avstemning
Spørsmål: Hva synes du om bruk av Anabole steroider?
Jeg synes det er helt greit.
Jeg synes det er helt forkastelig!

Skrevet av Emne: Anabole steroider  (Lest 113099 ganger)

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Anabole steroider
« #150 : 14. november 2005, 18:57 »
Aller først vil jeg si at jeg er veldig enig med deg i det du skriver. Men jeg syntes alikevel at du er på litt tynn is, mulig du føler deg litt faglig tvunget her - ikke vet jeg. Uansett, så mener du at idretten skal være så ren den bare kan, og det skjønner jeg jo godt. Men hvor skal egentlig grensene gå ?

Her som i så mange andre sammenhenger blir det vanskelig å snakke om grenser uten å snakke om gråsoner. Dette må jo være selve utgangspunktet for disuksjonen. Problemet oppstår idet selve gråsonene flyttes.
Jeg må presisere at jeg skiller klart mellom:
*Hva jeg personlig anbefaler andre å gjøre/ikke gjøre. Her går grensen/gråsonen min mellom helse og ikke-helse. Riktig styrketrening og kosthold er i seg selv helsebringende, så det anbefaler jeg folk å drive med. Bruk av AAS er definitivt ikke helsebringende, så det anbefaler jeg ingen å drive med. I gråsonen har jeg her f. eks. enkelte typer kosttilskudd.
*Hva jeg mener bør stå i lovverket. Her mener jeg vi må ha rom for individuell frihet, samtidig som særlig samfunnsmessige/samfunnsøkonomiske konsekvenser må taes hensyn til. Her synes jeg det er vanskeligere å trekke en klar grense hva angår aspekter rundt AAS. Iallfall trengs mer forskning omkring konsekvenser av AAS-bruk.
*Hva som bør omfattes i idrettsreglementet. Her står både helseprinsippet og prinsippet om konkurranse på like vilkår sterkt.

Er det ille med AAS kun fordi man tukler med kroppens hormoner ? Eller er det juksingen i seg selv som er ille ?
Bruk av AAS er ikke "ille fordi man tukler med kroppens hormoner" i seg selv, men fordi det kan være helseskadelig både på kort og særlig på lang sikt. Hadde AAS vært bivirkningsfritt, ville jeg både anbefalt AAS og brukt det selv.
Det er kun i idrettssammenheng jeg vil snakke om at AAS er juks (overtredelse av reglementet på lik linje med å ta snarveier i skiløypa eller å handse ballen i mål).

For hvor kommer egentlig høydehus inn i bildet for deg ? Er det juks på samme måte, man "lurer" jo bare kroppen til å produsere noe den ellers ikke hadde gjort i normale tilstander. Nå er det klart at det er en forskjell her riktignok i form av at man ikke kan bygge hus som gjør at testosteronet går rett i taket, men er egentlig prinsippene så forskjellige ?

Høydehus er typisk gråsone for meg, så her spør du godt.  Smiley

En annen sammenligning er f.eks. skihopping. De har en rekke hjelpemidler som gjør at de kan hoppe MYE lenger enn noen mann i gata har mulighet til fordi det er noen som gidder å utvikle glatte skidresser med et skritt som minner mest om noen som har lånt buksa til bestefaren sin. Men det er greit nok det, men er det slik idretten var ment å være ?

Glatte skidresser er ikke helseskadelig, og så lenge det er tillatt i hoppreglementet må vel dette være greit. Spørsmålet her blir om en utstyrsfokusert idrett fjerner seg for mye fra folk flest - det er vel kanskje ikke slik idretten var ment å være nei.

Bodybuilding er og blir en bakgårdsidrett som alltid vil ha sin tilhengerskare, og alltid skape en form for forakt blant mannen i gata.

Det er kanskje her jeg er mest uenig med deg, men kanskje er jeg også litt naiv. Hvis bruk av AAS og andre eksogene substanser ikke forekom, ville byggerfysikkene vært mye mer "oppnåelige" for folk flest, og kroppsbygging ville dermed fått mer appell blant folk flest også. Forakten blant mannen i gata ligger for en stor del i at mannen i gata tror at "alle" byggere doper seg. Populariteten av styrketrening i seg selv har jo økt veldig i det siste, med en eksplosjonsartet økning i antall treningssentre, så grunnlaget for publikumsinteressen er der jo i høyeste grad.

Men når skal vi stoppe vår egen kreativitet for å beholde "klassisismen" er vel mer det som fortoner seg som spørsmålet her tror jeg.

