avstemning
Spørsmål: Hva synes du om bruk av Anabole steroider?
Jeg synes det er helt greit.
Jeg synes det er helt forkastelig!

Skrevet av Emne: Anabole steroider  (Lest 116608 ganger)

DuMonde

  • Gjest
SV: Anabole steroider
« #135 : 10. november 2005, 08:11 »
Man må vel bestemme seg for hvilken målsetning man vil ha.. vil man ha "all bruk skal bort, punktum." eller vil man ha "kunnskapen om dette må økes så man får større andel brukere, mindre andel misbrukere"..

godt poeng... men jeg er rett for at det blir det første. og det blir jo såklart ikke reelt i det hele tatt.. da vil propagandaen begynne å florere, vi vil få flere misbrukere, dårlige varer muligens ( i og med at det er større tyngre miljøer som kommer til å importere slikt, i og med at det er blitt mer ulovlig), osv....

jeg står for den andre løsningen! få inn noe info til folk som ikke vet hva dem driver med!

Utlogget Raffen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 261
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 261

SV: Anabole steroider
« #136 : 10. november 2005, 09:29 »
godt poeng... men jeg er rett for at det blir det første. og det blir jo såklart ikke reelt i det hele tatt.. da vil propagandaen begynne å florere, vi vil få flere misbrukere, dårlige varer muligens ( i og med at det er større tyngre miljøer som kommer til å importere slikt, i og med at det er blitt mer ulovlig), osv....

jeg står for den andre løsningen! få inn noe info til folk som ikke vet hva dem driver med!

Og hvordan ønsker du at denne "informasjonen" skal formidles. Skal Antidoping Norge formidle dette? Den Norske Stat? Norges Idrettsforbund? Legemiddelprodusenter eller "importører"?

Snakker vi reklame, hvis ikke hvordan skal denne informasjonen kvalitetssikres og hvordan kan en vite at den er objektiv hvis den kommer fra private aktører?

Og til CoqRouge hvordan skiller du egentlig en aas bruker og en aas misbruker?
Er brukeren han som skinner på Mr Olympia og misbrukeren 16 åringen på gymmet nede i gata?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Anabole steroider
« #137 : 10. november 2005, 09:37 »
Hvordan skiller du på en som bruker smertestillende og en som misbruker de Raffen ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Raffen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 261
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 261

SV: Anabole steroider
« #138 : 10. november 2005, 09:56 »
Hvordan skiller du på en som bruker smertestillende og en som misbruker de Raffen ?

Hvorfor stiller du meg dette spørsmålet? Jeg har jo akkurat stilt et liknende spørsmål til CoqRouge.

Spørsmålet jeg stilte var ikke ment retorisk, jeg er nysgjerrig på hva andre mener om denne saken. Og jeg vil gjerne ha en begrunnelse for hvilke kriterier CoqRouge setter for å skille en bruker og en misbruker.

DuMonde

  • Gjest
SV: Anabole steroider
« #139 : 11. november 2005, 14:10 »
Og hvordan ønsker du at denne "informasjonen" skal formidles. Skal Antidoping Norge formidle dette? Den Norske Stat? Norges Idrettsforbund? Legemiddelprodusenter eller "importører"?

Snakker vi reklame, hvis ikke hvordan skal denne informasjonen kvalitetssikres og hvordan kan en vite at den er objektiv hvis den kommer fra private aktører?

Og til CoqRouge hvordan skiller du egentlig en aas bruker og en aas misbruker?
Er brukeren han som skinner på Mr Olympia og misbrukeren 16 åringen på gymmet nede i gata?


Dette er et veldig vanskelig spørsmål og svare på, og jeg har ikke noe konkret svar på det Smiley
men det optimale hadde vært informasjon til folket, ikke propaganda og feilinfo....

Utlogget Raffen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 261
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 261

SV: Anabole steroider
« #140 : 11. november 2005, 14:52 »

Dette er et veldig vanskelig spørsmål og svare på, og jeg har ikke noe konkret svar på det Smiley
men det optimale hadde vært informasjon til folket, ikke propaganda og feilinfo....

