Skrevet av Emne: Back in action.. tilbake til formen...  (Lest 1539 ganger)

Utlogget Rio80

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6

  • Verdens beste treningskompis har 4 bein...
Back in action.. tilbake til formen...
« : 14. mai 2010, 06:57 »
To år siden siste runde m styrketrening, har jo trent jevnt men ikke styrke. Og jeg gleder meg til det er på´n igjen i dag  Cheesy

Jeg kjenner at jeg virkelig trang å gjøre noe med livsstilen min etter et tøft siste år med forandringer i treningsnivå, mer stillesittende jobb og mye som har sjedd generelt.
Treningsnivået har stort sett vært preget av nivået og intensiteten hestene mine er på, Siden deres trening ofte blir prioritert høyt i min hverdag. Når hovedhesten blir syk og forsvinner, ble motivasjonen til å trene de andre to beista mindre  what og Jobben har gått fra å løpe i mottak til å sitte å kikke på respiratormonitorer... Løper fortsatt litt i mottak for morro skyld da biggrin

Og jeg har begynt å gjøre noe med det i 3 faser..
1) Først trappe opp hestetreningen igjen... At hestene blir ridd/bakkearbeidet/kjørt etter deres plan,
2) At jeg har øket Kardiotrimmen min.
3)Og nå siste fase mitt kosthold og gjenoppta styrketreningen. Den siste uka har jeg tatt stadige grep om kostholdet mitt og det merkes allerede. Og styrketreningen har jeg savnet en stund nå, måtte bare ta meg sammen og finne tid.

Planen er noe kardio hver dag... har tross alt noen km strømtråd å gå/løpe rundt hver dag på gjerdekontroll av beitene, pluss morgenkardio tur.
Og styrke 3 x pr uke mandag, onsdag, fredag. Planen er å begynne på et RYP program.
Og så er det ridning/bakkearbeid av hest sånn ca 4 ganger hver uke. Men for instruktør hver onsdag.

En av de store utfordringene er å få dette til å passe inn i min jobbe-til-alle-døgnets-tider-turnus... Gleder meg stort til 1 september og "norsjø" turnus... Problemet m turnusen er at døgnet snur litt fort noen steder Huh Og man blir litt "Jetlag" påvirket....

Ellers vil jeg bare si at man får utrolig mye inspirasjon av å lese her på forumet... Og kostholdsinspirasjon har jeg også funnet på Anna Richardson´s Body blitz forum. Mange flinke jenter der Wink




  Created by MyFitnessPal.com - Free Weight Loss Tools

Utlogget Rio80

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6

  • Verdens beste treningskompis har 4 bein...
Sv: RM 10 osv.
« #1 : 14. mai 2010, 20:52 »
 Var og testet RM på RYP øvelsene pluss to ekstra.
Så RM før jeg begynner er følgende:
Knebøy 50kg (kunne sikkert pusha til 60kg men er litt redd for det litt ustabile kneet.)
Skråbenk 6kg
Roing Bredt 41kg
Arnold Press 6kg
Biceps curl 15kg
Triceps press 25kg (kabelapparat)
Mage 32kg
La til
Skrå mage 27kg
Korsrygg 3 x 12 på ball.

Beina er fortsatt ok i form, triceps er alltid sterkere enn biceps hos meg....hmm..
Positivt at jeg ikke merker noe særlig til avreven tensor.. bortsett fra at jeg er kjempestiv i hofta på den siden, det visste jeg jo.. og har fått ordre om tøying av hofteleddsbøyere og brystmuskel...
Ellers godt å være i gang igjen... gikk ut av gymmet med ubermye energi biggrin

  Created by MyFitnessPal.com - Free Weight Loss Tools

Utlogget Rio80

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6

  • Verdens beste treningskompis har 4 bein...
Sv: Back in action.. tilbake til formen...
« #2 : 29. mai 2010, 01:25 »
Siden jeg er flinkest på papirversjonen av treningslogg fører jeg logg over  RYP og fredagsformene  Wink Siden det er siste dagen i uka jeg logger i papirversjonen. Kardioen er litt spredt men tas med..

RYP
KNEBØY 47.5 kg 3x8 fulgte RYP sin plan, kjenner at beina er stive spes hofteleddsbøyer på høyre side..
SKRÅBENK M 5.70 _ 6kg 3x8 300gr over ryp av praktiske hensyn, vil legge på mer neste gang.. noe å gå på..
Roing Bredt 38.95_41kg 3x8 ligger litt over ryp..
Arnold press 5.70_6kg 2x8 ok
BicepsCurl 11.40_15kg 2x8 begynte m 12,5kg men trang litt til...
Tricepspress 23.75_27kg 2x8 ok har litt mer å gi her..
Mage 30.40_33.4kg 3x8 økes neste gang..

Ekstraøvelsene:
Skrå mage 25.6_27kg 3x8 økes neste gang..
Korsrygg 30kg brukte maskin i dag 3x15, prøver å variere dette m ball osv..

Vært flink jente å tøyd... Wink
Innser at jeg kommer til å stagnere om en liten stund men er så gøy å komme i form igjen.
Kardio: har hatt daglige turer enten rundt beitene, evt på hestejakt...(sammen m B som truer m å bruke boltepistol på neste rømling i mangel av passende ammo til andre ting..) Mistanke om at jeg kan være på egenhånd på hestejakt-løpe-tur på nattestid fremover....
Ridning har vært rolige økter på hesteryggen i det siste, men mye tømmekjøring og løshopping som innebærer endel løping for "bakkemanskapet"
Men kan løpe mye mer av treningsløypa uten å bli anpusten enn før kardio økningen (og beitesesongen) begynte...