Eksakt! Men kanskje burde vi stoppet denne kreativiteten for lenge siden. Gråsonene flyttes dessverre stadig.  Undecided

Jeg skal være villig til å vedde en god slump penger på at bodybuilding blir en mindre idrett enn den er i dag uten AAS og andre "hjelpemidler". Synd og si det, men jeg er redd for at det er det som er realiteten. Vi vet hva som finnes og hva man kan få til, og da blir det like kjedelig å se på ren bodybuilding som det er å vite at man aldri mer vil se noen løpe 100 meter under 10 blank.

Jeg ville veddet imot. Dagens tilskuere til kroppsbyggerkonkurranser er en svært selektert rase, og temmelig "sære", slett ikke som mannen i gata. Hva liker mannen/kvinnen i gata å se på? Jo, type:
*Mrs Universe o.l.
*Fotballgutta våre i bar overkropp
*Turnere, sprintere m.m. (men selv dette kan bli litt "ekstremt" for folk flest
(((*Dopingfri herre- og kvinnebygging?)))

Man må gjerne forby AAS, men veien til mindre forbruk går gjennom å forandre tankesett til mennesker, ikke nekte de å gjøre noe de har lyst til. Man må rett og slett få de til å få lyst på noe annet.

Som alltid et godt poeng!

Så ja, du har et snev av dobbelmoralisme du også - det er min mening. Men kanskje mindre enn hva samfunnet forøvrig har.

Godt det bare var et snev da.  Cheesy

Takk for reflekterte kommentarer nok en gang, HH.  Deal

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget J-King

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 723

SV: Anabole steroider
« #151 : 22. november 2005, 23:22 »
Orginalt er vel best hvis du spør meg..Jeg ville helst unngåt dop

Men det får være opp til hver enkelt mann, han får ta valget. Men han bør også være klar for sine egne konsekvenser..

Utlogget xfer

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 94
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 94

SV: Anabole steroider
« #152 : 11. desember 2005, 03:43 »
darn du har reflekterte synspunkt HITman. skulle ønske alle hadde fått huet ut av ræva å innsett det der.
Gadd ikke å quote det perfekte innlegget ditt siden det var milelangt og sikkert ville vært til mer bry for dere enn nytte akkurat som disse to linjene.

BTW, ang. skihopp og aerodynamisk dress mot bestefars bukser.
alle bruker samme utstyr, så det går nok ikke som juks akkurat?

likens som NASCAR der alle har samme motor med like mange hest og moment, form på chassiset.

Men er enig at doping ikke har noe i idrett å gjøre siden det da gir utøveren en sterk fordel som vil gjøre at han mest sannsynlig vinner.

steroider er heller ikke mer juks enn at det gjør at utøveren vinner pga han er forbedret.
Hvis man bygger f.eks og bruker bol så jukser man ikke så lenge det IKKE er i konkuranse sammenheng. Man forbedrer kroppen sin mens man er on cure. proteinsyntesen, immunforsvaret, muskel trykk, sener, ATP-regenerering og alt annet som påvirkes er i toppform og mer effektiv enn noen evighets gang. noe som gjør at utøveren kan trene hardere og lengre enn han kunne uten. musklene repareres lynkjapt og vil ha mer. blod trykket i musklene eller hydraulikken som jeg sier er hardere og man kan trene mye tyngre enn man kunne uten med samme muskelnivå noe som gjør at man vokser mye fortere,/effektiv belastning. (sikkert hørt om seneskader ang. dette at musklene duger til mer enn senene klarer å vokse/holde med.)
Kroppen til en som bruker Anadrol trenger visstnok ikke hvile i det hele tatt. Musklene kan pumpes døgnet rundt og likevel klar og reparert. Leddene er også smertefrie medmindre de har blitt skikkelig skadet. anadrol er dog ikke noe å spøke med.. No no

på en annen måte sånn til dagligdags, steroider er kunstig tilførsel av mannlig kjønnshomon. Vi produserer det til vanlig og men nå får vi bare ganske enkelt mer av det.
ok, foruten evt. uheldige bivirkninger, woots the big deal? Bare en forbedring.

