Skrevet av Emne: Dykkertråden  (Lest 6963 ganger)

Utlogget SteinD

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 37

Sv: Dykkertråden
« #30 : 19. juli 2010, 02:48 »
Anbefaler dykking som hobby til de som ikke har prøvd.
Tok lappen for mange år siden (såpass mange at jeg tok CMAES i tillegg til PADI). Har de senere år blitt bitt av fridykkbasillen, så det er i hovedsak det jeg driver med nå. Litt avveksling i dykkinga er jo sunt. Wink
Så er det litt mindre utstyr å dra på rundt forbi.
Her hvor jeg driver, Oslofjorden; blir det for det meste jakt det dreier seg om ved fridykking.

Prøvde å trene på gymmet etter en fridykkøkt, men var bare å glemme. Helt tom for guts, akkurat som om lungene var oppbrukt for den dagen.
Gammel mann gjør så godt han kan.......

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: Dykkertråden
« #31 : 21. juli 2010, 18:24 »
Konge! Reiser ut på revet på laurdag. Gleder meg! Cheesy

Er misunnelig! Vil anbefale å kjøpe et undervannskamera hvis du har penger til det!

Utlogget haraldaa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 591
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 591

Sv: Dykkertråden
« #32 : 21. juli 2010, 18:44 »
Artig at det har "dukket" opp en dykketråd her på forumet. Dykking er en fantastisk hobby. Har dykket siden 2005. Kun i Norge riktignok, men har hatt mange spennende og fine dykk. En trenger ikke nødvendigvis å reise langt for å få flotte dykkeropplevelser.
Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: Dykkertråden
« #33 : 21. juli 2010, 19:02 »
Artig at det har "dukket" opp en dykketråd her på forumet. Dykking er en fantastisk hobby. Har dykket siden 2005. Kun i Norge riktignok, men har hatt mange spennende og fine dykk. En trenger ikke nødvendigvis å reise langt for å få flotte dykkeropplevelser.

Helt enig, Norge er et bra land å dykke i, finnes mange områder av høy kvalitet langs kysten vår. Men er man først på ferie er det vel verdt å legge inn et dykk eller to, man kan ofte se et ganske annerledes biologisk mangfold, + slippe tørrdrakt, hansker, hette og bruke 1/3 av blymengden, og det er deilig!

Utlogget haraldaa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 591
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 591

Sv: Dykkertråden
« #34 : 21. juli 2010, 20:52 »
Helt enig, Norge er et bra land å dykke i, finnes mange områder av høy kvalitet langs kysten vår. Men er man først på ferie er det vel verdt å legge inn et dykk eller to, man kan ofte se et ganske annerledes biologisk mangfold, + slippe tørrdrakt, hansker, hette og bruke 1/3 av blymengden, og det er deilig!


Helt klart godt å kunne dykke kun med våtdrakt. Har prøvd det i Norge, men her oppe ble det for kaldt Smiley

Også enig i at det er lurt å benytte sjansen når en er ute og reiser. Skjemmes nesten av å ha feriert både i Florida Keys og i Australia uten å dykke  Embarrassed
Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: Dykkertråden
« #35 : 22. juli 2010, 22:54 »
Også enig i at det er lurt å benytte sjansen når en er ute og reiser. Skjemmes nesten av å ha feriert både i Florida Keys og i Australia uten å dykke  Embarrassed

Hehe, huff! Har selv vært i Australia uten å dykke, men da hadde jeg verken dykkerkurs eller nok penger til å ta det. Men det er likevel kjipt å tenke på i ettertid!

Utlogget haraldaa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 591
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 591

Sv: Dykkertråden
« #36 : 02. august 2010, 15:11 »
Down Under har så mye å by på at en har det helt fantastisk der uten å ta på gummiklærne  biggrin Under bading på ei øde strand nord for Newcastle (i Australia) støtte jeg borti noe stort, tungt og hardt med beinet til tross for at jeg var langt fra land. Hai  woot, tenkte jeg og avsluttet badinga.

Har ellers vært ganske aktiv med dykkinga med 7 dykk i det siste. Har bla. drevet og ordnet utlegg til båten ved hytta.
Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Utlogget Bonnskij

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 393
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 393

  • R.I.P
Sv: Dykkertråden
« #37 : 04. august 2010, 04:00 »
Er misunnelig! Vil anbefale å kjøpe et undervannskamera hvis du har penger til det!

Litt sånn isj med pengane...
Gløymte igjen kameraet i norvegen, slekt canon-kamera som kan gå ned til ti meter. Fungerer fint til snorkling. Elles var dykkinga knall! Såg ei havskilpadde, og ein sabla stor Triggerfish, som heile tida var så nærgåande at eg var redd for at den skulle bite av meg nasa. Kameraet mitt blir vel sendt nedover i dag, og no skal eg ut og kike etter deltidsjobb, så eg kan fortsettje med dykkinga Wink
Sjå om eg får tatt bilde av noke fett på neste dykk, så kan eg leggje det opp:)
Konkurrerende utøver i Spydkast

It\'s better to die on your feet than live on your knees

Spyd 800 g: 48.78 meter

Treningsdagbok

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!