avstemning
Spørsmål: Hva synes du om bruk av Anabole steroider?
Jeg synes det er helt greit.
Jeg synes det er helt forkastelig!

Skrevet av Emne: Anabole steroider  (Lest 113103 ganger)

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Anabole steroider
« #330 : 15. februar 2007, 19:43 »
Er mange som tror at du får mindre penis av steroider og Wink
Får egentlig tro hva du vil om dette da Smiley

Men grunnen til at man får oppblåst mage (etter min mening).
Er neppe oppblåste organer.
Organene ligger langt under overflaten, og tenk om dem skulle bli så store at hele sekken ble blåst ut over? Da hadde man nok dødd lenge før.

Grunnen til at sekken blir blåst opp, er jo logisk, at dem inntar enorme mengder veske og mat.

Jeg og får større mage når jeg spiser mye en dag.
Det vil si: Jeg får ikke mer fettprosent på dagen, men magesekken eser alikevel ganske godt ut.



i det siste døgnet før konkurranse spiser byggere knapt ingenting. merkelig at magen skal stå ut da.


Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Anabole steroider
« #331 : 15. februar 2007, 19:45 »
Er mange som tror at du får mindre penis av steroider og Wink
Får egentlig tro hva du vil om dette da Smiley

Men grunnen til at man får oppblåst mage (etter min mening).
Er neppe oppblåste organer.
Organene ligger langt under overflaten, og tenk om dem skulle bli så store at hele sekken ble blåst ut over? Da hadde man nok dødd lenge før.

Grunnen til at sekken blir blåst opp, er jo logisk, at dem inntar enorme mengder veske og mat.

Jeg og får større mage når jeg spiser mye en dag.
Det vil si: Jeg får ikke mer fettprosent på dagen, men magesekken eser alikevel ganske godt ut.



Ok. La oss ta dette helt fra begynnelsen. Ronnie Coleman begynner å bli en gammel mann, og han har naturligvis en lavere testosteron-produksjon enn f.eks. meg. Konsekvensen av dette skulle igjen vært at Ronnie raste ned i styrke og muskelvekst. Det gjør han ikke. Grunnen til dette er selvfølgelig at han benytter seg av anabole steroider og ikke minst veksthormoner - året rundt.

Konsekvensen av dette er igjen at organene hans vokser betraktelig, og nå har de vokst såpass mye at det blir synlig. Dette har jeg hørt fra flere; deriblant en av de beste bodybuilderne i Norge. Du har helt rett; et normalt menneske vil mest sannsynlig ikke ha overlevd noe av det samme, men Coleman er et fantastisk medisinsk apparat som følger han konstant, og som forteller og gir han hva han trenger for å komme igjennom de vanvittige fysiske prøvelsene.

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Anabole steroider
« #332 : 15. februar 2007, 19:47 »
Magesekken går jo ikke tilbake i størrelse på 1 dag.
Når du har inntatt enorme mengder mat igjennom lengre tid.

Ruggiero.

Forklar meg dette:

Hvorfor har ikke Coleman en oppblåst magesekk i 1995, men han har det nå; ti år senere?

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
Sv: Anabole steroider
« #333 : 15. februar 2007, 20:13 »
om du skal dra en analogi til senvirkninger.

en bil kan kjøres kjempehardt en god stund, og så finner man ut at man ikke vil kjøre den hardt lengre, men kjøre som prest. etter å ha kjørt som prest en stund, så stopper bilen.

grunnen til at bilen stoppet er at slitasjen som ble påført under den harde kjøringen først nå førte til at bilen stoppet.

bilen ville uansett stoppet før eller siden, hadde man kjørt som en prest hele tiden hadde den selvsagt vart lengre.



er med på tanken, men mennesker har jo innebygget verksted, og om bilen hadde vært til verksted og fått totalrenovasjon etter at den ble kjørt hardt, så hadde den nok vart like lenge som om den aldri hadde blitt kjørt hardt til å begynne med.

