Skrevet av Emne: JR-EM i styrkeløft på Hamar  (Lest 47110 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

• Ekstremt avhengig
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Mann

Sv: JR-EM i styrkeløft på Hamar
« #210 : 12. juni 2010, 15:42 »
Ukraina fikk gullet servert.
carl hadde sølvet uansett! Hvorfor ble det ikke kjørt hardere??

Med en gullmedalje her, ville det absolutt vært materiale for sportsrevyen og Nyhetene... men med en sølv så blir det nok lite blest... Selv om prestasjonen til Carl er uten sidestykke!!  Jeg hyller Carl uansett!!

Utlogget JanB Diddl etc

• Ekstremt avhengig
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

« #211 : 12. juni 2010, 15:43 »
Tja.. Tror Dietmar og CYC ønsker å få høyest mulig totalsum innenfor rimelig risiko. For meg så ville ikke jr-EM gull vært noe prioritert fra min side, hvis jeg var CYC. Han VET at han tar det senere uansett. Ville bare holdt på med mitt og så fikk omgivelser være omgivelser.

Enig i dette. Er nok lurt på lang sikt selv om han kanskje hadde klart det i dag.
Gloria in Excelsis Deo

Utlogget Einar B. Gilberg

• .: Aktivutøver :.
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

• Meine wut will nicht Sterben
« #212 : 12. juni 2010, 15:46 »
Tja.. Tror Dietmar og CYC ønsker å få høyest mulig totalsum innenfor rimelig risiko. For meg så ville ikke jr-EM gull vært noe prioritert fra min side, hvis jeg var CYC. Han VET at han tar det senere uansett. Ville bare holdt på med mitt og så fikk omgivelser være omgivelser.
Risiko? Hvilken risiko? Risikere å ikke få 1025 eller risikere å flerre opp litt hud i hendene? Du mener vel ikke å få skade i ryggen, ettersom CYC har flott teknikk og jeg har aldri har sett noen blitt skadet i ryggen på enkeltløft i markløft i styrkeløft?

Og tankegangen om at man vet man får gullet senere er farlig. Olaf har visst at han tar norgesrekorden i markløft i 4 år nå. CYC tar nok 1100 i 2012 så han får nok gullet, men å vinne gull 100 ganger er mye bedre enn å vinne gull 1 gang Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Peter123456

• Skravlekopp
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

« #213 : 12. juni 2010, 15:52 »
Risiko? Hvilken risiko? Risikere å ikke få 1025 eller risikere å flerre opp litt hud i hendene? Du mener vel ikke å få skade i ryggen, ettersom CYC har flott teknikk og jeg har aldri har sett noen blitt skadet i ryggen på enkeltløft i markløft i styrkeløft?

Og tankegangen om at man vet man får gullet senere er farlig. Olaf har visst at han tar norgesrekorden i markløft i 4 år nå. CYC tar nok 1100 i 2012 så han får nok gullet, men å vinne gull 100 ganger er mye bedre enn å vinne gull 1 gang Smiley

Risikoen er å ikke klare det, da får en lavere total. (når en er førsteårs junior så følger: 1025kg total > jr-em gull) Skader har vel også lettere for å komme hvis en ikke klarer et løft.

Jeg skjønner godt dere som ikke er enig i dette, men når det ikke gjelder annet enn heder og ære akkurat under dette mesterskapet, så tillater jeg meg å favorisere denne tankegangen.

Utlogget Daniel Myrvold

• .: Eliteutøver :.
  • Honnør: 141
  • Utlogget Utlogget

• Fat and Happy
« #214 : 12. juni 2010, 15:57 »
HELT RÅ løfting av Carl Yngvar idag!!! Tidenes tyngste total noensinne, dog stusset man jo over beslutningen av coachen i siste løft.

Hvis jeg ikke har blingset helt , så satte vel CYC 6 norgesrekorder idag?? Bow Bow Bow

Utlogget Einar B. Gilberg

• Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

• Meine wut will nicht Sterben
« #215 : 12. juni 2010, 15:58 »
Nå har jeg tipset NRK med dette:

Sitat
Hei!

Nå er det på tide med en nyhet om styrkeløft. Norge vant i dag gull i knebøy, bronse i benkpress, gull i markløft og sølv sammenlagt under junior-EM i styrkeløft i regi av 19 år gamle Carl Yngvar Christensen! Han løftet 1025 kg sammenlagt som er tangering av det meste en nordmann har løftet GJENNOM TIDENE! Han hadde styrke inne til å lett bli europamester i dag, har alle verdensrekorder som ungdom og har mange år igjen som junior. Hans prestasjoner er enorme og kan sammenlignes med Magnus Carlsen sine prestasjoner i sjakk for 2-3 år siden. Om noen få år så er Christensen best i verden uansett alder og Norge bør få vite om dette UNIKUMMET av en mann. Han er helt hinsides! Ta en titt på:
http://live.styrkeloft.no/ejpc2010/

og

http://www.styrkeloft.no

og ikke nøl med å ta kontakt om dere trenger mere hjelp, men for all del ikke unngå å nevn dette i noen av dagens sendinger! Dette er stort og større enn folk flest kan fatte!

Mvh, Einar B. Gilberg

Og jeg inviterer alle andre til å ta kontakt med andre medier slik som TV2, Nettavisen, TVNorge osv. DUGNAD NÅ FOLKENS!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Down and coming

• Co-Administrator
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

« #216 : 12. juni 2010, 16:00 »
For dere som lurer på hva som har skjedd i dag kan lese det her. Wink

Nå har jeg tipset NRK med dette:

Og jeg inviterer alle andre til å ta kontakt med andre medier slik som TV2, Nettavisen, TVNorge osv. DUGNAD NÅ FOLKENS!

