Skrevet av Emne: Vil alle musklene gå tapt ved deff?  (Lest 3733 ganger)

Utlogget midian

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 75
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 75

Vil alle musklene gå tapt ved deff?
« : 11. juni 2010, 13:03 »
Jeg startet opp treningen igjen for 4 uker siden, og nå har jeg da på 4 uker vokst 16 KG.
Greia er at jeg veide 80 KG, mye del fett 11. mai 2010. Så startet jeg trening igjen, med to tjukke gainere om dagen og litt mat ved siden av. Nå veier jeg 106KG. Dvs omtrent bare muskel gain. Fettprosenten er fremdeles typ den samme. Ganske høy også. Det jeg lurer på, er om jeg fortsetter på dette planet og fortsetter å få masse muskler, og deretter skal slanke meg, vil alt gå tapt da? Eller brenner kroppen av så og si nesten bare fett ved slanking?

ÅRsaken til spørsmålet er at jeg lurer på om jeg skal drite i tilskudd og se ut som en flis et par måneder, og deretter begynne å bygge muskler, eller om jeg kan fortsette som jeg gjør, og om det da eventuelt vil renne av av seg selv / byttes ut med muskler, eller om jeg burde slanke meg først.

Pis
21 år
188 cm i skoa
105KG

Min trenings blogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=98868.0

Utlogget DTP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 229
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 229

Sv: Vil alle musklene gå tapt ved deff?
« #1 : 11. juni 2010, 13:10 »
16kg på 4 uker?? Wow...
Pain is Temporary, Pride is Forever

Utlogget midian

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 75
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 75

Sv: Vil alle musklene gå tapt ved deff?
« #2 : 11. juni 2010, 13:11 »
Hehe ja, men bare kreatinen gir meg 4 kg økning. Men jeg trenger likevel svar på spørsmålet mitt! Smiley
21 år
188 cm i skoa
105KG

Min trenings blogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=98868.0

Utlogget DTP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 229
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 229

Sv: Vil alle musklene gå tapt ved deff?
« #3 : 11. juni 2010, 13:18 »
Litt rotete skrevet for mitt hodet men kan prøve å svare litt, syntes bare vektøkningen din var litt insane Smiley
Om du ligger i kalori underskudd og spiser riktig forhold karbo,fett og protein og trener riktig vill du nok i hovedsak miste fett, og lite muskler. Om du fortsetter å legge på deg 16 på 4 uker så er nok det mye vann og fett ville jeg tro. Har vondt for å tro at det er lean muskel masse du gainer.
Pain is Temporary, Pride is Forever

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Vil alle musklene gå tapt ved deff?
« #4 : 11. juni 2010, 13:24 »
Jeg startet opp treningen igjen for 4 uker siden, og nå har jeg da på 4 uker vokst 16 KG.
Greia er at jeg veide 80 KG, mye del fett 11. mai 2010. Så startet jeg trening igjen, med to tjukke gainere om dagen og litt mat ved siden av. Nå veier jeg 106KG. Dvs omtrent bare muskel gain. Fettprosenten er fremdeles typ den samme. Ganske høy også. Det jeg lurer på, er om jeg fortsetter på dette planet og fortsetter å få masse muskler, og deretter skal slanke meg, vil alt gå tapt da? Eller brenner kroppen av så og si nesten bare fett ved slanking?

ÅRsaken til spørsmålet er at jeg lurer på om jeg skal drite i tilskudd og se ut som en flis et par måneder, og deretter begynne å bygge muskler, eller om jeg kan fortsette som jeg gjør, og om det da eventuelt vil renne av av seg selv / byttes ut med muskler, eller om jeg burde slanke meg først.

Pis

Haha. 16 kg muskler på 4 uker? Dummeste jeg har hørt.

Utlogget midian

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 75
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 75

Sv: Vil alle musklene gå tapt ved deff?
« #5 : 11. juni 2010, 13:25 »
Som jeg sa, så gir kreatinen meg 4 kg i seg selv, og det er sikkert en bøtte eller to av gaineren som henger igjen når jeg veide meg, men det er mye muskel. Fått shitloads med strekkmerker under arma osv. Men ved et "perfekt slanke seg og opprettholde muskel" kosthold, vil det ta superlang tid å slanke seg da?
21 år
188 cm i skoa
105KG

Min trenings blogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=98868.0

Utlogget DTP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 229
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 229

Sv: Vil alle musklene gå tapt ved deff?
« #6 : 11. juni 2010, 13:28 »
Strekkmerker får du av å bli kjukk å, så det er ikke noen indikasjon på muskler Wink
Hastverk er lastverk. Ting tar tid og sånn er det bare!
Pain is Temporary, Pride is Forever

Utlogget midian

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 75
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 75

Sv: Vil alle musklene gå tapt ved deff?
« #7 : 11. juni 2010, 13:38 »
Strekkmerker får du av å bli kjukk å, så det er ikke noen indikasjon på muskler Wink
Hastverk er lastverk. Ting tar tid og sånn er det bare!
Lastverk = kjappere resultater da Smiley
Men nei, jeg hadde ikke strekkmerkene før jeg begynte å trene igjen
21 år
188 cm i skoa
105KG

