Skrevet av Emne: Dykkertråden  (Lest 6678 ganger)

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Dykking og N.o Xplode
« #15 : 14. juni 2010, 13:55 »
Jeg har bare fire dykk i Thailand, og de var på Koh Tao, og der så jeg ikke noe hai. Så det er nok ikke så representativt. Smiley

White-tip virker det som om bare gir blanke i om du er der. Black-tip er gjerne litt mer nysgjerrige, spesielt de unge. Fikk en black tip liggende bak meg en stund da jeg snorklet, og det var litt guffent. Men ingen kom bort eller noe slikt.

Utlogget Treningsfreek

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 178

  • Mean and clean!
Sv: Dykkertråden
« #16 : 14. juni 2010, 15:03 »
Hva med å gjøre dette om til en dykke-tråd? Med så mange medlemmer, må det jo være en god del på forumet som driver med dykking! Jeg er rimelig fersk, tok kurs i fjor høst, og har ca 20 dykk etter kurset. I ferien reiser jeg til Thailand med damen, og da blir det selvsagt både snorkling og dykking. Sitter og drømmer meg vekk med dykkevideoer på youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=Ho2AYmjVd6Y

Ser jeg enten hai eller skilpadde, tror jeg at jeg kommer til å være lykkelig resten av livet Smiley

Det var en god ide, jeg har endret navnet på tråden nå.
Alder: 22 år
BP: 107,5 kg
ML: 150kg
KB: uvisst
188cm/91 kg
("Thor is here, Odin is here, how can you miss!?

Utlogget Treningsfreek

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 178

  • Mean and clean!
Sv: Dykkertråden
« #17 : 14. juni 2010, 15:05 »
Fantastiske videoer Plumbo
Alder: 22 år
BP: 107,5 kg
ML: 150kg
KB: uvisst
188cm/91 kg
("Thor is here, Odin is here, how can you miss!?

Utlogget Bonnskij

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 393
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 393

  • R.I.P
Sv: Dykkertråden
« #18 : 14. juni 2010, 17:01 »
Tok basic dykkekurs på eit padi-senter i sharm i desember i fjor, og blei heilt frelst. Steik så kult!
I Juli reiser eg til Cairns i Australia for å studere eit halvt år. Studiplassen er ikkje heilt tilfeldig valgt. Den ligg like ved Great barrier reef! Grin

Nokon som har vore ved revet og dykka før, og har nokon dykk å anbefale?

Skal vertfall ta advanced kurs medan eg er der.
Konkurrerende utøver i Spydkast

It\'s better to die on your feet than live on your knees

Spyd 800 g: 48.78 meter

Treningsdagbok

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Dykkertråden
« #19 : 14. juni 2010, 17:20 »
Hva med å gjøre dette om til en dykke-tråd? Med så mange medlemmer, må det jo være en god del på forumet som driver med dykking! Jeg er rimelig fersk, tok kurs i fjor høst, og har ca 20 dykk etter kurset. I ferien reiser jeg til Thailand med damen, og da blir det selvsagt både snorkling og dykking. Sitter og drømmer meg vekk med dykkevideoer på youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=Ho2AYmjVd6Y


Ser jeg enten hai eller skilpadde, tror jeg at jeg kommer til å være lykkelig resten av livet Smiley

Jeg ska begynne me dykking! ^^ heh, har man plutselig litt mer formål med feriene også bortsett fra å ligge på stranda med hodepine Tongue

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: Dykkertråden
« #20 : 14. juni 2010, 17:35 »
Jeg ska begynne me dykking! ^^ heh, har man plutselig litt mer formål med feriene også bortsett fra å ligge på stranda med hodepine Tongue

En smart beslutning det Smiley Vet ikke hvor du reiser på ferie til vanlig, men sånn dykkemessig er i allefall Middelhavet skuffende desverre. Asia, Karibien, Rødehavet og Australia derimot er nok av en helt annen kvalitet!

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: Dykkertråden
« #21 : 14. juni 2010, 17:39 »
Tok basic dykkekurs på eit padi-senter i sharm i desember i fjor, og blei heilt frelst. Steik så kult!
I Juli reiser eg til Cairns i Australia for å studere eit halvt år. Studiplassen er ikkje heilt tilfeldig valgt. Den ligg like ved Great barrier reef! Grin

Nokon som har vore ved revet og dykka før, og har nokon dykk å anbefale?

Skal vertfall ta advanced kurs medan eg er der.

Har ikke vært i Cairns selv, men kjenner flere som har dykket der, og de har vært meget fornøyde. Den mest rutinerte av de anbefalte haimating, og jeg har sett video av det, så utrolig kult ut Smiley Alle jeg har snakket med, har vært med på Liveaboard med mange dykk og erfarne instruktører

Utlogget Stallo

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 292

Sv: Dykkertråden
« #22 : 14. juni 2010, 18:01 »
Anbefaler dere å inngå samme avtale som jeg hadde - jeg spiser ikke hai, og haiene spiser ikke meg!