Eneste problemet er vel at det er litt vanskelig å bytte deler på ett menneske, hehe.

ville heller brukt en levende organisme i forklaringen din, en plante vil effeks begynne å dø om du gir den for mye vann, slutter du å gi den for mye vann før det er for sent vil den til slutt bli frisk igjen.

edit: må tilføre at jeg forsatt mener steroider er nye fyskap, selv om det ikke kommer så godt frem i denne posten, jeg lurer bare på om senvirkninger egentlig er en unnskyldning for at man aldri ga seg.
Eller om man kan risikere skader i alderdommen for ting man gjorde når man var unge, for min del dreier vel dette mer om røyking en om steroider, men er noelunde det samme.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Anabole steroider
« #334 : 15. februar 2007, 20:31 »
Ruggiero din kunnskapsløshet om dette emnet er skrikende. Det er på tide å forklare deg hva dette handler om:

HGH, eller Human Growth Hormone, veksthormon på norsk

Ok, så hva tror du HGH gjør med kroppen din ?? Hos en normal person produseres HGH av kroppen og forårsaker den naturlige vekstprosessen i kroppen. HGH som medisin ble orginalt utviklet for barn som ikke viste naturlig vekst, og som hadde lav egenproduksjon av dette hormonet. Derfor ble de medisinert med HGH i små doser for å stimulere til normal vekst. Dette ble selvsagt gjort under oppsyn av medisnsk kyndig personell.

Hos noen få mennesker er HGH produksjonen overaktiv (fra fødselen av) og det kan skape personer med gigantiske porposjoner.  Robert Wadlow f.eks. vokste til han ble 2.72m høg, han hadde mye helseproblemer og døde tidlig. Sjekk selv!

Bilde av Robert Wadlow:



En annen mann dette gjaldt besøkte faktisk norge for ikke så lenge siden!

(VG Nett) Det var ikke fritt for at femteklassingene fra Oslo ble litt skremt da de i dag sto ansikt til ansikt med verdens høyeste mann.


Bilde av Xi Shun:



Det er også et vg-tv innslag på tv-linken.

Men over til HGH igjen:

Dersom HGH tas av en voksen starter musklene å vokse, men HGH er veldig ulikt steroider, HGH forårsaker produksjon av nye celler. Steroider forårsaker kun økt størrelse av eksisterende celler. Den nye celleveksten forårsaket av HGH påvirker indre organer (bløtdeler) og i noen tilfeller selve skjelettet. Dessverre er det ikke bare muskelcellene som øker i antall, men også indre muskler som hjertet og involler.

Om ikke det er skummelt nok, og burde være grunn nok i seg selv til å unngå HGH, så vokser også organer som lever, nyrer og bukspyttkjertel også!! Når veksten til disse indre musklene og organene skjer i et hulrom som brystkassa som bare har en viss størrelse, er det bare en mulighet for denne massen å utvide seg; og det er ut i magen! Begynner du å skjønne???

Om ikke dette var SKUMMELT nok, så er det mer!

Effekten av insulin i tillegg til HGH

Hvilken effekt har insulin på kroppen ? Insulin er et hormon som fører næringsstoffer og sukker inn i en muskel. Når du kombinerer det med hard trening, får du en utrolig restitusjon. Tar du det på riktig måte, forårsaker det cellevekst bedre enn noe annet steroid. Men om du fucker det til når du tar insulin, enten ved å ta det på feil tidspunkt eller feil dosering, så kan du komme i insulinsjokk og dø. Er det verdt det?

Bruk over lengre til kan også forårsake diabetes, en sykdom som forkorter livet ditt. Når du kombinerer insulin med HGH har du en slagkraftig kombinasjon, som vil gi deg SIGNIFIKANTE økninger i muskelstørrelse og styrke.

Ulempen med insulin er at hormonet også aktivt hjelper til med å lagre fett i kroppen i påvente av en sultetid (dette er noe evolusjonen har sørget for). Disse fettlagrene er lagret internt i kroppen, og ikke utenpå skjelettmusklene. Dette er fantastisk for fysikken til en kroppsbygger, men ikke for helsen hans! Disse fettlagrene som man kan kalle invollsfett, finnes rundt indre organer som lever, bukspyttkjertelen, hjertet og nyrene.

Legg denne ekstra vekten sammen med veksten av de indre musklene og organene, og du har ekstra masse til å lage en utmerket Roid Gut aka Growth Hormone Gut aka veksthormonmage.

Veksthormoner og insulin kom først på midten av 1980 tallet... Og fra denne tiden ble proffe byggere sett på scenen med store mager. No wonder!

Om du gjør litt research f.eks. så kan du se på tidlige bilder av Jay Cutler at han har en smal midje, det var når han fikk annerkjennelse nasjonalt i amerika. Så kan du sammenligne med bilder fra de siste konkurransene hans, hvor han har en stor grotesk mage. Han er stor og sterk, men har midje som en sumobryter.

