avstemning
Spørsmål: Hva synes du om bruk av Anabole steroider?
Jeg synes det er helt greit.
Jeg synes det er helt forkastelig!

Skrevet av Emne: Anabole steroider  (Lest 113097 ganger)

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

Sv: Anabole steroider
« #315 : 15. februar 2007, 11:41 »
Dere kan ta en titt på denne artikkelen her om hva som trolig kunne ha skjedd hvis steroider hadde blitt bannet i USA.

http://www.bodybuilding.com/fun/topicoftheweek18.htm


Dere vil kanskje finne det inntresant, det gjorde i allefall jeg. Smiley
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget Deff

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 000
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 000

  • Natural fitness
Sv: Anabole steroider
« #316 : 15. februar 2007, 12:32 »
Ja den var interessant. Det var jo to mulige løsninger her da. Arnold er for ban ser jeg. Jeg stemmer også for testing. Tror fremdeles vi får se freaks, men litt mer aestetiske kanskje. I USA kommer man faktisk i fengsel for steroid bruk.(hvis man blir tatt) Det kan bli et problem med mange byggere i jailen..

Utøver i kroppsbygging og sprint triathlon
_________________________________________________
  http://www.HenningMikal.com

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Anabole steroider
« #317 : 15. februar 2007, 15:24 »
Klart at steroidebruk er dumt. Det er da ingen som betviler det?

Det er likevel enda dummere med folk som ser på steroider som det verste man vet. Bolere har jo dårligere rykte på seg enn narkomane. Det er sykt, det.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Anabole steroider
« #318 : 15. februar 2007, 18:55 »
Estetisk.

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
Sv: Anabole steroider
« #319 : 15. februar 2007, 19:05 »
Jeg har ofte lurt på det der med senvirkninger, ikke angående steroider, men egentlig hva det betyr i det hele tatt?

Om en røyker i ungdommen, slutter å røyke, så får man vel ikke senvirkninger 10-15 år etterpå? Kroppen blir frisk igjen.

Samme med medisiner, senvirkninger som kommer kanskje 30 år etter bruk av medisinering.
Doping, hvor brukere får tilbakeslag eller kan risikere å oppleve rus 30 år etter avsluttet medikament?

Jeg trodde det var slik at dersom man sluttet med en ting før man ble ødelagt for livet, så ble man frisk igjen? er jo litt skummelt om man finner ut at hodetabelettene man spise som guttunge plutselig kan slå tilbake når jeg er 60 og gi meg hodeverk.

Hvorfor jeg tar dette i doping debatten, folk dør av steroider, men er det senvirkninger? eller er det faktumet at de ennå forsatt er på steroider i en alder av 50 år? Og de som bare skulle ta en kur for å bli litt større liksom?

Har egentlig liten tro på hele sen-virkning greia, tror faktisk at dersom man begynner på steroider så er sjansen stor på at man aldri slutter.

Noen som har noe lesestoff som kan lære meg litt om dette med senvirkning? hadde vært gøy å lese hvordan det der fungerer.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Anabole steroider
« #320 : 15. februar 2007, 19:12 »
Har egentlig liten tro på hele sen-virkning greia, tror faktisk at dersom man begynner på steroider så er sjansen stor på at man aldri slutter.

Veldig bra sagt - det er nok sant i mange tilfeller.

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Anabole steroider
« #321 : 15. februar 2007, 19:14 »
Noe av poenget her at du kjører f.eks. hjertet og levra ganske hardt under kur. En stor belastning for indre organer - gjerne over en lengre periode (les: benytter seg av anabole steroider i mange) resulterer for mange at en eller flere av de indre organene svikter i ung alder. Men dette har igjen mye med mengde å gjøre.

Og ikke minst kunnskap og vett. Det er kanskje det aller viktigste. Se på Ronnie Coleman. Han nærmer seg 45 år - har brukt mengder med AS som er helt vanvittige, men at han tar og har mulighet til å ha folk rundt seg konstant, som sitter på alt av informasjon og hvordan man fronte og unngå problemer. Hadde du - eller for den saks skyld -jeg- brukt AS i de mengder som Coleman (være på hele året), så hadde vi helt sikkert vært history. Det kan jeg nesten garantere.

Det er bare å se på magen til Ronnie. Hjertet, lever, nyrer og den slags har vokst så betraktelig at magen ser ut som en oppblåst ballong...





Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Anabole steroider
« #322 : 15. februar 2007, 19:15 »
Veldig bra sagt - det er nok sant i mange tilfeller.

Dette blir jo igjen helt individuelt. Tror de fleste klarer å komme seg vekk fra steroider om man ønsker det.

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
Sv: Anabole steroider
« #323 : 15. februar 2007, 19:24 »
Det er sant at steroider skader lever, nyrer, og alt det der andre.
Men jeg tviler på at en gutt som har tatt noen tabeletter i en alder av 18-25 år kommer til å havne på sykehus i 50 år alderen med nyre,lever og prostata-nedbrudd.