(Hadde engang noen haier i hælene under dykking i Mexico)
"I am not young enough to know everything." - Oscar Wilde (1854-1900)


Utlogget Citius

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 42

Sv: Dykkertråden
« #23 : 10. juli 2010, 12:02 »
Nydelige videoer. Tror det er Black Tip og nurse shark som er vanligst å se rundt Phuket, der jeg skal til. Det finnes et område som kalles Shark Point i nærheten, hvor muligheten, som navnet tilsier, skal være god for å se hai. Gleder meg også til varmt vann hvor en slipper tørrdrakt og masse ekstra bly. Hvordan var oppførselen til haiene rundt dere? Nysgjerrige? Redde?

Skal selv ned der om 2uker. Men etter det eg har hørt er det ytterst sjelden man ser noe hai.
Gledet meg selv masse til og dykke der, men må innrømme at eg har blitt litt skuffet i det siste.
Så for meg den fine dykketuren, der alt lå tilrette for "drømmedykket", men de stapper visst båtene full i turister, skrikende unger og sjøsyke tyskere!
Håper inderlig de bare hadde uflaks, og at turen blir fin!

Vil anbefale alle sammen og dykke i Saltstraumen i Bodø... Fantastisk!.
Saltstraumen er en av verdens flotteste dykkerdestinasjoner (kåret av National Geographic)

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: Dykkertråden
« #24 : 12. juli 2010, 18:08 »
Skal selv ned der om 2uker. Men etter det eg har hørt er det ytterst sjelden man ser noe hai.
Gledet meg selv masse til og dykke der, men må innrømme at eg har blitt litt skuffet i det siste.
Så for meg den fine dykketuren, der alt lå tilrette for "drømmedykket", men de stapper visst båtene full i turister, skrikende unger og sjøsyke tyskere!
Håper inderlig de bare hadde uflaks, og at turen blir fin!

Så ikke hai der jeg dykket, (Racha Yai-Phuket) men det var i grunn som forventet. Instruktøren sa han hadde sett skilpadde der dagen før, men desverre ingen når vi var der. Men det var likevel to herlige dykk, masse flotte koraller og fisker i nydelige farger. Fikk sett noen dragefisk og en murene. Også utrolig deilig å slippe tørrdrakt, dykke med 10 kg mindre enn vanlig, og i tillegg dykke i 30 graders vann!

Utlogget Citius

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 42

Sv: Dykkertråden
« #25 : 12. juli 2010, 21:47 »
Så ikke hai der jeg dykket, (Racha Yai-Phuket) men det var i grunn som forventet. Instruktøren sa han hadde sett skilpadde der dagen før, men desverre ingen når vi var der. Men det var likevel to herlige dykk, masse flotte koraller og fisker i nydelige farger. Fikk sett noen dragefisk og en murene. Også utrolig deilig å slippe tørrdrakt, dykke med 10 kg mindre enn vanlig, og i tillegg dykke i 30 graders vann!
Høres herlig ut! Dykket du mye der? Tips og? Flere som sier det er lurt og ta med egen regulator.
Er det nødvendig?

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: Dykkertråden
« #26 : 13. juli 2010, 00:20 »
Høres herlig ut! Dykket du mye der? Tips og? Flere som sier det er lurt og ta med egen regulator.
Er det nødvendig?

Nei, rakk desverre bare en dag med dykking der vi dykket 2 ganger på forskjellige steder rundt Racha Yai. Jeg hadde med meg eget abc-utsyr. Vurderte regulator, men vi bestilte hos Scandinavian Divers som star tour samarbeider med, så da stolte jeg på deres utstyr. Var forøvrig bare positivt å dykke med SD. Racha Yai kan anbefales for nygebgynnere som vil ha et enkelt dykk men mye fint å se på. Kan som sagt være heldig å se skilpadde der.

Neste gang ville jeg prøvd dykking rund følgende steder(Phuket): phi phi eller shark point pga mulighet for hai, anemone reef som skal være veldig vakkert eller smilian islands, som i følge instruktørene våre skal være det beste dykkerstedet rundt Phuket, og et av de beste i hele Thailand. Tror SD har utflukter til alle stedene jeg har nevnt

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Dykkertråden
« #27 : 13. juli 2010, 12:08 »
Så jævla tøff i trynet du var da! Drit i å svar hvis ikke du har noe konstruktivt å komme med neste gang.

Har ikke fått med meg at du var frekk i tastaturet før nå. Husk at det er vanskelig å dykke med brekte armer og bein.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Bonnskij

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 393
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 393

  • R.I.P
Sv: Dykkertråden
« #28 : 15. juli 2010, 05:02 »
Har ikke vært i Cairns selv, men kjenner flere som har dykket der, og de har vært meget fornøyde. Den mest rutinerte av de anbefalte haimating, og jeg har sett video av det, så utrolig kult ut Smiley Alle jeg har snakket med, har vært med på Liveaboard med mange dykk og erfarne instruktører

Konge! Reiser ut på revet på laurdag. Gleder meg! Cheesy
Konkurrerende utøver i Spydkast

It\'s better to die on your feet than live on your knees

Spyd 800 g: 48.78 meter

Treningsdagbok

Utlogget Citius

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 42

Sv: Dykkertråden
« #29 : 16. juli 2010, 11:09 »
Pleier dere og dykke og trene samme dag?
Gjør det selv, men etter noen dykk blir eg litt ør og da er det ikje helt heldig!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!