Skrevet av Emne: Diett for vegetarianer?  (Lest 2087 ganger)

Utlogget aeb

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Diett for vegetarianer?
« : 27. mai 2010, 10:24 »
Hei!

Er en vegetarianer jente som trenger litt hjelp med å sette opp en diettplan.
Ønsker å gå ned litt i fettprosent og dermed bli mer markert. Har en tendens til å lagre fett nederst på magen og på innsiden av lårene, som de fleste andre jenter;) Ikke mye pent!

Jeg er 160cm høy, og veier 50kg. Sist jeg målte fettprosenten var i februar ved hjelp av tanita kroppsanalyse, da lå den på 16,5%. Mistenker jeg har gått litt opp igjen etter den gang, da det har blitt lite trening og mer fokus på skole og eksamner i det siste.

Treningsplanen jeg har satt opp tar utgangspunkt i en 2-splitt på styrkedelen, som kjøres mandag, tirsdag, torsdag og fredag. Bruker å kjøre supersett, liker at det er mer effektivt:)
På kardiodelen forsøker jeg å kjøre tabataintervaller etterfulgt av 30 min jogg før frokost på mandag, onsdag og fredag. Tirsdag og torsdag spinning 60min på tom mage, onsdag 4x4 intervaller på ettermiddagen. Lørdag og Søndag er valgfrie dager, bruker å bli rolig morgenkardio og evt spinning 60min.

Trenger litt hjelp til å sette opp kosthold!:) Spiser ikke kjøtt, liker ikke smaken. Er heller ikke glad i fisk eller egg.. Så er ikke så lett å finne gode proteinkilder! Prøvd endel av quorn produktene, men ble ikke overbegeistret.. Noen forslag?Smiley
Holder meg unna sukker og hvitt mel, og har kuttet ut en del karbo som ris, pasta, nudler, brød osv.

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Diett for vegetarianer?
« #1 : 27. mai 2010, 10:37 »
Vil du skrive opp hva du spiser i løpet av en dag?
Proteinkilder du kan bruke som jeg kommer på i farten er faktisk quornproduktene(om du tilsetter Dolmio pastasaus og endel krydder blir det faktisk kjempegodt!), Sverige har også en serie vegetarprodukter fra Helsans Kök, i tillegg til cottage cheese, kesam, skyr, ost etc

Utlogget aeb

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Diett for vegetarianer?
« #2 : 27. mai 2010, 10:50 »
En vanlig dag består stort sett av;

* grønn te før kardio

* havregrøt; 0,5 dl havregryn, 0,5 dl kruskakli, 1 ss linfrø, 1 ss sesamfrø, 2 dl skummetmelk
   1 glass appelsinjuice + multivitamin, b-vitamin og udos choice kapsler

* etter trening; proteinshake - 30g proteinpulver + 30g carbofuel

* middag; som regel wokgrønnsaker, ca 1/2 pose. Evt grønnsakssuppe/supper, kokte grønnsaker, bønnesalat/falafelsalat.

* kvelds; smoothie av fryste jordbær, biola, tine yoghurt "ja" og proteinpulver.

Mellommåltider består oftest av eple/gulrot, yt mellommåltidsdrikk eller havre knekkebrød med syltetøy.

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Diett for vegetarianer?
« #3 : 27. mai 2010, 11:09 »
Jeg vil nesten si det er "normalt" for vegeterianere å få i seg for lite proteiner, men det skal ikke mye til for å endre den trenden!


* grønn te før kardio

* havregrøt; 0,5 dl havregryn, 0,5 dl kruskakli, 1 ss linfrø, 1 ss sesamfrø, 2 dl skummetmelk
   1 glass appelsinjuice + multivitamin, b-vitamin og udos choice kapsler

Legg til 30g proteinpulver og en halv boks kesam/skyr eller cottage cheese (du kan blande ut skyr naturell og kesam med funsaft slik at du får yoghurt)
Du kan gjerne droppe jucien og ta en shake i tillegg i stedet


* etter trening; proteinshake - 30g proteinpulver + 30g carbofuel

Karbshaken kan du droppe

* middag; som regel wokgrønnsaker, ca 1/2 pose. Evt grønnsakssuppe/supper, kokte grønnsaker, bønnesalat/falafelsalat.

Her kan du tilsette cottage cheese, mager ost, quorn eller andre vegetarprodukter
anbefaler deg å ta en tur til sverige og kjøpe noe herfra http://www.halsanskok.se/


* kvelds; smoothie av fryste jordbær, biola, tine yoghurt "ja" og proteinpulver.

Kesam eller skyr naturell blandet ut med proteinpulver og bær til en kjempegodt, og slik får du mer proteiner og mindre karb


Du burde også få i deg litt fett fra nøtter, avocado og olje
Syns i bunn og grunn du spiser veldig lite mat..

Utlogget aeb

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Diett for vegetarianer?
« #4 : 27. mai 2010, 11:15 »
Ikke dumt..Smiley

Kan godt være det blir litt lite mat ja, har tenkt tanken selv.. Prøve å få inn litt flere små måltider? Tviler på at jeg orker å spise mer mat pr måltid;)

Tips er notert!:)

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Diett for vegetarianer?
« #5 : 27. mai 2010, 11:17 »
Spis heller Skyr osv som mellommåltid enn knekkebrød med syltetøy Wink

Utlogget aeb

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Diett for vegetarianer?
« #6 : 27. mai 2010, 11:27 »
Notert;)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!