Skrevet av Emne: Hva mener du er riktig?  (Lest 4941 ganger)

Utlogget linnhfa

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 157

Sv: Hva mener du er riktig?
« #30 : 29. mai 2010, 02:37 »
19 år sa du?

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Hva mener du er riktig?
« #31 : 29. mai 2010, 02:40 »
19 år sa du?

Nå kan du faenmeg skjerpe deg, jeg har sette postene dine ikveld og de er fulle av belærende, arrogant og pretensiøs posting fra en som tror han kan alt, men i bunn og grunn bare later som.

Gå og legg deg.
Non Plus Ultra

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Hva mener du er riktig?
« #32 : 29. mai 2010, 02:42 »
Dere har alle feil, den eneste som har rett er.. wait for it..




Utlogget linnhfa

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 157

Sv: Hva mener du er riktig?
« #33 : 29. mai 2010, 02:43 »
Jasså, var det jeg som begynte også nå?

- Er dere fra en by der dere aldri får tilbake for noe dere uttaler dere om?

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Hva mener du er riktig?
« #34 : 29. mai 2010, 02:43 »
19 år sa du?
Bra observert!

Dere har alle feil, den eneste som har rett er.. wait for it..



Grin Grin

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Hva mener du er riktig?
« #35 : 29. mai 2010, 02:45 »
Krangling er ikke noe kjekt, men å gi smekk når man uttaler seg om noe man kanskje ikke hadde så mye peiling om det blir en annen sak. Krangling kommer man ingen vei med, da blir den ene parten bare kverulantisk og man sitter igjen med tull og ball!

Jeg gjør som alle bør, legger meg! Trening imorra  Thumbsup lifting bodybuilder

Utlogget mr.jasidet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 118
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 118

Sv: Hva mener du er riktig?
« #36 : 29. mai 2010, 02:45 »
Prinsipp? Vel, etter å ha jobbet i gym i totalt syv år av mitt liv, ble det skrevet en hel del treningsprogrammer. Majoriteten av programmene ble aldri fulgt, fordi de som fikk programmet ikke skjønte viktigheten av å følge et program, og helle gjorde det de selv ville, selv om dette stred mot målene som de utbasunerte at de hadde. Enkelte synes også at det er for hardt å kjøre baseøvelser, og liker heller å bruke elipsemaskinen i moderat tempo i 30 minutter, for deretter gå å bruke magebøylen for situps og ta 200reps hvor de bruker mest armer og har en bevegelsesbane på nøyaktig 5cm, resultatet er en trening uten nok stimuli til kroppen til å trigge fysiologiske endringer.

Og så har du den varianten hvor folk får et program, og så tar de vekk en øvelse her, legger til en der, og plutselig er strake markløft erstattet med preacher curls, og alternerende hammercurl, og gjerne innlagt en ekstra wristcurl til slutt med skikkelig burn.

Majoriteten av de som trener på gym elsker å lyve for seg selv, bevisst eller ubevisst. De som derimot forviller seg inn på et forum, tilhører minoriteten som forhåpentligvis er over snittet interessert i trening, og da må vi gå ut fra at de også ønsker å lære seg noe.

Av en 18-åring, uansett om det er en jente eller gutt, så må vi gå ut fra at de fleste i denne aldersgruppen er noe vinglete og inkonsistente i hva de foretar seg, så det de sier og gjør kan de selv motsi seg på neste dag, det er ikke uvanlig. Heldigvis vokser de fleste dette av seg, mens noen har med seg dette hele livet dessverre.

Grunn nr. 1 var vel kanskje den mest gyldige grunnen du hadde.

