avstemning
Spørsmål: hva burde han satse på?
selvsagt kjør på får faen - 391 (52.7%)
boksing - 44 (5.9%)
mma - 76 (10.2%)
legge opp - 93 (12.5%)
bygger - 119 (16%)
maraton Huh - 13 (1.8%)
5 mila - 6 (0.8%)
Stemmer totalt: 600

Skrevet av Emne: Arild haugen strongman igjen  (Lest 610729 ganger)

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #90 : 27. juli 2010, 13:50 »
Har vel aldri benektet at en idrettsutøver bruker mer, men average joe bruker mellom 2-3000 kcal daglig. Vet ikke hvor mye phelps trenere, men for å bruke så mye som 12 000 kcal i snitt hver dag må han vel trene noe som tilsvarere minst 10 timer jogging/løping.

Joa stemmer det. Han får i seg rundt det og om jeg ikke husker helt feil så svømte han også 6 timer om dagen.

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #91 : 27. juli 2010, 14:39 »
Må selfølgelig huske å trekke fra amerikaner faktoren også da Wink Er vel ikke akkurat kjennt for å ta lite i Grin
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #92 : 27. juli 2010, 15:13 »
Vi har en legende i utvikling her! Tenk at karen bare er 24 år gammel. Det er helt absurd å tenke på. På denne tiden har han rukket å bli en av verdens beste strongmanutøvere, vunnet tre kamper i profesjonell boksing, og nå også fått tilbud av en kamp mot Pudzianowski i MMA. Jeg er ikke på noen som helst måte noen ekspert hva angår MMA, men dette må være ganske stort. Selv om man kan si hva man vil om Pudzianowskis MMA-ferdigheter, så har han allerede opparbeidet seg et navn innen sporten og at Arild får sjansen til å møte han evn. er dritbra. Kommer garantert til å tjene store penger på en slik kamp også.

Hva angår Arilds MMA-potensialet, så får vi se. Arild har uansett bokseferdigheter, samtidig som han besitter en vanvittig eksplosivitet - en eksplosivitet Pudzianowski bare kan drømme om!

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #93 : 27. juli 2010, 17:01 »
Honnør Smiley Helt enig!

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #94 : 27. juli 2010, 17:05 »
Pudz navn innen MMA kommer kun fra hans strongman ferdigheter. Pudz er en elendig MMA utøver.

At du synes at det å vinne tre kamper i profesjonell boksing i en alder av 24 er noe å skryte av, er også rimelig lol. Nå var jo disse boksekampene utrolig vanskelig å vinne( hint hint nivå)

Og hva slags eksplosivitet er det Haugen innehar som pudz kan bare drømme om? Norskebriller er 10 ganger verre enn ølbriller.

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #95 : 27. juli 2010, 17:09 »
Norskebriller er 10 ganger verre enn ølbriller.

Det beviste du fint i en annen tråd, ja Smiley

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #96 : 27. juli 2010, 17:11 »
Pudz har jo håpløs slagteknikk, det har ikke Haugen. Selv om mange, inkludert Haugen selv, later til å tro at dette garantert er Pudz-seier, tror ikke jeg det blir så enkelt for ham. Det ser ikke ut som om Pudz har fått brukt styrken sin i wrestling-biten heller. Har syns det har vært spennende å se Haugen i boksing, blir også artig å se ham i MMA, men for meg er det mye mer verdt at han vil kvalifisere seg til WSM. Håper virkelig han satser alt på Strongman igjen, der kommer han til bli en legende

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #97 : 27. juli 2010, 20:20 »
Pudz navn innen MMA kommer kun fra hans strongman ferdigheter. Pudz er en elendig MMA utøver.

At du synes at det å vinne tre kamper i profesjonell boksing i en alder av 24 er noe å skryte av, er også rimelig lol. Nå var jo disse boksekampene utrolig vanskelig å vinne( hint hint nivå)

Og hva slags eksplosivitet er det Haugen innehar som pudz kan bare drømme om? Norskebriller er 10 ganger verre enn ølbriller.

Til det første avsnittet der du sier at Pudzianowskis navn innen MMA kommer fra strongmansporten, så er jo det sant til en viss grad. Det har uansett ikke så mye med saken å gjøre her. Poenget var Pudzianowskis status (vi snakker om en av de mest kjente idrettsutøverne i Polen her) og det faktum at Arild blir invitert til å konkurrere mot han. Hvem som helst får ikke den invitasjonen. Man kan spekulere lenge og langt rundt Arilds tre bokserkamper, men han har uansett vunnet alle disse tre kampene og bygget opp navnet sitt enda meri løpet av det siste året. Vi får se hvor det ender; jeg sitter som sagt med en følelse at vi snakker om en kommende legende her, i den ene eller den andre retningen (kanskje flere), og om tjue år - når vi oppsummerer karrieren hans - så er det bare å heve flagget og være stolt av å være nordmann! Cheesy Hva angår eksplosivitet og Arild vs. Pudzianowski, så gidder jeg ikke gå innpå en debatt om det. Jeg bare påpeker og slår fast at Arild er mer eksplosiv enn Pudz, noe som egentlig ikke er diskuterbart i mine øyne Wink

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #98 : 27. juli 2010, 20:40 »
Per dags dato har Arild kommet til WSM 1 gang, vunnet norges sterkeste mann 2 ganger, VPC 1 gang og slått 3 amatører i bokse ringen. Slutt å hyp han så jævlig opp. Han var på veien til noe stort men driver nå å leiker seg med alt mulig rart.

