Skrevet av Emne: gutt 16 vil bli bjørn  (Lest 4005 ganger)

Utlogget Bjørn94

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

gutt 16 vil bli bjørn
« : 21. mai 2010, 22:45 »
Hei, er en gutt på 16 år. 70 kilo og er 188 høy. Lurte på noen gode tips til å bli større, hva burde jeg gjøre med kost og treningen. Jeg vet hvordan jeg skal trene, men hvilke øvelser burde jeg trene og hva lønner seg å spise spesifikt? biggrin

Benk: 60
Kne: 50
Mark: 135

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: gutt 16 vil bli bjørn
« #1 : 21. mai 2010, 22:48 »
Spis masse og tren tungt

Søk på forumet(eller google..), ligger masse bra artikler her

Utlogget Bjørn94

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: gutt 16 vil bli bjørn
« #2 : 21. mai 2010, 22:49 »
Takk for svar  Smiley Setter pris på fler tips  Grin

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: gutt 16 vil bli bjørn
« #3 : 21. mai 2010, 22:59 »
Jeg må nok skuffe deg gutt. Du vil aldri bli en bjørn samme hvor mye testo, eller andre vitaminer (les: mat) du dytter inn i den kroppen. Du vil nok for alltid bvære et menneske Sad Håper ikke jeg knuste drømmene dine nå.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Bjørn94

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: gutt 16 vil bli bjørn
« #4 : 21. mai 2010, 23:03 »
Bjørn er et ordtak for å bli stor da... det håper jeg du skjønte  Smiley

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: gutt 16 vil bli bjørn
« #5 : 21. mai 2010, 23:05 »
jeg har hørt om en plastisk kiturg som holder til i ungarn et sted, mulig det bare er en vandrehistorie men det sies at denne kirurgen har genmanipulert mennesker til å utvikle trekk fra andre arter. Du kan jo prøve å ta kontakt med denne personen.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: gutt 16 vil bli bjørn
« #6 : 21. mai 2010, 23:06 »
Bjørn er et ordtak for å bli stor da... det håper jeg du skjønte  Smiley

aha. få deg ett bra program. jeg anbefaler www.stronglift.com spis mye, og bli sterkere.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget linnhfa

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 157

Sv: gutt 16 vil bli bjørn
« #7 : 21. mai 2010, 23:07 »
Vil du oppnå muskelmasse?

Spis skikkelig med mat, altså det vil si at du må ligge i kalorioverskudd. Det lønner seg faktisk og sette opp et kostholds plan, slik at du får vaner ved og spise mye. Du burde også skaffe deg protein i pulver form, og ta dette 1-3 ganger daglig, jeg vil anbefale 2 ganger iløpet av dagen. Når det gjelder treningen, så hjelper egentlig all trening du gjør, det eneste du må passe på, er at du har med baseøvelsene, vil også anbefale og ha med noen isolasjons øvelser også. Vil anbefale at du kjører 3 sett, med 8-10 repetisjoner. (se etter program på Google/forum).

Vil du oppnå styrke?

Om du vil bli den sterke typen, så må du også trene hardt for og oppnå dette. Her gjelder det og stå på, du må ha et stronglift program, som finnes her på forum (5x5, stronlifts, osv). Her må du også spise grøten din for og oppnå resultater. Du kan kjøpe deg kreatiner, og drikke dette riktig for best resultater. Når du skal bli sterk, burde du kjøre få repetisjoner, slik at du får en eksplosiv styrke. Skal du bli sterk, burde du kjøre baseøvelser.

Vil du få av fett?

Enkelt og greit; du må ligge i kaloriunderskudd, og ha et godt og sunt kosthold. Det lønner seg også og kjøre kardio for å brenne fettet fortere. Den kjappeste måten og brenne fett på, er og gå fort på tredemølle. (kostholds plan osv finner du her på forum).

Ord og uttrykk?

Deffing: Når du deffer, så har du kaloriunderskudd, slik at du får mindre fett%. På den måten vil musklene komme tydeligere frem.
Bulking: Bulking, er det motsatte av deffing. Har er det meningen og spise utrolig mye, slik at du bygger muskelmasse, og går opp i kg. Da må du ha kalorioverskudd.
Kardio: Kardio er når du trener kondisjons trening. Det kan f.eks være; gå fort, løpe, kampsport, sykling, roing, osv osv. (Når du driver kardio, mister du fett).

