Skrevet av Emne: Vil alle musklene gå tapt ved deff?  (Lest 3732 ganger)

Utlogget MrMuscle

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 455
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 455

  • Intensity builds immensity
Sv: Vil alle musklene gå tapt ved deff?
« #15 : 11. juni 2010, 15:32 »
Deffer man riktig så oprettholder man det meste av muskelmassen. Litt kan forsvinne, men gjør man det riktig og bruker nok tid så kan man fint deffe og samtidig øke i styrke. Ergo minimalt med muskeltap.

Utlogget DTP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 229
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 229

Sv: Vil alle musklene gå tapt ved deff?
« #16 : 11. juni 2010, 15:38 »
Du sa at du hadde økt muskelmasse fordi du hadde fått strekkmerker av treningen, og jeg sier at det er nærmest klin umulig å legge på seg så mye muskler på så kort tid, ihvertfall med det kostholdet ditt som inneholder så lite ren bra mat. Enkelt å greit.
Jeg mener å at om du kun spiser 3000kcal om dagen og har en normal aktivitet om dagen pluss trening så legger du neppe på deg så mye uansett fett eller muskler om du ikke har noe veldig spesielt med kroppen din. Så sjekk vekta de som fler sier.
og ja "metaforen" min med mr.olypia var at du vill at ting skal skje umenskelig fort og ikke bruke tid.
Og som jeg skrev tidligere så kan du deffe ja og med riktig kosthold og trening beholde mye av muskel massen, men du går ikke ned 16kg på ei uke og beholder all muskelmassen.
Du burde heller legge ut noen bilder av deg å skrive litt om kostholdet ditt, spesifisere målene dine litt mer om hva du ønsker å oppnå.
Men nå ble det mye her og hodet mitt er i sør afrika og VM så overlater stafettpinnen til noen å andre for å forklare deg mer.. Smiley
Pain is Temporary, Pride is Forever

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Vil alle musklene gå tapt ved deff?
« #17 : 11. juni 2010, 15:50 »
Kan man ikke bare svare enkelt på emnet?

Ja, absolutt alle musklene vil gå tapt ved en deff. Bare bein, fett og pikken blir igjen.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Johnny Puma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Sv: Vil alle musklene gå tapt ved deff?
« #18 : 11. juni 2010, 15:53 »
Greia er at jeg veide 80 KG, mye del fett 11. mai 2010. Så startet jeg trening igjen, med to tjukke gainere om dagen og litt mat ved siden av. Nå veier jeg 106KG. Dvs omtrent bare muskel gain. Fettprosenten er fremdeles typ den samme. Ganske høy også. Det jeg lurer på, er om jeg fortsetter på dette planet og fortsetter å få masse muskler, og deretter skal slanke meg, vil alt gå tapt da? Eller brenner kroppen av så og si nesten bare fett ved slanking?

Vel, du bør absolutt ikke fortsette som du har gjort, da veier du 260 kg til jul.

Du har 10 ganger bedre framgang ift. muskeløkning enn den nest beste på dette forumet, så jeg forstår ikke helt hvorfor du stiller spørsmål her inne? Det blir som om Stephen Hawking ber en norsk 3.klasse om råd i fysikkspørsmål.

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Vil alle musklene gå tapt ved deff?
« #19 : 11. juni 2010, 15:57 »
Kan man ikke bare svare enkelt på emnet?

Ja, absolutt alle musklene vil gå tapt ved en deff. Bare bein, fett og pikken blir igjen.

Hvor har du det fra? Ytre genitalia blir selvfølgelig også borte som følge av at muskelproteinene konverteres til østrogen i nyrene, du må holde deg oppdatert på nyere forskning din laban!
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Celdiir

  • Gjest
Sv: Vil alle musklene gå tapt ved deff?
« #20 : 11. juni 2010, 16:15 »
Er det TF-ungdommen som er 2 kewl 4 skewl eller har matematikkundervisninga gått rett til helvette? Denne trådens påstander er jo ikke akkurat enestående..  Undecided

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: Vil alle musklene gå tapt ved deff?
« #21 : 11. juni 2010, 16:15 »
Hvor har du det fra? Ytre genitalia blir selvfølgelig også borte som følge av at muskelproteinene konverteres til østrogen i nyrene, du må holde deg oppdatert på nyere forskning din laban!

WHAT? :O Dette forklarer en hel del.... faen
Mandal Treningssenter.

