Skrevet av Emne: JR-EM i styrkeløft på Hamar  (Lest 47123 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

• Ekstremt avhengig
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Mann

Sv: JR-EM i styrkeløft på Hamar
« #285 : 13. juni 2010, 17:19 »
Ja, man kan melde inn en vekt, og ha 2 endringer. Man kan endre frem til stanga er klar. Men hva tenker du ang det?
Alle, inkludert coachene så hvor lette de to første løftene var. Når ukraineren greide sitt tredjeløft, så var det fortsatt tid for en høyning til...
På det punktet hadde alle samme informasjon. Og Jeg, sammen med flere som var tilstede og flere andre som så på Live bare ropte etter 347,5... Basert på hvor lett da 340 gikk, tør jeg påstå at 347,5 også ville gått.

Da tror jeg ikke våre tanker på forhånd var så gale, og coachene hadde samme info (selvfølgelig + + + )

Det er godt mulig coachene har rett og at de 7,5 kiloene ville krøplet Carl, og ødelagt all fremtidig fremgang.... men jeg tviler. Smiley

• Ekstremt avhengig
  • Utlogget Utlogget

« #286 : 13. juni 2010, 17:27 »

Helt enig Egil (bortsett fra at avgjørelsen var utrolig dum), men du sier selv basert på 340 kg løftet, dette var jo noe coachene ikke viste da de holdt seg på 340 kg løftet!
NEII!!!

340 løftet viser at det de fleste andre tenkte etter løft 2 var RIKTIG!

Det var alle løft,dagsform og rekorder den dagen FREM TIL 340 løftet som lå til grunn for at jeg og mange med meg så på 347,5 som logisk.

Det var jo en KONKURRANSE han deltok i?! Der er målet å vinne vel?? Ikke bare ei tung trening?

• Ekstremt avhengig
  • Utlogget Utlogget

« #287 : 13. juni 2010, 17:29 »

Det du gjør her er som å sitte å kritisere en pokerhøyning etter du har sett kortene.
Nei.
Utdeling av kort er tilfeldig.

Å dedusere seg frem til hva som er mulig å løfte basert på tidenes prestasjon av en junior på et stevne er IKKE like tilfeldig.

Det du gjør er å ha skylapper på og blindt mene at alt dietmar/coachen til cyc gorde var riktig... for de kan umulig gjøre feil?! Wink

• Ekstremt avhengig
  • Utlogget Utlogget

« #288 : 13. juni 2010, 17:31 »
Han kunne like gjerne latt være å løfte sisteløftet hvis ikke det var viktig å delta i konkurransen... og hvis det var reell fare for noen skade.

Tror ikke en opprevet tommel blør noe mindre av 340 som av 347,5 ...

Utlogget Down and coming

• Co-Administrator
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

« #289 : 13. juni 2010, 17:35 »
NEII!!!

340 løftet viser at det de fleste andre tenkte etter løft 2 var RIKTIG!
Dette er nok de aller fleste, inlkudert landslagsteam enige i, men uten å vite hvor lett 340 kg gikk var vel også det en risiko at 17,5 kg ville bli en høyning som ville gi Carl Yngvar "bare" 1015 kg sammenlagt og sølv i markløft. Enten spiller man safe eller så gjør man ikke det. Enig i at det kanskje var en veldig safe avgjørelse, men dum? Det var den nok neppe.

Det du gjør er å ha skylapper på og blindt mene at alt dietmar/coachen til cyc gorde var riktig... for de kan umulig gjøre feil?! Wink

hehe, du syns det er hårreisende at jeg kritiserer enkelte for å mangle empati, men uten å blunke så mener du at jeg sitter som en disippel for Dietmar og gutta bare fordi jeg er innmeldt i NSF. Nei Egil, dette stemmer ikke.

Svak, bitter og dopingfri

Utlogget Iceberg

• Tungvekter
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

« #290 : 13. juni 2010, 17:36 »
Sikkert mange monoløftende, fulldopede, 5 plydraktbrukende verden over som fikk proteinshaken i halsen av den bøyen der gitt. Fy f så utrolig imponerende. Får ikke utrykkt meg godt nok når det gjelder hvilken idrettsmann denne gutten er.

• Ekstremt avhengig
  • Utlogget Utlogget

« #291 : 13. juni 2010, 17:38 »
I WPO, med double ply, monolift og knappe parallellbøy ville carl fått godkjent 600 kg anytime.

