Skrevet av Emne: Hva er en bra årsinntekt ?  (Lest 30227 ganger)

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #45 : 27. mai 2010, 19:39 »
Nå går ikke jeg allmennlærer, men om man tror allmennlærerutdanning er en lek så må man nesten tro om igjen. Jeg sier ikke at du sier det, men jeg tror andre kan oppfatte det slik når de leser det du skriver.

Man må også huske at lærerne faktisk avspaserer i feriene, dvs. arbeidsukene er i realiteten lengre enn en vanlig arbeidsdag om man skal regne med retting av prøver, foreldremøter, foreberedning til time osv. Jeg mener å ha lest at arbeidsuka i praksis fort opp i 44t. i gjennomsnitt, men kan ikke underbygge dette nå. Rektorer jobber fort 60 timer i uka. Det sies det er mangel på lærere, men inn mot de større byene kan man ofte komme opp i 120 søkere på en jobb.

Faglærerstudent med litt innsikt Smiley

Ja, det er nok ingen lek... Men den veien jeg går, bachelor på universitet og kun 1år med Ped er rimelig "enkel".. Sånn sett. Egentlig burde det vært en slags "lærlingeordning" for å finne ut om de som tar den veien mot læreryrke er egnet i ettertid. Og det er nok sant det du sier i at arbeidsukene kan inneholde arbeidsdager som er en god del lengre enn den vanlige 7.5timersdagen. Slik var det ihvertfall for modern før hun ble rektor. (nå, enda lengre dager, dårligere ferie, men bedre lønn)

Og til de som mener at pensjonsalderen bør ligge på 75, pipa får vel en annen klang når dere har passert 60 selv. I akademiske jobber der man ikke sliter ut kroppen så hadde det vært mulig, men i andre yrker er det nok ikke forsvarlig. Greit at levealderen har økt, men den har forsåvidt stagnert de siste tiårene. Og hvor friske og raske er de over 70 idag, selv om de lever i 20-25år til? Medesin klarer å holde oss i live lenger, ja, men ungdomskilden er fremdeles ikke funnet, såvidt jeg vet? Blir pensjonsalderen så høy så har man kun de skrøpelige årene igjen å nyte livet på.  Noe jeg synes de som har passert 60 fortjener.

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #46 : 27. mai 2010, 23:07 »

Og til de som mener at pensjonsalderen bør ligge på 75, pipa får vel en annen klang når dere har passert 60 selv. I akademiske jobber der man ikke sliter ut kroppen så hadde det vært mulig, men i andre yrker er det nok ikke forsvarlig. Greit at levealderen har økt, men den har forsåvidt stagnert de siste tiårene. Og hvor friske og raske er de over 70 idag, selv om de lever i 20-25år til? Medesin klarer å holde oss i live lenger, ja, men ungdomskilden er fremdeles ikke funnet, såvidt jeg vet? Blir pensjonsalderen så høy så har man kun de skrøpelige årene igjen å nyte livet på.  Noe jeg synes de som har passert 60 fortjener.

Jo, testosteron og HGH. Det finnes klinikker i USA som praktiserer dette.
Men fy skamme seg om Norge gjør det samme, 70 åringene kan jo få seinskader om 10-30 år eller få roid-rage på gamlehjemmet.

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #47 : 28. mai 2010, 00:35 »
Ja, det er nok ingen lek... Men den veien jeg går, bachelor på universitet og kun 1år med Ped er rimelig "enkel".. Sånn sett. Egentlig burde det vært en slags "lærlingeordning" for å finne ut om de som tar den veien mot læreryrke er egnet i ettertid.

Jeg går omtrent samme greia men tar 3 enkeltfag 60+6+60+ PPU. Jeg hører en del av fagene er enkle ja, men syns det har vært et stort arbeidspress i det faget jeg går nå. Jeg er vell igrunn enig i det du sier..

Smiley
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget nitramm

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 100

Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #48 : 28. mai 2010, 00:47 »
Jeg går omtrent samme greia men tar 3 enkeltfag 60+6+60+ PPU. Jeg hører en del av fagene er enkle ja, men syns det har vært et stort arbeidspress i det faget jeg går nå. Jeg er vell igrunn enig i det du sier..

