:21 »
hehe.....og i tillegg får man en kroppslukt som varer hele veien til Dakar;-)
Hahahah så sant. Ble glad i det første pga; jeg spiser endel løk i kostholdet mtk på deff/heftig smaken med visse ting, men jaja fins ingen snarveier :/

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Løk øker testosteronnivået ?
« #8 : 13. mai 2010, 19:44 »
Hahahah så sant. Ble glad i det første pga; jeg spiser endel løk i kostholdet mtk på deff/heftig smaken med visse ting, men jaja fins ingen snarveier :/

Løk har jo vært forbundet med mange positive effekter i hundrevis av år, og selv om ikke alt kan backe's opp med forskning og studier, så er det sikkert topp å spise mye løk hvis man liker det, men 400 g om dagen er kanskje litt overkill. Hvis du ser bort ifra de som tjener penger på å selge evt. "løk-produkter", som enda en ny Testo-booooster på bakgrunn av denne ene studien, så er det ikke så mye penger å hente for forskningsmiljøet på dette i forhold til trening og vårt endokrine system.

Årsaken til at Iran har kommet opp med denne ene studien kan jo være ett resultat av samtlige punkter:

A) Iranske menn har generellt dårlig sædkvalitet

B) Iranske menn er drittlei av å høre at kjerring gnåler om denne elendige sædkvaliteten

C)Iranske menn (og forskere) har jo ikke så mye penger som olje-norge, løk var derfor ett billig alternativt i ett forsøk på å øke sædkvalitet og senke lyden og mengden av gnål.
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Ukjentfornå

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 544

  • "Train beyong the pain..Death is your release!
Sv: Løk øker testosteronnivået ?
« #9 : 13. mai 2010, 20:31 »
Løk har jo vært forbundet med mange positive effekter i hundrevis av år, og selv om ikke alt kan backe's opp med forskning og studier, så er det sikkert topp å spise mye løk hvis man liker det, men 400 g om dagen er kanskje litt overkill. Hvis du ser bort ifra de som tjener penger på å selge evt. "løk-produkter", som enda en ny Testo-booooster på bakgrunn av denne ene studien, så er det ikke så mye penger å hente for forskningsmiljøet på dette i forhold til trening og vårt endokrine system.


Årsaken til at Iran har kommet opp med denne ene studien kan jo være ett resultat av samtlige punkter:

A) Iranske menn har generellt dårlig sædkvalitet

B) Iranske menn er drittlei av å høre at kjerring gnåler om denne elendige sædkvaliteten

C)Iranske menn (og forskere) har jo ikke så mye penger som olje-norge, løk var derfor ett billig alternativt i ett forsøk på å øke sædkvalitet og senke lyden og mengden av gnål.

Sant , takker for solide svar !

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!