Men hvem skal gi folket denne informasjonen? Hvem er objektiv nok og kunnskapsrik nok til å kunne formidle informasjon på en slik måte at den ikke oppfattes som feil og heller ikke som propaganda.

Jeg tror dette utspillet om at det må gis informasjon til folket ikke er gjenomførbart og heller ikke har rot i virkeligheten.

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
SV: Anabole steroider
« #141 : 11. november 2005, 14:55 »
Eneste riktige bruken av AS er til medisinsk bruk.
Det har ingenting i idrett å gjøre. Uansett hvilken.

enig!
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

DuMonde

  • Gjest
SV: Anabole steroider
« #142 : 11. november 2005, 15:33 »
enig!

hmm... farvell til bodybuilding, og tilbake til bodybuilderene på 30-40 tallet, da steroider ikke ble brukt i idrettsammenheng.
Uten steroider, eksisterer ikke bodybuilding slik det gjør idag.

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
SV: Anabole steroider
« #143 : 11. november 2005, 16:12 »
aas ødelegger jo idretten i mine øyne. det ødelegger jo motivasjonen for de som ikke ønsker og dope seg og eventuelt bare påvirker de til å begynne å bruke det selv. Dobbeltmoralsk eller ikke syntes jeg det er dumt\tåpelig med en sport hvor man kan glemme å hevde seg uten hjelp av doping..
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget CYC

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 540
  • Honnør: 388
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 540

SV: Anabole steroider
« #144 : 11. november 2005, 16:17 »
Bol er jo bare latterlig i sammenheng med idrett. Det er noe alle burde være opplyst om. Selv brukerne.

DuMonde

  • Gjest
SV: Anabole steroider
« #145 : 14. november 2005, 08:18 »
aas ødelegger jo idretten i mine øyne. det ødelegger jo motivasjonen for de som ikke ønsker og dope seg og eventuelt bare påvirker de til å begynne å bruke det selv. Dobbeltmoralsk eller ikke syntes jeg det er dumt\tåpelig med en sport hvor man kan glemme å hevde seg uten hjelp av doping..

Det blir jo igrunn ganske latterlig om du sitter med den følelsen at du tror du kan bli mr. olympia i løpet av noen år... og blir skuffet når du hører at disse bruker DOP!? og fysj og skam...
jeg ser nesten ALLE de som er motstandere av dop her inne har en slags dobbeltmoral....


DOP= Fy Skam!!!!!!!! no dritt! osv...

FORBILDENE MINE: arnold schwarzenegger, lee priest, ronnie coleman, div andre 90+ / 100+ byggere.


Hvor er det dere vil hen? for det lurer jeg på :/



FACE THE FACTS!!!!!!!!!!

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Anabole steroider
« #146 : 14. november 2005, 09:03 »
Det blir jo igrunn ganske latterlig om du sitter med den følelsen at du tror du kan bli mr. olympia i løpet av noen år... og blir skuffet når du hører at disse bruker DOP!? og fysj og skam...
jeg ser nesten ALLE de som er motstandere av dop her inne har en slags dobbeltmoral....


DOP= Fy Skam!!!!!!!! no dritt! osv...

FORBILDENE MINE: arnold schwarzenegger, lee priest, ronnie coleman, div andre 90+ / 100+ byggere.


Hvor er det dere vil hen? for det lurer jeg på :/



FACE THE FACTS!!!!!!!!!!

Hei, det var da VOLDSOMT til generalisering da.

Hvor er dobbeltmoralen i å skulle ønske at doping var mindre utbredt, samtidig som man anerkjenner det utrolige arbeidet dagens proff-byggere legger ned i fysikkene sine utenom det faktum at de stikker seg? For selv om jeg skulle ønske doping ikke fantes, så kan jeg heller ikke annet enn å være imponert av Ronnie Colemans disiplin, motivasjon, tålmodighet, standhaftighet, treningsvilje, forsakinger og resultater - egenskaper man totalt savner hos den typiske late, feite, øldrikkende fotballsupporter, for å nevne det første jeg kom på. Mannen ville vunnet Mr. Olympia uansett om doping ikke fantes, bare på grunn av disse egenskapene + genene.

