Skrevet av Emne: Hvilket proteinpulver bør jeg kjøpe?(nybegynner)  (Lest 7458 ganger)

Utlogget hanlille

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 27



Har trent en stund men ikke fast før jeg begynte 2 uker siden, og jeg har ført en liten logg over proteininntaket og ser at på dager jeg trener får jeg litt over/litt under det jeg trenger. De dagene jeg ikke trener går det i underskudd av proteiner. I tillegg så orker jeg ikke å spise veldig mye mat over mange måltid så bestemte meg for å kjøpe proteinpulver for å øke inntaket mitt.

Lurte derfor på om hvilket produkt jeg bør kjøpe, som har mye for pengene og ikke er så gale på smak heller(orker ikke å tvinge det ned akkurat).

Har sett litt på denne: http://www.proteinbutikken.no/VarevisningDetalj.aspx?varekode=SP5211&hkat=&kat=33&grp=1

Er den bra eller ? Tongue takker for svar Smiley

Mvh hanlille
“Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will.”- Gandhi

Vekt: 64kg Høyde: 179cm Benkpress: 55kg
Beinpress 160kg

Utlogget dutchie

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 233
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 233

  • sånn
her har u bra tilbud:) den kjøpte jeg akkurat!
smaker godt i tillegg. og den trenger ikke så mye vann. før den er tynna ut:P
Eat massive, Be massive!
bp:155 med 10cm planke
bp:145  KG
ML:240 KG
kb:220 KG
pushpress:115  KG

logg. http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=98793.0

AntiXrist

  • Gjest
http://www.gymgrossisten.com/6/no/artiklar/protein-5/index.html

Til mer du kjøper, til billigere får du det for.
115kr / kg'en om du bestiller 16kg, norges billigste, samt smakene er nydelige (min mening).
Alt over 500kr er fritt frakt Smiley

Utlogget Moonkiller

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 78
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 78

jeg syns tn.no sine produkt er bra, syns denne https://www.tn.no/butikk/produkt/pro-90-isolate med banan smak smaker gær gøtt som vi sier her jeg er ifra : ) har også brukt proteinfabrikken.no sine produkter å, dem er helt ok i smak.
Hei, jeg er en gutt på 19år som har drevet med kickboxing(Sør-odal kickboxing klubb) 1år og vekter siden jeg var 14år.

Høyde:1.90
Vekt:80Kg 05.08.2011

Bilder/logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=95135.msg1415097#msg1415097

Utlogget hanlille

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 27



jeg heller mest mot whey isolate sjokolade siden den kan jeg kjøpe på en lokal helsekostbutikk og bruke med en gang, i tillegg så var det bare 649,- for 5kg, som e ganske billig føler jeg Tongue

Kompisen min kjøpte en i dag og sa den var god, ikke gale på smak selv om ettersmaken var litt dårlig. Men han som selgte det til han sa at det var noe av det beste han hadde, og til den prisen var det et godt tilbud så Smiley

Har og sett litt på whey 100% men hørt den ikke er så bra. i tillegg koster det 599,- for 3kg så mindre enn whey isolate
“Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will.”- Gandhi

Vekt: 64kg Høyde: 179cm Benkpress: 55kg
Beinpress 160kg

Utlogget Deleted!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 031
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 031

http://www.gymgrossisten.com/6/no/artiklar/protein-5/index.html

Til mer du kjøper, til billigere får du det for.
115kr / kg'en om du bestiller 16kg, norges billigste, samt smakene er nydelige (min mening).
Alt over 500kr er fritt frakt Smiley

Hvor får man kjøpt isolat til 115 kr kg?

AntiXrist

  • Gjest
Hvor får man kjøpt isolat til 115 kr kg?

Noen som har sagt noe om isolat?
Syntes selv det er idiotisk å sløse penger på isolat i forhold til konsentrat, da må du ihvertfall være på et eksepsjonelt nivå for å få utbytte av det.

Vet det er mange som kommer til å mene noe annet om denne saken, men dette er da MIN mening og inget annet.

Utlogget hanlille

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 27


jeg vil høre fleres meninger også, bør jeg kjøpe isolat eller ? Tongue som jeg vet har jeg høy forbrenning så, men jeg trenger virkelig tips for jeg har ikke lyst å kjøpe noe som kosta mye penger og ikke fungerer.