Et tips for å sover som faktisk virker:

Legg deg ned på ryggen i sengen, og så lukker du øynene, prøver å slappe av i hele kroppen, og så teller du sakte nedover fra 100 til 1. For å telle baklengs må man tenke litt, og på en eller annen måte gjør dette at man faktisk blir mer søvning og til slutt sovner, jeg har brukt denne teknikken mange ganger,og ofte blir det slik at du kommer til 82..81..79.. og så holder du på å sovne og mister konsentrasjonen, og så begynner du å telle oppover igjen 81...82..83, men så innser du at du teller feil vei, så du teller ned igjen: 82..81..79... og så til slutt sovner du. Smiley

Utlogget Henrico4

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 300
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 300

  • In fact, I DO know SQUAT!
Sv: Hva mener du er riktig?
« #37 : 29. mai 2010, 02:49 »
Hvorfor gidde å kverulere Missy. Fyren er jo tydeligvis interessert i å lære. Om han ga vekk et fullkropsprogram som det tok Bergan 3minutter å lage, så er det vel ingen krise. En som har kunnskap om trening trenger ikke tenke mye for å sette opp et 3-dagers program med baseøvelser. Det er forståelig at noen av øvelsene der kan være ukjente for en som ikke har mye erfaring med trening.

Å være litt mer vennlig med hverandre skader ikke.

"Arguing on the internet is like competing in the special olympics, even if you win, you are still retarded" - Det ordtaket oppsummerer ganske greit hvor stort poeng det er i å krangle på internett.

Jeg tror mye av greia her er at han er ganske ny i gamet, men han skriver til andre på forumet som om han har mye erfaring. Du kan ikke anbefale et program etter å selv ha testet det i 5 dager, hvor han maksimalt kan ha prøvd det 2 ganger!

Ting som jeg stusser over, og jeg har lagt merke til fyren den siste uka:

Loggbok startet 18.mai
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=97085.0

Ny loggbok startet 29.mai
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=97425.msg1456922#msg1456922

Noen uttalelser:

Fullkropp; Da får du trent hver enkelt muskel oftere, og dermed vil den vokse fortere, og tren TUNGT, på den måten tvinger muskelen seg selv til og vokse!

Jasså, så muskelen tvinger seg selv til å vokse? Det var jo også en måte å forklare det på..

Gutt, skal du vokse?

gi meg honnør, så skal jeg skrive en fin rapport til deg jeg.

Altså, dette er ikke noe facebookspill hvor du går opp i level ved å få honnør.

Og så denne da, mye bra, men VELDIG forenklet skrevet, tror heller man skal la folk med erfaring og kunnskaper skrive slike inlegg:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=97152.msg1451249#msg1451249

Alder: 21 år
Vekt:
(Mai 2011) 72 kg
(August 2011) 67 kg
(September 2011) 68 kg
Høyde: 177 cm

Mitt lille eventyr (logg)
          
     Knebøy

Utlogget mr.jasidet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 118
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 118

Sv: Hva mener du er riktig?
« #38 : 29. mai 2010, 02:52 »
Henrico4:

Hvilken 18-årig eller 19-årig gutt er det som ikke er verdensmester. Smiley De fleste i den alderen er verdensmester i alt. Noen mannfolk vokser det aldri av seg, og tror de kan alt og vet alt best helt til de ligger i kista.

Når de får noen år på baken, pleier de fleste å legge det av seg, utdannelse pleier å hjelpe det og. Smiley

"I'm too old to know it all", Oscar Wilde


Utlogget linnhfa

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 157

Sv: Hva mener du er riktig?
« #39 : 29. mai 2010, 02:54 »
Henrico4;

Tåplig av deg og samle innlegg på den måten, men ok.
Og, bare sånn at du vet det, så snakker du selv som om du skulle vært utrolig flink.
Men, det er noe du ikke er.

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Hva mener du er riktig?
« #40 : 29. mai 2010, 02:55 »
Jeg tror mye av greia her er at han er ganske ny i gamet, men han skriver til andre på forumet som om han har mye erfaring. Du kan ikke anbefale et program etter å selv ha testet det i 5 dager, hvor han maksimalt kan ha prøvd det 2 ganger!