Håper dette kan avskrekke noen fra å stå unna slike ting, for de suger meningen ut av kroppsbygging, ødelegger det estetiske potensialet, og gjør kroppsbygging til et frikshow.

Se heller på Arnold, Franco og gutta i Pumping Iron, de hadde en mye bedre fysikk en hva man ser av topp byggere i dag.

Til slutt, Ruggiero, å bruke argumentet om at du studerer ditt eller datt som et argument om at det du sier er en sannhet, er bare noe forbasket tull. Du må vite sikkert at det du sier er tilfelle, ellers så blir det bare tull.

Jeg hadde en gang en sjef på et gym som påstod at nedtrekk bak nakken var bra. Han viste dette til alle nye kunder. Da min kollega ymtet frempå om at dette ikke var en hensiktsmessig øvelse, så brukte han argumentet: "jeg har jobbet i gymbransjen i tretti år. dette kan jeg!"

Latterlige argumenter.

Til og med professorer kan ta feil. Det har jeg også eksempler på, men nå orker jeg ikke å skrive mer!

-- stallion

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Anabole steroider
« #335 : 15. februar 2007, 20:41 »
http://www.dagbladet.no/sport/1998/09/23/131987.html

Ingress:

Avdøde Florence Griffith-Joyner fikk regelmessig en doping-cocktail med fem dopingmidler i 1987-88, opplyser en tidligere treningsvenninne. Dopingeksperter verden over tviler ikke på at senvirkninger etter dopingmisbruk drepte sprintdivaen.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Anabole steroider
« #336 : 15. februar 2007, 20:52 »
Takk for irettesettelser.

Man lærer så lenge man lever. Men husk at det er viktig å vite, å ikke å tro. Så om du ikke er sikker på noe, er det bedre å ta forbehold. På et forum får det ingen konsekvenser, men som utdannet fagpersonell kan man ikke ta beslutninger basert på noe man tror. Wink

Du viser en ydmyk innstilling. Honnør!

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
Sv: Anabole steroider
« #337 : 15. februar 2007, 20:57 »
http://www.dagbladet.no/sport/1998/09/23/131987.html

Ingress:

Avdøde Florence Griffith-Joyner fikk regelmessig en doping-cocktail med fem dopingmidler i 1987-88, opplyser en tidligere treningsvenninne. Dopingeksperter verden over tviler ikke på at senvirkninger etter dopingmisbruk drepte sprintdivaen.

Det der var skummel lesning!

Men "Lorna Boothe, tidligere hekkeløper fra Storbritannia, trente sammen med Flo-Jo før OL i Seoul i 1988. Etter gårsdagens dødsbudskap avslørte Boothe hemmeligheten hun har holdt på i ti år.
- I 1987-88 traff jeg en sykesøster som sa hun jobbet på et sykehus i San Fernando Valley. Dit kom Flo-Jo regelmessig og fikk en cocktail bestående av fem middel, blant annet anabole steroider og testosteron. "

Her står det altså at en treningspartneren hadde hørt rykter fra en sykesøster om at den avdøde kom innom for å få steroider og testosteron.

Dette vil jeg ikke si er knusende bevis.

"- Griffith-Joyners død er uten tvil et resultat av dopingmisbruk, sier den tyske dopingeksperten Werner Franke til tv-kanalen ZDF.
Den svenske dopingeksperten Mats Garle, som arbeider ved dopinglaboratoriet i Huddinge, har registrert at stadig flere idrettsfolk dør i ung alder, særlig i kraftidretter. "
- Felles for ofrene er at de dør av plutselig hjerteattakk og at de er 35 til 40 år gamle. Jeg tror at vi nå begynner å se virkningene av steroidmisbruket på 1970- og 1980-tallet, sier han til Aftonbladet.
I Sverige trekkes diskoskasterne Göran Svensson og Stefan Fernholm fram. De døde da de var henholdsvis 36 og 37 år gamle.

Dette er derimot skumle saker! Tenk hva som skjer med de hobby-bolerene om dette er sant, denne artikkelen dreier jo seg om folk som faktisk hadde legehjelp.

"Kanerva vil ikke uttale seg om hvorvidt Griffith-Joyner var dopet.
Obduksjonen av Flo-Jo er foreløpig resultatløs. Undersøkelsene fortsetter i dag.
 Dopingtatte Katrin Krabbe og øst-tyske Marita Koch benektet i går kategorisk at Flo-Jo døde av doping.
Frykter de sannheten? "

Det der var unødvendig, ingenting en sier er sant lenger, så lenge en har jukset selv? En kan da være oppriktig selv om man har svin på skogen.




Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Anabole steroider
« #338 : 15. februar 2007, 21:00 »
Fra noen mennesker vil du aldri få sannheten. At dopingeksperten hos søta Bror, Mats Garle sier at han ser stadig flere unge idrettsfolk dø i ung alder, spesielt i kraftidretter burde være et kraftig varsko til alle som driver med idrett og som bruker steroider, eller som har tenkt til det.

Han har nok greie på hva han snakker om. Selv har jeg sett, hørt og lest så mye at jeg holder meg langt unna. Da bruker jeg heller 20 år på å nå 200 i benk! Smiley

edit: Garasjebolerene hører du ikke så mye om. De dør i stillhet.

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
Sv: Anabole steroider
« #339 : 15. februar 2007, 21:06 »
Fra noen mennesker vil du aldri få sannheten. At dopingeksperten hos søta Bror, Mats Garle sier at han ser stadig flere unge idrettsfolk dø i ung alder, spesielt i kraftidretter burde være et kraftig varsko til alle som driver med idrett og som bruker steroider, eller som har tenkt til det.

Han har nok greie på hva han snakker om. Selv har jeg sett, hørt og lest så mye at jeg holder meg langt unna. Da bruker jeg heller 20 år på å nå 200 i benk! Smiley

edit: Garasjebolerene hører du ikke så mye om. De dør i stillhet.

Enig der, det er skremmende, jeg tenker egentlig på bekjente og lignende, alle har jo noen venner som er litt på skråsiden.
Om dette er tilfelle for vanlige "bolere" så er det jo ikke snakk om småproblemer, men noe som i fremtiden kan koste dyrt, både for stat og menneske.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Anabole steroider
« #340 : 15. februar 2007, 21:09 »
det er mange skjebner allerede min venn!

når de et på og store og tøffe ser du de gjerne. men når de går av og får helseproblemer og ikke trener ser du de ikke, de gjør ikke mye av seg da. hadde du spurt leger på de store sykehusene rundt omkring, så hadde du nok fått høre noen historier!

best å holde seg unna!

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
Sv: Anabole steroider
« #341 : 15. februar 2007, 21:11 »
det er mange skjebner allerede min venn!

når de et på og store og tøffe ser du de gjerne. men når de går av og får helseproblemer og ikke trener ser du de ikke, de gjør ikke mye av seg da. hadde du spurt leger på de store sykehusene rundt omkring, så hadde du nok fått høre noen historier!

best å holde seg unna!

Tror egentlig ikke jeg gidder å stikke innom sykehus og spørre, jeg er ikke så vanskelig å overbevise Smiley

Kanskje det var psykolog man skulle bli, ser ut som det blir en del å gjøre fremover for dem iallefall, psykisk nedknekk osv, hehe Smiley

edit : egentlig ikke noe å le av.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Anabole steroider
« #342 : 15. februar 2007, 21:18 »
"psykisk nedknekk" var et fint ord. hehe. man kan vel spøke med det meste ? bare man vet å være voksen når situasjonen krever det.

psykologer blir nok ikke arbeidsledige med det første!

"først triller man piller og tar nedtrekk
etterpå tårer triller og man får nedknekk!"

hehe

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
Sv: Anabole steroider
« #343 : 15. februar 2007, 21:39 »
Stallion is a poet, and doesnt know it!

i mangel på bedre ord så er det like så greit å finne på nye Smiley

Utlogget kjomork

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 186

Sv: Anabole steroider
« #344 : 16. februar 2007, 00:22 »
Først av alt: Honnør til Stallion for en bra og informativ post om HGH. Virkelig gledelig at noen gidder å sette seg inn i noe om AS og ikke bare fyre løs uten å vite hva de snakker om.

Vil bare tilføye noen artige fakta på posten din Stallion;)
HGH er et polypeptid, eller et peptid som består av mange aminosyrer. Nå husker jeg ikke helt men tror grensen mellom peptid og polypeptid går ved ca 50 aminosyrer. Så HGH som består av 193 er et polypeptid. HGH produseres i Hypofysen, eller nærmere hypofysekjertelen, av ribosomer som dekoder DNA til RNA og lager hva enn de vil av aminosyrer basert på kodene i RNA. Hypofysen kontrollerer ikke bare den direkte veksten til kroppen, men er også indirekte inne i kjertlene som produserer Testosteron og Østrogen.

