Skrevet av Emne: Hva er en bra årsinntekt ?  (Lest 30096 ganger)

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #75 : 30. mai 2010, 15:29 »
Enkelt! Det er bare å lukke øynene å late som ingenting! Mange som gjør det hele livet faktisk Smiley

Bruk regningsbunken som oppteningsved.. Stikk hode i sanden og bruk mer penger når det går skeis.

Utlogget nitramm

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 100

Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #76 : 30. mai 2010, 15:32 »
Bruk regningsbunken som oppteningsved.. Stikk hode i sanden og bruk mer penger når det går skeis.
Kredittkort, forbrukslån etc., etc....... Kapitalisme i praksis Smiley

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #77 : 30. mai 2010, 15:36 »
Pensjonsalderen i Norge bør heves til 75 år, mener professor i samfunnsøkonomi Steinar Strøm ved Universitetet i Tromsø.

Strøm mener pensjonsalderen bør heves til 75 år for å finansiere velferdsstaten etter eldrebølgen. Andre forslag han mener kan bidra til å finansiere velferdsstaten er å la flere gå over fra deltid til heltid, og at flere uføre begynner å jobbe.

Dette blir for dumt


http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10007545


Hva synes dere om dette da ??

Hvorfor er det for dumt?

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #78 : 30. mai 2010, 15:51 »
Var en fyr fra luksusfellen som er dataprogrammerer og tjente 46.000 kr i mnd netto, men klarte alikevel å bruke 30,000kr mer enn han tjente hver eneste mnd nesten.

Han var ganske gavmild og spanderte alltid masse på alle vennene sine på byn og andre steder, men hadde null kontroll over egen økonomi.

En person som tjener 600,000 i året kan fort leve som om han bare tjente 200,000kr i året pga all gjeld som vedkommende har klart å skaffe seg.




\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #79 : 30. mai 2010, 16:16 »
Var en fyr fra luksusfellen som er dataprogrammerer og tjente 46.000 kr i mnd netto, men klarte alikevel å bruke 30,000kr mer enn han tjente hver eneste mnd nesten.

Han var ganske gavmild og spanderte alltid masse på alle vennene sine på byn og andre steder, men hadde null kontroll over egen økonomi.

En person som tjener 600,000 i året kan fort leve som om han bare tjente 200,000kr i året pga all gjeld som vedkommende har klart å skaffe seg.



Burde kanskje fått inn et obligatorisk fag som het "Privatøkonomi" eller noe på VGS.
Folk tenker jo overhodet ikke på konsekvensene av handlingene sine. Det bør blinke en varsellampe når man tar opp forbrukslån for å betale gamle lån. Da er snøballen i gang.

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #80 : 30. mai 2010, 16:33 »
Når folk så vidt klarer seg for 600 tusen i året, da lurer jeg på om man eier ting, eller om tingene eier en selv.

Selv tjente jeg 170k i fjor, og var på tre utenlandsferier, betalte husleien og får i meg 200 gram proteiner pr kg kroppsvekt/dag. Har til og med en greit fresh 42tommer tv, playstation med noen spill OG jeg ser ikke ut som en uteligger. Tenk den dagen jeg tjener halvparten av en normal årslønn a, kommer til å leve som en greve!
men hvorfor forteller du ingenting om plantene dine på badet rickus Tongue har du glemt å føre dem opp på ligninga di Grin
170 tusen du verden,det er det jeg bruker på mat i året,på ferie så går det ca 500000,  ,men jeg har heldigvis kutta ut bilene Cool
er det dama du lever på ert ert Kiss Grin
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #81 : 30. mai 2010, 17:50 »
ja de skal ha kred for at de får det til!!
Selv snart ferdig elektriker hvor jeg kan forvente meg årslønn mellom 350 000kr til 450 000kr (avhengig av hvor mye og hvor (utebys etc) man jobber). Noe som funker helt greit alene. MEN snakker man fort om å kjøpe noe så er det ett "must" å være to. Ting går jo fint rundt men når man leier, har bil, og generelt spiser mer enn vanlig folk så er det utrolig nok ikke så mye igjen. Så hvem vil ikke ha høyere årsinntekt, skaper jo bare økonomisk trygghet. >Cheesy

En kammerat av meg er eletrikker,  jobbe litt offshore kjøpte et stort hus med utleiedel nærme sentrum, pussa det opp bor der selv og leier ut og han har vel tjent 1.2mill  ca  på et år Smiley

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #82 : 30. mai 2010, 18:03 »
Hvilken bil har du lyst på, hva koster den og har du tenkt å skaffe deg den etterhvert ?

Jeg personlig foretrekker romslige biler med stor plass. BMW X5, X6, Audi Q7, slike biler liker jeg best i Norge ihvertfall.