Jeg tror mye av motstand mot steroider og kosttilskudd kommer av at folk flest ikke helt vet nøyaktig hva det er og hva det gjør.
Som rasisme, det skyldes uvitenhet og frykt for motparten sies det.
Folk tror det er et slags "wondermiddel" eller noe fra Gud eller noe brygget i Hitler sine underjordiske top secret beast facility.
Musklene blir ikke fantastiske av steroider heller, genetikken din ligger fremdeles der og bestemmer hvordan du skal se ut, forskjellen er bare at mengden oppnåelig masse økes dramatisk og man blir "shredded" så alt synes helt sykt utrolig ut.
Dessuten ligger det også MASSE arbeid bak, det er ikke bare slik at man setter sprøyter ågså blåser man ut. Men selvfølgelig går det raskere enn uten..

konkludert mener jeg at folk burde ta steroider ned på undersøkelses nivå å innse hva det gjør skritt for skritt istedenfor å bare tro det er noe spesielt Gud har lagd og som antakeligvis er et wondermiddel som bare gjlør at man blir supermann med engang..woaw!!. da mister vi jo respecten med engang. for han der blåste ikke opp den ballongen med lungene, han kjøpte en ferdigoppblåst eller brukte gassflaske.hehehe.

nå kan dere evaluere hvert utsagn fra meg NØYE, FØR dere anti-mot-alle-bolere tar til motmæle. så kanskje innser dere at det ligger mye logikk her.

jeg var interessert i åssn det funket for en stund siden og undersøkte mye om temaet, men kan ikke tenke meg å bruke det selv nå i skrivende stund fordi jeg mener jeg har gode anlegg til å klare meg uten. Personlig synes jeg temaet er meget interessant og skulle gjeren visst mye mer om det.

Utlogget Stølen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 15

SV: Anabole steroider
« #153 : 11. desember 2005, 23:18 »
Sånne diskusjoner er alltid like vanskelige og sklir alltid like mye ut....
Som vanlig er det bodybuilding blir dratt frem. (for de doper ikke i andre idretter?)
Mange her som mener mye uten å egentlig vite, tror jeg. Sier ikke dermed at jeg vet bedre.

Doping (steroider,bloddoping,vekst,narko osv...) er vel forbudt i de fleste organiserte idretter, så å diskutere om det er juks eller ikke er vel bortkastet. Blir som å stille med mc i Tour de France.....

Hvor går så linja mellom missbruk og bruk? Samme gjelder feks for hasj.....hvor går grensa mellom medisinsk og party?
Om du trener for deg selv (ikke alene) men for å ha det bedre selv, er det da juks å bruke noe du synes du har stort utbytte av å bruke?

Bruke fordi det er tøfft og for å henge med i gjengen er tåpelig....Om du skal bruke noe (steroider, narko, sprit) bør det være et valg du tar av personlige grunner og fordi du mener det gir deg noe....

Å hevde at et barn får skader av at far har bolet blir som å si at et barn får skader fordi far har drukket......Fra far kommer en genpakke intet mer. Hva mor driver med har derimot mye større betydning for fosteret.....

De fleste leger, som praktiserer som vanlig lege vet ikke veldig mye om steroider. Dette blir et spesialfelt innen medisinen som noen leger velger å spesialisere seg innen. Men det er jo vanlig praksis på landets legekontor at det vi ikke vet noe om sannsynligvis er farlig og at folk må skremmes bort fra det....
 Det er veldig tynnt med vitenskaplige studier som viser skadevirkning av kort eller lang tids bruk av steroider. Men dette er legemidler som det er gjort studier på at de virker.....Det er feks langt flere studier som viser at røyking er farlig....

Det koker ned til at dette er et personlig valg og at de som tar valgt om å bruke bør sette seg nøye inn i alle aspekter av dette før de setter igang....
Sikker mange synsvinkler og argumenter som hverken jeg eller andre her har kommet borti eller vet om.
Skrev bare litt av det jeg tenkte etter å ha lest gjennom denne tråden....
Er FOR at folk skal få styre sitt eget liv og at informasjonen og forskningen på steroider må bli mye bedre....

Utlogget Nickname

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 511
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 511

  • Relativt anonym
SV: Anabole steroider
« #154 : 04. mai 2006, 19:30 »
Tar opp et gammelt tema jeg Cheesy 

Snakket med 2 personer i går (På msn)
Den ene av de er 18år og det går et rykte om at han går på anabole steroider. Derfor spurte jeg han (På msn, hvor han tidligere har slengt dritt til meg fordi jeg prøver å trene seriøst og holder meg fri fra dop)

Han inviterte en kamerat inn i samtalen og begge to snakket om hvor lite farlig og dumt steroider var. De påstod det var minst like galt som kosttilskudd i form av protein og karbohydrater. Jeg sa det var dop og en av de sa han skulle slå meg i hel (18år, 145kg i benken. Rundt 110kg kroppsvekt? Spurte han om rekorder og trening innenfor knebøy og markløft og han sa: Knebøy og markløft??  Veit du ingen ting om trening du?)

