Skrevet av Emne: Repitisjoner  (Lest 40541 ganger)

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Repitisjoner
« #30 : 28. april 2004, 12:50 »


Da vil jeg si at han trener og/eller spiser FEIL !!!! Eller så har han gener det ikke er verdt å ha.....

Ja, han hadde nok ikke de beste genetiske forutsetningene. Gjennomsnittlig kanskje?

Det er også mulig han ikke hadde satt seg noe særlig inn i dette med trening og kosthold og sånt, da. At han bare har holdt på helt sånn på måfå. Men jaggu så han bra ut.

Det blir moro å se når alle de som øker så voldsomt har trent i en 20 års tid. Da skal jeg sitte på NM, lene meg tilbake og bare la meg imponere.  Grin

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Repitisjoner
« #31 : 28. april 2004, 12:54 »


Ja, han hadde nok ikke de beste genetiske forutsetningene. Gjennomsnittlig kanskje?

Det er også mulig han ikke hadde satt seg noe særlig inn i dette med trening og kosthold og sånt, da. At han bare har holdt på helt sånn på måfå. Men jaggu så han bra ut.

Det blir moro å se når alle de som øker så voldsomt har trent i en 20 års tid. Da skal jeg sitte på NM, lene meg tilbake og bare la meg imponere.  Grin

Skjønner jo hva du mener, helt klart. Og du setter fingeren på et godt poeng. Men å sammenligne den gjennomsnittlige brukeren her med en 40 år gammel bygger, blir veldig feil da.

Helt enig med deg om at det blir svært vanskelig etterhvert. Vi er alle forskjellige, men å øke noen hekto pr. år etter 2 års trening. I så anser jeg meg selv for et genetisk vidunder!! Men kan neppe bli 140 kilo jeg heller, er klar over det.

Men, nå føler jeg vi bare gjentar oss selv her.......
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget SuperMosjonist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 206
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 206

  • Back in business!
SV: Repitisjoner
« #32 : 28. april 2004, 12:57 »
Da vil jeg si at han trener og/eller spiser FEIL !!!! Eller så har han gener det ikke er verdt å ha.....

He he he he he... ikke alle kan ha perfekte gener. Selv er jeg vel en av de som er relativt spebygd, og som etterhvert fikk kulemage... haha... se for deg en spe realativt fettfri person... og den kulemagen... haha da har du meg for noen måneder siden. Men nå begynner jeg å se ut som folk, men noe stort byggetalent blir jeg nok aldri selv om musklene responderer bra på treningen  Weightlifter3

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Repitisjoner
« #33 : 28. april 2004, 13:03 »


He he he he he... ikke alle kan ha perfekte gener. Selv er jeg vel en av de som er relativt spebygd, og som etterhvert fikk kulemage... haha... se for deg en spe realativt fettfri person... og den kulemagen... haha da har du meg for noen måneder siden. Men nå begynner jeg å se ut som folk, men noe stort byggetalent blir jeg nok aldri selv om musklene responderer bra på treningen  Weightlifter3

Ja, det er kanskje til og med slik at du har mer glede av treninga di og de effektene den har, enn en del som har dette som hele livet sitt!! Smiley

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Repitisjoner
« #34 : 28. april 2004, 13:06 »


Helt enig med deg om at det blir svært vanskelig etterhvert. Vi er alle forskjellige, men å øke noen hekto pr. år etter 2 års trening. I så anser jeg meg selv for et genetisk vidunder!! Men kan neppe bli 140 kilo jeg heller, er klar over det.

Men, nå føler jeg vi bare gjentar oss selv her.......

Ja. Tror avgjort jeg hadde gitt meg selv hvis gevinsten var 200 gram i året. Men han hadde det moro med treninga likevel, og ble stor etterhvert. Synes han var en god påminnelse for de 16-åringene som helst skal være digre etter noen måneder på gymmet.

 Smiley

Utlogget small

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 757
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 757

  • Livet er hardt, men jeg er hardere""
SV: Repitisjoner
« #35 : 28. april 2004, 13:08 »
 Huh starta ett stort takras jeg Smile
chapow.(nobody messes with a strongman) BP
107kg 175cm

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Repitisjoner
« #36 : 28. april 2004, 13:17 »
Huh starta ett stort takras jeg Smile

Ja, men et diskusjonsforum er vel til for at vi skal kunne diskutere og akkedere? Synes ikke det gjør noe om vi er uenige, og gir uttrykk for det. Det står jo ikke om liv og død, men om detaljer i en hobby. Hvis noen føler seg tråkket på tærne må de si ifra, legitimt det også. Setter pris på alle saklige mot-argumenter jeg får, for min egen del.
 Smiley

Utlogget SuperMosjonist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 206
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 206

  • Back in business!
SV: Repitisjoner
« #37 : 28. april 2004, 13:23 »
Personlig å så har ikke jeg som mål å bli så stor i volum, men jeg vil gjerne at det skal være litt skikkelig styrke i musklene...