Utlogget sterkestesomfinns

• .: Eliteutøver :.
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Kvinne

• Sjefskjerring :)
« #292 : 13. juni 2010, 17:54 »
Gratulerer med RÅTT resultat Kong Carl:) Fantastisk! Håper vi får oppleve mange flotte stevner med deg i årene fremover:)
Blenda!

Utlogget Östling

• Aktivt medlem
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

« #293 : 13. juni 2010, 18:42 »

Kanoninnsats Carl Yngvar!

Kjempegøy at Norge har et slikt talent å skryte av!

Utlogget Einar B. Gilberg

• .: Aktivutøver :.
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

• Meine wut will nicht Sterben
« #294 : 13. juni 2010, 18:52 »
Hvorfor diskutere om det skulle vært 340 kg eller 347,5 kg på stanga når dere bare kan sjekke Fasiten? Smiley Hadde det vært matte-eksamen med fasit så hadde de fleste lurkikket der uansett hvis de hadde vært sikre på at læreren ikke så jukset.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Ivrig pingle

• Global Moderator
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

• RAW = DOPINGFRI
« #295 : 13. juni 2010, 21:51 »
Syns det er litt unfair å sitte å kritisere Dietmar&co for at de ikke høynet til 347,5 kg - expedite og dere andre så jo tross alt hvor lett 340 kg gikk, dette er kunnskap coachene aldri hadde da de bare høynet til 340 kg.

Folk her viser en forbausende lav evne til å sette seg inn i andres situasjon, og la tvilen komme til gode for andre.

327,5 kg var like lett som 315 kg i åpning.
347,5 kg var kun 20 kg opp fra et dritlett 2.løft.
Ei heller fantes det noe som helst å tape på å høyne ytterligere 7,5 kg, kun alt å vinne.

Personlig ødela dette noe av mitt inntrykk fra stevne og folk som så på må jo ha følt seg litt snytt. Nå er det noe jeg personlig føler mangler. Tidenes utstillingsvindu for sporten, den største stjerna vår kunne kuppet gullet i den tyngste klassen på avslutningsdagen. Hvor ofte skjer dette egentlig?

MEN så lenge CYC selv er fornøyd skal jeg aldri bringe det på banen igjen Wink
Hans tanker om dette er det eneste som egentlig betyr noe som helst. Prestasjonen hans er uansett helt ekstrem og det Norske laget har vist seg fra sin beste side under mesterskapet =)

Gratulerer til alle sammen.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her

Utlogget razorth

• Aktivt medlem
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

« #296 : 14. juni 2010, 00:40 »
Håper ikke du tror at jeg la til det etterpå, leste aldri ditt innlegg før jeg var ferdig med mitt eget (ettersom ditt kom i samme minutt). Men tror jeg legger ballen død her fra min side, jeg mener at man kan forsvare avgjørelsen, det gjør ikke du, sånn er det.
Du snakker om å ilegge andre meninger, og du gjør det selv. Egil har sagt at han forstår hvorfor avgjørelsen ble som den ble, da sier han også indirekte at det er mulig å forsvare avgjørelsen, men at forsvaret ikke er godt nok.

Utlogget MIDTBY

• Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)

Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget Kim Andre Blikås

• Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

• power!
« #298 : 14. juni 2010, 01:30 »
 Smiley

Var berre heilt fantastisk gøy å vere med på dette! Det var stort ! Smiley
Fantastisk bra publikum, super engasjemange merkast GODT når ein skal ut der å løfte.

Eg vil gratulere alle løftera med kjempe innsats! Det var synd med Eikeland skal seiast, men han revansjerer dette lett!  Smiley

3 milliarda honnører til alle hjelpera og crewe og alle som har våre med på å få dette til Smiley
Styrkeløft perser: 290 - 220 - 300

Utlogget Beermann

• Litt godt kjent
  • **
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

« #299 : 14. juni 2010, 12:44 »
Jeg vil også gerne sige tak til alle, der har været med til at arrangere og afholde stævnet. Spottere, crew m.fl. Alle os fra Danmark har været rigtig tilfredse og glade for stævnets kvailitet  Smile
Det var en gode uge med mange imponerende løft - og endda en del af dem af løftere fra 1989-1990  woot

I kan lige få en video af mine løft:

Jacob Beermann 660 kg @ 75 - EM Jr

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!