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Vil alle musklene gå tapt ved deff?
« #22 : 11. juni 2010, 16:33 »
Er det TF-ungdommen som er 2 kewl 4 skewl eller har matematikkundervisninga gått rett til helvette? Denne trådens påstander er jo ikke akkurat enestående..  Undecided

Tallene er litt rotete her, vekten har økt fra 80 til 106 kg......i følge trådstarter blir dette 16 kg med muskler (jeg antar da at de ekstra 10 kg var fett og dermed ikke regnes med). De totalt 26 kg er da altså kommet i løpet av 4 uker, med to tjukke gainere om dagen, totalt ca 3000 kcal. Hvis vi ser helt bort ifra forbrenning fra trening, øvrig aktivitetsnivå og basal metabolismen så høres jo dette heeeeelt greit ut Wink

Det eneste jeg reagerer på er at trådstarter i løpet av de 4 ukene ikke innså at en ukentlig vektoppgang på 4-7 kg ikke gjør utgangspungtet for hans ønske om å gå ned i vekt noe bedre.


190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Celdiir

  • Gjest
Sv: Vil alle musklene gå tapt ved deff?
« #23 : 11. juni 2010, 17:02 »
Tallene er litt rotete her, vekten har økt fra 80 til 106 kg......i følge trådstarter blir dette 16 kg med muskler (jeg antar da at de ekstra 10 kg var fett og dermed ikke regnes med).  

Ja, dette en grei tolkning.

Jeg tok derimot utgangspunkt i påstanden at hans økning fra 80 til 106 kg var "omtrent bare muskel gains", basert på at fettprosenten var "typ den samme". At 38% av vektøkningen ikke kom fra muskelmasse, og ikke telles, passet ikke helt med den påstanden jeg festet meg ved. Og det er akkurat dette som er en gjenganger. Noen øker xx antall kg på kort tid og påstår at tilnærmet alt var muskler fordi fettprosenten er omtrent den samme eller bare har økt litt.

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Vil alle musklene gå tapt ved deff?
« #24 : 11. juni 2010, 17:54 »
16 kg muskler på fire uker? Mer... 16 kg muskler på 16 mnd om du er i nybegynnerfasen og spiser helt korrekt. Noe du ikke gjør / er. Enkelt greit.

På en deff med et høyt proteininntak og vedvarende trening samt av en kortere varighet evt legg inn en friuke så bør du miste minimalt!

Utlogget [TK]

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 392
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 392

  • There can be only one!
Sv: Vil alle musklene gå tapt ved deff?
« #25 : 11. juni 2010, 19:09 »
Holy crap, 0.93kg vektøkning pr. dag i 4 uker... det er i overkant gitt. Her er det en eller flere opplysninger (alle?) som ikke stemmer.
Facts:
- 77\' modell,
- Trent siden mars 2003
- Morgenvekt: 104.5kg
- Høyde 180cm
- Bøy - Benk - Mark: 200 - 170 - 225 (belte + surringer)

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=4800.new#new

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Vil alle musklene gå tapt ved deff?
« #26 : 15. juni 2010, 11:59 »
Kan man ikke bare svare enkelt på emnet?

Ja, absolutt alle musklene vil gå tapt ved en deff. Bare bein, fett og pikken blir igjen.
Fleksnes snakker av erfaring.  Han deffet bort hjernemassen en gang på nittitallet.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget freestyla

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

Sv: Vil alle musklene gå tapt ved deff?
« #27 : 15. juni 2010, 12:03 »
BILDE FØR OG ETTER DE 4 UKENE?

Utlogget Zuul

Sv: Vil alle musklene gå tapt ved deff?
« #28 : 15. juni 2010, 12:05 »
Jeg startet opp treningen igjen for 4 uker siden, og nå har jeg da på 4 uker vokst 16 KG.
Greia er at jeg veide 80 KG, mye del fett 11. mai 2010. Så startet jeg trening igjen, med to tjukke gainere om dagen og litt mat ved siden av. Nå veier jeg 106KG. Dvs omtrent bare muskel gain. Fettprosenten er fremdeles typ den samme. Ganske høy også. Det jeg lurer på, er om jeg fortsetter på dette planet og fortsetter å få masse muskler, og deretter skal slanke meg, vil alt gå tapt da? Eller brenner kroppen av så og si nesten bare fett ved slanking?

ÅRsaken til spørsmålet er at jeg lurer på om jeg skal drite i tilskudd og se ut som en flis et par måneder, og deretter begynne å bygge muskler, eller om jeg kan fortsette som jeg gjør, og om det da eventuelt vil renne av av seg selv / byttes ut med muskler, eller om jeg burde slanke meg først.

Pis

Om du veier 80 kg og har f.eks 20  i fettprosent blir det 16 kg fett. Om du veier 106 kg og har 20 i fettprosent har du 21.2 kg med fett. Så med samme fettprosent har du lagt på deg over 5 kg med rent fett. I tillegg drar du på deg myyye vann med kreatin og stor vektoppgang. Capice?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!