Skrevet av Emne: Repitisjoner  (Lest 40938 ganger)

Utlogget Bob The Builder

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275

  • Training is pain for pleasure
SV: Repitisjoner
« #45 : 17. oktober 2005, 20:07 »
Hvis du så ikke skal bli en muskelkjempe... er det ikke slik at du øker volumet i muskler når du tar færre reps og mere vekter ? Jeg har hvertfall forstått det slikt.
Bob have spoken.

Utlogget Bob The Builder

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275

  • Training is pain for pleasure
SV: Repitisjoner
« #46 : 19. oktober 2005, 00:45 »
Målsetningen er generellt å komme i god form, Skal noe opp i vekt (5-8kg) og det helst i form av muskler. Skal få en markert velbygd kropp, har ikke noe ønske om å bli noen muskelkjempe... men å få styrken er viktig.

Han hadde jo ikke noen ambisjoner for og bli en "muskelkjempe". Da skal han vell øke på reps'a og ikke vektene ? Syntes det der ble litt uklart...
Bob have spoken.

Utlogget re-animated

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 32

  • No pain... no gain
Sv: Repitisjoner
« #47 : 11. september 2007, 23:44 »
Det første året er det lett å legge på seg mer enn 5-6kg, deretter er det for 99% av oss svært vanskelig å øke mer enn 2-3 kg per år i REN muskelmasse. Med din fremgang kan jeg bare si at du er et unikum, og at du har en fremtid foran deg som en stor profesjonell kroppsbygger. Lykke til!! Shocked

Dette er til small også.

Unnskyld meg. 2-3 kilo per år er nå litt i minste laget. Min personlige trener la på seg 30 kilo på 2 år dåg noen prosent var fett og vann så man ekstremt .

Og når vi snakker om å legge på seg. Jeg er en ekte ectomorf. Startet å trene i januar med mine 180cm og hele 62 kilo. Nå er jeg nok like høy men med noen 74 kilo totalt. En syltynn fettprosent på 4% ved start har hoppet til hele 5%. Jeg har verken hatt anabolt eller ulovlig innabords!

small...
Er det bare vann jeg har i kroppen min? Jeg bruker jo verken monohydrat eller annen form for kreatin! Prøvde noen måneder men ble bare til en masse legebesøk og

Er man seriøs kommer man langt. Jeg startet seriøst straks jeg kom meg inn på treningsstudio med masse mål, trening 5 ganger i uken (etter titalt ulike tester med treningsfrekvenser) har jeg funnet det som er best for meg.

Og når det gjelder reps. Reps er (slik jeg har lest, hørt og erfart), veldig grovt sagt: tiden antallet kilo vi bruker belaster muskelen. HOVEDSAKLIG kjører styrkeløftere gjerne 3-5 reps ettersom dette bygger mest styrke. Og HOVEDSAKLIG bygger vi muskler best ved 8-10 reps. Såklart gjør en bygger en variasjon av disse for å øke stort i styke OG masse igjennom økt belastning. Jeg har aldri økt så mye som når jeg varierte med lette og tunge dager på alle baseøvelser slik at styrken øker så vel som massen.

Dette er versjonen jeg har lest meg til og lyttet meg til. Denne har jeg fulgt i det siste. Men startet med bare mange reps for å legge på meg mest mulig og gjøre kroppens mange ledd vant til en ny form for belastning.

Og når jeg mener seriøst så vet vi kosthold er det aller viktigste. Kosttilskudd er også viktig, spesielt for en nybegynner om massen skal komme brått;p

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Repitisjoner
« #48 : 11. februar 2008, 17:54 »
Tidligere i innlegget her snakket dere om å være genetisk betinget.

Jeg ser det slik at det gjelder å bli så bra som du selv noen sinne kan bli. For de aller aller fleste så er det nok til å stå på en scene i Oslo GP som en sensasjon.

Saken er vel at det er få personer som faktisk her guts/vilje/disiplin til å trene 3-4 ganger i uken. Få i seg 400-600 gram proteiner om dagen og alt annet byggerlivet fører med seg 10-15 år på rad.

Dreier seg ikke bare om styrke. Vilje har utrolig mye å si det også. Talent etter min mening har vært mer en blanding av kunnskap og interesse, en genetiske anlegg.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!