Skrevet av Emne: Var døden nær av doping!  (Lest 7366 ganger)

Utlogget small

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 757
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 757

  • Livet er hardt, men jeg er hardere""
SV: Var døden nær av doping!
« #30 : 30. april 2004, 08:39 »
En artikkel til ettertanke for de som tenker på å ta noen snarveier...

http://www.aftenposten.no/forbruker/helse/article731385.ece

 Weightlifter2
Smiley Dette er en veldig god venn av meg, så ja man må vel vite litt mer enn det som står i avisen. Men det er ikke bra det er sikkert og visst. Weightlifter2
chapow.(nobody messes with a strongman) BP
107kg 175cm

Utlogget small

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 757
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 757

  • Livet er hardt, men jeg er hardere""
SV: Var døden nær av doping!
« #31 : 30. april 2004, 08:41 »
Leste artikkelen og der sto det også at han hadde stappet i seg masse andre stoffer. tviler ikke på at det var noen narkotiske stoffer, men hva legger han skylden på? steroidene selvfølgelig. Han fikk nok en saftig sum av aftenposten for den der. Ække første gang dette skjer heller. Mange som blir betalt store summer for å innrømme steroide bruk, men de har i tillegg brukt masse andre stoffer og da går det som regel gærnt.
Lips Sealed bedre å holde kjeft enn å snakke om store summer, dette er faktisk en god venn av meg. Fra skole tider. Her er det ikke noe store summer i bildet nei.  Angry
chapow.(nobody messes with a strongman) BP
107kg 175cm

Utlogget small

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 757
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 757

  • Livet er hardt, men jeg er hardere""
SV: Var døden nær av doping!
« #32 : 30. april 2004, 08:53 »
 furious makan så mye dumt som det står her inne, "burde vært større og bla bla bla" Tror du virkelig at han forblir stor etter ett hjerteinfarkt og ikke har muligheten til å bruke kroppen på normalt vis i en trenings sammenheng.
 For å si det slik denne gutten kjørte hantel press med 50kg hantler når han trente som værst. Han har gjort andre ting og, men han går ut å forteller om dette som er hans erfaringer, han ble spurt om doping og ikke stoff. Han er idag i fin form og nei doping er ikke sunt på noen måte.  Synes noen er litt trang synte her, har skrevet mye om doping på idrettslinja, og man blir ikke frisk i hodet for det første, for det andre har det innvirkninger på mye i kroppen som folk ikke tenker over.
chapow.(nobody messes with a strongman) BP
107kg 175cm

Utlogget L2-CaStLe

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 635
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 635

SV: Var døden nær av doping!
« #33 : 30. april 2004, 09:49 »
Ikke lenge før vi, i denne tråden, snart ser poster som "pappan min er sterkere enn pappan din".

Å kommentere og latterliggjøre størrelsen til han karen og alt slik er bull, saken var den at han tok steroider, og muligens mye annet (ikke vet jeg).

Personllig så mener jeg at bruk av AS ikke direkte er farlig, det er mangel på kunnskap som er farlig. Er selvfølgelig mye AS som er livsfarlig allerede ved små/moderate doser, men her kommer kunnskap inn i bildet igjen.

Blir for dumt å skylde skader etter bruk av AS på selve AS'et. Det er somregel uvettig og ansvarsløs bruk som er årsaken, og da har de bare seg selv å skylde mener nå jeg. Som andre her sier, så er AS bare hormoner du finner igjen i kroppen fra før, men da i konsentrerte mengder.

Men før noen illsinte motstandere av det jeg sier her svarer, så vit det, at jeg støtter IKKE bruk av AS og oppfordrer IKKE til bruk av det.

Men for de som allerede har bestemt seg for å bruke det, evt. allerede bruker det. Så håper jeg for deres skyld at det ligger en GOD del kunnskaper om kropp og AS i grunnen. For ellers går det nok galt!!