Jeg tror at steroider er som røyk, alkohol, medisiner og alt annet; avhengigskapende.
Selvfølgelig kan man slutte, bare en røyk til liksom.

Og noen slutter på dagen, ferdig med den saken.

Det er som med alkoholikere, drikker de heftig i mange uker i strekk, så sier det stopp for dem også.

Men drikker de "moderat" så lever de til de er 50-60 de også, og slutter de, så kan det faktisk hende de får seg en jobb og klipper håret, og får mulighet til å gjøre bot for alle de idiotiske tingene de har gjort, eksempelvis lurt en 10 år gammel gutt med navn Loyd til å stjele den danske ølen til mor og far, slik at han fikk husarrest i en uke.

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Anabole steroider
« #324 : 15. februar 2007, 19:29 »
Tror nok ikke det er indre organene sin skyld at magen er stor.
Tror nok det er mer all maten har få i seg, som utvider magesekken.

Verste jeg har hørt at organene innvendig har blitt så store, at magen blir større, c`mon.

For meg kan du tro hva du vil. Coleman er konstant "på" og det er naturlig at hans indre organer blir større.


Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Anabole steroider
« #325 : 15. februar 2007, 19:34 »
Det er sant at steroider skader lever, nyrer, og alt det der andre.
Men jeg tviler på at en gutt som har tatt noen tabeletter i en alder av 18-25 år kommer til å havne på sykehus i 50 år alderen med nyre,lever og prostata-nedbrudd.

Jeg tror at steroider er som røyk, alkohol, medisiner og alt annet; avhengigskapende.
Selvfølgelig kan man slutte, bare en røyk til liksom.

Og noen slutter på dagen, ferdig med den saken.

Det er som med alkoholikere, drikker de heftig i mange uker i strekk, så sier det stopp for dem også.

Men drikker de "moderat" så lever de til de er 50-60 de også, og slutter de, så kan det faktisk hende de får seg en jobb og klipper håret, og får mulighet til å gjøre bot for alle de idiotiske tingene de har gjort, eksempelvis lurt en 10 år gammel gutt med navn Loyd til å stjele den danske ølen til mor og far, slik at han fikk husarrest i en uke.

Ikke for å virke frekk her, men du svarer faktisk på spørsmålene dine selv.

Du skriver: "Ja, jeg er klar over at steroidebruk er en stor belastning for hjerte, lever og nyrer". Men hvis vi begge er enige om at dette er et faktum, hvorfor mener da at jeg skriver feil? Det er tross alt bare naturlig at en person som bruker anabole steroider - og som svekker de indre organene, også får sviktende organer tidligere enn det gjennomsnittlige menneske? Det er vel egentlig ganske naturlig - er du ikke enig?

Jeg er forresten tildels helt enig med deg. For mange er nok AS avhengighetsskapende.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Anabole steroider
« #326 : 15. februar 2007, 19:37 »
så fenomenet "growth-hormone-gut" er bare en myte?

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Anabole steroider
« #327 : 15. februar 2007, 19:39 »
Det kan godt være at diverse organer blir større ja.
Å nei indre organene blir ikke så store at magen blir oppblåst, man ville dødd lenge før det kom så langt, at organene vokste så mye at magen blåste seg utover.

Dette kan du spare meg for, går helsefag og vet litt om dette.

Det kan godt være at diverse organer blir større ja.
Å nei indre organene blir ikke så store at magen blir oppblåst, man ville dødd lenge før det kom så langt, at organene vokste så mye at magen blåste seg utover.

Dette kan du spare meg for, går helsefag og vet litt om dette.

Ja, du vet sikkert mye om dette.

Jeg tror deg. Men du tar feil her.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Anabole steroider
« #328 : 15. februar 2007, 19:39 »
om du skal dra en analogi til senvirkninger.

en bil kan kjøres kjempehardt en god stund, og så finner man ut at man ikke vil kjøre den hardt lengre, men kjøre som prest. etter å ha kjørt som prest en stund, så stopper bilen.

grunnen til at bilen stoppet er at slitasjen som ble påført under den harde kjøringen først nå førte til at bilen stoppet.

bilen ville uansett stoppet før eller siden, hadde man kjørt som en prest hele tiden hadde den selvsagt vart lengre.


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Anabole steroider
« #329 : 15. februar 2007, 19:41 »
Det kan godt være at diverse organer blir større ja.
Å nei indre organene blir ikke så store at magen blir oppblåst, man ville dødd lenge før det kom så langt, at organene vokste så mye at magen blåste seg utover.

Dette kan du spare meg for, går helsefag og vet litt om dette.


hvorfor har så mange byggere i dag store mager, selv når de er rådeffet?

på arnold sin tid hadde ingen byggere slike store mager.

vil du påstå at byggerene i dag spiser så sykt mye mer enn gutta gjorde den gangen ??

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!