Så hva får vi ut av dette? Jo, HGH produseres i hjernen av hypofysens ribosomer. Og skader i hypofysen er årsak til dvergvekst eller gigantvekst. Så med andre ord kan man si ekstremt høye personer er hjerneskadet;)

Nå kommer det virkelig ekle jeg skal tilføye. Før 1985 hadde man ingen mulighet til å kunstig fremstille HGH, og behandling med HGH var for det første ufattelig dyrt og for det andre veldig vanskelig og førte til veldig mange komplikasjoner. Måten man fikk tak i HGH var ved å tappe det rett ut fra hypofysen på lik. I medisinsk sammenheng resulterte dette ikke i annet enn fare for div immunologiske sykdommer, som for eksempel kugalskap. Men i BB miljøer resulterte dette i mildt sagt alvorlige kriminelle handlinger og bisarre komplikasjoner. For eksempel var det vanlig å raide likhus for å få tak i stoffet og det skal bort i mot 20 lik til for å få tak i en brukerdose med HGH. For det første viste man aldri hvilke sykdommer disse likene led av og for det andre viste man ikke hvilken tilstand likene var i. Så man kunne i bunn og grunn få alt fra HIV til liktorn.

Du her greid å få inn dette med insulin(slin) i posten din, noe som jeg syns er veldig bra, men du misser litt poenget med det hele. Ikke så rart muligens side den faktiske effekten av blandingen HGH og slin ikke var kjent i BB miljøer før de siste årene. Poenget er at HGH og slin metaboliseres i leveren og lager IGF-1(insulin like growth factor-1=insulin og GH). IGF-1 er vekstfaktoren til alle muskelceller i kroppen. Og hovedproblemet med HGH (systemisk spredning/virkning)er nå løst med IGF-1(lokal effekt). Og for dere som vil lese mer om IGF-1 så søk på google. Eller for så vidt vil dere finne 80% humbug skrevet av folk som ikke vet hva det er, men la meg si det slik, hvis noen vil høre mer om IGF-1 så vent litt og se i IGF-1 MGF tråden på dette forumet. Skal legge ut en liten avhandling om mine ”studier”.

Når det gjelder bloating så er vel dette godt forklart av Seelhome, men for å teknikkalisere det litt, så kommer dette av systemisk spredning i kroppen som man får av HGH, eller overdoser IGF-1(hovedsakelig IGF-1R3). Når man får dette i magen skyldes det to ting. 1. Magen inneholder en veldig stor mengde reseptorer som tar opp IGF-1 og 2. store mengder blod går gjennom magen og det er med blod IGF-1 hovedsakelig transporteres.

Når det gjelder doping og idrett ser så er det faktisk ikke sammenheng i uttalelsene:

”Den svenske dopingeksperten Mats Garle, som arbeider ved dopinglaboratoriet i Huddinge, har registrert at stadig flere idrettsfolk dør i ung alder, særlig i kraftidretter. "
- Felles for ofrene er at de dør av plutselig hjerteattakk og at de er 35 til 40 år gamle. Jeg tror at vi nå begynner å se virkningene av steroidmisbruket på 1970- og 1980-tallet, sier han til Aftonbladet.”

Han registrerer at flere idrettsfolk dør i ung alder, spesielt i kraftidretter. Nå spør jeg meg, er dette idrettsfolk som har vært dopet? Alle sammen? Eller er det muligens slik at presset i kraftidretter er for stor og dette fører til vaskulære skader? Ville forvente en litt større vitenskaplig og nyansert uttalelse fra en forsker enn dette, men så igjen er det jo en journalist som har skrevet det og der gjøres mye fjær om til høns. Og hans tro kan man vel strengt tatt ikke leve etter. Om man skulle gå rundt å tro på alle ekspertene sine hunch så hadde man jo vært død alle sammen! Men som man ofte sier: En hore gjør alt for oppmerksomhet.

Når det gjelder doping for kvinner så er dette en helt annen sak. I alle fall androgene stoffer. Kvinner tåler rett å slett mindre enn menn og har lettere for å få skade av hormonbehandling enn menn. Nå vil jeg også tro denne typen doping er over for kvinner og de fleste tyr til peptider i stede. Uansett er det hearsay det som blir uttalt og det kan man ikke stole på. Man får vente å se hva obduksjonen viser før man tar et standpunkt sier nå jeg.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!