Min trenings blogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=98868.0

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Vil alle musklene gå tapt ved deff?
« #8 : 11. juni 2010, 13:40 »
Tror du må sjekke vekta di. For det første 106 - 80 kg = 26 kg...... For det andre ikke mulig å gå opp 16 kg i rein muskelmasse på 4 uker....selv ikke om du hadde 10 i stedet for 2 gainere om dagen. Og strekkmerker får du av at huden din ikke klarer å holde følge med veksten av vevet under (dvs. muskler eller fett) slik at collagenfibrene strekkes/ødelegges, samt økt utskillelse av hormoner fra binyrene.
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget DTP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 229
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 229

Sv: Vil alle musklene gå tapt ved deff?
« #9 : 11. juni 2010, 13:45 »
Forskjell på kvalitet og kvantitet. Jeg syntes at det høres ut som om du ønsker å legge deg på kvelden å våkne opp på morgenen med mr.olympia kropp. Syntes du burde lese litt og gå litt i dybden på de som har hatt deffer og se hvor mye det krever og at det ikke bare er å svinge en tryllestav.
Og du mener at alle som har strekk merker har fått de av at de har trent og ikke bare lagt på seg, det er rett og slett at huden ikke strekker seg i takt med volumet under.. hmmmmm..
Og leste i en annen post tror jeg om kostholdet ditt og det var 2 små måltider pluss 2 gainere og det re helt usansynlig det du skriver om vekta de..

E gir opp over og ut. hehe
Pain is Temporary, Pride is Forever

Utlogget babuShka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 300
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 300

Sv: Vil alle musklene gå tapt ved deff?
« #10 : 11. juni 2010, 14:19 »
Tingen når du får for lite kalorier, er at du ikke bygger på muskler. Med mye proteiner og sunnfett og styrketrening, dvs fåreps og ikke mangerepstrening, så vil du forbrenne mer fett enn muskler.
Grunnen til at jeg syns du skal trene styrke, er fordi det er lettere å bygge seg opp etter deff dersom du fortsatt er sterk. Tren baseøvelser 5x5. Tunge vekter på baseøvelser = flere muskler som jobber og mer forbrenning ettersom det kreves mer energi å løfte 100kg fremfor 10kg ;p
5x5 Stronglifts
For engasjerte mennesker er ingenting umulig.

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Vil alle musklene gå tapt ved deff?
« #11 : 11. juni 2010, 14:37 »
Enig med Glucifer om vektsjekk..

Vekta mi var helt blåst før jul. Kunne tråkke på den en gang, og den viste 83 kg. Gikk av og på igjen, og da kunne det stå 83,6. Da jeg fikk nok av vekta og kjøpte ny var det fordi jeg prøvde å gå på den flere ganger. Vektene den viste da var omtrent i denne dur: 82, 85, 87, 72, 93, 79.
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Vil alle musklene gå tapt ved deff?
« #12 : 11. juni 2010, 14:58 »
Ser ut som om noen har flyttet fra TF........  dry


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget midian

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 75
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 75

Sv: Vil alle musklene gå tapt ved deff?
« #13 : 11. juni 2010, 15:03 »
Forskjell på kvalitet og kvantitet. Jeg syntes at det høres ut som om du ønsker å legge deg på kvelden å våkne opp på morgenen med mr.olympia kropp. Syntes du burde lese litt og gå litt i dybden på de som har hatt deffer og se hvor mye det krever og at det ikke bare er å svinge en tryllestav.
Og du mener at alle som har strekk merker har fått de av at de har trent og ikke bare lagt på seg, det er rett og slett at huden ikke strekker seg i takt med volumet under.. hmmmmm..
Og leste i en annen post tror jeg om kostholdet ditt og det var 2 små måltider pluss 2 gainere og det re helt usansynlig det du skriver om vekta de..

E gir opp over og ut. hehe

Hva er det du prater om? Når sa jeg at alle med strekk merker har fått det ifra vekt trening?
Og 2 gainere og to små måltider tilsvarer fort 3000 Kcal i løpet av en dag.
Legge på meg om kvelden og se ut som Olympia morgenen etterpå - hæ??
Jeg spør bare om mister man alt av muskler når man deffer.
Mister man litt, mye, alt, hva?

Hold deg til temaet i hvertfall.
21 år
188 cm i skoa
105KG

Min trenings blogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=98868.0

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Vil alle musklene gå tapt ved deff?
« #14 : 11. juni 2010, 15:12 »
Mister man litt, mye, alt, hva?

Litt, mye, alt, muskler. Alt ettersom hvordan du legger opp deffingen.

De aller færreste klarer å beholde absolutt hvert eneste gram med muskler under en deff. Man må belage seg på å miste litt. Og om man skal definere litt, vil litt være forskjellig fra person til person. Noen synes det er mye å miste en kilo muskler under f.eks 12 ukers deff, andre vil synes det er lite. Jo mer fett man har på kroppen ved deffstart, jo vanskeligere vil det være å beholde mer muskelmasse gjennom deffen. Jo mindre fett man har på kroppen, jo lettere vil det være å beholde mer muskelmasse gjennom deffen. Det kommer an på vekt, hvor mye fett og hvor lenge man skal deffe og ikke minst hvor lavt du ligger kalorimessig i forhold til ditt vedlikeholdsnivå. Om du ligger 1500 kcal under ditt vedlikeholdsnivå (og det er for eksempel 3200), vil dette være mer utsulting enn deff. Om du ligger altfor lavt på kaloriinntak, kan kroppen finne på å se på dette som en krise og tviholde på fettvevet mens den spiser av muskelmassen din for å overleve.
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!