Skrevet av Emne: Burde jeg være skeptisk til kostholdet mitt?  (Lest 5158 ganger)

Utlogget midian

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 75
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 75

Sv: Burde jeg være skeptisk til kostholdet mitt?
« #30 : 15. juni 2010, 23:08 »
Nei, desverre..
Tenkte at det var en unødvendig greie når jeg fikk det over disk i sverige. Men sett tilbake, så skulle det vært gjort.
Med "tilbake til normalt" mener jeg at kviser roet ned, og psyken ble det samme gamle, hverken bedre eller dårligere.
Syntes det var en rå øking, var ikke ironisk.Smiley
Kom gjerne med fler oppdateringer!
Jeg begynte å le høyt når jeg satt meg for å ta flies i dag. Tok på 70KG, og når jeg dro håndtakene fremover var det lett som en plett! Prøver med 85-90KG på torsdag. Tidligere sleit jeg betraktlig med 60KG. (forrige uke). Blir spennende å se hva jeg får til på ryggen og biceps i morgen Smiley (i dag bruker jeg 50kg på curls, håper på 65 eller høyere)
21 år
188 cm i skoa
105KG

Min trenings blogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=98868.0

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Burde jeg være skeptisk til kostholdet mitt?
« #31 : 16. juni 2010, 08:28 »
Hvis du ser på metaanalysen fra 2005 så framgår det at det er en klart økt risiko for tykktarmskreft ved inntak av mer enn 20-25 g kostfiber daglig. Dette til tross for at anbefalingene ligger på ca. 30 gram.

Den siste konkluderende setningen i den metaanalysen taler ikke akkurat for din sak, men jeg antar at du ikke leste den så nøye siden den ikke støttet ditt syn på saken.

"In conclusion, we did not find support for a linear inverse association between dietary fiber intake and risk of colorectal cancer in a pooled analysis of 13 prospective cohort studies. Although high dietary fiber intake may not have a major effect on the risk of colorectal cancer, a diet high in dietary fiber from whole plant foods can be advised because this has been related to lower risks of other chronic conditions such as heart disease and diabetes."


I den siste kilden jeg refererte til, sier Kwasniewski dette om fiber:
"Kun drøvtyggere har mager og tarmer tilpasset fiber, vi mennesker har ikke. Fibret kommer ut igjen ufordøyd i avføringen. Hva er det da godt for? Fiber er faktisk noe dårlig, og det vil svekke kroppens immunforsvar".

Jeg bryr meg fint lite i hva denne bibelsiterende fettfanatikeren som mener at han har funnet det "optimale kostholdet" sier om noe som helst. Hans påstander om at man blir et bedre menneske; "homo optimus, a member of the human species with yet unknown and unfulfilled potential" av å kjøpe hans bok og følge hans diett sier sitt synes jeg.


Utlogget NattJegeren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 176
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 176

Sv: Burde jeg være skeptisk til kostholdet mitt?
« #32 : 16. juni 2010, 08:37 »
Den siste setningen i den metaanalysen taler ikke akkurat for din sak, men jeg antar at du ikke leste den så nøye siden den ikke støttet ditt syn på saken.

"In conclusion, we did not find support for a linear inverse association between dietary fiber intake and risk of colorectal cancer in a pooled analysis of 13 prospective cohort studies. Although high dietary fiber intake may not have a major effect on the risk of colorectal cancer, a diet high in dietary fiber from whole plant foods can be advised because this has been related to lower risks of other chronic conditions such as heart disease and diabetes."


Jeg bryr meg fint lite i hva denne bibelsiterende fettfanatikeren som mener at han har funnet det "optimale kostholdet" sier om noe som helst. Hans påstander om at man blir et bedre menneske; "homo optimus, a member of the human species with yet unknown and unfulfilled potential" av å kjøpe hans bok og følge hans diett sier sitt synes jeg.

<3 Beefcake <3

Utlogget Triton

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 251
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 251

Sv: Burde jeg være skeptisk til kostholdet mitt?
« #33 : 16. juni 2010, 09:23 »
Jeg begynte å le høyt når jeg satt meg for å ta flies i dag. Tok på 70KG, og når jeg dro håndtakene fremover var det lett som en plett! Prøver med 85-90KG på torsdag. Tidligere sleit jeg betraktlig med 60KG. (forrige uke). Blir spennende å se hva jeg får til på ryggen og biceps i morgen Smiley (i dag bruker jeg 50kg på curls, håper på 65 eller høyere)

Gode økinger!:)
Tidlig i trenings-karrieren, eller har du trent lenge?
50kg, er det i stangcurl eller maskin? Bra er det ihvertfall!
He’s slow to anger, yet brutally efficient when fghting back.


Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=98175.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!