Men jeg skulle likevel ønske doping ikke fantes. Jeg skulle ønske det fantes en 100% sikker dopingtest som ville bli brukt i alle byggerkonkurranser. Det ville ikke gjort meg noe om Mr. Olympia så ut som Frank Zane (oppnåelig fysikk uten doping forutsatt gode gener) istedenfor Ronnie Coleman (uoppnåelig fysikk uten tilførsel av flere eksogene substanser) heller: Arbeidet og disiplinen bak fysikken ville vært det samme. Jeg kommer til å fortsette å jobbe for at færrest mulig doper seg.

Er jeg en dobbeltmoralist?  Smiley

H
Erfaring er den talentløses trøst

DuMonde

  • Gjest
SV: Anabole steroider
« #147 : 14. november 2005, 13:08 »
Hei, det var da VOLDSOMT til generalisering da.

Hvor er dobbeltmoralen i å skulle ønske at doping var mindre utbredt, samtidig som man anerkjenner det utrolige arbeidet dagens proff-byggere legger ned i fysikkene sine utenom det faktum at de stikker seg? For selv om jeg skulle ønske doping ikke fantes, så kan jeg heller ikke annet enn å være imponert av Ronnie Colemans disiplin, motivasjon, tålmodighet, standhaftighet, treningsvilje, forsakinger og resultater - egenskaper man totalt savner hos den typiske late, feite, øldrikkende fotballsupporter, for å nevne det første jeg kom på. Mannen ville vunnet Mr. Olympia uansett om doping ikke fantes, bare på grunn av disse egenskapene + genene.

Men jeg skulle likevel ønske doping ikke fantes. Jeg skulle ønske det fantes en 100% sikker dopingtest som ville bli brukt i alle byggerkonkurranser. Det ville ikke gjort meg noe om Mr. Olympia så ut som Frank Zane (oppnåelig fysikk uten doping forutsatt gode gener) istedenfor Ronnie Coleman (uoppnåelig fysikk uten tilførsel av flere eksogene substanser) heller: Arbeidet og disiplinen bak fysikken ville vært det samme. Jeg kommer til å fortsette å jobbe for at færrest mulig doper seg.

Er jeg en dobbeltmoralist? Smiley

H


Beklager at jeg kanskje generaliserte litt over streken Smiley
sefølgelig... folk må få lov til å ha sine meninger, slik som deg, som virka ganske fornuftige når du ser på det slik. men har sett mange her inne som er sånn: "doping er for tapere, sinnsykt dumme dem er som gjør slikt, og ikke GIDDER å ha disiplin for å oppnå muskelmasse"
idolet mitt er arnold schwarzenegger.....

BOLER HAN!???!
HÆ!!....
det tror jeg ikke noe på...

JO...
GJØR HAN!?

"åja, så han har bare bolt seg opp til musklene han ja... der forsvant min respekt overfor ham"....




Det er slikt jeg synes blir alt for dumt Smiley
men såklart.. jeg er faktisk også for mindre utbredt bruk, spesielt blandt tenåringer og unge mennesker... men for voksne FRISKE menn, ser jeg ikke no galt i det. og doping har jo vært en del av kroppsbygging helt siden før arnolds tid, og det tror jeg det fortsatt vil komme til å være... men en mer estetisk (litt usikker på stavemåten) fysikk hadde vært topp! synes de største gutta (ronnie coleman, markus ruhl osv) blir litt i overkant av det som virker "naturlig"... selv om for all del, det lyser respekt av det.

men om det hadde gått tilbake til arnold's stortider så hadde det vært litt kulere Smiley
ikke fullt så mye veksthormoner, insulin, igf1 o.l inni bildet der, noe som får dagens byggere til å se litt deformerte ut noen ganger (les: mage, ansiktsform osv.)