Tren rent, spis sunt, få nok hvile. Hvis ikke kan man ikke skylde på andre enn seg selv da det går galt.
Bøy: 130 (uten drakt) - januar'06
Benk: 107,5 (uten skjorte) - juni'05
Mark: 205 (uten drakt) - juni'05

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Var døden nær av doping!
« #34 : 30. april 2004, 10:12 »
Honnør til small, kort og greit.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget small

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 757
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 757

  • Livet er hardt, men jeg er hardere""
SV: Var døden nær av doping!
« #35 : 30. april 2004, 11:00 »
Honnør til small, kort og greit.
takker syns det sklei ut her. honnør back atja..
chapow.(nobody messes with a strongman) BP
107kg 175cm

Utlogget Jake

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 411
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 411

SV: Var døden nær av doping!
« #36 : 30. april 2004, 11:26 »
Det sklir som regel ut i disse diskusjonene.
Super Mosjonisten har veldig bestemte synspunkter, så det gjelder nok å ikke si så alt for mye imot, for da er snøballen igang.....

Til deg Super Mosjonist: Jeg tror de fleste av de som argumenterer imot deg (meg selv inkludert) egentlig har det samme grunnleggende synet som deg selv på doping, steroider osv. Men at de prøver å argumentere imot "enten -eller " holdningene som kommer frem.
Det blir veldig generaliserende, og det finnes grader av bruk / misbruk. Men grunnholdningen din (imot doping), tror jeg heldigvis er gjennomgående hos de fleste.
"Quality, NOT quantity!" - Lee Haney

Utlogget MR Shotgun

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 825
  • Honnør: 121
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 825

SV: Var døden nær av doping!
« #37 : 30. april 2004, 12:17 »
 man velger selv om man vil bruke heller ikke. de som bruker får ta konsekvensene av det. men det er uansett viktig å ha kunnskap om det man driver med. her står det at han brukte masse andre stoffer også. det dreier seg 99% sikkert om kokain og amfetamin. detter stoffer som øker faren for hjerteinnfarkt kombinert med AS som øker hemoglobin nivået i blodet så må dette gå galt til slutt. det media vil er at de som bruker AS er en fare å en trussel for andre. dette blir også vridd på når man hører om folk som har gått rabiate på byen. (han brukte store mengder AS) det folk ikke veit er dette er i kombinasjon med stoff og alkohol. det skriver de ikke noe om. bare at han bruker AS.
Media vil ha folk til å tro at de som er brukere er tikkende bomber hele gjengen. men for all del. bruk av AS er meget farlig og jeg dør nok når som helst. rart da at legen min ikke finner noe som helst galt med meg etter 6 års bruk.

 
Powerlifter...

Utlogget Pitbull1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 680
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 680

SV: Var døden nær av doping!
« #38 : 30. april 2004, 12:32 »
Det ble tidliggere brukt as til behandling av pasienter (med muskel skade) i Norge. Dette har de gått vekk fra.

De fant ut at as i små doser,i kontrollerte former,ga mer skade virkning, en gevinsten.Derfor kuttet de ut.
(sitat idrettsskade spesialist Gaute Bjaanes)

Nå har jeg flere kammerater, som har drevet med bygging.
Det verste er ikke "voksende bryster,avrevne sener,kvisene,hodepine,manglende testo produksjon" Det er  det psykiske trykket de har fått i etterkant.
Flere av dem går til psykolog. Selvmords tanker!

Det ble nevt andre stoffer i denne artikkelen. Det er ikke uvanligt at personer som begynner med as,også begynner med andre stoffer. Dette gjelder i de fleste tilfeller de "u-seriøse" bolerene. De som trener uten mål og mening. Kun for å bli stor for å gå på byen,straen!

I stavanger open for noen år siden. Så jeg noen av deltagere snuse litt cola, før de gikk på scenen. Dette synes jeg er skremmende.
Så det ser ut som Dop og Dop, går hånd i hånd!

Utlogget Jo1

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

SV: Var døden nær av doping!
« #39 : 30. april 2004, 13:29 »
det media vil er at de som bruker AS er en fare å en trussel for andre. dette blir også vridd på når man hører om folk som har gått rabiate på byen. (han brukte store mengder AS) det folk ikke veit er dette er i kombinasjon med stoff og alkohol. det skriver de ikke noe om. bare at han bruker AS.
Media vil ha folk til å tro at de som er brukere er tikkende bomber hele gjengen.
 