Kosttilskudd nevnt over:

Kreatiner: Kreatiner er en væske vi har i kroppen fra før av, kroppen produserer kreatiner selv. Men, av og til er det greit med kosttilskuddet, slik at du får ekstra mye kreatin. Kreatinene virker på noen, men ikke alle. Av kreatiner får du økt styrke, du øker i vekt, proteinsyntesen blir høyere, og du får mye vann til musklene, osv. (Søk på Google for mere informasjon).
Proteiner: Proteiner er en byggesten kroppen trenger for og vokse. Proteiner er utrolig viktig innen trening, du må ha ideg ca 2,5 g pr kilo kropps vekt. Skal du vokse osv, må du ha i deg nok proteiner. Derfor anbefales det og kjøpe kosttilskuddet dersom du ikke får spist skikkelig. (Google for mere informasjon).

Jeg vil også sterkt anbefale og lese innleggene som er merket med *VIKTIG*, dem står det masse informasjon som er viktig og vite for hver og en. Ellers, vil jeg også anbefale og lese artikler rundt her på forumet, og på andre forumer (det er på den måten man lærer best).

Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Sv: gutt 16 vil bli bjørn
« #8 : 21. mai 2010, 23:19 »
Dessverre vanskelig å si noe annet en spis masse og tren tungt + søk på forumet  Grin. Still konkrete spørsmål, så får du nok svar.

Har du anledning til å trene sammen med noen med bra erfaring? Eller er du i det minste medlem av et gym der du på en høflig måte kan be noen store karer om råd, og kanskje litt oppfølging?

Høres sikkert rart ut for noen, men det er faktisk det beste uerfarne kan gjøre... Uansett hvor mye man leser eller er på nettet så er det lite som kan veie opp for det...

Litt mer konkret off the top of my head... gjør noe vondt, så finn en annen måte å gjøre det på. Om det ikke funker, så stopp!

Lær deg optimal utførelse. Søk på fx Dave Tate for pressøvelser, dine skuldre og muligens også albuer vil sende deg blomster for det en 10-20 år fra nå Smiley.
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Utlogget Bjørn94

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: gutt 16 vil bli bjørn
« #9 : 22. mai 2010, 00:11 »
Interessert i å oppnå både styrke og muskelmasse! Cheesy

Utlogget linnhfa

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 157

Sv: gutt 16 vil bli bjørn
« #10 : 22. mai 2010, 00:17 »
Så les det jeg skrev!

Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Sv: gutt 16 vil bli bjørn
« #11 : 22. mai 2010, 00:37 »
Så les det jeg skrev!

Det du skrev om kostplan kan være en hindring og "turnoff" for mange, dessverre... Det er imidlertid utrolig viktig for å få en realistisk oppfatning av hva man faktisk får i seg.

Den gode nyheten er imidlertid at man etter en tid får en slags følelse for hva 5000 kalorier (random number) og 200/300/400 gram protein "føles" som... ikke det at jeg på noen måte er på et nivå hvor jeg ikke trenger å holde oversikten, men det blir enklere og litt mer intuitivt etterhvert.
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: gutt 16 vil bli bjørn
« #12 : 22. mai 2010, 00:42 »
Jeg ser ingenting feil i hva powerking skrev.. uansett om en vil opp eller ned i vekt må du faktisk bite i det sure eplet og GIDDE litt.. du MÅ lese og lære, du MÅ vite hva du får i deg, du MÅ skjønne hva du faktisk gjør på trening

Utlogget linnhfa

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 157

Sv: gutt 16 vil bli bjørn
« #13 : 22. mai 2010, 00:43 »
Smiley

Utlogget dutchie

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 233
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 233

  • sånn
Sv: gutt 16 vil bli bjørn
« #14 : 22. mai 2010, 00:57 »
skal du bli en bjørn så spis som en bjørn:P
maten er viktigst!
Eat massive, Be massive!
bp:155 med 10cm planke
bp:145  KG
ML:240 KG
kb:220 KG
pushpress:115  KG

logg. http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=98793.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!