Smiley

Akkurat samme her óg gitt, men må si at det er rimelig enkelt når man er interessert i faget. Trenger ikke stormlese får å få bra karakterer. Går man på realfag og litt tyngre og teoretiske fag er det nok større arbeidspress, men der går heldigvis ikke jeg Cheesy

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #49 : 29. mai 2010, 19:09 »
Gjennomsnittsnittslønnen i Norge nærmer seg 500.000 kroner i 2012. Hvor mye rikere blir du?

Onsdag la Statistisk sentralbyrå (SSB) frem ferske prognoser for norsk økonomi i årene som kommer. I rekken av tall kom også prognoser for din og min lønnsvekst frem til og med 2012.

Nettavisen refererte nylig tall fra Teknisk Beregningsutvalg der det kommer frem at gjennomsnittlig lønn for folk i heltidsjobb havner på 424.683 kroner i 2008.

Nesten en halv million
Dersom lønnsveksten de neste fire årene blir som SSB tror vil den norske gjennomsnittslønnen i 2012 bli 491.096 kroner. Ikke langt unna en halv million med andre ord.

Som tabellen under viser spår SSB en lønnsvekst på 3,8 prosent i 2009, 3,2 prosent i 2010, 3,5 prosent i 2011 og 4,3 prosent i 2012. Sammenligner vi tallene for 2008 med 2012 ser vi at du kan forvente en lønnsøkning på totalt 16 prosent i kommende fireårsperiode.

- Sikkerheten på disse prognosene er mye større på kort sikt enn på lengre sikt. Prognosene for 2011 og 2012 er langt mer usikre enn prognosene for i år, sier forsker Torbjørn Eika SSB


http://www.nettavisen.no/okonomi/privat/article2548471.ece


Noen som vet økningen i priser % på varer og tjenester, eiendom osv i Norge med årene ??
 



\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #50 : 30. mai 2010, 00:13 »

Noen som vet økningen i priser % på varer og tjenester, eiendom osv i Norge med årene ??
 





Sentralbanken styrer vel etter en inflasjonsrate på 2.5%. Så det blir vel noe rundt dette en kan regne +/-.

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #51 : 30. mai 2010, 00:33 »
Selv har jeg ligget mellom 500k og 700k de siste årene og som singel er ikke det mer enn at ting akkurat går rundt når man leier 70kvadrat i en liten by, eier en tre år gammel bil og bruker litt penger på proteinrik mat Tongue

Jeg regner med å tjene ca. 500K i år (er relativt nyutdannet), og jeg legger meg da glatt opp 150 000 i sparepenger i år (og jeg eier bolig fremfor å leie, ergo boliglån). Det virker som om forbruket ditt tar litt av. Smiley




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #52 : 30. mai 2010, 02:00 »
Jeg tjener mer enn alle dere tilsammen! Tro hva du vil.
Smil med det smilet du har.

Utlogget Solbækken

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 561
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 561

  • Gjort er gjort
Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #53 : 30. mai 2010, 02:14 »
Gjennomsnittsnittslønnen i Norge nærmer seg 500.000 kroner i 2012. Hvor mye rikere blir du?




Hvem bryr seg? Verden går under 21.12.2012 anyways...

 :Smiley
- 92- model
- 182 cm
- Trent siden våren 08, med fullstending avbrekk fra treningen i perioden juni 2010 til september 2011

Loggfører treningen min:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114602.msg1720175;topicseen#new

Utlogget Marmarius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 108
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 108

Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #54 : 30. mai 2010, 02:15 »
Jeg tjener mer enn alle dere tilsammen! Tro hva du vil.

Trøster meg med at jeg har mer i trusa en deg. Smiley
Ja du kan tro hva du vil.
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!  Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92612.0

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #55 : 30. mai 2010, 12:15 »
Jeg tjener mer enn alle dere tilsammen! Tro hva du vil.