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Anabole steroider
« #148 : 14. november 2005, 13:49 »

Beklager at jeg kanskje generaliserte litt over streken Smiley
sefølgelig... folk må få lov til å ha sine meninger, slik som deg, som virka ganske fornuftige når du ser på det slik. men har sett mange her inne som er sånn: "doping er for tapere, sinnsykt dumme dem er som gjør slikt, og ikke GIDDER å ha disiplin for å oppnå muskelmasse"
idolet mitt er arnold schwarzenegger.....

BOLER HAN!???!
HÆ!!....
det tror jeg ikke noe på...

JO...
GJØR HAN!?

"åja, så han har bare bolt seg opp til musklene han ja... der forsvant min respekt overfor ham"....




Det er slikt jeg synes blir alt for dumt Smiley
men såklart.. jeg er faktisk også for mindre utbredt bruk, spesielt blandt tenåringer og unge mennesker... men for voksne FRISKE menn, ser jeg ikke no galt i det. og doping har jo vært en del av kroppsbygging helt siden før arnolds tid, og det tror jeg det fortsatt vil komme til å være... men en mer estetisk (litt usikker på stavemåten) fysikk hadde vært topp! synes de største gutta (ronnie coleman, markus ruhl osv) blir litt i overkant av det som virker "naturlig"... selv om for all del, det lyser respekt av det.

men om det hadde gått tilbake til arnold's stortider så hadde det vært litt kulere Smiley
ikke fullt så mye veksthormoner, insulin, igf1 o.l inni bildet der, noe som får dagens byggere til å se litt deformerte ut noen ganger (les: mage, ansiktsform osv.)


Dette hørtes litt mer nyansert ut.  Smiley

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Hans Høyhet

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 66

SV: Anabole steroider
« #149 : 14. november 2005, 17:11 »
Hei, det var da VOLDSOMT til generalisering da.

Hvor er dobbeltmoralen i å skulle ønske at doping var mindre utbredt, samtidig som man anerkjenner det utrolige arbeidet dagens proff-byggere legger ned i fysikkene sine utenom det faktum at de stikker seg? For selv om jeg skulle ønske doping ikke fantes, så kan jeg heller ikke annet enn å være imponert av Ronnie Colemans disiplin, motivasjon, tålmodighet, standhaftighet, treningsvilje, forsakinger og resultater - egenskaper man totalt savner hos den typiske late, feite, øldrikkende fotballsupporter, for å nevne det første jeg kom på. Mannen ville vunnet Mr. Olympia uansett om doping ikke fantes, bare på grunn av disse egenskapene + genene.

Men jeg skulle likevel ønske doping ikke fantes. Jeg skulle ønske det fantes en 100% sikker dopingtest som ville bli brukt i alle byggerkonkurranser. Det ville ikke gjort meg noe om Mr. Olympia så ut som Frank Zane (oppnåelig fysikk uten doping forutsatt gode gener) istedenfor Ronnie Coleman (uoppnåelig fysikk uten tilførsel av flere eksogene substanser) heller: Arbeidet og disiplinen bak fysikken ville vært det samme. Jeg kommer til å fortsette å jobbe for at færrest mulig doper seg.

Er jeg en dobbeltmoralist? Smiley

H

Aller først vil jeg si at jeg er veldig enig med deg i det du skriver. Men jeg syntes alikevel at du er på litt tynn is, mulig du føler deg litt faglig tvunget her - ikke vet jeg. Uansett, så mener du at idretten skal være så ren den bare kan, og det skjønner jeg jo godt. Men hvor skal egentlig grensene gå ? Er det ille med AAS kun fordi man tukler med kroppens hormoner ? Eller er det juksingen i seg selv som er ille ?

For hvor kommer egentlig høydehus inn i bildet for deg ? Er det juks på samme måte, man "lurer" jo bare kroppen til å produsere noe den ellers ikke hadde gjort i normale tilstander. Nå er det klart at det er en forskjell her riktignok i form av at man ikke kan bygge hus som gjør at testosteronet går rett i taket, men er egentlig prinsippene så forskjellige ?