Hvor mye status har Arild fått ut av disse tre boksekampene når man tenker på alternativkostnaden ved å kjøre strongman hele veien? Så langt har han ikke bokset mot noen som kan gi han noe status i hele tatt og det har vært en stor omvei i karrieren hans. Pudz kampen vil være den første kampen som vil gi han credz, dog er dette utenfor bokseringen. Egentlig er det samme om Arild taper eller vinner, han kan skylde på erfaringen og første MMA kamp.

Takk og lov for at han endelig har fått litt vettttt i hodet til å fortsette strongman og tar denne storkampen. Skulle ikke forundre meg at vi ser han om 5 år, som en amatørbokser som har kastet bort strongman talentet sitt. Heiser du flagget og er stolt over å være nordmann for en person som ikke har gått hele veien, da har du missforstått hva en nordmann skal være stolt over. Per dags dato er Haugen a nobody.


Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #99 : 27. juli 2010, 20:55 »
Per dags dato har Arild kommet til WSM 1 gang, vunnet norges sterkeste mann 2 ganger, VPC 1 gang og slått 3 amatører i bokse ringen. Slutt å hyp han så jævlig opp. Han var på veien til noe stort men driver nå å leiker seg med alt mulig rart.

Hvor mye status har Arild fått ut av disse tre boksekampene når man tenker på alternativkostnaden ved å kjøre strongman hele veien? Så langt har han ikke bokset mot noen som kan gi han noe status i hele tatt og det har vært en stor omvei i karrieren hans. Pudz kampen vil være den første kampen som vil gi han credz, dog er dette utenfor bokseringen. Egentlig er det samme om Arild taper eller vinner, han kan skylde på erfaringen og første MMA kamp.

Takk og lov for at han endelig har fått litt vettttt i hodet til å fortsette strongman og tar denne storkampen. Skulle ikke forundre meg at vi ser han om 5 år, som en amatørbokser som har kastet bort strongman talentet sitt. Heiser du flagget og er stolt over å være nordmann for en person som ikke har gått hele veien, da har du missforstått hva en nordmann skal være stolt over. Per dags dato er Haugen a nobody.



arild var nå med i wsm 2006 som 20 åring vel og trakk seg pga skader vel i 2007 og 8 plass i 2008..

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #100 : 27. juli 2010, 20:57 »
finale plass i wsm* happy? U get my point, Arild kunnet ha kjempet om topp plass i år hvis han hadde satset hele veien. Isteden står han igjen med 3 amatør bokse kamper og muligens dårligere form enn han var for flere år siden mens konkurrentene har blitt bedre.

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #101 : 27. juli 2010, 21:01 »
finale plass i wsm* happy? U get my point, Arild kunnet ha kjempet om topp plass i år hvis han hadde satset hele veien. Isteden står han igjen med 3 amatør bokse kamper og muligens dårligere form enn han var for flere år siden mens konkurrentene har blitt bedre.

 jeg er ganske sikker på at arild kommer sterkere ut av dette..
han hadde bra utholdenhet og eksplosivitet før, men nå er jeg ganske sikker på etter all bokse treninga at det er hevet til enda ett nytt nivå som svært få i strongman kan måle seg mot..

Utlogget Mandodiao

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #102 : 27. juli 2010, 21:02 »
Arild er uten tvil en fantastisk idrettsmann, og jeg gir han evig respekt for styrkeprestasjonene sine.

MEN innenfor boksing har han ikke imponert meg i det heletatt. Han er og kommer sikkert alltid til å være en nobody innenfor boksesporten.

Om han skulle vinne en eventuell MMA kamp mot Pudz, blir jeg imponert over hvor dårlig Pudz faktisk er, forann hvor god Arild er.

(nesten så jeg gleder meg til å se Arild få juling i ringen Smiley )

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #103 : 27. juli 2010, 21:02 »
For en herlig positiv stemning du sprer om deg. Hvis han er en nobody, hva er vi da? Å delta i WSM som 20 åring er en ekstrem prestasjon uansett hvordan man vrir og vender på det. Er enig i at Haugen har litt vel mange fjortis fans som tar i litt vel heftig noen ganger og forguder alt han gjør men rake motsetningen er ikke akkurat noe bedre (marginalisere og nærmest håne alt han gjør og har gjort).

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #104 : 27. juli 2010, 21:06 »
Skulle ikke forundre meg at vi ser han om 5 år, som en amatørbokser som har kastet bort strongman talentet sitt.

Dette er godt mulig, ja. Jeg synes også han bør fokusere på strongman, og så får han heller trene boksing og mma ved siden av på hobbybasis hvis han vil det. Kan jo hende han kan tjene litt på noen kamper, men jeg tviler sterkt på at han kan bli i nærheten av noe av det han kan bli i strongman i boksing eller mma.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!