De gangene det har vært styrkeløftstoff på vg og db har det stort sett vært vi i treningsforum som har sørget for det, faktisk. Skal sende en link av saken min til vg og db Wink

Svak, bitter og dopingfri

Utlogget loft

• Treningsnarkoman
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

• No pain, no gain! Woo ha
« #217 : 12. juni 2010, 16:01 »
CYC er faen meg helt sinnsyk!!!! tenk om 10 år!!!! VILLT!! GO NORGE!! VIKINGS

Utlogget Tingeling

• Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

« #218 : 12. juni 2010, 16:04 »
Jeg var egentlig timelig sikker selv på at det ble klasket en høyning i bordet der på slutten. Jeg er enig og skjønner godt at slik som vi ser det så er det ikke tvil om at det var det eneste rette. MEN en skal være forsiktig med å kritisere coachingen uten at en sitter med hele fakta. hva vet vel vi om hva som ligger bak? Kanskje har han ønsket selv å stoppe der?

Uansett, det er så sykt at det finnes ikke ord. Jeg bøyer, bøyer og bøyer meg i støvet, og mine knebøy uten vekt ser tyngre ut en løftene til Carl Yngvar gjorde idag. Syykt!  Bow Bow Bow

Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Elise

• Gjest
« #219 : 12. juni 2010, 16:05 »
Det er virkelig imponerende å se hvordan juniorene løfter. Faktisk helt fantastisk.
Jeg har bare så lyst til å hylle Dietmar. Han har gjort en utrolig jobb med løfterne. Selvfølgelig er de talenter, disiplinerte, seriøse osv, men det å ha en trener som Dietmar som følger en opp over lang tid viser seg nå å være meget heldig.
Han satser over år - derfor er det også på dette junior-EM mange som ikke løftet tilsynelatende maks. Ser det er mange her inne som kommenterer dette i negativ forstand.
Selv tror jeg det er veldig lurt! De er jo så unge! Løfterne får kjempepositive følelser etter hvert eneste løft, hver eneste konkurranse, og de øker og perser hele tiden. Det gir jo en enorm selvtillitt!
For å snakke litt av egen juniorerfaring: så langt fra Dietmars filosofi som det går an å komme. Kan skrive en lang liste, så skal ikke nevne det akkurat nå. Men det ga sjelden godfølelse eller selvtillitt...

Poenget mitt:

Fantastiske løftere og fantastisk trener.

GRATULERER SÅ MYE TIL DERE ALLE SAMMEN!!!!!

Utlogget OD

• Honnør: 582
  • Utlogget Utlogget

• Sponset av Proteinfabrikken og Kappi
« #220 : 12. juni 2010, 16:10 »
Fantastisk løfting av alle juniorene helt vanvittig. Carl er utrolig bøyer meg i støvet og gratulerer den unge kjempen med norgesrekorden han er nesten en naturkraft og hvem kan vel stoppe det ho ho. Det skal bli en fryd og følge løftingen din i årene fremover Carl:)

Meistarar koma og fara en godsøgnin mun aldrei deyja

Utlogget Ensomme Arm

• Honnør: 119
  • Utlogget Utlogget

• Alt går!
« #221 : 12. juni 2010, 16:12 »
Det er virkelig imponerende å se hvordan juniorene løfter. Faktisk helt fantastisk.
Jeg har bare så lyst til å hylle Dietmar. Han har gjort en utrolig jobb med løfterne. Selvfølgelig er de talenter, disiplinerte, seriøse osv, men det å ha en trener som Dietmar som følger en opp over lang tid viser seg nå å være meget heldig.
Han satser over år - derfor er det også på dette junior-EM mange som ikke løftet tilsynelatende maks. Ser det er mange her inne som kommenterer dette i negativ forstand.
Selv tror jeg det er veldig lurt! De er jo så unge! Løfterne får kjempepositive følelser etter hvert eneste løft, hver eneste konkurranse, og de øker og perser hele tiden. Det gir jo en enorm selvtillitt!
For å snakke litt av egen juniorerfaring: lite til ingen teknisk oppfølging, lite til ingen kunnskap om kosthold, det å gå ned i vekt (banting), ingen snakk om å sette opp mål sammen, tungtunge treningsøkter (dvs altfor tungt når man ser på det i ettertid)... Listen er lang, men skal ikke skrive for mye om det akkurat nå. Men det ga sjelden godfølelse eller selvtillitt...

Poenget mitt:

Fantastiske løftere og fantastisk trener.

GRATULERER SÅ MYE TIL DERE ALLE SAMMEN!!!!!
Jørgen Haug er vel den som følger opp juniorene. Synes han også fortjener litt oppmerksomhet! Kjemperesultater på alle juniorene!
'262,5-55-100   Alt går!

Elise

• Gjest
« #222 : 12. juni 2010, 16:21 »
De er vel med begge to. Dumt av meg å glemme Jørgen. Han er en kjempetrener han også!! Bare ikke like synlig. Takk for irettesettelse!

Utlogget bergan01

• Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

« #223 : 12. juni 2010, 16:25 »
Mange som glemmer Jørgen Haug, det er jo faktisk han som er Juniorlandslagssjef og trener. Dietmar trener vel et par løftere på juniorsiden
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior

Elise

• Gjest
« #224 : 12. juni 2010, 16:29 »
Mange som glemmer Jørgen Haug, det er jo faktisk han som er Juniorlandslagssjef og trener. Dietmar trener vel et par løftere på juniorsiden

Jeg var temmelig sikker på at Dietmar setter opp alle treningsprogrammene.
Hvis det er feil får vi heller lese Jørgen fremfor tyskerens navn i innlegget mitt Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!