Du kjenner altså til alle sakene med folk som tar AS og ikke greier å styre temprementet på byen.

Jeg tror nok du har et poeng når du sier at det er en kombinasjon med stoff og/eller alkohol inne i bildet, det er altså ofte kombinasjonen som gjør folk agressive. Altså hadde disse situasjonene ikke oppstått hadde det ikke vert for AS. Tolker jeg deg rett?

Utlogget MR Shotgun

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 825
  • Honnør: 121
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 825

SV: Var døden nær av doping!
« #40 : 30. april 2004, 14:05 »

Du kjenner altså til alle sakene med folk som tar AS og ikke greier å styre temprementet på byen.

Jeg tror nok du har et poeng når du sier at det er en kombinasjon med stoff og/eller alkohol inne i bildet, det er altså ofte kombinasjonen som gjør folk agressive. Altså hadde disse situasjonene ikke oppstått hadde det ikke vert for AS. Tolker jeg deg rett?


du vrir litt på det da. jeg mener dette ikke hadde oppstått hvis folk ikke hadde drukket alkohol når de var på kur. men de useriøse bolehuene som bruker kun for å se bedre ut på byen ødelegger ryktet til de som bruker det for å satse innen sporten. hvis man bruker varer på grunn av at man ikke trives med seg selv,, da har man et seriøst problem
Powerlifter...

Utlogget Jo1

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

SV: Var døden nær av doping!
« #41 : 30. april 2004, 14:11 »


du vrir litt på det da. jeg mener dette ikke hadde oppstått hvis folk ikke hadde drukket alkohol når de var på kur. men de useriøse bolehuene som bruker kun for å se bedre ut på byen ødelegger ryktet til de som bruker det for å satse innen sporten. hvis man bruker varer på grunn av at man ikke trives med seg selv,, da har man et seriøst problem

Ja, mulig det. Men jeg skal vere enig i det du sier. AS er vanvittig farlig viss du ikke veit hva du driver med.. Kanskje det jeg heller burde få fram isteden for å pirke på deg Wink

Utlogget small

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 757
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 757

  • Livet er hardt, men jeg er hardere""
SV: Var døden nær av doping!
« #42 : 30. april 2004, 14:12 »


du vrir litt på det da. jeg mener dette ikke hadde oppstått hvis folk ikke hadde drukket alkohol når de var på kur. men de useriøse bolehuene som bruker kun for å se bedre ut på byen ødelegger ryktet til de som bruker det for å satse innen sporten. hvis man bruker varer på grunn av at man ikke trives med seg selv,, da har man et seriøst problem
Tongue må faktisk si meg enig i noe av det du sier, når vi skrev om dette på IL, så fant vi ut at det er desverre ett stort blandings misbruk. Blant mange yngre utøvere, og tildels useriøse utøvere. En god del hadde mistet besinnelsen i fylla/rusa. dry
chapow.(nobody messes with a strongman) BP
107kg 175cm

Utlogget MR Shotgun

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 825
  • Honnør: 121
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 825

SV: Var døden nær av doping!
« #43 : 30. april 2004, 14:15 »


Ja, mulig det. Men jeg skal vere enig i det du sier. AS er vanvittig farlig viss du ikke veit hva du driver med.. Kanskje det jeg heller burde få fram isteden for å pirke på deg Wink

det er bra.. Smiley
Powerlifter...

Utlogget small

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 757
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 757

  • Livet er hardt, men jeg er hardere""
SV: Var døden nær av doping!
« #44 : 30. april 2004, 14:25 »
 Weightlifter2 Det er mye av feilen, folk aner ikke hva de putter i seg, og mye av det er hjemmelaget dritt (underground) To av utøverne vi skrev om fikk, alvorlige betennelser o.l.  Weightlifter2
chapow.(nobody messes with a strongman) BP
107kg 175cm

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!