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Repitisjoner
« #38 : 28. april 2004, 13:27 »
Personlig å så har ikke jeg som mål å bli så stor i volum, men jeg vil gjerne at det skal være litt skikkelig styrke i musklene...

Det kommer etterhvert. ikke vær redd for å øke vektene hele tiden, men gradvis og ikke i for store "hopp". Det er også en fordel å ha en veldig lett periode på 7 til 14 dager når du føler at alt går tyngre og du har stagnert helt.

Utlogget small

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 757
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 757

  • Livet er hardt, men jeg er hardere""
SV: Repitisjoner
« #39 : 28. april 2004, 13:45 »
 Weightlifter3 Weightlifter2 ta tiden til hjelp, Rom ble ikke bygget på en dag. Lær og feil. Sånn funker det, gjør det beste ut av det du har, og visualiser deg dine mål. biggrin
chapow.(nobody messes with a strongman) BP
107kg 175cm

Utlogget lars

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

SV: Repitisjoner
« #40 : 02. mai 2004, 23:44 »


Nei, men hør nå her! Jeg foreslår at en som har god tid i dag, lager en liten statistikk over noen gode kroppsbyggerne de siste åra. Eller ta nå gjerne Arnold, Casey Viator eller Mike Mentzer.  Vi vet alle at alle de store proffene til tider har noen merkelige "hopp" i muskelmasse, som trolig skyldes ulike former for dop i betydelig omfang.
De fleste er derfor enige om at å sammenlikne hobby-byggeren med disse er urealistisk.

Likevel; hva er snitt-økningen i muskelmasse per år for disse store proffe byggerne??? Inklusive bruk av diverse tilskudd, vil jeg hevde at profesjonelle byggere med OPTIMAL trening og kosthold sjelden går opp mer en 4 kg ren muskelmasse per år I SNITT. En gjenneomsnittsperson, helt utrent, som veier 80 kg har i snitt i underkant av 20 kg muskelmasse. Hvis en slik person var genetisk meget begunstiget, vil jo 4 kg økning i muskelmasse per år bety at han veier 115-120 kg RIPPED etter 10 år trening! Hvis en hevder at det er realistisk å ligge i snitt på 6 kg økning per år, vil personen ligge på 135-140 kg!

Hørtes veldig lite ut med 20kg muskler på 80kg kropp.
Jeg tok test der jeg trener og fant ut at mine 92kg bestod av 46kg muskler og 13,6kg fett

Da jeg begynte å trene for å bygge veide jeg ca 70kg
Hvis vi bruker ditt eksempel med 20kg muskler per 80kg ville jeg hatt ca 17,5kg muskler den gangen.

På disse 2 årene ville jeg da lagt på meg 14,25kg i snitt.
Tror nok heller (uten at jeg skal være sikker) at jeg har lagt på meg 14kg totalt på to år....
Har økt 22kg i vekt, men gått en del opp i fett og  Embarrassed

Men må si meg enig i at noe særlig mer enn 4kg i året skal vanskelig gjøres etter de første 2 årene.
Hvis jeg klarer å legge på meg 4kg muskler i året de neste 8 årene vil jeg veie 124kg og ha 10,9% fett

Hadde ikke vært dumt det på 172cm  Weightlifter

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Repitisjoner
« #41 : 03. mai 2004, 10:22 »



Hvis jeg klarer å legge på meg 4kg muskler i året de neste 8 årene vil jeg veie 124kg og ha 10,9% fett

Hadde ikke vært dumt det på 172cm  Weightlifter

Det hadde definitivt ikke vært dumt. In fact, it would be f......  awesome! Håper du når dine mål. Smiley

Utlogget lars

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

SV: Repitisjoner
« #42 : 03. mai 2004, 11:06 »
er jo lov å håpe.... Men tror ikke jeg klarer å legge på meg så mye i snitt.
Men å veie 100kg med grei fettprosent burde være innen rekkevidde etter noen års trening.  Food

Utlogget Vectrex

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 117
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 117

SV: Repitisjoner
« #43 : 16. april 2005, 21:18 »
Leser denne diskusjonen i lys av en artikkel jeg akkurat leste på iform.no som omhandler ABCDE-metoden.

Les her:
http://www.iform.no/pub/art.php?id=431

Ifølge denne artikkelen hadde de fått forsøkspersoner til å legge på seg 2kg muskler, samt 1 kg fett på 12 dager.

Jeg går ut fra at dette er noe overdrevet, men er 1-2 kg i året ikke litt underdrevet?

Utlogget SuperMosjonist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 206
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 206

  • Back in business!
SV: Repitisjoner
« #44 : 14. juli 2005, 00:08 »
Tenkte jeg ville legge inn påstanden fra Olympiatoppens ernæringseksperter:

Dersom alle faktorer er optimalisert, kan en forvente å oppnå en økning i muskelmasse på inntil 20 % hos utrente i løpet av ett år.

En 20% økning vil jo utgjøre en del kilo hos mange nybegynnere...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!