Skrevet av Emne: Til deg som er nybegynner! *LES*  (Lest 1795 ganger)

Utlogget linnhfa

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 157

Til deg som er nybegynner! *LES*
« : 21. mai 2010, 02:09 »
Heisann godtfolk!

Tenkte og skrive litt om generell trening og kosthold, er så lei av at folk skriver det samme hele tiden, altså at de stiller samme spørsmålene. Kanskje det derfor blir lettere for dem og bare lese denne tråden. Gidder ikke skrive noe uvanlig mye, men skriver opp det viktigste, så vi har det på ett sted.

Vil du oppnå muskelmasse?

Spis skikkelig med mat, altså det vil si at du må ligge i kalorioverskudd. Det lønner seg faktisk og sette opp et kostholds plan, slik at du får vaner ved og spise mye. Du burde også skaffe deg protein i pulver form, og ta dette 1-3 ganger daglig, jeg vil anbefale 2 ganger iløpet av dagen. Når det gjelder treningen, så hjelper egentlig all trening du gjør, det eneste du må passe på, er at du har med baseøvelsene, vil også anbefale og ha med noen isolasjons øvelser også. Vil anbefale at du kjører 3 sett, med 8-10 repetisjoner. (se etter program på Google/forum).

Vil du oppnå styrke?

Om du vil bli den sterke typen, så må du også trene hardt for og oppnå dette. Her gjelder det og stå på, du må ha et stronglift program, som finnes her på forum (5x5, stronlifts, osv). Her må du også spise grøten din for og oppnå resultater. Du kan kjøpe deg kreatiner, og drikke dette riktig for best resultater. Når du skal bli sterk, burde du kjøre få repetisjoner, slik at du får en eksplosiv styrke. Skal du bli sterk, burde du kjøre baseøvelser.

Vil du få av fett?

Enkelt og greit; du må ligge i kaloriunderskudd, og ha et godt og sunt kosthold. Det lønner seg også og kjøre kardio for å brenne fettet fortere. Den kjappeste måten og brenne fett på, er og gå fort på tredemølle. (kostholds plan osv finner du her på forum).

Ord og uttrykk?

Deffing: Når du deffer, så har du kaloriunderskudd, slik at du får mindre fett%. På den måten vil musklene komme tydeligere frem.
Bulking: Bulking, er det motsatte av deffing. Har er det meningen og spise utrolig mye, slik at du bygger muskelmasse, og går opp i kg. Da må du ha kalorioverskudd.
Kardio: Kardio er når du trener kondisjons trening. Det kan f.eks være; gå fort, løpe, kampsport, sykling, roing, osv osv. (Når du driver kardio, mister du fett).

Kosttilskudd nevnt over:

Kreatiner: Kreatiner er en væske vi har i kroppen fra før av, kroppen produserer kreatiner selv. Men, av og til er det greit med kosttilskuddet, slik at du får ekstra mye kreatin. Kreatinene virker på noen, men ikke alle. Av kreatiner får du økt styrke, du øker i vekt, proteinsyntesen blir høyere, og du får mye vann til musklene, osv. (Søk på Google for mere informasjon).
Proteiner: Proteiner er en byggesten kroppen trenger for og vokse. Proteiner er utrolig viktig innen trening, du må ha ideg ca 2,5 g pr kilo kropps vekt. Skal du vokse osv, må du ha i deg nok proteiner. Derfor anbefales det og kjøpe kosttilskuddet dersom du ikke får spist skikkelig. (Google for mere informasjon).

Jeg vil også sterkt anbefale og lese innleggene som er merket med *VIKTIG*, dem står det masse informasjon som er viktig og vite for hver og en. Ellers, vil jeg også anbefale og lese artikler rundt her på forumet, og på andre forumer (det er på den måten man lærer best).

Jeg skrev dette, så kanskje vi slipper og få alle disse spørsmålene hele tiden, syns det er de mest stilte spørsmålene, og håper dette innlegget blir benyttet. Men, det er sikkert noe jeg har skrevet galt her, men vi er da ingen perfekte, jeg prøver i hvertfall. Så, om du som er mere viderekommen enn meg ser en feil? Rett meg opp da vell, er her for å lære jeg også vettu Grin

Kanskje dere også kan skrive det dere syns er viktig og føye til her? Smiley


Kontakt? Skriv i tråden her.

mvh power




Utlogget linnhfa

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 157

Sv: Til deg som er nybegynner! *LES*
« #1 : 21. mai 2010, 12:39 »
Noen eksperter som kan tilføye noe evt? Smiley

Utlogget linnhfa

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 157

Sv: Til deg som er nybegynner! *LES*
« #2 : 21. mai 2010, 20:27 »
Bumper den jeg.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Til deg som er nybegynner! *LES*
« #3 : 22. mai 2010, 01:04 »
Vil du oppnå styrke?

du kan jo legge til at man kan trene dietmar eller sheiko.

Vil du oppnå muskelmasse?

forskning viser til at optimalt repantall er 5-8. da stimulerer du til myofibrillær vekst som står for ca. 80% av muskelmassen. de resterende kommer av sarkoplastisk hypertrofi og inntreffer ved ca. 10+ reps. så hovedsaklig tren tungt med noen lengre sett innimellom. og viktigst av alt: bli sterkere. styrke er muskler i de rette repsjangrene. øker du knebøyen din fr 5 reps på 50 kg, til 5 reps på 100 kg, har du fått større lår, magemuskler, legger, du har generelt blitt større.

for de som vil ha store armer: tren de store øvelsene(markløft, knebøy, frontbøy, benkpress, roing militærpress, i den rekkefølgen), større armer er ett resultat av at man legger på seg muskler over hele kroppen. det er noen som opplever att armvekst blir kickstartet av direkte armtrening, så litt tung armtrening skader ikke, men hold det til ett minimum med mindre du er på ett høyt nivå.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget mr.jasidet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 118
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 118

Sv: Til deg som er nybegynner! *LES*
« #4 : 22. mai 2010, 01:11 »
tren for styrke, og musklene vil automatisk komme.

Utlogget linnhfa

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 157

Sv: Til deg som er nybegynner! *LES*
« #5 : 22. mai 2010, 02:56 »
SEXRM? våken?

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!