Skrevet av Emne: JR-EM i styrkeløft på Hamar  (Lest 47124 ganger)

Utlogget loft

• Treningsnarkoman
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Mann

• No pain, no gain! Woo ha
Sv: JR-EM i styrkeløft på Hamar
« #255 : 13. juni 2010, 00:25 »
Låsegrep (mixed grip) er vanlig og ikke utrolig uventet eller vanskelig.
Hook grip som Cyc bruker er imponerende. Ihvertfall i mine øyne. Gjør prestasjonen enda større.

hm ja nå ble jeg forvirret da tror jeg noen misforstod over og kalte mixed grep låsgrep da de egentlig bare "låste" tommelen på hook. Må kjøpe meg captein of crush #4 og løpe rundt til folk som CYC etc :p

Utlogget Ryū

• Treningsnarkoman
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

• Street Fighter
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget bergan01

• .: Aktivutøver :.
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

« #257 : 13. juni 2010, 02:00 »
Mye sjukt som blir skrevet nå, først at det var grepet mitt som ikke holdt. Grepet mitt holder nok til langt over det jeg er kapabel til å dra, og nå at jeg bruker låsegrep. Bruker godt gammaldags omvendt grep, som funker fjell. Jeg har brukt litt låsegrep på lavere vekter, men sålenge jeg er sterk nok i grepet vil jeg nok ikke prøve å bytte om Smiley

Carl var fantastisk idag, han kommer til å gjøre det vanvittig de kommende årene. At dere skriker om at han skulle gått på 347,5 er helt ok. Hva vet dere om hva som ble sagt bak plattingen? Ingenting..
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior

Utlogget razorth

• Aktivt medlem
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

« #258 : 13. juni 2010, 02:03 »
Hva vet dere om hva som ble sagt bak plattingen? Ingenting..
And?

Utlogget JanB Diddl etc

• Ekstremt avhengig
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

Gloria in Excelsis Deo

Utlogget aktiviteten

• Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

« #260 : 13. juni 2010, 10:53 »
Mye sjukt som blir skrevet nå, først at det var grepet mitt som ikke holdt. Grepet mitt holder nok til langt over det jeg er kapabel til å dra, og nå at jeg bruker låsegrep. Bruker godt gammaldags omvendt grep, som funker fjell. Jeg har brukt litt låsegrep på lavere vekter, men sålenge jeg er sterk nok i grepet vil jeg nok ikke prøve å bytte om Smiley

Carl var fantastisk idag, han kommer til å gjøre det vanvittig de kommende årene. At dere skriker om at han skulle gått på 347,5 er helt ok. Hva vet dere om hva som ble sagt bak plattingen? Ingenting..
Så du mener det beste er at alle som ikke var bak plattingen holder kjeft og ikke engasjerer seg?  Da hadde idrett blitt rimelig sære greier gitt...
Forøvrig rått løfta av deg fredag, du imponerer stadig!
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget bergan01

• Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

« #261 : 13. juni 2010, 11:07 »
Så du mener det beste er at alle som ikke var bak plattingen holder kjeft og ikke engasjerer seg?  Da hadde idrett blitt rimelig sære greier gitt...
Forøvrig rått løfta av deg fredag, du imponerer stadig!
Nå ble det innlegget skrevet etter banketten igår, så formulerte meg faktisk enda værre enn jeg pleier Wink

Selvfølgelig ikke, men noen ganger er det kanskje en grunn for at det ble som det ble. Carl har vært ute med kneproblemer, og har sliti litt i oppkjøringen nå.
Rett etter løftingen til Carl igår, fløy omtrent halve publikum rundt og bannet, kritiserte og var helt frustrerte. Carl gjorde 1025, la oss bare glede oss til Vm
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior

Utlogget aktiviteten

• Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

« #262 : 13. juni 2010, 11:09 »
Ikke noe rart publikum ble frustert når det kunne blitt gull. Gullet hadde kanskje også gjort at det hadde blitt mer blest i media, kanskje til og med sportsrevyen?  Sølv er dessverre første taper for journalister uansett hinsides resultater.  Det er jo faen så klart at ett vondt kne ikke hadde blitt verre med 7,5 kilo mer på stanga i markløft. Hallo...
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget JohnAmund

• Skravlekopp
  • Honnør: 124
  • Utlogget Utlogget

« #263 : 13. juni 2010, 11:14 »
Startar med å gratulere alle dei norske lyftarane med gode resultater. Litt kjipt for alle andre å vere på lag med eit slik beist som CYC, då alt fokus hamnar på han.

Må sei meg litt skuffa over marken, og at det ikkje vart tatt gull. Men CYC og teamet bak han har hatt en tendens til å lyfte uavhengig av det som skjer rundt han, og kva dei andre deltakarane lyftar. Eg gleder meg til VM, då vil eg tru at det satsast på høge vekter. Og so må Dykk alle hugse kor monge år Carl har igjen som junior. Og ikkje minst senior.
Min logg
▪██─────██▪
"There is no point in being alive if you cannot do the deadlift"
- Jón Páll Sigmarsson

Utlogget Egil Skallagrimsson

• Ekstremt avhengig
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

« #264 : 13. juni 2010, 12:04 »
FInt du kom innom og forklarte at det innlegget kom etter banketten, bo...

