Skrevet av Emne: Håper noen orker å gi meg ett svar innen kl 14!:p  (Lest 3405 ganger)

Utlogget fitnessbjorn

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 332
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 332

Hvorfor skal du karbe??

Hvis formålet ditt er å legge på deg muskelmasse uten for mye fett vil jeg ha økt inntaket av mat gradvis over en periode for å finne vedlikeholdsnivået ditt(der du verken går opp eller ned i vekt) og så lagt på litt til. Du kan gjerne bare øke mengdene på det du spiser i dag, men jeg ville nok ha lagt til litt mer karb i kosten også bare for å få litt variasjon om ikke annet. Husk å få i deg nok proteiner.
Det er ikke noe poeng i å legge på seg masse flesk og så ta det bort igjen når du synes du har blitt for tjukk ;-)
Fett kan ikke bli til muskler..

Når det gjelder "karbing" kan dette ha to formål.
1: I forbindelse med f.eks photo-shoot eller i en kroppsbygger konkurranse, der en skal blåse opp muskulaturen mest mulig.
2: På en diett, der formålet er å kick-starte forbrenningen igjen.(spise-dag)

Håper det kunne være litt til hjelp :-)

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Du trenger jo ikke å karbe opp om du heller karb cycler og spiser mer karbohydrater på treningsdager og mindre karbohydrater på ikke treninsdager men heller mer fett.

Evt. på en spisedag om du skal bare vedlikeholdeform så spise kcal for vedlikehold men bare spis hovedsakelig karbohydrat og protein. Om du vil opp i muskelmasse så legger du deg 300-500 kcal over vedlikeholdsinntaket ditt så vil du sakte gå opp i vekt Smiley

Utlogget Hobbs

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

Aha.. Honnør for den linken:)
Men da får jeg bare prøve litt å se det an da..Smiley Vekta var 63,4 nå og så kan vel hende det gjør kroppen godt selv om jeg bommer litt første gang også. Men dropper ting med hvete og vanlig sukker jeg også tror jeg, spiser jo aldri det ellers heller så skal jo ikke være så vanskelig. Så håper jeg på det beste og gleder meg til å bryte fasten om 3,5 timer!

Tusen takk for hjelp!:)

Hvorfor skal du karbe??


2: På en diett, der formålet er å kick-starte forbrenningen igjen.(spise-dag)

Håper det kunne være litt til hjelp :-)

Har vel sett på den siste tiden som en diett uten å kalle det for diett. Men har tatt av det siste og merker at kroppen begynner å bli mer sliten og forbrenninga er gått ned. Så var derfor jeg resonerte meg frem til at oppkarb kanskje var løsningen..  :Smiley Hadde spisedager før, men kutta det helt de siste 4mnd, bortsett fra ett påskeegg..:p

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Nå er det på tide å bygge litt muskler, du er tynn nok nå Smiley

Sleng på 2-300 gram kjøtt eller fisk om dagen så legger du nok på deg mere muskelmasse
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Når det gjelder sixpacken, så er det litt lettere å få den frem når du har fått den til å vokse litt. Synes du har en ypperlig sommerform  Wink

Ville heller satset på å kjøre på 300-500 kcal over vedlikehold og bygge litt, du kan umulig "legge på deg fortere enn du får med deg" da. Du vil rett og slett bare gå sakte, men sikkert oppover. Smiley Var fan av spisedager før, men i det siste har jeg funnet ut at det gjør ting bare vanskeligere. Liker bedre å bare spise mer på treningsdager, da unngår jeg å overspise også =)  Tongue

Utlogget Hobbs

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

Nå er det på tide å bygge litt muskler, du er tynn nok nå Smiley

Word..!

Men ble utrolig mange forskjellige svar og metoder på en gang. Protein får jeg mer enn nok av, så den er grei. Men kan se ut som en kombinasjon, f.eks bare begynne på med spisedag igjen å se an resultatet. Altså ikke en godteri/junk-dag, men slenger på ett par runder havregryn og en litt grove bakevarer den dagen f.eks. (?) Evt. spise mer på treningsdager.. Er jo "dreven" hobbykokk å lager alt fra skratch så vet jo hva jeg får i meg uansett..

Må vel bare prøve:)

Utlogget Hobbs

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

Når det gjelder sixpacken, så er det litt lettere å få den frem når du har fått den til å vokse litt. Synes du har en ypperlig sommerform  Wink

Hehe, takk for det. Og ja du har nok rett i det! Smiley

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Word..!

Men ble utrolig mange forskjellige svar og metoder på en gang. Protein får jeg mer enn nok av, så den er grei. Men kan se ut som en kombinasjon, f.eks bare begynne på med spisedag igjen å se an resultatet. Altså ikke en godteri/junk-dag, men slenger på ett par runder havregryn og en litt grove bakevarer den dagen f.eks. (?) Evt. spise mer på treningsdager.. Er jo "dreven" hobbykokk å lager alt fra skratch så vet jo hva jeg får i meg uansett..

Må vel bare prøve:)
For å være helt ærlig kan jeg egentlig ingenting om kosthold, jeg spiser stort sett bare dårlig mat... Litt sånn som du gjorde før:
"Før dette igjen var den ca: Osteloff, 1x200g fruktnøtt, 1,5liter brus, potetgull, middag hjemme og så en kjapp dessert i form av big tasty meny på mcD.. Wink Så type 45/45 på usunt fett og raske karbs og resterende 10% i form av lavkvalitets protein fra slakteavfall tenker jeg.."

Det viktigste for meg er å få i meg nok kalorier og proteiner. Går treninga litt dårlig så stapper jeg i meg tre bokser tunfisk om dagen, det slår aldri feil. Men skal man holde på som meg og spise dårlig så må man trene veldig hardt, ellers blir man smellfeit på null komma niks Smiley Nå er ikke jeg noen adonis å se til, men målet er å bli sterk, ikke utseende.

Du spiser sunt nok fra før, så det beste rådet jeg som kostholdsidiot kan gi er å øke inntaket av kjøtt eller fisk hvis du ønsker å legge på deg muskelmasse. Jeg har aldri telt kalorier, men ser an hvor mye mat jeg trenger alt ettersom jeg har fremgang eller ikke på trening.
Education is important, but big biceps are importanter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!