Liker ikke veldig små biler som går raskt, ikke pga farten men pga de er altfor liten
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #83 : 30. mai 2010, 18:14 »
Hvilken bil har du lyst på, hva koster den og har du tenkt å skaffe deg den etterhvert ?

Jeg personlig foretrekker romslige biler med stor plass. BMW X5, X6, Audi Q7, slike biler liker jeg best i Norge ihvertfall.

Liker ikke veldig små biler som går raskt, ikke pga farten men pga de er altfor liten

jeg liker audi v12,s8, m5, m6, lamborghini, mercedes s600 amg

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #84 : 30. mai 2010, 18:15 »
bil er for dyrt i norge
vurderer å flytte til florida,da vurderer jeg å kjøpe meg en bentley brooklands eller azure
eventuelt en sl65
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #85 : 30. mai 2010, 18:25 »
Tror jeg må nevne min far her, han har 0 relevant utdannelse i det han holder på med, men han har en lønn på 1,4-1,7  brutto. Startet å jobbe offshore som  læregutt så ser stigen videre slik ut: læregutt -> ROV operatør -> ROV supervisor -> Offshore mannager ( det er det han er nå). Når han er hjemme fisker han og hiver inn en 400 i året på det og.. ingen utdannelse, rundt 2 mill i året, men han jobber riktig nok sikkert 130% hvis du tenker på antall timer pr år.
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #86 : 30. mai 2010, 19:00 »
Det man må bruke på bil når man flytter på landet sparer man kanskje inn på boutgifter? Eller?

Enig at det handler om prioriteringer forresten  Smile (honnør)

Tenk på alle norges studenter som ska leve på litt over 80 000 i året, hvor nesten halvparten går til leie.

Ja, det har du kanskje rett i, selv om jeg ikke synes det er hårreisende billig andre steder i landet heller. Langsiktig planlegger jeg og sambo å kjøpe et småbruk, samme hvor egentlig, bare det er skog og vann i nærheten og ikke kaldt hele året. Det er jaggu ikke mange veldig små bruk, eller hus med et ekstra hus, selv i dårlig stand, som er noe særlig billig. Må som gjerne opp i nermere 2 millioner synes jeg. Synes politikere burde gjøre flytting fra Oslo lettere for de som vil.

Men jeg tror uansett det er lurt å venne seg av med mega-forbruket. Det er nok ikke sånn verden kommer til å fungere om 20-30 år.
Sa brura

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #87 : 30. mai 2010, 19:06 »
Beste innlegget på TF ever Smiley

Det var A) veldig ironisk, eller B) litt overdrevent, men takk Cheesy

Jeg mener uansett, som nevnt, at overforbruk er noe vi blir nødt til å venne oss av med etterhvert. Hvis man følger med litt på økonomi, krig og olje så innser man at det er store ting i vente. Det er ikke uten grunn at man har valgt noe så desperat som å grave etter olje i oilsand i Canada. Ta en liten titt på SSB, så kan man lett se at Norge peaket i 2003-2004. Blir selvsagt mye spekulasjoner om hva som skjer på verdensbasis, men mange i bransjen hevder at Saudi Arabia overdriver produksjonen, og at de faktisk har peaket de også. Bedre føre var, så da gjelder det å skaffe seg ei hagle og et småbruk og heller ikke legge så mye verdi i produkter som bare produseres for å oppretteholde et økonomisk system som ikke funker i lengden.

Oops, wrong meeting, AGAIN!
Sa brura

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #88 : 30. mai 2010, 19:10 »
men hvorfor forteller du ingenting om plantene dine på badet rickus Tongue har du glemt å føre dem opp på ligninga di Grin
170 tusen du verden,det er det jeg bruker på mat i året,på ferie så går det ca 500000,  ,men jeg har heldigvis kutta ut bilene Cool
er det dama du lever på ert ert Kiss Grin

Hehe.
Kanskje vurdere å kutte ned litt på matbudsjettet så du kommer i like god sommerform som meg!? hæ? Wink
Jeg har heldigvis klart å finne meg ei fin dame som ikke bryr seg om penger, muhahah. That`s right fuckers!  Cool
Sa brura

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: Hva er en bra årsinntekt ?
« #89 : 30. mai 2010, 19:13 »
Hehe.
Kanskje vurdere å kutte ned litt på matbudsjettet så du kommer i like god sommerform som meg!? hæ? Wink
Jeg har heldigvis klart å finne meg ei fin dame som ikke bryr seg om penger, muhahah. That`s right fuckers!  Cool
jeg for min del venter på å treffe ei som ikke bryr seg så mye om ereksjon og tiss og sånt lizzom
flowerpower forever azz
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!