Jeg forbeholder meg nemlig retten til å kritisere at det ikke ble høynet 2%.... for å greie gullet, når mannen viste så tydelig at det var lett.

JEg vet ikke hva carl sa eller hvem som krevde hva, men hvis carl var den som holdt igjen, så er det en coachs ansvar å av og til ta de tøffe avgjørelsene.... å trumfe gjennom det som skal til for en gullmedalje...

Jeg regner med det var en "tøff" avgjørelse å la være å melde inn mer også... men det ville aldri skjedd hos Russland, Ukraina, Hviterussland eller bulgaria.

Utlogget s0pr0

• Leieboer
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

• With the force of one thousand suns!
« #265 : 13. juni 2010, 12:28 »
Fra styrkeboka: Kommentar fra Carl etter stevnet: "Er kjempefornøyd med egen løfting i dag, overasket over at marken gikk så lett. Jævlig deilig å parkere gamle rekorden til Wulchern fra 1979. Viste ingenting om høyiningen i marken, litt kjipt at det ikke ble 347,5kg men er fornøyd uansett. Håper på å løfte mer på J-VM, men vi får se! Vil takke Brumunddal AK for et bra arrangert stevne og støtten fra publikum."

Selvfølgelig litt kjipt, men om man ser det i et litt større perspektiv så er ikke jr-emgull noe mål for CYC med det potensialet. Rekorder, vm-gull og world games bør ha prioritet.

Ellers tror jeg det er veldig lurt å fokusere på fornuftige høyninger fra stevne til stevne og fra løft til løft, så kommer førsteplassen av seg selv til slutt:)
Er det plasseringen som er viktigst er det fort gjort å gape over litt mye, og kanskje ikke alltid sitte igjen med samme gode følelsen etterpå. Ser jo også tydelig at matchingen CYC har fått så langt har vært relativt vellykket;)

Ellers er det bare å krysse fingrene for at knærne holder, håper for all del at han får oppfølging av de beste spesialistene som finnes, vi har ikke råd til å miste et slikt talent.

Utlogget martiiin

• Pratsom bruker
  • Honnør: 93
  • Utlogget Utlogget

• Blodbøy ftw!
« #266 : 13. juni 2010, 12:44 »
Gratulerer til Carl med et kanonstevne! Var redd det ikke skulle bli tunge vekter (for deg Tongue) i bøy pga kneet, men det blei 17,5kgs pers istedet Cheesy Var en fryd å se deg passere 400kg i bøy og 1000kg sammenlagt med egne øyne.

Er forøvrig helt enig med sOprO. Man må se på det litt større bildet. 347,5kg var 20kg mer enn 2.løft, hvilket for alt man visste da, ikke kunne gått opp. Da hadde det verken blitt gull i markløft, gull sammenlagt eller tangering av Randens 1025kg total.
Alder: 21     Vekt: 93

Stevnepers: 235-175-220 = 630

logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=84090.0

Utlogget JanB Diddl etc

• Ekstremt avhengig
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

« #267 : 13. juni 2010, 12:45 »
Som jeg sa så burde de ha gått på 515 kg i siste for å få 1200 sammenlagt. Jeg forstår ikke hvorfor de ikke gikk på dette.
Gloria in Excelsis Deo

Utlogget Marmarius

• Superavhengig
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

« #268 : 13. juni 2010, 12:52 »
Som jeg sa så burde de ha gått på 515 kg i siste for å få 1200 sammenlagt. Jeg forstår ikke hvorfor de ikke gikk på dette.

De blir om et par år. Cheesy
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!  Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92612.0

Utlogget MIDTBY

• Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

« #269 : 13. juni 2010, 13:16 »
Må gratulere Carl med en sinnsyk prestasjon, det var virkelig stappfullt med publikum og stemningen var utmerket! Det var dumt at den utrolige prestasjonen kom i skyggen av mark høyninga på siste. Eneste man hørte etter siste marken, og det var mye diskusjon. Selvfølgelig ville et Jr-EM gull vært bare helt vilt og vi kunne nok sett en lang artikkel/sportsrevyen? om Carl og hans prestasjoner 12.juni!

Selv håpet jeg å se en høyningslapp etter at 340 ble meldt inn. Men som det blir nevnt her inne at Carl har vært skadet, og da man kommer tilbake fra et skadeavbrekk for å løfte 17,5kg over pers så kan det være en viss risiko i det. Såklart blir det mye blest rundt dette etter at samtlige fikk se hvor lett CYC løftet 340 i mark. Synd det ikke ble toppen av totaltronen for Carl og Norge, men vi får bare glede oss til å se enda sjukere løfting på VM Smiley

Shoutout til Dietmar Wolf, Jørgen Haug og Lars Samnøy - Landslaget må ha det helt utrolig bra med et slik treningsteam!
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)

Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!