En annen sammenligning er f.eks. skihopping. De har en rekke hjelpemidler som gjør at de kan hoppe MYE lenger enn noen mann i gata har mulighet til fordi det er noen som gidder å utvikle glatte skidresser med et skritt som minner mest om noen som har lånt buksa til bestefaren sin. Men det er greit nok det, men er det slik idretten var ment å være ?

Bodybuilding er og blir en bakgårdsidrett som alltid vil ha sin tilhengerskare, og alltid skape en form for forakt blant mannen i gata. Akkurat det tror jeg alle kan være enige i. Men at AAS har vært en del av dette her omtrent siden starten er klart, og da må en spørre seg hvorfor ? Min påstand er at mennesket alltid vil søke etter måter å bli bedre på, komme lengst, hoppe høyest osv.; det er det som gjør oss til mennesker og som medfører at vi har den posisjonen i naturen vi har. De egenskapene er gode ! Men når skal vi stoppe vår egen kreativitet for å beholde "klassisismen" er vel mer det som fortoner seg som spørsmålet her tror jeg.

Det artigste jeg ser, dette blir en liten digresjon og er ikke myntet på deg HITman, er når man ser folk som rakker ned på de som måtte finne på å bruke Synthol. "Ekke naturlig det der.....". Greit nok tenker jeg, men er det naturlig å sette ei sprøyte i låret annen hver dag da ? Eller er det greit fordi Arnold gjorde det en gang i tiden ? Prinsippielt ingen forskjell i mine øyne, "juks" er det uansett - og da kan man virkelig si det slik at det er toskete at en bygger i klasse Coleman/Cutler blir dømt ned pga. synthol av dommerene når alle vet hva for noe annet som brukes. Er ikke det i seg selv en forklaring på hva slags fundament denne idretten egentlig har ? Et slags kroppslig motsvar til motorsportens Drag Race Top-Fuel.

Men det er klart, hadde Coleman vært ren hadde Coleman vært størst fremdeles hadde alle andre også vært rene. Men samfunnet må ta sin del av prisen, vi ønsker å se noe som er stort for vi vet det finnes. Jeg skal være villig til å vedde en god slump penger på at bodybuilding blir en mindre idrett enn den er i dag uten AAS og andre "hjelpemidler". Synd og si det, men jeg er redd for at det er det som er realiteten. Vi vet hva som finnes og hva man kan få til, og da blir det like kjedelig å se på ren bodybuilding som det er å vite at man aldri mer vil se noen løpe 100 meter under 10 blank.

Det var en her inne som i går skrev "det skal være vanskelig å bygge en flott kropp". Og akkurat det var utrolig godt sagt. Det skal være, og er vanskelig å bygge en flott kropp. Derfor vil vi aldri se opp til en kropp som er lett å bygge, den er ikke "flott nok". Og akkurat det tror jeg er mye av grunnen til at vi ser at AAS er så utbredt som det er. Man TROR at veien blir mye lettere, men det gjør den jo ikke. Man kommer lenger enn man kunne ha gjort uten, men samtidig vet man hva man har "innabords" og da er ikke det som en gang var flott, flott nok lenger. Men det er slik vi mennesker er skrudd sammen de fleste av oss, uten at jeg skal trekke alle under en kam. Men en idealistisk verden har jeg i grunn sluttet å tro på jeg for min del. Man må gjerne forby AAS, men veien til mindre forbruk går gjennom å forandre tankesett til mennesker, ikke nekte de å gjøre noe de har lyst til. Man må rett og slett få de til å få lyst på noe annet.

Så ja, du har et snev av dobbelmoralisme du også - det er min mening. Men kanskje mindre enn hva samfunnet forøvrig har.
I'm a bodybuilder and I'm OK, I sleep all night and I train all day.... Knebøy




Man vet aldri når en får bruk for et jernrør

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!