Nei, men hør nå her! Jeg foreslår at en som har god tid i dag, lager en liten statistikk over noen gode kroppsbyggerne de siste åra. Eller ta nå gjerne Arnold, Casey Viator eller Mike Mentzer. Vi vet alle at alle de store proffene til tider har noen merkelige "hopp" i muskelmasse, som trolig skyldes ulike former for dop i betydelig omfang.
De fleste er derfor enige om at å sammenlikne hobby-byggeren med disse er urealistisk.
Likevel; hva er snitt-økningen i muskelmasse per år for disse store proffe byggerne??? Inklusive bruk av diverse tilskudd, vil jeg hevde at profesjonelle byggere med OPTIMAL trening og kosthold sjelden går opp mer en 4 kg ren muskelmasse per år I SNITT. En gjenneomsnittsperson, helt utrent, som veier 80 kg har i snitt i underkant av 20 kg muskelmasse. Hvis en slik person var genetisk meget begunstiget, vil jo 4 kg økning i muskelmasse per år bety at han veier 115-120 kg RIPPED etter 10 år trening! Hvis en hevder at det er realistisk å ligge i snitt på 6 kg økning per år, vil personen ligge på 135-140 kg!
Hørtes veldig lite ut med 20kg muskler på 80kg kropp.
Jeg tok test der jeg trener og fant ut at mine 92kg bestod av 46kg muskler og 13,6kg fett
Da jeg begynte å trene for å bygge veide jeg ca 70kg
Hvis vi bruker ditt eksempel med 20kg muskler per 80kg ville jeg hatt ca 17,5kg muskler den gangen.
På disse 2 årene ville jeg da lagt på meg 14,25kg i snitt.
Tror nok heller (uten at jeg skal være sikker) at jeg har lagt på meg 14kg totalt på to år....
Har økt 22kg i vekt, men gått en del opp i fett og

Men må si meg enig i at noe særlig mer enn 4kg i året skal vanskelig gjøres etter de første 2 årene.
Hvis jeg klarer å legge på meg 4kg muskler i året de neste 8 årene vil jeg veie 124kg og ha 10,9% fett
Hadde ikke vært dumt det på 172cm