Seriøst, de snakket om det som om det var sunt og bra for dem.   Etterhvert som jeg fortalte om bivirkninger og slikt bare avfeide de alt. "Det er minst like hard trening for å bli sterk med anabole steroider som med kosttilskudd og andre hjelpemiddel" Sa de.

Spørsmålet er: Vet ikke folk som bruker anabole steroider om hva som kan skjer? Er de i benektelse med seg selv?

Fikk nylig vite at 18-åringen skulle i fengsel for et eller annet lovbrudd. Anabole steroider fører ofte til mye aggresjon, så det er fint viss jeg ikke får en sint kriminell på boler etter meg...

Ps: Da jeg drog fram linker fra legesider og slikt på nettet bare avfeide de det og henvendte meg til http://www.xxxxxxxxxx/                                                      Dette er en side som åpenbart er til fordel anabole steroider der de snakker om måter å "styre" unna bivirkninger av steroider.

Denne personen som tidlegere nevnt er riktignok ikke den skarpeste kniven i skuffen.
Han: d fins tabblettar så hemme bivirkningar,men d vett vel du så kan alt
Jeg: Hemme kanskje... Ikkje fjerne
Han: hemme=utelokke di da din sau

   
Back From the Dead...

... or something like that.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Anabole steroider
« #155 : 04. mai 2006, 19:39 »
Dette er komplekse saker... 16 åringer og 18 åringer skal ikke være i stand til å diskutere indremedisin og endokrine funksjoner.
Dette er medisin og delvis gift vi snakker om her... Selv om de sikkert har skjønt noe der de driver og trøkker, kan de ikke ha skjønt halvparten... da hadde de nemlig ikke satt i gang med steroider MIDT i den perfekte alderen for å bygge naturlig...  Deal

Bare gi opp å preke til dem... det går noen år, og så skjønner de... Smiley

Fokus på degselv, egen trening og ren fremgang, så lover jeg deg at du veier mer enn dem om 3 år! ete no Spise

Utlogget Nickname

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 511
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 511

  • Relativt anonym
SV: Anabole steroider
« #156 : 04. mai 2006, 19:57 »
Bare gi opp å preke til dem... det går noen år, og så skjønner de... Smiley

Fokus på degselv, egen trening og ren fremgang, så lover jeg deg at du veier mer enn dem om 3 år! ete no Spise

Satser på det ja...  Smiley     Spiser og Trener   Cheesy
Back From the Dead...

... or something like that.

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
SV: Anabole steroider
« #157 : 18. mai 2006, 16:31 »
bare overse de..
det er deres valg å om de vil fucke opp kroppen sin så la de gjøre det.
De må selv innse at det er tull det de holder på med

spis tren og fokuser på deg selv så skal du se at du både veier mer og løfter mer enn de på sikt..


Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: Anabole steroider
« #158 : 18. mai 2006, 16:35 »
bare overse de..
det er deres valg å om de vil fucke opp kroppen sin så la de gjøre det.
De må selv innse at det er tull det de holder på med

spis tren og fokuser på deg selv så skal du se at du både veier mer og løfter mer enn de på sikt..

Er så enig!
Doping er på langt sikt ingen god løsning, på kortsikt derimot, men så er det lurere å tenke fram i tiden Wink

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Anabole steroider
« #159 : 18. mai 2006, 18:14 »
Er så enig!
Doping er på langt sikt ingen god løsning, på kortsikt derimot, men så er det lurere å tenke fram i tiden Wink
Det er desverre ikke mange som tenker så langt..Det virker som alt skal være så lettvindt i dagens samfunn,resultatene skal oppnås på lettest mulig måte.Det inkluderer også "fusk".
Det virker for meg som fusking er akseptert i dag.
Vi kan se på toppidrett i dag,alle er motstandere av doping.Men å gå på et stevne der f.eks folk løper 100m på 11 sek.er ikke så int.man går ikke på disse stevnene før det er tider på 9,85sek.Jeg synes det er en viss dobbeltmoral her..
Jeg bruker å si,dopingbruk er som å gå over plenen til naboen,vi som går rundt vil etterhvert komme frem vi også selv om det tar lengre tid..