Så jeg trenger deres tips Smiley
“Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will.”- Gandhi

Vekt: 64kg Høyde: 179cm Benkpress: 55kg
Beinpress 160kg

Utlogget Deleted!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 031
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 031

Noen som har sagt noe om isolat?
Syntes selv det er idiotisk å sløse penger på isolat i forhold til konsentrat, da må du ihvertfall være på et eksepsjonelt nivå for å få utbytte av det.

Vet det er mange som kommer til å mene noe annet om denne saken, men dette er da MIN mening og inget annet.

Din mening har lite bak seg.

Fordeler med isolat :

Null laktose, perfekt for folk som ikke tåler nettopp laktose
Null laktose betyr bedre fordøyelighet
Renere råvare ( ergo dyrere )
Null fett og karbohydrater som man finner i dårligere råvarer som konsentrat.

AntiXrist

  • Gjest
Din mening har lite bak seg.

Fordeler med isolat :

Null laktose, perfekt for folk som ikke tåler nettopp laktose
Null laktose betyr bedre fordøyelighet
Renere råvare ( ergo dyrere )
Null fett og karbohydrater som man finner i dårligere råvarer som konsentrat.

Laktose problemer er en bra ting for folk som ikke tåler laktose, jepp.
Null fett og null karbohydrater drar verken du eller jeg nytte av, om en vurderer pris i forhold til innhold.

Om du virkelig har så strikt kosthold, at du drar nytte av isolat, så velbekomme, bare til å bruke pengene på det Wink

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Laktose problemer er en bra ting for folk som ikke tåler laktose, jepp.
Null fett og null karbohydrater drar verken du eller jeg nytte av, om en vurderer pris i forhold til innhold.

Om du virkelig har så strikt kosthold, at du drar nytte av isolat, så velbekomme, bare til å bruke pengene på det Wink

godt poeng! Skal være mye som skal være i sjakk før man burde prioritere isolat kontra pris!

AntiXrist

  • Gjest
godt poeng! Skal være mye som skal være i sjakk før man burde prioritere isolat kontra pris!

Jepp Smiley

Utlogget Deleted!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 031
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 031

godt poeng! Skal være mye som skal være i sjakk før man burde prioritere isolat kontra pris!

Laktose er styggedom for oss som ikke tåler det, så nei, det skal ikke mye til. Man får det man betaler for.

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Den isolaten trådstarter linker til er slettes ikke verst i pris.

Kan sammenligne den og det populære wheyproteinet som ofte koster 499 kr.

Isolaten trådstarter linker til veier 5000 gram, INKLUDERT emballasje, 749 kr.
Whey fra for eksempel proteinfabrikken koster 499 kr, for 3000 gram netto innhold.

Skal jeg regne veldig grovt, kan jeg si at emballasjen veier 20% av vekta, altså 1000 gram. 4000 netto, grovt overslag.

Iso: 749 kr / 4000 g = 0,19 kr per gram, eller 18,7 kr per 100 gram.
Whey: 499 kr / 3000 g = 0,17 kr per gram, eller 16,6 kr per 100 gram.

Dette blir igjen 187 og 166 kr kiloen. En forskjell på 21 kr kiloen er langt ifra ille, spesielt ikke når emballasjen ikke veier så mye som en kilo. Og heller ikke når det er konsentrat og isolat som sammenlignes.

Skal man sammenligne trådstarters iso med proteinfabrikkens iso blir regnestykket et helt annet. Proteinfabrikkens iso: 599 kr / 2000 g = 0,3 kr per gram, eller 29,9 kr per 100 gram.

Hittil jeg har sett er dette proteinet fra proteinbutikken det billigste isolatet jeg har sett. Har ikke prøvd proteinbutikken før, men har jeg hørt at det har vært noe tull med levering? Om kvaliteten er en annen kan jeg ikke si noe om, men fakta: Fortsatt billig.
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget Lars Ivar

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 256

Tipper det der med at vekten er oppgitt med embalasje er en skrivefeil. Er nok 5kg pulver oppi bøtta.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!