  Created by MyFitnessPal.com - Free Weight Loss Tools

Utlogget linnhfa

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 157

Sv: Back in action.. tilbake til formen...
« #3 : 29. mai 2010, 01:42 »
Legger igjen noen spor jeg, ser bra ut dette Smiley

Utlogget Rio80

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6

  • Verdens beste treningskompis har 4 bein...
Sv: Back in action.. tilbake til formen...
« #4 : 01. juni 2010, 05:00 »
Lørdag 29.05.
Kardio:
Hestejakt på det store beite... fikk ca 45 min med intervaller på beite i kupert terreng da møkkadyret til S nekta å komme inn for å få nye sko... Og det er kilometervis m gjerder å løpe langs grrr. Endte på hue og ræva i et myrhull til stor underholdningsverdi for alle andre...  Mine fikk manikyr og har tottene klare til nye økter...

Søndag 30.5
Kardio: Tok den vanlige 3 km løypa i godt tempo om morgenen..
Slang sammen litt ting og reiste til Oslo på AC/DC konsert, gikk stod og hoppa masse på absolutt uegnet skotøy. Men det var gøy Wink

Mandag 31/5

RYP; først et kvarter i godt tempo på sykkel som oppvarming.
Knebøy 3x8 50kg
Skråbenk manualer 3x8 7kg
Roing Bredt 3x8 46kg
Arnold press 2x8 6kg
Bicepscurl 2x8 15kg
Tricepspress 2x8 29kg
Mage 3x8 35kg
Skrå mage 3x8 32kg
Korsrygg 3x8 36kg

Binder masse vann i kroppen nå evt korndrikk etter konsert.. to dager med fullt karboinntak inkl øl på konsert og opp 1,4 kg siden ren lørdag morgen.. Men hadde masse å gå på når jeg trente så oppkarbing virker.. Prøver å veie meg hver morgen eller hver dag etter søvn. Målebåndet kommer frem 1-2 ganger i uka...  Har klare mål her >Cheesy Skal  nå dem...

  Created by MyFitnessPal.com - Free Weight Loss Tools

Utlogget Rio80

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6

  • Verdens beste treningskompis har 4 bein...
Sv: Back in action.. tilbake til formen...
« #5 : 16. juni 2010, 02:15 »
Siste logg 14.06.10
Første trening i uke 4 av Ryp:
 Knebøy: 55kg (Bytter denne mot beinpressmaskinen 115kg når hofteleddsbøyern sier neineinei.. Kjenner godt at Knebøy er mye bedre og tyngre enn maskinene..)
Skråbenk manualer 8kg
Roing bredt: 52kg
Skulderpress 7kg
Bicepscurl: 17,5 kg
Tricepspress 36kg
Mage: 41 kg
Skråmage 38,5kg
korsrygg: 40,5kg i maskin.

Cardio: ca en halvtime effektiv om dagen. Trening av hest og meg litt sånn etter føre, vær og form. Fikk noe mørbanking etter å ha "grooma" og blitt slengt rundt på maratonvogna, derfor hofteleddsbøyern er på tur igjen... Har blåmerker nok til å se ut som et verdenskart... Heldigvis bare måttet bytte ut knebøy på en trening foreløpig Smiley Mista endel cm men ikke mer en ca 4 kg siden starten på programmet..

  Created by MyFitnessPal.com - Free Weight Loss Tools

Utlogget Rio80

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6

  • Verdens beste treningskompis har 4 bein...
Sv: Prøver å logge litt igjen..
« #6 : 15. juli 2010, 23:33 »
Var flink til å trene t.o.m 29 juni har fulgt RYP nokså nøyaktig med fine resultater:
Men den 30juni fikk jeg smerter i høyre side av magen, og mistenkte selv blindtarmbetennelse (jobber jo innen akuttmedisin og synes selv jeg hadde klare symptomer) Ringte fastlegen og fikk snakke med en legesekretær av den mer påståelige og mindre samarbeidsvillige typen ( tror de har lånt henne fra Little Britain el tilsvarende) og fikk beskjed om at jeg virket ikke smertepåvirket nok til å ha blindtarm betennelse. Det gikk noen dager før jeg ble brått dårligere, og da jeg endte kort fortalt Raskt på operasjonsbordet m sprukken blindtarm og fri væske i buken, fikk testet intensiven noen timer og pga et sepsis (blodforgiftings regime) og deretter en tur på sengepost.. Har egentlig fortsatt sykemeldt og hold deg i ro ordre...

I går var første ordentlige kardio turen etter dette og jeg irriterte meg grønn over at kondisen har fått en smell... Men bikkja var fornøyd m tur i litt høyere tempo enn det AFP tempo ting har gått i den siste uka..

I dag måtte jeg bare trene og har hatt nesten en full økt,
Men med litt lettere vekter på mage øvelsene og beinpress istede for knebøy.

Trening 15.07.

Beinpress 127kg x 5 rep x 3
Skråbenk 9kgx5x3
Roingbredt 55x 5x 3
skulderpress 8kgx5x3
Bicepscurl 18x4x3
tricepspress 36x6x3
mage 46x5x2 +50x5x1
skrå mage 44x 5x3
korsrygg 50x6x3
 Rotete skrevet opp men det  var dagens rekonvalesens... og ti min oppvarming og 25 min kardio tur etterpå...
Fornøyd m å ha gjennomfort..
Men vet at jeg kan trene uten at det strekker så mye i de 3 hullene etter kirurgen... og stinga går jo på mandag så da er det jo bare å kjøre på...

  Created by MyFitnessPal.com - Free Weight Loss Tools

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!