Edit:Min oppfatning er vel bekreftet når man ser på avstemmingen her..
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
SV: Anabole steroider
« #160 : 27. mai 2006, 02:19 »
Forbanna Idioter. Femten  stykker synes det er helt greit med Anabole steroider!   Angry Fin gjeng som er samlet her gitt! Skulle likt å vite hvem som synes det  er greit med AS! Disse kan man jo ikke akkurat ta imot råd og tips i fra. Skummelt det her synes jeg  furious

Vel, verden er litt mer nyansert enn du vil ha det til. Jeg har svart nei på undersøkelsen om jeg bruker anabole steroider. Samtidig har jeg svart at det er helt greit at anabole steroider benyttes. Dermed blir vel jeg en av dem du skulle "likt-å-vite-hvem-er".

Diskusjonen omkring doping er preget av mye myter og forestillinger om både effekt og bivirkninger. Bruk av hormonpreparater bør være opp til hver enkelt å avgjøre (neida, jeg utfordrer ikke forumreglene med å oppfordre til bruk av noe som helst)

Antidoping kampanjer har i alle år vært preget av skremselspropaganda, hvor beskjeden er at du blir skallet, impotent og dør av hjerteinfarkt før du er 30. Dette kjøper ikke ungdommen. Realiteten er at effekt (den prestasjonsfremmende positive siden) og bivirkninger (den negative siden) avgjøres av genetikk og kombinasjon av preparater som inntaes. Det er helt umulig å generalisere all bruk av AAS som det ene eller det andre.

Et annet minus med hele antidoping kampanjen er at fokus ofte har vært å forby såkallte "prestasjonsfremmende" midler. Hva med å ha et fokus på helse fra A til Å? Som et eksempel på overnevnte kan det nevnes diskusjonen som gikk rundt bruk av kreatin for noen år tilbake og hvorvidt det burde klassifiseres som doping. Hvis utgangspunktet er å forby f.eks kreatin, så er ikke fokuset plassert på helse, men på manglende kunnskap.

Antidoping spørsmålet er også interessant sett fra et filosofisk ståsted. Er det ikke hyklerisk å kritisere mennesker for å bryte ned kroppen sin på en bestemt måte, mens en selv bryter ned kroppen sin med f.eks tobakk/alkohol i hverdagen? Er det ene verre enn det andre? For å sitere en kjent kroppsbygger. Anabole steroider har aldri tatt livet av noen over natten. Vanndrivende midler derimot ...

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Anabole steroider
« #161 : 27. mai 2006, 13:30 »
... april 2004... Wink

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
SV: Anabole steroider
« #162 : 27. mai 2006, 13:42 »
... april 2004... Wink

Vet :-)

Jeg frekventerer bare forumet her sporadisk. I allefall har jeg gjort det til nå. Innlegget og dets poeng er dog like relevant nå som i april. Det finnes knapt nok noe tema som er preget av så mange fordommer og så mye uvitenhet som det som er relatert til doping.

Jeg har oppnådd mine resultater uten inntak av hormonelle preparater. Samtidig synes jeg det er helt kurrant at andre i noen sammenhenger måtte finne på å bruke de samme preparatene. Det er ikke dermed sagt at jeg med dette utgangspunktet oppfordrer noen til å benytte AAS. Det jeg mener er at det ikke nødvendigvis (fra et filosofisk ståsted) er noe verre å utsette indre organer for unødig belastning vha av AAS, enn å bryte ned lever og lunger med alkohol og tobakk i hverdagen.

Slik sett er det mange hyklere i denne diskusjonen. De som er fanatiske antidoping tilhengere, som til tider baserer argument-rekken sin på direkte misvisende fakta, samtidig som de ikke tar med i betraktningen sine egne fysisk ødeleggende aktiviteter. På den andre siden har du "doperene" som ikke evner å innrømme at de simpelthen bruker disse preparatene. Jeg er for ærlighet og åpenhet, fra begge sider. Verden er bedre tjent med dette.

Knebøy

Utlogget J-King

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 723

SV: Anabole steroider
« #163 : 29. mai 2006, 00:35 »
fuck det anabole, det er folk som har kunnskap som en drittunge fra en barneskole

mitt slagord Cheesy

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Anabole steroider
« #164 : 29. mai 2006, 00:39 »
fuck det anabole, det er folk som har kunnskap som en drittunge fra en barneskole

mitt slagord Cheesy

1. Ikke sats på poetkarrieren helt ennå.

2. "Fuck det anabole" - du vil altså ikke bygge muskler?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!