Ting som jeg stusser over, og jeg har lagt merke til fyren den siste uka:

Loggbok startet 18.mai
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=97085.0

Ny loggbok startet 29.mai
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=97425.msg1456922#msg1456922

Noen uttalelser:

Jasså, så muskelen tvinger seg selv til å vokse? Det var jo også en måte å forklare det på..

Altså, dette er ikke noe facebookspill hvor du går opp i level ved å få honnør.

Og så denne da, mye bra, men VELDIG forenklet skrevet, tror heller man skal la folk med erfaring og kunnskaper skrive slike inlegg:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=97152.msg1451249#msg1451249


TAKK, Herico4.

Henrico4:

Hvilken 18-årig eller 19-årig gutt er det som ikke er verdensmester. Smiley De fleste i den alderen er verdensmester i alt. Noen mannfolk vokser det aldri av seg, og tror de kan alt og vet alt best helt til de ligger i kista.

Når de får noen år på baken, pleier de fleste å legge det av seg, utdannelse pleier å hjelpe det og. Smiley

"I'm too old to know it all", Oscar Wilde


Så fordi gutten er 18 år, skal vi ikke få si meningen vår? Han trenger å høre slikt, da tar det kanskje ikke så mange år på baken før man legger det av seg Wink

Utlogget mr.jasidet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 118
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 118

Sv: Hva mener du er riktig?
« #41 : 29. mai 2010, 02:56 »
Henrico4;

Tåplig av deg og samle innlegg på den måten, men ok.
Og, bare sånn at du vet det, så snakker du selv som om du skulle vært utrolig flink.
Men, det er noe du ikke er.

Du vil nok erfare etterhvert at du vil komme bedre ut av det om du er mer diplomatisk, men det kommer om noen år det. Smiley

Utlogget linnhfa

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 157

Sv: Hva mener du er riktig?
« #42 : 29. mai 2010, 02:57 »
Missy, hør på deg selv?

Fordi "gutten" er 18 år, bla bla bla?
Du snakker som du skulle vært utøver i 20 år?
Sannheten er jo at du er 1 år eldre enn meg i helheten.

Utlogget mr.jasidet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 118
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 118

Sv: Hva mener du er riktig?
« #43 : 29. mai 2010, 02:58 »
TAKK, Herico4.
Så fordi gutten er 18 år, skal vi ikke få si meningen vår? Han trenger å høre slikt, da tar det kanskje ikke så mange år på baken før man legger det av seg Wink

Nei, han trenger å høre det, så ofte som mulig, helst flere ganger hver dag. Da synker det til slutt kanskje inn. Smiley Jeg påpekte ikun det faktum at det er normal oppførsel for en gutt på 18/19 år. Det finnes noen gutter i den alderen som er ydmyke og lydhøre, og villige til å høre på folk som er mer erfarne, men du vil nok finne flere i den motsatte enden.

Utlogget mr.jasidet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 118
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 118

Sv: Hva mener du er riktig?
« #44 : 29. mai 2010, 03:01 »
Missy, hør på deg selv?

Fordi "gutten" er 18 år, bla bla bla?
Du snakker som du skulle vært utøver i 20 år?
Sannheten er jo at du er 1 år eldre enn meg i helheten.

Jenter er som regel 3-4 år eldre i "modenhet" enn det gutter er, så mange jenter på 20 år er nok like modne som gutter på 16/17/18. Men det er en generalisering, og det finnes nok av jenter som ikke er hverken modne eller smarte i den alderen og, f.eks. de 4-5 russejentene som kjørte rundt i en kamuflasjebil og viftet med falske pistoler ut av vinduet når norge fikk statsbesøk nylig.

Hadde det vært i russland eller ukraina hadde de trolig blitt skutt i filler av sikkerhetspolitiet, men i norge fikk de bare en streng formanende pekefinger.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!