Få navnet ditt så sjekker vi det på skattelister xD
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #56 : 30. mai 2010, 12:23 »
Når folk så vidt klarer seg for 600 tusen i året, da lurer jeg på om man eier ting, eller om tingene eier en selv.

Selv tjente jeg 170k i fjor, og var på tre utenlandsferier, betalte husleien og får i meg 200 gram proteiner pr kg kroppsvekt/dag. Har til og med en greit fresh 42tommer tv, playstation med noen spill OG jeg ser ikke ut som en uteligger. Tenk den dagen jeg tjener halvparten av en normal årslønn a, kommer til å leve som en greve!
Sa brura

Utlogget Nils`n

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 462
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 462

Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #57 : 30. mai 2010, 12:29 »
Når folk så vidt klarer seg for 600 tusen i året, da lurer jeg på om man eier ting, eller om tingene eier en selv.

Selv tjente jeg 170k i fjor, og var på tre utenlandsferier, betalte husleien og får i meg 200 gram proteiner pr kg kroppsvekt/dag. Har til og med en greit fresh 42tommer tv, playstation med noen spill OG jeg ser ikke ut som en uteligger. Tenk den dagen jeg tjener halvparten av en normal årslønn a, kommer til å leve som en greve!

Har du bil?
Trent høsten 2009-våren 2010. startet opp igjen våren 2011. 22år 120kg 175cm høy
Beste løft: KB 200, BP 140(18/5-2010), ML 220(20/5-2010), MP 2x100(16/4-2011)
LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=96042.msg1443388;topicseen#new

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #58 : 30. mai 2010, 12:32 »
Ja, det er nok ingen lek... Men den veien jeg går, bachelor på universitet og kun 1år med Ped er rimelig "enkel".. Sånn sett. Egentlig burde det vært en slags "lærlingeordning" for å finne ut om de som tar den veien mot læreryrke er egnet i ettertid. Og det er nok sant det du sier i at arbeidsukene kan inneholde arbeidsdager som er en god del lengre enn den vanlige 7.5timersdagen. Slik var det ihvertfall for modern før hun ble rektor. (nå, enda lengre dager, dårligere ferie, men bedre lønn)

Og til de som mener at pensjonsalderen bør ligge på 75, pipa får vel en annen klang når dere har passert 60 selv. I akademiske jobber der man ikke sliter ut kroppen så hadde det vært mulig, men i andre yrker er det nok ikke forsvarlig. Greit at levealderen har økt, men den har forsåvidt stagnert de siste tiårene. Og hvor friske og raske er de over 70 idag, selv om de lever i 20-25år til? Medesin klarer å holde oss i live lenger, ja, men ungdomskilden er fremdeles ikke funnet, såvidt jeg vet? Blir pensjonsalderen så høy så har man kun de skrøpelige årene igjen å nyte livet på.  Noe jeg synes de som har passert 60 fortjener.

Med god trening, og vedvaring av muskelmasse så skal man vel holde seg greit oppegående!

http://www.bodybuilding.com/fun/pasco.htm

http://www.youtube.com/watch?v=KfWAjJinySI#noexternalembed

http://www.youtube.com/watch?v=UAUQd1xfyPs#noexternalembed&feature=related

Naturligvis i tillegg til stimulanse av hjernen, enten med div. logiske oppgaveløsninger eller dataspill (leste det en eller annen plass at det hjalp mot alzheimers, studie gjort i japan.. hvor ellers) osv. kan hjelpe seg selv langt på vei om man bare hopper ut av pølsespisinga og tv tittingen Wink

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #59 : 30. mai 2010, 12:33 »
Har du bil?

Sier seg vel selv at jeg IKKE har Smiley
Men hadde jeg bytta ut noen utenlandsreiser så kunne jeg ha hatt råd. Prioriteringer. Trenger ikke bil når man bor i Oslo, og skal man på hytta kan man ta buss. Men off cårs, den dagen jeg flytter på landet så må man vel ha bil, og selvsagt litt høyere inntekt. Jeg ville bare illustrere at veldig mange bruker penger på alt for mye konstruert piss.
Sa brura

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!